Raskaudesta kertominen, ideat kehiin!

Kerroin mun äidille pari päivää sitten puhelimitse kun asutaan eri kaupungeissa. Soitin saatuani hakemani uuden työpaikan ja päätin sit kertoa kaiken kerralla :joyful: Äiti arvasi jo puolesta lauseesta että oon raskaana. Tiesi että toivotaan toista ja että yritys on päällä. Mun isä asuu toisella puolen maapalloa niin jos viikonloppuna soittais skype-puhelun ja kertois.

Lauantaina nähdään miehen äiti ja miehen siskon perhe, niin kerrotaan heille. Mun kourallinen hyviä ystäviä on tiennyt jo jonkin aikaa. Töissä en aio sanoa vieläkään hetkeen...
 
Tekisi mieli kertoo äidille mutta en oo vielä kertonut. Oon kertonut sille lapsettomuushoidoista ja vannotin et eteenpäin ei kerrota ja oli silti laverrellut jonkun verran eteenpäin. Tästä suutuin kyllä melkoisesti. Ehkä osaisi jo olla kertomatta jos nyt paljastaisin raskauden mutta odottakoot nyt vielä että oon ollut edes varhaisultrassa. Vasta yksi kaveri tietää, miehen lisäksi.

Töissä en aio kertoo vielä piiiitkään aikaan...
 
Ollaan kerrottu meidän läheisille ja ystäville. Ajatuksena oli että en kerro töissä ennenkuin rakenneultran jälkeen, mutta piti saada työvuoroja vaihdeltua ja pyytää että en tekisi hetkeen yötyötä niin kerroin esimiehelle. Rakenneultran jälkeen sitten kerrotaan muille esim. Jollain kivalla somejulkaisulla
 
Meillä ois tarkoitus kertoa ekan kolmanneksen jälkeen ihmisille. Ois kyllä kiva keksiä jokin hauska tapa kertoa raskaudesta. Jokin sellainen, josta muiden pitää itse hoksata/arvata asia. :joyful:
 
Mulla on hirveet paineet ja pelko tästä kertomisesta. Tämä siksi, että tulee muuttamaan niin monen elämää suuresti. Eniten pelottaa kertoa esikoiseni isälle, sillä uuden lapsen myötä muutamme toiselle paikkakunnalle 100km päähän. Ex on kyllä itsekkin miettinyt muuttamista muualle, joten eipä tämä siitä nyt niin eroa. Pyrin kuitenkin hänelle painottamaan, että teen kyllä kaikkeni että näkee poikaansa edelleenkin niin paljon kun vain molemmat siihen pystyvät ja on edelleen täysin mukanan kasvatuspäätöksissä.
Jännittää kertoa äidilleni, jonka reaktiosta ei koskaan tiedä. Jännittää kertoa hyvälle ystävälleni, joka usean vuoden ajan on kamppaillut lapsettomuushoidoissa. Ja jännittää kertoa töissä, sillä nekin kuviot jälleen muuttuu muuton myötä. Päätin, että kerron ensin helpoimmat, jotka tiedän että ovat innoissaan uutistista ja pikkuhiljaa siirryn näihin vaikeampiin.
 
Jännittää kertoa töissä, koska olen ollut siellä vasta puolisen vuotta ja minun kauttani halutaan kehittää kyseistä toimintoa ja siihen on satsattu.. Itselleni vauva on tietenkin maailman ihanin asia (esikoisen lisäksi, joka myös ihanin), mutta töissä pettyvät varmaankin. Kaikki muut tutut varmaankin ilostuvat uutisesta :happy:
 
Jännittää kertoa töissä, koska olen ollut siellä vasta puolisen vuotta ja minun kauttani halutaan kehittää kyseistä toimintoa ja siihen on satsattu.. Itselleni vauva on tietenkin maailman ihanin asia (esikoisen lisäksi, joka myös ihanin), mutta töissä pettyvät varmaankin. Kaikki muut tutut varmaankin ilostuvat uutisesta :happy:

Mulla on just sama tilanne. Ehdin olla 6kk uudessa työssä ja osana tiimiä jossa kehitetään uutta ennen kuin jään äitiyslomalle. Eikä tuuraajaa saa tosta vaan. Pelonsekaisin fiiliksin valmistaudun kertomaan ja mietin milloin olis oikea hetki :rolleyes:
 
Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä kenellekään ja ei ajateltukaan ainakaan ennen ensi perjantain ultraa, jolloin raskaus on jo 12+6.
Senkin jälkeen ajateltiin, että halutaan kertoa kasvokkain ainakin vanhemmille. Mitään julkista ilmoitusta en ole ajatellut tehdä ollenkaan.
Saa nähdä millon töissä pitää paljastaa. Olen ihan varma, että ainakin yksi työkaveri on vilkuillut turvonnutta mahaani ja arvannut, että olen raskaana :grin
Luulen, että myös äitini katsoi mahaani siihen malliin pari viikkoa sitten, kun nähtiin.
Tänään puolestaan tapaamme miehen vanhempia. Pitää jo oikeasti miettiä mitä laittaa päälle, ettei mahan pullotus paljastu :angelic:
Jännittää kyllä miten isoksi maha ehtii kasvaa kun jo nyt mahan näkee selvästi.
 
Mullakin vielä pari viikkoa odoteltava ekaa ultraa, sen jälkeen ajattelin että voisimme paljastaa asian esikoiselle ja sittenpä tiedon leviämisestä ei tarvitsekaan itse huolehtia. Todennäköisesti kaikki tietää heti kohta sen jälkeen naapureista lähtien. Töissä kans varmaan pakko kertoa heti ultran jälkeen, on jo nyt vähän huono omatunto kun en ole uskaltanut vielä kertoa ja aika paljon on jo suunniteltu tulevaa ja minun osuutta töissä. Nyt sitten kaikki menee uusiksi. Vanhemmille ja sisaruksille pitää varmaan kans kertoa mahdollisimman pian ultran jälkeen.

Muoks. Ja vielä lisäyksenä että ei olla kerrottu muille kun mun yhdelle hyvälle ystävälle joka saa kans kesällä vauvan. Erittäin hyvää vertaistukea olen jo nyt saanut häneltä.
 
Me kerrottiin nyt viikonloppuna molempien vanhemmille ja sisaruksille T-paidan avulla. Teetettiin miehelle T-paita, jossa luki "Dad in September 2020" ja siinä oli vauvan jalanjäljet. Ootettiin sitten mies T-paita päällä kauanko kestää, että teksti huomataan.. :D mun vanhemmille piti vihjata hienosta t-paidasta ja siskolle piti sanoa, että 2,5h ollut jotain nenän alla eikä oo huomannu :D miehen vanhemmat huomas alle 10 minuutissa ja kyseli et onko teksti totta :)
 
Kerroin kahdelle läheisimmälle kaverille heti, mutta omille vanhemmille, osalle kavereista ja omalle työnantajalleni vasta nt-ultran jälkeen. Joillekin kavereille, joita ei ollut vielä nähty ennen rakenneultraa kerrottiin vasta sen jälkeen.

Paljastin raskauden omille vanhemmilleni puhelinsoiton yhteydessä kertomalla,
että mieheni on reissussa ja ollaan kolmisteen kotona. Vähän aikaa meni, että äidilläni raksutti ja alkoi plussaamaan, että kuka se yksi ylimääräinen kotona olija oikein on, jos mies on reissussa (perheeseeni kuuluu mies ja koira + pian virallisesti esikoinenkin). Mieheni äiti on menehtynyt jo useampia vuosia sitten, mutta miehen isälle kerrottiin siten, että pyysin mieheni isän avovaimoa kuvaamaan videolle hänen reaktionsa. Sitten laitoin whatsapp-viestinä meidän kuulumisia, että mies on kuitenkin nyt reissussa, mutta kolmisteen ollaan kotona. Siihen perään laitoin ultrakuvia. Haluttiin paljastaa vanhemmille heti nt-ultran jälkeen, joten jouduttiin tekemään paljastus tällälailla etänä, kun on kuitenkin tuota välimatkaa jonkin verran.
 
Takaisin
Top