Raskaudesta kertominen, milloin ja miten?

Se ei tule ikinä onnistumaan, miehen äiti on farmaseutti, ja meillä on oma talo teneriffalla joten kaikki on koko ajan saman katon alla:shifty:
 
Etkö voi sanoa että oot sellasella puhdistuskuurilla, jossa alkoholi kielletty? Tai sanot et no nyt en vaan juo, kun ei tule hyvä olo siitä alkoholista?
 
Kyllä mä jonku hyvän selitysen keksin.:rolleyes:
Tai sitten jos muut juo ja antaa mulle, käyn tyhjentämässä mukin ja täytän limulla:happy:
 
Se ei tule ikinä onnistumaan, miehen äiti on farmaseutti, ja meillä on oma talo teneriffalla joten kaikki on koko ajan saman katon alla:shifty:

Ab-kuuri käy sitten selitykseksi vallan mainiosti - esimerkiksi metronidatsolikuurin kanssa ei missään tapauksessa saa juoda alkoholia antabusreaktion takia :D
 
Hän aina nysvää mun lääkkeet:mad:
Ja jos en näytäkkään niin alkaa epäilemään. No, voin sanoa etten halua viettää lomaa alkoholihuuruisissa tunnelmissa, kun jouluna tulee juotua sitten niin paljon:wink
 
Tänään tuli kerrottua ultran jälkeen 4- ja 2-veelle tulevasta pikkusisaruksesta, pienempi ei varmaan vielä sen kummempaa tajunnut kuin että äidin masussa on vauva, mutta isompi oli jo ihanan innostunut ja kyseli kiinnostuneena kaikenlaista :Heartred. Tällä hetkellä 9. vko meneillään ja ei oo kerrottu muille, saas nähä möläyttääkö lapset, mikä ei kyllä haittais :D viimeistään varmaan jouluna ite aletaan kertoa kun ensimmäinen kolmannes ohi.
 
Tänään piti kertoa "pomolle" (teen freelancerinä töitä yhdelle firmalle), kun ei pahoinvoinnin ja väsymyksen takia uskalla ottaa yhtään enempää töitä vastaan ja muutamia kamppiksia olis ollu tulossa. Nyt sit arvuutellaan että loppuuko hommat kokonaan nyt vai huomenna :nailbiting:
 
Kattelin jo netistä "isosisko" paittaa esikoiselle. Aattelin sellasen tilata ja sit joulun se päälle ku mennään mun vanhempien luo :) saa nähä kuinka moni tajuaa ja missä vaiheessa :D
Nytki oon porukoilla ja tehny mieli monta kertaa sanoa miks on vähä heikko olo ja väsyttää mut ei vaan oo saanu sanottua
 
Mä alan kans kallistumaan tohon jouluna kertomiseen.... Riippuu nyt, mitä perjantain ultra tuo tullessaan. (Tänään vihlonut reippahasti alaosastoa, au...)
Mutta mun äitee on niin lörppö, että jos haluan oikeesti pitää asian salassa ekan kolmanneksen, mun täytyy odottaa tammikuun puolen välin yli, ja se tuntuu niiiin pitkältä ajalta. On puolensa ja puolensa.
 
Kattelin jo netistä "isosisko" paittaa esikoiselle. Aattelin sellasen tilata ja sit joulun se päälle ku mennään mun vanhempien luo :) saa nähä kuinka moni tajuaa ja missä vaiheessa :D
Nytki oon porukoilla ja tehny mieli monta kertaa sanoa miks on vähä heikko olo ja väsyttää mut ei vaan oo saanu sanottua

Me tehtiin pari vuotta sitte jouluna samalla lailla. Oli kyllä hauska seurata kuka tajuaa ekana ja koska. Mun isä ei meinannu millään tajuta, piti oikeen rautalangasta vääntää! Miehen porukoilla eivät huomanneet, ennen ku sanottiin jotta kattokaa ny mikä paita pojalla on päällä. :DDD
 
Mulla äiti tiennyt jo plussausta seuraavasta päivästä asti. Oli tukena keskenmenon kanssa ja oli hänellekin rankka niin halusin että on mukana tässäkin alusta asti, ollaan todella läheisiä oltu aina.
Lisäksi paras kaveri tietää ja töissä muutama kun on tiivistä tiimityötä niin oli aikalailla pakko kertoa. Oli myös helpotus kun kaikki tiimiläiset oli niin iloisia meijän puolesta ja lupasivat jeesata aina kun tulee tarve hakea välipala tms. Mulla meinaa oksennus lentää jos en syö kahden tunnin välein jotain tai jos tulee pahan hajuinen asiakas niin tarvii jotain juoda/syödä että saa oksennus olon pois kurkusta.

Jouluna ois tarkoitus kertoa mun sisaruksille, tädille ja muille jotka tulee joulua viettämään. Isoveljeä ois tarkoitus pyytää kummisedäksi joululahja mukilla missä lukee "Great brothers become amazing godfathers" niin eiköhän siinä viimeistään selkiä porukalle homman nimi.
Mies ei ole tainnut kertoa juuri kellekään mutta se ei kyllä yllättänyt, semmonen tyyppi että saattaa jättää kertomatta niin pitkään kunnes joku alkaa kyselemään mun kasvanutta masua jos kehtaa.
 
Mun tyttären kummitäti sit möläytti raskaudesta veljen pojan synttäreillä. En kauheen ilonen ole tästä kun vaikka ar-ultrassa näky syke nii on kuitenkin viä 50/50miten tää raskaus päättyy. No onneks paikalla ei ollu kun mun isä meijän puolelta. Täytyy vaan toivoo että tää raskaus menis hyvin.
 
Mun lisäks ei tiedä kuin neuvolantäti. 4v esikoiselta kysyin, että miltä tuntuisi saada pikkusisko tai veli? ”Olis kivaa!”. Se jäi sit siihen...

En tiedä miten kertoisin miehelle. Se kun ei missään nimessä halua meille toista ☹️ Kohta kyllä jään tästä kiinni, kun maha kasvaa jo 9+2...
 
Minä kopsasin netistä boarding passit print screen -toiminnolla. Muokkasin kuvankäsittelyllä niihin vähän päivämääriä ym, lisäsin minikuvan ultrasta ja lasketun ajan. Matkustajiksi kirjoitin isäni ja äitini nimet, tulistin ja liimasin paksummalle pohjalle et tuntuu oikeilta, heh, ja nää "matkaliput" meinaan nyt sit kai antaa jouluna. Sanon, että on vielä yksi lahja, erään sortin matka. Saavat sitten ihmetellä. Meni syteen tai saveen.

EDIT: Laitan kuvan tekeleestäni (ilman yksilöiviä tietoja) tuonne salaiseen ryhmään Joulukuun salaisiin. :happy: ...jos joku haluaa katsoa.
 
Muokattu viimeksi:
Mun lisäks ei tiedä kuin neuvolantäti. 4v esikoiselta kysyin, että miltä tuntuisi saada pikkusisko tai veli? ”Olis kivaa!”. Se jäi sit siihen...

En tiedä miten kertoisin miehelle. Se kun ei missään nimessä halua meille toista ☹️ Kohta kyllä jään tästä kiinni, kun maha kasvaa jo 9+2...
Ikävää, jos mies on tuota mieltä. Ehkä kuitenkin kannattaa ottaa asia esille mahdollisimman pian, jos hän sitten tosiaan reagoisikin negatiivisesti, että ois a) aikaa rauhoittua ennen joulua, b) aikaa järjestellä asioita, jos oikein pahasti suivaantuu ja suhde menee metikköön. Ihmettelen kyllä hirmu jyrkkää asennetta. Mut ehkä hän reagoisikin päinvastoin kuin luulet? Tsemppiä joka tapauksessa....
 
Ainakaan ennen joulua en ajatellut kertoa, kun ei millään jaksais muuttaa jouluna.
Onneks ei sen kummempia järjestelyitä vaadi, kuin hinata kamppeensa omaan osoitteeseen :)

Katsotaan ensivuonna kuinka käy.
 
Takaisin
Top