Tavattiin tänään ystäväpariskuntaa, joita ei oltu nähtykään alkuvuoden jälkeen. Ystävät kertoivat nyt odottavansa toista lasta, minkä olin kyllä jo aavistellutkin heti tapaamisen alussa pariskunnan toisen osapuolen kasvaneen mahan vuoksi. Mekin sitten samassa yhteydessä heille kerrottiin, että meillä kans ois samankaltainen tilanne osoittaen meikäläisen vatsaa, hieman myöhäisemmällä aikataululla tosin. Iloa oli puolin ja toisin ilmassa. Hauska sattumus kun niinkin lähekkäin osuvat nuo lasketut ajat toisiinsa nähden, kun on vaan pari kuukautta eroa. 
Meinasin etten enää toiste mainitse asiasta hälle, täydellinen kuurous toisen asioille keskustellessa on hänen tapansa muutenkin. Esihenkilö tosiaan tiennyt jo pari kolme viikkoa, kun on sattunut ultrat yms. työaikaan. Mut parille töissä vielä kertoisin mielelläni ihan henkkoht, jos vaan osuttais samaan paikkaan yhtä aikaa.

Omille vanhemmille ja mummolle kerroin vasta äitienpäiväviikonloppuna, poikaystävän siskoille ja äidille paljastettiin vähän aiemmin kun haluttiin kertoa kasvotusten ja asuvat kauempana. Itse halusin odottaa ensimmäisen ultran yli, ennen kuin kerroin muille kuin parhaalle ystävälle. Töissäkään en ole vielä kertonut, varmaan ennen kesälomia..
. No, kerroin jo aika alkuvaiheessa parille ystävälle ja mies kertoi omalle äidilleen, mutta minä vielä olen omalta äidiltäni ja sukulaisilta pimittänyt tietoa ja ensi viikolla olisi tarkoitus kertoa kun kasvotusten nähdään. En jotenkin olisi jaksanut hössötystä ja ehkä sellaista "negatiivista odottamista", jossa hän peilaa omia kokemuksiaan keskenmenoista ja tuulimunista. Nyt kun ultrassa kaikki oli hyvin niin olen valmis myös juorujen leviämiseen (uutinen leviää taatusti koko suvulle äidiltäni). Minustakin se olisi itseasiassa helpompi keino, että juorut leviää ja tarvitsee vaan vahvistaa