Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No, nyt on kerrottu sitte miehenkin kotona. Miehen isä nyt ei sen kummemmin asiaan kommentoinu, hymyili vaan iloisen näkösenä viikonlopun. Ja äiti taas... Noh, sehän purskahti itkuun samantien, kyseli kaikki mahdolliset asiat ja teki saman vielä sunnuntaina uudestaa (onkohan sillä oikeasti joku dementia?!?). Lupasivat olla puhumatta vielä asiasta, mutta epäilen että puhelin ehti laulaa lauantai-iltana jo. Ja sitten se pahin mitä osasin anopilta odottaa, se hössääminen. Se oli heti miettimässä vaunujen ostamista ja huolissaan ku sanoin et ei me saadakaan mun serkuilta mitään tavaroita, mies katto sitä niin vihasesti ja sanoi että anna nyt olla jo että kyllä tässä ehtii. Mulla palaa hermo ihan samantien, ku en oo itekään tottunu tähän ajatukseen ja yks on ostamassa jo kaikkea ja kyselee sellasia asioita mitä en halua vielä miettiä tai puhua sille niistä. Kaiken huippu oli se, kun se kysyi että missäs synnytys tapahtuu.. no mistä helvetti mä tiiän mikä mun osoite ees on loppukesästä! Sanoin vaan että kyllä se tässä mun nykyisessä asuinkaupungissa tapahtuu, niin yks oli heti että aijaa, eikö mitenkää vois tossa lähempänä? Ihan niinkun se nyt sille kuuluis tai vaikuttais sen olemiseen mitenkään. Mä en todellakaan halua sairaalaan yhtään ainutta vierasta miehen lisäks jos se sinne ajatteli heti tunkevansa, täällä ei edes vierailijoita sallita onneks...
Kyllä on pitkä 6kk vielä edessä:mad:

Mekin ollaan nyt mun ja miehen äideille puolisoineen kerrottu, molemmat olivat tosi onnellisia ja iloisia uutisesta, vaikkakin vähän yllättyneitä :) Mun isälle pitäisi vielä ilmottaa ennenkuin kuulee muualta, en tiedä miks se on joka kerta yhtä hankalaa toi omalle isälle kertominen.. Loppu suku ja tuttavat varmaan kuulee ihan ilmottelematta, on sen verran tehokkaita salaisuudenpitäjiä noi mummu ja mamma.. :D

Lilja, ehkä se tuosta vielä rauhoittuu.. :) varmasti kyllä käy ärsyttämään, jos se nyt dotte jatkuu vaan tuommosena..

Katik! Meilläkin on mummu ja mamma! Miehen äiti mummu ja mun äiti mamma. Hassua kun eivät oo kuitenkaan ne yleisimmät nimitykset isoäideistä :)

Meillä taas mun äiti on mummu ja miehen äiti mamma. Sit on vielä mun mamma, eli isän äiti :D

Me miehen kanssa päätettiin, että kerrotaan lapsivesipunktion jälkeen :-) tosin itse olen jo kertonut omalle äidilleni sekä muutamalle ystävälle.
Tässä vaiheessa ei haluta ensinnäkään huolestuttaa ketään. Tai vastailla kysymyksiin kun itselläkään ei ole vielä vastauksia.
Pakko kyllä sanoa, että olen iloinen kun kerroin äidilleni jo ennen np-ultraa ja hän nyt tietää tän tilanteen sellaisena kuin se on ja on pysynyt luottavaisena ja rauhallisena :-)

Milloin teillä MoZar otetaan se punktio ja tiiätkö kestääkö tulosten saaminen kuinka kauan? Hienon positiivisella ja optimistisella asenteella oot jaksanu pysyä. Toivotaan että kaikki on hyvin! :)

Toivottavasti perjantaina tulis aika. Punktio tehdään yleensä rv.15-16 (mulla on nyt rv.13+3). Tuloksia sen sijaan voi joutua odottamaan 2-4vkoa.

Ootteko jo kertonu töissä tai millon aiotte kertoa? Ja jos ootte, niin miten siihen suhtauduttiin?

Mä olen kertonut. Mulla alkoi ensimmäiset kunnon kipuilut ja sairaslomat rv8. Jossain vaiheessa sain neuvolasta saikkulapun. Ja edelleen toisinaan on todella kipeää. Niin kyllä, jouduin kertomaan työnantajalle sekä asiakkaille aikaisemmin kuin olisin tahtonut..

Mä en oo vielä töissä kertonut, kuin muutamalle työkaverille. Saa nähä, milloin pitäs paljastaa rehtorille. Ehkä sit, kun ens vuoden tunnit on suunniteltu.

Mä en oo kertonut. Eilen just pomo vihjaili et kesälomia ois alettava suunnittelemaan.... Myhäilin vaan ja sanoin, et pitää miettiä :P

Mä olen kertonut, kun kesälomia suunniteltiin ja oma poissaolo luonnollisesti vaikuttaa muidenkin lomiin. Kovin olivat iloisia kaikki. Osa tosin tiesi viime syksyisestä keskenmenosta, joten heille tämä oli vielä isompi ilonaihe. Ei ole kyllä yhtään harmittanut, että piti kertoa hieman aikaisempaa kuin olin ajatellut. Esimieskin käy varmistelemassa viikottain, että onko minulla jotain erityistoivomuksia työn suhteen, jotta jaksan paremmin. Työ on siis joka tapauksessa pelkää tietokoneella istumista eli ei siinä nyt hirveesti pysty eri työtehtävillä oloa helpottamaan :grin Mutta ajatus on tärkein!

Mä kerroin ekan ultran jälkeen pomolle ja parille mun työparille ja ottivat asian hyvin. Sen takia halusin mahd. ajoissa kertoa että mulle ehditään löytämään sijainen äippäloman ajaksi. Ja mun mielestä se on reilua työnantajaa kohtaan että ehtii sitten ajoissa miettimään sijaista. Muulle työporukalle ajattelin kertoa sitten kun alkavat kyselemään mahan kasvua, meillä onneksi niin hyvä työporukka että ei jännitä kertoa :)

Lähipiiristä ollaan kerrottu mun ja miehen vanhemmille ja sisaruksille. Lisäksi ollaan muutamille kavereille kerrottu ja muille sitten sitä mukaa kun tulee kyselyitä mahan kasvusta. Kaikki on olleet yllättyneitä mutta iloisia :)

Jos raskaus vaikuttaa työhön, on ihan hyvä kertoa aikaisin. Mua ainakin katsottaisiin todella pahalla silmällä, kun en tee töitä enää niin lujaa kuin ennen. Nyt kun porukka tietää, mistä johtuu, saan edes osalta ymmärrystä. Pomon kanssa piti jutella jo ihan siksikin, että saisi isompia vaatteita!

Takaisin