Raskaudenaikainen painnonousu

Mulla on nyt paino noussut pari kiloa jo plussasta, kiitos jatkuvan puputtamisen ja mehun juomisen. Luulen että tämä on turvotusta, housut roikkuu reisistä ja kiristää mahasta. Eniten ärsyttää että jos tämä menee kesken ja olen lihonut ns.turhaan (tosin voi olla että siinä verilöylyssä paino tippuu pelkkää nestettä sen pari kiloa). Sekin ahdistaa etten selvästi juo tarpeeksi kun vesi yökkäyttää ja normaali päivän nestelähteeni eli kahvi uppoaa vain 1-2 pikku kupin verran päivässä.
 
Nyt on kyllä pakko luovuttaa vhh-ruokavalion suhteen, kun ei vaan uppoa enää ne ruoat. Oon syönyt paljon kukkakaalia ja parsakaalia pastan jne tilalla, mutta eilen tuli oksennus kurkkuun kun edes ajatteli niiden syömistä :hungover: Tän ellotuksen kanssa on vaan pakko syödä sitä mikä uppoaa, nyt kroppa kirkuu hillareitten perään ja ne tuntuukin pitävän öklötyksen paremmin aisoissa. Eli nyt varmasti paino nousee kilon-pari kun hiilareitten saanti pomppaa ja ne kerää nestettä kroppaan :sad001 Mutta yritän kuitenkin jatkossa tarkkailla syömisiä ja seurata vähän kalorinsaantia niin ettei paino alkais nousta ihan holtittomasti.
 
Mulla paino about vielä plussapainossa. 67,6kg oli tänä aamuna kun alimmillaan oli 67,3kg. Menee meikällä normaalin vaihtelun piikkiin. Toki nyt on tullu syötyäkin vähän enemmän kun on huonovointisuus astunu mukaan kuvioihin.
 
Mulla noussu pari kiloa, mut nestettä tää vaan tuntuu olevan. Maanantaina kävin vaa’alla neuvolaa varten niin paino näytti silloin 51.7kg. Mut eipä haittaa :rolleyes:
 
Mä taidan ottaa vasta neuvolassa lähtöpainon kun ärsyttää että se on noussut jo niin paljon. En siis ole syömisiä muuttanut mitenkään, eli toivottavasti vaan nestettä. Eipä tuolla muutamalla kilolla nyt oikeasti niin paljoa väliä ole mutta kuitenkin. Nyt siis aamupaino n. 68kg, eli 4kg jo tullut lisää :hungover: ja neuvolassa sitten tietty vielä vaatteet päällä ja iltapäivällä punnitus.
 
Mulla ei ole paino liikahtanut mihinkään suuntaan normaalia alle kilon vaihtelua lukuunottamatta, aamuisin punnitsen kerran viikossa. Kuitenkin turvottaa, joten voi olla että paino on itseasiassa laskenut. Neuvolassa hirveessä pissahädässä vaatteet päällä oli 2 kg enemmän kun aamupaino. Ja onhan noissa vaaoissakin eroja eli oon ihan tyytyväinen tähän.
 
1,4kg noussut. Ensimmäisestä kävin sokerirasituksessa puhtain tuloksin ja kahdesta seuraavasta ei tarvinnut mennä. Nyt neuvola sanoi, että kun bmi on just ja just alle 25 niin pitäis mennä. Hyi hele. Tuli kyllä niin läski olo...
 
^ Mulle sanottiin että joudun siihen koska oon yli 25 vuotias niin joudun siihen testiin. Painosta ei puhuttu mitään.
 
Mulle sanottiin, että ei tarvi mennä, kun edelliset raskaudet olleet ok ja paino normaali. Ja ikää on [emoji3]

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Mulla painoa tullu raskauden aikana +400g. Aiemmin oli tullu muistaakseni pari kiloa, mut se oli sitä turvotusta ja tasoittunu tosta. Mut tyytyväinen oon :)
 
Mulle tullut vain kilon verran, vaikka koko ajan napostele jotain enkä juurikaan liiku :bored:
 
Ekasta ja tokasta tuli n. 7kg ja ne lähti samantien ja menin miinuksille. Olin muutenkin sairaalloisen laiha niin se oli kova paikka kun vaan kuihduin kasaan enkä tykännyt vartalostani. Kolmannesta lähtöpaino oli jo terve ja raskauskiloja tuli 14kg. Eivät kuitenkaan jääneet samalla tavalla laitokselle kuin ennen, joten nyt vähän tympii et pitää kasvaa just ku oli tyytyväinen kroppaansa eikä neljän lapsen kanssa mahda olla aikaa saliharrastukselle? Mut ei mikään iso asia mulle. Puoliso itseasiassa viime kerralla keräsi myös raskauskiloja, haha.
 
Nyt rv8+6 ja ainakaan läskiä ei ole tullu, painoa ehkä 1,1kg lisää, mutta vikat pari viikkoa ennemminkin laskenu. Olen liikkunu ahkerammin ja treenaillu keskivartaloa pari kertaa viikossa, vyötäröltä lähteny sentti.
 
Nyt 10+4 ja lähtöpainoon - 1,6 kg edelleen.
Mutta tämä hyvä. On vähän lähtöpaino ni yritän päästä yli puolen välin niin ettei tuu vielä painoa ja siitä eteenpäin mahd niukalti. Jotain varmasti tulee kun turvotukset ym. loppua kohden.

Mies on kerännyt mein perheen vauvakilot toistaiseksi. Kuulemma muitakin oireita häneltä löytyy; väsyttää ja ikenet vuotaa. :rolleyes:
 
Mua ihmetyttää mun paino. Menossa on 12+3 ja viime viikolla paino oli noussut kilon. Nyt paino on taas laskenut takaisin ja on vain 300 g alkupainoa enemmän.

Oon normaalipainoinen ja syön normaalisti, vähän olen tehnyt terveellisempiä valintoja ja jakanut välipalat kahteen. Syön siis 6 kertaa päivässä. Mutta mitään sen radikaalimpia muutoksia en ole tehnyt.

Mutta eiköhän sitä painoa ala vähitellen kertyä ja nämä alkuajan ihmetykset ovat pian muisto vain :hilarious:
 
Mulla menossa 11+4 ja paino ei ole liikkunut mihinkään suuntaan. Vointi on ollut koko raskauden suht hyvä, joten muutoksia ruokavalioon ei ole juurikaan tarvinut tehdä. Jossain vaiheessa joutui syömään usein pitääkseen pahoinvoinnin kurissa, mut sitä ei onneksi kestänyt kauaa.
 
Mä syön edelleen ku hevonen kun se nälkä iskee niinku salama ja kukaan ei kestä kattella sitä jos etova olo pääsee valloilleen. Paino nousee koska liikunta ollut jäässä nyt yli kuukauden päivät. Odotan että tervehdyn ja pääsen liikkumaan ja että päästään tokalle kolmannekselle. Siinä kohtaa aion sit vähän tasapainottaa tilannetta.
 
Mulla oli lähtöpaino neuvolassa 47.5, oon viimeiset viikot koko ajan syönyt jotain jotta pahoinvointi pysyy poissa, ei onneksi ole enää ollut oksentamista. Yllätykseksi kävin eilen puntarilla, painoa tullut vajaa kilo lisää 3 viikossa. Varmaan kyllä tasaantuu jossain vaiheessa ja alkaa nousemaan reilummin.
 
Takaisin
Top