Raskauden oireet

Tänään on taas supistanut vähän väliä, kivuttomasti tietenkin. Kohtu menee ihan kivikovaks palloks. Tässä viikonlopun mittaan olen ehkä tuntenut ekoja kutitteluja kohdusta. <3 Esikosta tunsin rv 14 ja nyt on 13+1, eli vois hyvinkin olla mahdollista.

Oireettomuus ei ole lainkaan kivaa!!! Alkuviikosta kuvittelin jo parina hetkenä, että liikkeet tuntuu, mutta sen jälkeen on ollut "hiljaista". Tuntuu että turvotuksetkin on hävinny, ja vatsa pysyy samassa koossa kuin on ollut jo pitkään. Tai no ehkä ne aikaisemmat mittaukset on otettu turvotuksien hetkellä, niin nyt ei sitten tunnu että mitään edistystä tapahtuisi.

Alkaa kuvitella kaikkea kauheaa, ja seuraavassa hetkessä silittelee vatsaa ja kaikki on taas hyvin. Kai sitä pitää vaan odotella tiistain neuvolaa ja doppleria :confused:. Voihan se olla että taaksepäin suuntautuneisuus tekee sen, että lapsi tökkii niin syvällä, ettei mitään tunne ja toisaalta voihan kai sama vaikuttaa siihenkin, miksi tulee tunne että ei vatsa kasva. Nyt tuli ekan kerran mieleen, että oma doppleri olisi kiva, niin voisi rauhoitella omaa sekoilevaa mieltä :whacky011 . Taidan mennä takaisin ompelupuuhiin, josko se tiistai tulisi sitten hiukan nopeammin.... Parit pussilakanat työn alla.

Kaikki on varmaan ihan hyvin, kuppi :coffee2, ja josko mieli olis taas parempi.

Mä naureskelen yksinäni meijän terassilla. Naapurit varmaan pitää hulluna. Nyt on ehkä tän viikon eka päivä kun oikeesti vaan istun hiljaa ja olen. Aikaisemmin puhuin siitä kun tunsin kuplia, mutta en ollu varma johtuko ne kaasuista vai mistä.

Nyt tässä hiljaa istuskellessa (ja forumia lueskellessa) oon tuntenut viiden minuutin ajan hiljaista hipsuttelua ja kutittelua mahasta <3 Tuli hirveän hyvä mieli että piti nauraa, mutta kyllä se samalla kutittaakin ja tuntuu hassulta :) Hihi <3
Tänään 16+3.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mulla alko tänään jo työpäivän aikana särkeä jalkoja ja nilkat turpos :sad001 Eikä johtunu kuumuudesta, koska työpaikalla on tosi hyvä ilmastointi. Luulen, että 10 tunnin työpäivä lähes koko ajan paikoilla istuen ei tuu onnistumaan, kun raskaus etenee pitemmälle. Kotona oli mentävä suoraan sohvalle makaamaan ja nostettava koivet kohti kattoa.

Äääks! Mitä näille särkeville jalkapohjille ja eritoten kantapäille voi tehdä!?! Muutto painaa päälle ja kolmen asunnon väliä käveleminen on muodostunut tuskalliseksi :sad001

Mies jalkoja kyllä hieroo, ja auttaakin hetkeksi. Särky jatkuu heti kun nousen yöllä vaikka vaan vessaan.

Muuten olo on loistava ja liikkeitä vannon tuntevani. Se vasta hyvältä tuntuukin:Heartred

Jep, kerroin tänään neuvolassakin tuosta kun se voivotteli mun pahaa oloa :D

Onko kellään muulla jatkunut pahoinvointi toiselle kolmannekselle? Tää on ihan tajutonta oksentaa joka toinen päivä suihkunlattialla ja toivoa kuolemaa.. nyt menkoista laskettuna rv15, ultran mukaa rv14

Työkaveri voi pahoin noille viikoille, mutta se helpotti sitten. Sitä oli kyllä hurja kuunnella, kun ei ollut itse raskaana ja ajatteli, että "tuollaistako se onkin?".
Helpotus ei muistaakseni tullut yhdessä päivässä vaan hiljalleen.

Mulla oli yhtenä päivänä muutama päivää sitten huimausta ja oksennus lensi kaaressa :( nyt rv 15+0. Toki mulla kaksosraskauskin varmaan tekee omansa tohon pahoinvointiin, mikä oli kyllä ekat 3kk ihan jäätävää.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Täällä ensiodottaja rv 16+. Edelleen pahoinvointi ja oksentelu jatkuvat. Välissä helpompia päiviä, ettei tarvitse oksentaa. Kaikki sanoivat että kyllä se loppuu kun 12 viikkoa täynnä. Olen asennoitunut siihen, että voi jatkua koko raskausajan. Enkä valita, pääasia että vauva voi hyvin.

Itse luulin että olo jo helpottaisi ja välillä todella virkeitäkin päiviä välissä. Mutta usein olo on ihan jäätävä. Oksennus lentää ja ei pysy pystyssä kun pyörryttää.

Tsemppiä yhä pahoinvoiville. Mulla alkaa kai helpottaa :) Väsymys on kyllä vielä aikamoinen, ei meinaa mitään jaksaa. Tänään on mahaa nipistänyt usein ja selkääkin vähän jomottaa nyt. Kaipa siellä vaan paikat venyy. Kaikki vähänkin "kivuiksi" luokiteltava vaan hermostuttaa. Tosin esikoisen odotuksessa mulla taisi tässä vaiheessa olla selkä jo superkipeä, silloin kyllä olin raskaassa työssä. Nyt nostelen tota vajaa 12-kiloista.. Eipä sekään aina mitään ergonomista ole :) Huomenna 14+0.

Mulla on ollut tuikkivaa kipua navan seudulla muutama päivänä. Lisäksi noita repäisykipuja molemmin puolin. En kyllä ole ollu yhtään huolissani, koska oletan niiden kuuluvan asiaan. Vauvallakin sydän lyö vahvasti, joten kaipa se siellä vaan venyttää tilaa itselleen :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Kävin eilen neuvolalääkärissä ja lääkäri sitten kysyi että onko vielä pahoinvointia tai muita oireita. Kerroin että olen vain kaksi kertaa oksentantunut tällä viikolla. No sittenpä hän kommentin heitti: "no voi olla sitten että jatkuukin koko raskauden". Pysäytti kuin seinään...
Esikoisesta oksensin vk 16+ asti, joten en ole vielä huolissani. Sen jälkeen olo parani ja ruokakin alkoi maistua. Joten uskon, että tästä selvitään vielä! :) Oksentamisen loppumisen jälkeen ensimmäinen oire jonka tunsin oli 6 tuntia ennen lapsen syntymää, sitä kutsuivat supistukseksi...

Pahoinvointi on onneks loppunu, mut selkä on hirveen kipee aika ajoin. Sitä osasinki odottaa kun se on sitä jo ilman raskauttakin. Pelottaa vaan millasiin sfääreihin se kipu kohoaa kun mahaa tulee lisää (synnytystä en uskalla ees ajatella). Viime yönä tosin iski kaikenlaiset muutkin kivut. Jalkoja särki koko yön niin että en saanu nukuttua ja koitin kasata tyynyjä millon nilkkojen alle ja millon polvien väliin. Kyljellään nukkuessa tuntu että lantio on kivikasan päällä. Käsittämätön jomotus lantion luissa koko yön. Ja sitten tuli myös tosi tosi kipeitä vihlasuja vatsaan niin että ulisin yöllä ja herätin miehen. Luulin myös, että se yöpissaus loppu jo, mutta viime yönä piti kahdesti nousta vielä vessaankin. Ei kovin levännyt olo :/

Kaikkein kiusallisin oire on kyllä se, etten pysty aviomiehen kanssa hoitamaan liittoa makkarissa. Pahoinvointi ohi ja vois taas kuvitella jotain touhuavansa, mutta ei. Tuolla alhaalla ei mitään reaktiota ja kaikki yrittäminen tuntuu hirveen epämiellyttävältä ja kivuliaalta. Voiko tää johtua hormoneista? Pillerit aiheutti meinaan saman ongelman (ehkäsivät siis äärimmäisen tehokkaasti!) En tiiä kehtaanko ottaa asiaa puheeks neuvolassa kun tää kesä ja sijaiset aiheuttaa sen että saadaan pysyvä neuvolan täti vasta joskus syyskuussa...Onkohan kellään muulla tällasta vaivaa? :oops:

Ootko vappu tuolla salaisessa ryhmässä? Siellä on aiheesta keskustelua, eikä näy kaikkien silmiin :)

Mutta samankaltainen tilanne mulla. Välillä tekee mieli tosi paljon, mutta useimmiten ei.

Vappu hormoonit kuivattaa limakalvoja,kuuluu asiaan. Liukastevoiteet apteekista toimii hyvin :rolleyes:

Takaisin