Raskaudesta kertominen, ideat kehiin!

Pikku tiikeri

Oman äänensä löytänyt
Syysäidit 2020
Joko olette kertoneet tulevasta vauvasta muille? Jos olette miten kerroitte tai miten ja milloin ajattelitte kertoa? Olisi kiva kuulla myös vähän perinteisemmästä poikkeavat tavat kertoa!
 
Ei olla vielä kerrottu mutta ajateltiin tilata tulevalle isoveljelle t-paita, jossa paljastus, että hänestä tulee isoveli. Ainakin appivanhemmat yllätetään tällä tavoin.
 
Mitä vastaatte suoraan kysymykseen "ootko raskaana"?
Mulla kävi taas sellainen tilanne, että ihminen, jonka kanssa olen paljon tekemisissä kysyi tätä, kun jahkailin mitä söisin. Siinä oli paljon muitakin ympärillä, niin vastasin, että en tietääkseni. Nyt tuntuu kuitenkin tyhmältä, että parin viikon päästä sanoisin, että huijasin, oonhna mä. :)
 
Mulla oli edellispäivän tilanne, missä sanoin kyllä sit lopulta odottavani...
Meillä on tässä kevään aikana tulossa asioita, joita on syytä juhlia. Kaverini totesi että sitten kyllä juhlitaan silleen pitkän kaavan kautta. Mä tuohon toteemaan sitten, että katotaan nyt mitä aika tuo tullessaan ensin. Hän jatkaa shampanja merkeistä kyselyyn outo ilme kasvoillaan.... Sit kesken lauseen.. Sä ootat sitä neljättä nyt.... Kovaan ääneen keskellä kauppaa.... No hymyhän siinä tuli ja myönsin... Mut eiköhän mullekki sitä skumppa sit löydy....
 
Mun teki mieli tänääm vaan rysäyttää parille kaverille, et ootan vauvaa saapuvaksi syksyllä jos kaikki menee hyvin. Mutta maltoin vielä ja yritän miettiä kivaa tapaa. o_O
 
Esikoisesta kerroin kavereille niin, että oltiin vietetty yhdessä päivää ja koko päivän olim tuskaillu, et missä välissä mä kerron. Lopulta oltiin ottamassa yhteiskuvaa ajastimella ja muut huuteli 'muikku', kun mä keksin karjaista, että "mä olen raskaaanaaa" :love017

Kuvaan tallentui ihanat yllättyneet ilmeet ja ilo:love022

Mietin, et ehkä voisin tällä kertaa hoitaa sen samaan tyyliin :happy7
 
Mä kerroin eilen omille vanhemille ultrakuvan kanssa, reaktio oli järkyttyneen iloinen :) läheisimmät kaverit tietää myös, kerroin heti plussattuani.
 
Kukaan muu ei tiedä kuin minä ja mies, ollaan niin alussa. Maanantaina ajattelin soittaa neuvolaan. Töissä en aio sanoa mitään vielä aikoihin enkä varsinkaan ens viikon työhaastattelussa :grin

Viime kerralla kerroin töissä melko aikaisin ja lähipiirille taidettiin kertoa rv 12 jälkeen. Nyt olis tarkoitus olla ehkä ihan hiljaa pidempään, katsotaan miten onnistuu :rolleyes: Parille läheisimmälle ystävälle voisin kertoa parin viikon sisällä.

Ja kertominen on aina tehty ihan kasvotusten juttelemalla, mun molemmat vanhemmat asuu kauempana niin heille soitetaan :)
 
Meillä on sisko ja pari kaveria myötäeläneet tätä projektia, niin heille laitoin kuvan raskaustesti kädessä itsestäni. On ollut kiva iloita ja spekuloida muutaman lähimmän kanssa. Näiltä olisi kuitenkin tullut joko? joko? kysymyksiä ja nyt saan jakaa huoleni ystävälle.

Muille, kuten vanhemmille ja ei niin läheisille mietin vielä kuinka kerron, tod.näk vasta ultran jälkeen. Ehkä osta porukoille vihjailevan kirjan ja katon tajuaako ne mulla tilanne on hiukan erilainen, koska en ole parisuhteessa isän kanssa (ollaan ystäviä) mutta lapsi on yhdessä harkittu ja suunniteltu. Ihmiset ei siis odota sinkun pamahvan paksuksi

4+6
 
Vanhemmille ja sisaruksille kerrottiin eilen. Kavereille vasta nt-ultran jälkeen ja töissämieluiten vasta rakenneultran jälkeen.. ellei vatsa pupsahda esiin aiemmin. Viime raskaudessa mentiin kuten edellä kerroin ja se oli hyvä meille. Mut ilmeisesti seuraavat raskaudet voi näkyä jo aiemmin :wacky:
 
Otin esikoisesta kuvan testitikku kädessä ja mietin jos sen näyttäs joku päivä mummuille "uudesta lelusta" :) Siskolle ajattelin kertoa viikon päästä kun tulee hakemaan tytön hoploppiin ja minä saan ompeluaikaa, näytän sitte ku tulee takas et sain tämmösen pienen bodyn ommeltua. Muille kerrotaan vasta myöhemmin.
 
Me ollaan isovanhemmilla aiemmin vain joko soitettu tai kasvotusten kerrottu. Muille läheisille laitettu ultra kuva. Tällä hetkellä raskaudesta tietää vain kaksi mun ystävää, joille laitoin hieman sekavissa fiiliksissa testistä kuvan.

Tällä kertaa vois olla kuitenkin ihan hauska käyttää vaikka isoveli paitoja tai muuta idearikkaampaa :D
 
Me ei todellakaan kerrota vielä pitkään aikaan kenellekään. Pitää pyrkiä pitämään salassa vähintään sinne nt-ultraan asti. Jos joku suoraan kysyy, niin en kyllä tiiä mitä sitten vastaan. :oops::grin Meillä on jo ennestään useampia lapsia ja tuntuu että muille kertominen menee kerta kerralta hankalammaksi. :grin
 
Me ei todellakaan kerrota vielä pitkään aikaan kenellekään. Pitää pyrkiä pitämään salassa vähintään sinne nt-ultraan asti. Jos joku suoraan kysyy, niin en kyllä tiiä mitä sitten vastaan. :oops::grin Meillä on jo ennestään useampia lapsia ja tuntuu että muille kertominen menee kerta kerralta hankalammaksi. :grin

Voin kuvitella. Itsellä samat fiilikset tästä kolmannesta ja siitä kertomisesta.
 
Meillä kun takana lapsettomuushoidot, joista on lähimmille puhuttu avoimesti niin nyt on kerrottu myös plussasta heti. Olis kyllä ollut hauska järjestää joku kiva ylläri, mutta en tiedä oisinko pystynyt odottaankaan :D

4+4
 
Me on läheisille jo kerrottu tylsästi kasvotusten. Edellisestä laitettiin jossain kohtaa kuva jossa isommat lapset ja teksti isoveli ja tuleva isosisko
 
Isälleni olen kertonut jo pari viikkoa sitten kasvotusten. Nähdään päivittäin töissä ja olisi varmasti muuten ihmetellyt väsymystäni. Äitini ei vieläkään tiedä, vaikka asuvat yhdessä. Isä lupasi pitää salassa, koska kynnys kertoa äidille on todella kova. Triedän kokemuksesta, että hän lavertelee tämän tapaiset asiat heti omille sukulaisilleen, vaikka kuinka suoraan pyytäisin, että älä kerro. Enkä halua, että he saavat tietää ennen kuin nt-ultran jälkeen.
Miehen vanhemmille ja perheelle on tarkoitus kertoa helmikuussa, kun mennään siellä käymään. Siellä on yhdellä seinällä vihkikuvia ja kuvia parien lapsista, niin ajateltiin viedä samalla vihdoinkin meidän kuva ja tyhjät kehykset, joissa lukee, et kuvan saa syyskuun jälkeen.
 
Me ollaan kerrottu vain yksille ystäville ja mun siskolle. Eniten jännittää lapsille kertominen, meillä siis reilusti isommat lapset edellisista liitoista :happy:
Tänään käytiin varhaisultrassa, joten parille ystävälle aion nyt lähiaikoina kertoa, kun varmistui, että tosiaan siellä joku kasvaa.
 
Paras ystävä sekä isovanhemmat tietävät. Ajateltiin ultran jälkeen kuvata video, missä kerrotaan isosiskoille vauvasta ja sitä voisi sitten jakaa sukulaisille :)
 
Takaisin
Top