Raskauden oireet

vappu, normaalilta kuulostaa, todennäkösesti kohdun kasvusta johtuvaa.

Vappu mulla tänään 7+6 ja just mietin kun alavatsaa särkee ... tosin oon tänään pitkästä aikaa ollu töissä joten sekin varmaan tekee... mutta jospa nämä ois normi tuntemuksia!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Toivotaan :) käsittämätöntä miten sitä kuulostelee kroppaansa ihan erilailla ja ihan koko ajan!

Kova ja/tai jatkuva kipu ja jos tulee vuotoa, on semmosii epänormaaleja juttuja. Mulla kans taas vatsa jomottelee, kun oon päivän touhunnut enemmän ku normaalisti.

Niin...jatkuvaa tää ei onneksi ole. Välillä jomottaa/särkee. Alaselkä on kyllä tosi kipeä kun oon ollu jaloilla koko päivän. Lähihoitaja kun oon ja tänään taas iltavuorossa pitkästä aikaa...normaalisti kun oon esikon kanssa vielä kotona..

Auts, sympatiat sinne MarinaMelina. Alotan maanantaina työt vuoden tauon jälkeen. Jännittää: osaanko enää mitään, miten kroppa kestää, miten jaksan heräämiset... Onneks mies on ton 8 viikkoa kotona ja sanoi just tänään, et sit mä saan levätä aina kun siltä tuntuu, hän hoitaa esikon ja kodin. <3

Joo kyllä kropassa tuntuu ainakin :) vaikka oonkin viime syksystä lähtien aina välillä käyny tekemässä päivän pari kun mies on likan kanssa kotona...huomenna mulla aamuvuoro ja hirvittää että meneekö koko aamu oksentaessa niinku tänäänkin. Onneksi on niin ihana työkaveri mun kanssa vuorossa että uskalsin kertoa että huomenna aika varmasti oksennus lentää ;)

Tänään tuli ensimmäistä kertaa kunnolla paha olo. Piti siivoominen lopettaa kesken ja mennä vaan sänkyyn makaan, pakotetulla syömisellä se sitten paranikin.
Muuten on aika oireetonta, tissit on toki hitusen kipeet, mutta ei muuten mitään. Vihlasuja mahassa tuntuu kans välillä.

Mä olen oksennellu rv 5 lähtien tähän asti rajusti aamusta iltaan.. On ollu vaan pari päivää millon en ole oksentanut, ja pahimpina päivinä oksennellu tyyliin tunnin välein. :S Nyt on kyllä parina päivänä putkeen lentäny vaan kerran laatta, niin ehkä tää tosiaan alkaa helpottamaan kun ollaan nyt 10+1 :) Odotan kyllä innolla että tää pahoinvointi loppuis ihan kokonaan jaksais paremmin tehdäkkin kaikkea.

Muut oireet ei olekkaan ollu sitten niin pahoja, rinnat ollu arat ja oon välillä ihan hurjan väsyny päivisin. Pissalle pitää herätä jokayö ja usein käy sitten näin, etten saakkaan enää unta millään, niin ei sinänsä ihme että päivällä väsyttää. :D Hmm tän viikon aikana on ilmestyny myös alaselkäkipuja ja huimausta. Mistä lie johtuvat..

Muokattu viimeksi:
Ah ainiin, onhan mulla hajuaististakin tullu tosi hurja, en kestä yhtään mausteisia hajuja. Makuaistikin on muuttunu jonkin verran ja syön vaan tyyliin hedelmiä nyt kun muu ei mene alas :S Ennen join kahvia vähintään 6 kuppia päivässä, niin en olis ikinä voinu uskoa että sen litkiminen loppuu kun seinään pahoinvoinnin takia. :D

Muokattu viimeksi:
Tais olla ihan toiveajattelua, että olo helpottais.. Aiempien viestejen jälkeen onkin lentäny tänään jo 4 krt oksennus.. Tosi inhottavaa. :(

Tuo oksentelu on kyllä kurjaa :( erittäin tuttua viime raskaudesta. Tässä raskaudessa olen oksentanut vaan pari kertaa ja toivon niin että tää olis nyt helpompi raskaus. Toki tässä vielä kerkee yökkiä.... :D

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Kauheat kaksi päivää töissä kun oksennan vaan eikä oikein mikään pysy sisällä. Tänään 8+0 ... kauanko tätä oikein vielä kestää....huoh. esikolta tais alkaa helpottaa rv 12..nyt tää vaan ollu pahempaa...toivottavasti loppuis aikasemmin kun alkokin.

Mulla on nyt 10+0 ja kaikki raskaus "olot" on kadonnut tuhkatuuleen! Ei pahoinvointia, ei väsymystä eikä turvotusta. Ihanaa ja samalla ehdin jo huolestua :)
1.7 np-ultra niin sinne asti pitäis jaksaa :) uusille tervetuloa remmiin, ei anneta tän palstan kuolla! :)

Täällä on ihan kauhea väsymys, mutta muuten ihan hyvä olo. Iho on edelleen ihan kauheassa kunnossa, vaikka en käytä edes meikkiä nyt, kun ei oo tullut liikuttua ihmisten ilmoilla. Toivottavasti siellä pahoinvointi helpottaa :(( ei oo yhtään hyvä tuollainen!

Närästys, hyi h*lvetti! Mulla oli viime raskaudes välillä ihan hirveetä, itkua väänsin. Renniet kulki mukana jatkuvasti. Gaviscon-liuos oli myös hyvä apu, suosittelen. :) Meillä oli tänään mun mummu ja isä ja sen vaimo käymässä. Teki vähän tiukkaa, oli tosi huono olo, mut en kärähtäny. Ei haluttu vielä kertoa niille, kun ovat semmosia murehtijoita ja hössöttäjiä, etenkin meidän mummu...

Taas mun turvotus hävis. Kerkesin jo ottaa 3 extrakiloo muutamassa viikossa ja nyt kun ällötysten takia söin ihan miten sattu (epäterveellisemmin ku yleensä) enkä oo juuri liikkunu niin kilot hävis! Ja nyt on taas hirmuset sydämen tykytykset niinkun just ennen plussaakin oli. Oliko täällä joku muu kilpirauhasvaivanen? Johtuukohan tää nesteen kertyminen ja katoominen nyt siitä vai jostain muusta? Vai katosko multa vaan lihasta? Onkohan mun lääkeannoksessa vikaa kun tykyttää vai jyskääkö muillakin? Äääh...en tiiä mikä on sairautta ja mikä raskautta. Turhauttavaa, kun pohdin mitä vahinkoo saan mahdollisesti väärällä annostuksella aikaan :(

Tykytyksiä on välillä täälläkin. Ei mitään sydänpomppaaulosrinnasta-kamaa, mut selkeesti kovempaa tykyttelyä ku normisti, varsinkin kaulavaltimo tuntuu jumputtavan aika kiivaasti välillä.

Ja toi naaman kukkiminen, kyllä! Ja keljuttaa siis niin paljon! Hiusrajassakin finnejä ja decolteelta tissien väliin myös! En ihan babyface oo ollu ennen raskauttakaan, mutta suht kunnossa naama ollu kuitenkin, ja muualta kropassa ollu aina tosi hyvä ja kaunis iho! Nyt näytän teiniltä.... -.-

Juu finnit vaa lisääntyy! Allekirjotan kaikki noi esiintymiskohdat ja tänään löysin vielä käsivarsistakin -.-

Takaisin