Raskaudesta kertominen

Neljän keskenmenon jälkeen emme ole kertoneet vielä kenellekään. Mieli tekisi kertoa kaikille, koska tämä on ensimmäinen kerta kun päästään näin pitkälle. Monien hedelmöityshoitojen jälkeen tulin sitten luomusti raskaaksi.
 
Onnea Julia raskaudesta! Peukut ja isovarpaat pystyyn että tämä viides pysyy matkassa loppuun asti!!
Nyt oon yhdelle työkaverille joka itse on 5.kuulla raskaana, kertonut. Ihanan luottamuksellisesti on ottanut mun raskausuutisen hän, katsoo aina tarkkaan ettei kukaan ole kuulemassa kun kyselee kuulumiset ja voinnit. Tosin hällä onkin ollut tosi rankka alkuraskaus. "Saanut" olla osastolla tiputuksessakin vähän aikaa kun ei mikään pysynyt sisällä... niin ja siskolle kerroin tässä yks päivä kun ovat lastensa kanssa tulossa viikon päästä meille kylään ja ei haluta että ruvetaan pohtimaan mun mahdollista raskautta aiempien lasten kuullen vielä. Kerrotaan lapsille sitten kun aikaa on vähän kulunut...

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla
 
Mulla on tooosi alussa tää (4+4) mutta olen kertonut muutamalle parhaalle ystävälle, itseasiassa neljälle.. Ja yksi meidän työntekijä sattu käveleen sisään kun soitin neuvolaan, ja hän tietää nyt sen takia. Mie en uskalla vielä kertoa vanhemmille, koska pelkään niin hirveästi sitä, jos jotain sitten sattuukin. Ajattelin ensimmäisen ultran jälkeen kertoa ainakin äidille ja pikkusiskolle.

En vaan malttais olla enää hiljaa.. Tuntuu että useampi on toisaalta jo arvannut.
 
Meilläkin hieman tuo kertominen on lipsunut.. aluksi sovittiin että ei kerrota kenellekkään, kunnes tuli päivä töissä kun rupesin oksentelemaan jolloin piti pomolle kertoa ettei ole mitään tarttuvaa koska olen hoitoalalla.. sama kävi myös yhdelle työkaverille jolloin tuli sama pakkotilanne kun rupesi jo sijaista soittaa paniikissa töihin. Noh tulimme myös ajatelleeksi että äidilleni voisi kertoa, koska on vakavasti sairas ja koskaan ei tiedä mikä on viiminen päivä kun on elossa.. mutta nyt asiasta tiedetään jo ruotsia myöden :DD asia levinny ku kulovalkea, miehensuvusta ei kyllä yksikään vielä tiedä..
 
meillä "kerrotaan muille vasta myöhemmin" tarkoitti näköjään facebookia tai jotain, kun miehen perhe ja työkaverit kaikki jo tietää :D sen ansiosta tosin löydettiin aivan ihana synnytyssairaala. anoppikin jo suunnittelee, miten tulee meille sitten auttamaan kotitöissä.

itse en tiedä miten kertoa omalle perheelle. sisaruksilla ei ole lapsia, ja olen nuorimmainen eli ikuisesti perheen vauva.. itse olen raskaudesta aivan onnessani, mutta jotenkin nolottaa kertoa vauvauutisia näin pian naimisiinmenon jälkeen :/
 
Zousan, milloin menitte naimisiin? Sehän on hienoa joka tapauksessa että olette jo naimisissa. :-) Varsinkin vanhemmille ja isovanhemmille kertoessa ei tarvitse yhtään nolostella uutisia, koska vanhoillisimmankin mummon mielestä kuuluu asiaan tulla vauva-uutisia häiden jälkeen..
Meistä mieheni kanssa näytti jotenkin hienolta, kun esikoisen syntymätodistuksessa seisoo oikein isoin kirjaimin että "avioliitossa syntynyt".Tuntuu että kerrankin on tehnyt jotain elämässä oikein. Vanhanaikaista ajattelua monen mielestä, mutta minusta se tuntuu hyvältä.

On muuten kivan helppoa, kun esikoinen ei vielä puhu, niin voi puhua kotona kaikesta vielä avoimesti. Komumäki tuosssa kertoi, että kertovat lapsille raskaudesta vähän myöhemmin, niin itse varmaan tekisin myös jos tuo pikkusmurffi olisi isompi. Muistan kun olin itse alle kouluikäinen kun äitini sai parikin keskenmenoa. Niistä ei saanut puhua kellekään, ja se oli kovin hämmentävää. Luulen, että sain tietää pikkuveljeni tulosta sitten 9-vuotiaana aika ajoissa taas, ja muistan, että oli vaikeaa pitää se salaisuutena kun oli niin innoissaan.
 
mammasmurffi: häät pidettiin syyskuussa :) saattaa olla että tulee "tätä vähän pelättiinkin"-tyylinen vastaus, mutta onhan se varmasti vanhemmillekin mukavampi näin päin, eikä "meen yhen pojan kanssa naimisiin kun tulin vahingossa raskaaksi."
jospa saisin vähän rohkeutta kertoa! ...vaikka sitten 12. viikolla :wink
 
Kyllä ne kaikki mummut ja papat on lopulta aivan innoissaan saadessaan lapsenlapsia!

Mua hirvittää sanoa pomolle, mutta sellaista elämä on. Ihan sama miten se reagoi.

Hauskinta tulee olemaan tanssiryhmäni koreografille kertominen. Hän (mies) sai vauvan vuoden lopussa ja oli asiasta niin innoissaan että käski ainakin kahdenkin tunnin päätteeksi kaikkien lähteä kotiin tekemään vauvoja. Minä selvästi olin kuuliainen. Nyt treenataan sarjaa kevään SM-skaboihin, joten pitäisi kakistaa asia nopeasti. En kyllä halua kertoa ennen viiikon 12 ultraa mitään, koska tanssiryhmälle en halua selitellä keskenmenoa. Jos menee kesken, niin sen tärkeämpää mulle on lähteä kisoihin. Voi tosin olla että mut siirretään raskausmahan takia pois kisaryhmästä :)
 
Mei olla kerrottu kun yhdelle ystävä perheelle. EIkä aiotakkaan kertoa, ennen kuin ollaan ultrassa oltu. :]
 
Viikko sitten eli rv 5+6 kerrottiin mun vanhemmille. Mentiin sinne arki-iltana saunomaan, ja ajateltiin, että jos tulee tilaisuus että ollaan isän ja äidin kesken ilman että sisaruksia pyörii ympärillä, niin kerrotaan. No koko ilta odotettiin ja aina oli veljet tai sisko siinä lähellä. Pois lähtiessä kuitenkin täräytin asian veljieni kuullen. Isällä ja äidillä silmät alkoivat heti hikoilla ja totta kai isot halit ja onnittelut saatiin :) Olivat uutista jo pari vuotta odotelleet, kun tiesivät lapsettomuutemme olleen tahatonta. Oli jotenkin ihana huomata miten paljon se merkitsi heille. Äiti kyselee voimisia aina kun nähdään, ja nyt jo tuntuu että suhteemme on lähentynyt. Kahdelle ystävällenikään en malttanut olla kertomatta heti plussausta seuraavana päivänä. Haluaisin mieheni kertovan vanhemmilleen, mutta ei hän vielä "uskalla" :grin Mutta eiköhän se vielä ehditä kertoa, ja olen varma että ovat innoissaan, lapsirakkaita kun ovat.
 
Täällä ei oo kerrottu viel kenellekään. Tänään ajattelin jos äidille kertoisi kun kummastellut jo vähän aikaa mun väsymystä. Np ultra 17.2 sen jälkeen ehkä sitten myös jollekin muulle. töissä mietin jos saisin pidettyä salassa maaliskuun lopulle - mut olo kun potkupallolla joten näkynee jo ennen sitä. Mut niin isoja muutoksia tulossa etten tässä vaiheessa haluis tilanteeni vaikuttavan omaan työtehtävään tms...
 
Takaisin
Top