Raskauden oireet

Niin ja sit tästä olosta johtuen mieli on maassa, pinna kireällä ja tunnen syyllisyyttä, kun en jaksa antaa esikolle tarpeeksi huomiota. Luojan kiitos mies on kotona, en olis selviytynyt tästä päivästä yksin.

Ei luoja mikä olo :/ aikasemminkin on yököttäny ja oon vähän kakistellu, mutta nyt rv 9 loppu ja 10 alku on ollu hirvee olo. Voimakasta oksentelua aamulla, huono olo koko päivän, vilunväreitä, järkky väsymys ja alavatsassa ihmeellisiä tuntemuksia (vihlasuja ym) ja yöllä pitää juosta pissalle monta kertaa. Eiks tän oireilun pitäis loppua näillä viikoilla eikä pahentua??

Mulla alkoi selkeesti helpottaa olot vasta 11+ eteenpäin. Tänään 11+5 ja tällä viikolla ei oo ollu enää ollenkaan etomista, vaan olo on ollut yllättävänkin normaali, kaikin puolin. Ihana niin. Perjantaina sit kurkkaamaan ultraan pikkukolmosta ♡

Vappu kuullostaa just siltä mitä mulla on ollut viimeset kolme viikkoa :( tiputukseen meinasivat laittaa mutta onneksi nyt olo aina välissä päivän parempi kunnes taas sitten seuraava päivä onkin kamala. Tänään rv 9+1. Väsymys on kans kyllä ihan lamaannuttavaa! Yöllä ahistaa kauheasti kun on pakko jaksaa kammeta ittensä vessaan ja päikkäreistä ei tahdo tulla mitään just pissittämisen kanssa :( vaikeita viikkoja on kyllä ollut, täytyy myöntää että tosi rankkaa!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mulla olis nyt ar ultran mukaan 10+5 ja menkkojen mukaan 10+3. Viikko sitten etova olo katosi ja kaksi yötä ollut ettei ole tarvinnut vessassa käydä yöllä. Seesteinen olo, mutta silti mieltä kalvaa onko kaikki hyvin. Tammikuun kkm on mielessä

Lissufin mä niin toivon että mullakin tää jo tästä helpottas. Monena päivänä oon aatellu et jes! Nyt se tästä vähitellen mutta sitten seuraava päivä taas kaamee. Mutta monilla se on tainnut helpottaa viimestään tossa rv 10+ joten toivon että niin itselläkin! Vielä vajaa viikko ois siihen. Älä turhia huoli, ihanaa jos on hyvä olo ♡ eikös sullakin ollut se dopleri, se on hyvä apu huoliin...tosin voi kyllä aiheuttaakin niitä välillä:confused:

Täällä nukutaan melkeimpä joka yö lähes 14 tuntia ja päivät menee tokkurassa. Paha olo ja oksetus alkaa aamulla 4 aikaan ja jatkuu puoleen päivään, mitään ei saa tuolloin alas jopa kulaus mehuakin meinaa tulla ylös. Tänään alkoi rv 12 ja ylihuomenna olis nt-ultra.

Sent from my HTC One X using Vau Foorumi mobile app

Onko muilla ollu nenäverenvuotoa? Mulla on nyt 3 päivänä suht samaan aikaan alkanu yhtäkkiä valuun nenästä verta! Viimeks pienenä on verta käyny vuotamaan tollai :o

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ei oo ollu, mut toi on kuulemma aika yleistä raskausaikana, kun verenkierto limakalvoilla lisääntyy. Limakalvot myös paksunee, ja voi olla tukkoinen olo. Ton mä oon huomannu ja ainaki ekas raskaudes kuorsasin hirveesti... Tääl on vessassa ramppaaminen alkanut, viime yönäki piti kaks kertaa herätä pissalle.

Ilona-- Ekana tulisi mieleen että ootko liikaa syöny b-vitaminiia? Toivottavasti on ohi menevää

Tukkosuutta joo myös koko ajan.. Nasolin kovassa käytössä! Mä kans kerran yössä herään vessaan. Onneks ei useemmin viel tartte, kun meil on alakerrassa vaan vessa ja makkari löytyy siis yläkerrasta :-D kohta alkaa remppa ja saan myös ylös vessan <3

Täällä on juostu yöllä vessassa väh. 4 kertaa yössä jo ainakin pari viikkoa! Nyt on alkanut helpottamaan vasta jatkuva pissahätä :) Tänään 12 viikkoa täynnä! Huomenna olis sit vihdoin ultra. Nyt jo jänskättää... Mulla tulee kans helpommin verta nenästä yleensä niistäessä kun nenä on aina vähän tukkoinen.

ilona--
Kannattaa lopettaa se Nasolinin käyttö jos verta rupee valuun jo nenästä.
Mulle on pienenä aina käytetty Nasolinia nuhassa ja aina mulla tullu verta nokasta, kunnes yläasteella ne viimein poltti suonen kiinni. Sen jälkeen oon laittanu vaan Otrivinia ja sitäkin vaan yöks.

Limakalvot on niin huonossa kunnossa että välillä joutuu ottaan seesamöljysuihkekuurin nenään.
Oon ollu viikon ajan kipeenä ja en oo uskaltanu käyttää minkäänlaisia suihkeita. Oon vaan kärsiny yöt ja nukkunu päikkäreitä. Tosin nyt se vielä onnistuu kun oon sairaslomalla, mutta sitten ku töihin lähen takas niin pitää kattoo tilanne uudestaan.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

ilona-- ja Sande90 meillä on käytössä (äidillä ja tyttärellä) Humidose nenäsumute, joka ei sisällä kai oikeastaan muuta suin suolaliuosta ja sopii käytettäväksi kaikille ja vaikka kuinka monta kertaa päivässä. Auttaa tosi hyvin tukkoisuuteen ja kuiviin limakalvoihin. Kannattaa kokeille jos esim. Nasolin aiheuttaa ikäviä oireita.

Nenävoide on limakalvoille hyvä, sitä löytyy apteekista. Ne suihkeet vaan kuivattaa ja turvottaa lisää. Suolavesiliuoksella huuhtelu on hyvä tapa putsata röörit, mutta senki jälkeen pakko voidella nenä, ettei kuivu kii :D mullakin välillä vuos verta mut se loppu ainaki toistaseks.

Apteekista ostin eka jotain suolaliuos nenäsumutetta, niin siitä ei ainakaan ollu yhtään hyötyä.. Tarttis kai ostaa se nenäkannu vai mikskä sitä sanotaankaan. On kuulemma hyvä kun oppii käyttämään! :)

Mulla on nyt ollut viikon verran aamusin ihan järkyttävää turvotusta ja paineen tuntua alavatsassa. Myös pissalla saa yöllä juosta.. Viime raskaudessa nää oli mun mielestä loppuraskauden oireita :D

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Onko kellään muulla tullut unihalvauksia? Kärsin elämäni ensimmäisistä halvauksista esikoista odottaessani ja ne kestivät n. 1v ikään asti.. nyt alkaneet taas. Todella pelottavaa ja ahdistavaa. Johtuu kai väsymyksestä ja stressistä..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Tääl on tullu huimaus kaveriksi.. Jos nousee kyykystä tai maakuuasennosta tai sitten jos seisoo pitkään :(

Takaisin