Raskauden oireet

Just ku pääsin kehumasta niin aamu alkoi oksentamisella ja loppupäivän on lievästi etonut. Just tossa mietin että jos se vaan jatkuukin (lievänä) loppuun asti niin ei kiva :/ nukkuma-asento on kans hankala löytää. Aamuun saakka pärjään käymättä vessassa mutta päivällä käyn sitten jatkuvasti. Mua myös ei noi makkarihommat kauheesti kiinnosta... ;) Mahanipistelyt jatkuu. Ja pitää olla varovainen ettei nouse liian nopeasti ylös tai kaappaa poikaa vauhdilla syliin tai repäsee inhottavasti. Suonenveto yrittänyt tulla muutamana yönä kans... Ja jonkunlaista kutinaa olen jo tuntevinani mutta en uskalla varmaksi sanoa. Esikoisesta tunsin ekan kerran 15+5 ja istukka oli ja on nyt takana joten odotan että kohtapuoliin osaan sanoa varmaksi :)

Mä joudun kyllä vähintään kerran yössä nousta vessaan, mutta toisaalta olen aikausein ennen raskauttakin joutunut justa siellä myös öisin.. Mulla on teinistä saakka ollut ongelmia lonkkien kanssa, välillä sattuu niin ettei pysty edes painoavaraamaan. (Yliliikkuvat nivelet, liian vähän nivelnesteitä jne..) Nyt tuntuu että vaivaavat jatkuvasti vaikka liikuntamäärät on vähentyneet, en tiedä voiko sekin liittyä raskauteen?!

Mä ravaan edelleen vessassa vähintään kolme kertaa yössä. ... Tosi ärsyttävää! Raskaus saa joo nivelet löystymään ja se on sama hormoni joka kasvattaa jalan kokoa nyt raskausaikana. :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

PAhoinvointia ei varsinaisesti ole, mutta en vieläkään oikein mistään nauti. Tänään alkoi närästää!!! Viimeksi vasta aivan loppuraskaudessa. En ala! :/ Alaselkääkin särkee välilä tosissaan.

Se ainoa positiivinen oire: pikku tyypin potkut tuntuvat jo selvästi. <3

Huoh. Klo tuli 4 ja tsing, meikä heräsi taas. Onneks on pikkupotkut ja karvakorva seurana.

Eilen 18+0 alkoi maidon tihkuminen, nyt kun pahoinvointi alkaa olla selätetty niin kiva kun tulee uusia oireita :D

Santra: mulla tulee toisesta tissistä esimaitoo toisesta ei mitää

Lissu, mulla tulee toisesta enempi ja toisesta vaan pari hassua tippaa :)

Hei, olen viikolla 18+4. Minulla alkoi jo alkukesästä alaselkä kivut, jotka ovat jatkuneet ja pahentuneet todella paljon. Kivut pahenivat erityisestii kun alotin työt päiväkodissa viime viikolla. Selkä on niin paha että saa itkua pidätellä illalla jos haluaa liikahtaa saatika kävellä. Luettuani netistä juttuja uskon, että kipu johtuu nivelsiteiden löystymisestä. Onko muilla samankaltaista kipua? Onko löytynyt keinoja jolla tilannetta saisi parannettua? Olen kokeillut tukivyötä, mutta siitä ei ollut apua.

memmi
Kyllä täällä yks jos toinenkin on valitellut selkää. Minä myös toukokuun lopulta saakka. En oo löytäny mitään muuta apua kuin että töitten jälkeen olla rauhassa ja sit ku pystyy niin kävelyä ja pyöräilyä. Torstaina meen hierontaan, mutta en tiiä että auttaako se mitään, toivotaan.
Nyt oon saikulla ja ei oo selkään sattunu kun on saanu olla rauhassa, mutta silti liikkua paljon :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mulla kans alaselkä tosi kipee. On notkoselkä, jonka luulen vaikuttavan asiaan. Toivottavasti menee ohi, kuten edellisessä raskaudessa viimeisen kolmanneksen alkaessa (ihme kyllä).

Uusi tuttavuus: alhainen verenpaine. Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmaa verenpaineen kanssa, mutta nyt se sitten päätti laskea. Muutamina päivinä on huimannut kovastikin ja kylmä hiki noussut pintaan. Tänään sain vihdoin aikaiseksi mittauttaa verenpaineen ja alhainen oli. Olen ollut kesälomalla enkä ole pahemmin kahvia juonut. Täytyy ottaa taas normi kahvirytmi ja hyvällä omallatunnolla voi vähän lakritsia napostella :) "Pahan päivän" varalla voi pitää lakupötköä.

Mulla kans on ollut useita viikkoja selkä kipeä. Olen käynyt lääkärissä, fysioterapeutilla, hierojalla, osteopaatilla ja jäsenkorjaajalla, jotka on kaikki suositelleet kävelyä ja venyttelyä. Jäsenkorjaaja aukaisi monta lukkoa selästä mutta silti alaselkä on edelleen kipeä. Minulla liikkuminen ja venyttely vaan pahensi tilannetta. Paras apu kipuun oli isäni neuvo levätä vaan mahdollisimman paljon. Pahimpaan kipuaikaan makasin kaksi päivää kotona mitään tekemättä selällään jalat jakkaran päällä ja olo parani 80 prosenttisesti. Selkä on edelleen jäykkä ja hieman kipeä mutta pystyn jo käymään töissä.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

ikävä kuulla, että muillakin selkä temppuilee häiritsevästi :( Ja vielä harmimpi, ettei siihen löydy muuta keinoa kun lepo. Tsemppiä muillekkin odottajille!

No nyt sitten alkaa mun alaselkä kipuilemaan :mad: Mulla ei ikinä oo ollut mitään ongelmia selän kanssa. Ekan raskaudenkaan aikana selkä oli kunnossa loppuun asti. Mut nyt rv 18+2 alaselässä on inhottavia tuntemuksia täällä töissä istuessa. Mä viel istun lähes koko päivän töissä sen 9-10 tuntia ja ajan työmatkaa päivittäin n. 2,5 tuntia, että saa nähdä, miten tää homma onnistuu. Toivottavasti on vaan ohimenevää.

Alaselkä ongelmana täälläkin. Kipuja ollu vaihtelevasti keväästä asti.
Kipu yltyy, jos joutuu nostelemaan isompia tavaroita ja/tai kumartumaan. Töissä yrittäny vaihtaa kumartumiset kyykistymiseen, mut ei sekään niin helppoa ole. :)
Yöt pitää nukkua tyyny polvitaipeiden alla, ni aamulla pääsee notkeemmin ylös.
Venyttelyllä ja iltasin semireippailla kävelyillä on vähän saanut kipua pois. Mies yrittäny hieroakin selkää, mut kipu on niin alhaalla selässä, et nahan alla tuntuu vaan luut. Niitä on vähä turha hieroa.

Ehkä tämä tästä. Täytyy parin viikon päästä viel neuvolassa narista asiasta, ni jos sieltä sais jotain vinkkejä.

Mulla tuntui masussa kummia aamulla kun vielä makasin sängyssä ja odottelin unen jatkumista (kello ei ollu viittäkään). Yhtäkkiä kun käännähdin sängyssä tuntui masussa hassu vähän suonenvetomainen meininki ja sit kun kokeilin vatsaa, oli se melko pinkeä - mahdollinen supistus(ko)? Viikkoja tänään 16+5. Mitään vastaavaa ei ole aikaisemmin tuntunut eikä paljon muutakaan. Eilen kyllä urakoin vintin siivouksen kanssa, mutta en mielestäni mitään yli painavaakaan nostellu. Onneksi oli vain yksittäinen (ainakin toistaiseksi).

Sen oon muuten viime viikon aikana huomannut, että jos istuu pitemmän aikaa paikallaan, tai on vähän aikaa jalat ristissä tms. niin alemman jalan verenkierto heikkenee todella helposti ja jalka tikkuilee. Pari kertaa on pitänyt töissä lähteä ontuen liikkeelle kun nousee työpisteeltä. Oon harkinnut, että veis pöydän alle pallin, että saa jalat ylös sielläkin.

Voiko tässä vaiheessa tuntee vaavin liikkeet?:) ihme muljuiluu ollu tänää kaks kertaa :/ rv 15+2 tällä hetkellä

Onko muut onnistunu keräämään jalat täyteen nestettä? Ihan käsittämätön turvotus jaloissa. Alko toispuoleisena, mutta on nyt molemmissa lähes yhtä paha. Tukisukkia oon käyttäny töissä, mutta duunin jälkeen ne tuntuu oikeen painuneen jalkoihin kiinni ja housut saa just ja just kiskottua irti näistä norsun nilkoista. Mietin vaan että millon pitäs huolestuu.

Toinen oire on tää että on vaikee hengittää kun makaa. Erityisesti kun on selällään, mutta myös kyljellään. Istukka kuulemma ylhäällä ja edessä. Voisko se vaikuttaa keuhkojen kapasiteettiin?

Takaisin