Raskauden oireet

Täällä myös selkä ihan jumissa :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla oli jo ennen plussaamista selkäkipuja ja päänsärkyä. Päikkärit auttoi päänsärkyyn ja just suolaisten ja hedelmien napostelu ruokailujen välissä. Mullahan alkoi maanantaina pahoinvointi. Välillä onneksi helpottaa. Eilen en kyenny töihin kun to tuli syötyä töissä vähän huonosti kuumuuden takia. Alko heti to illasta öklötys ja jatkui eilisen päivän. Mulla on perunaa tehny hirveesti mieli ja se on auttanu myös pahoinvointiin. Ja vettä ei pysty paljon juomaan, mutta mehuja ja maitoa sitten välillä. Liiasta vedestä mulla tulee huono olo, vaikka normaalisti juonkin vettä paljon.

Ihan karsee aamu. Paha olo, väsyttää ku valvoin keskellä yötä kolme tuntii ku heräsin, kun ukko rymys työpaikan saunaillasta kotiin. Esikko kiukkuaa lattialla, aamupala ei meinannut upota millään ja tulipa sit sillekin tiuskittua. Siitä sit hirvee itku, kun on ihan p*ska olo, kun puran tuntojani viattomaan vauvaan. :( Mies makaa perse homeessa vierashuoneessa, ei oo tullu edes kurkkaamaan meitä vaikka on oltu jo kaks tuntii hereillä. V*tuttaa niin hitosti, jos toi ukko ei tuolta kohta nouse ni saa kyl kuulla kunniansa. Ah, ihanat hormonit.

...ja nyt jo itken täällä liikutuksesta, kun poika lopetti kiukkuamisen ja leikkii niin hienosti lattialla ja oppii koko ajan uutta. Mun vauva. <3 En mä muistanutkaan, miten ärsyttävää tää mielialan vaihtelu ja muu sekoilu on, vaikka aika sekopää olin synnytyksen jälkeenkin. :D

Miuk: Mä pyyhin kans kyyneleitä tos yks päivä kun mietin miten kauniin vaaleanpunainen paita mulla olikaan päällä. ... :) sit joku katsoi vähän pidempään mua ja meinasin vallan hermostua ihmisparalle :) heh. Tää on niin hassua. ...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Täällä kans tuo pahoinvointi melko kaameaa.. alkoi tasan vko 6+1 ja nyt mennään 7+2
Vielä nämä kesähelteet tekee sen, ettei oikea lämmin ruoka maistu ollenkaan, pienissä määrin ehkä sitten myöhään illalla kun aurinko alkaa jo vähän laskemaan samoin lämpötila :D
Mutta nyt olen löytänyt sen! Pelastukseni! Nimittäin näkkäri voilla !!! :D Sitä voisin syödä vaikka milloin ja miten paljon... Pitää kai lähteä kauppaan hakemaan kunnon koulunäkki varastot kaappiin.. vaikka tiedä häntä kuinka kauan tämä mieltymys kestää...

Ja siis mielialat.. ??!! Mää taidan olla tavallisesti niin tuulella käyvä että nyt oikein itseäkin hämmästyttää miten "tasapainoinen" ja leppoisa oonkaan ollut.. (Koputtaa puuta) :D

Mulle on ilmaantunut nänneihin ne pienet pisteet esiin :D siis ne mitkä kiertää nänniä. Hassuja sitä huomaakin :D ja tissit on muutenkin kasvaneet niin paljon, että pe saapuneet rintsikat on nippanappa sopivat. Pitää seuraavaks ottaa jo imetysliivit käyttöön. Ei viittis tuosta D-kupista enää paljon suurempia normirintsikoita ostella

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Täällä huomannu että nänneihin on ilmaantunut valkoista möhnää, tarkemmin tutkittuna rinnoista "valuu" jo maitoa. Hirveen ihana tunne näin helteellä ku huomaa asian niin tuntuu että haisee koko ajan happamalle hyla-maidolle :D saa nähä koska ne alkaa valuun kunnolla maitoa...

Sent from my HTC One X using Vau Foorumi mobile app

mulla on nyt kolmas päivä ilman minkäänlaisia raskaus oireita. Etova olo ja jatkuva nälkä on ohi :D toivottavasti tarkottaa sitä että ollaan siirrytty turvallisille viikoille. Tiistain ultrassa sitten selviää tarkat viikot yms :) tuskin maltan odottaa!!

joskus_mamisku, mulla alkoi kans viime raskaudes tihkuttaa maitoa tosi aikasin. Esimerkiks saunan jälkeen oli ihan hirvee, yöpaita edestä ihan märkä. Sairaalassa synnyttämään mennessä valu kans sit jo ihan solkenaan, ennen kun poika edes synty. :D

Täällä taas huono aamu, rv 6+2. Maha aivan sekaisin, kauheen kauas vessasta ei uskalla mennä.. Kauhistuttaa jo valmiiks, kun pitäs viikon päästä aloittaa työt. 8 viikkoa vuorotyötä kuntoutusosastolla. Jo se, et menee vuoden "lomailun" jälkeen töihin, jännittää. Saatika sit klo 5 heräämiset ja pahoinvointi..

Mulle tuli tänään seuraksi ikävä vaiva. Hiiva meinaan. :/ Luin joltain palstalta netistä, että hiiva on hyvinkin yleinen vaiva raskauden aikana. Onneks mulla oli kotona canesten voidetta, niin sipaisin sitä kutisevimmalle alueelle, niin selviän huomiseen, jolloin mulla on lääkärintarkastus, niin se saa sit neuvoa, mitä kannattais ottaa sen hoitoon.

Mulla tuli hiiva melkeen heti kun plussasin.. Kävin apteekista hakemassa canesten-rasvan ja sen kanssa lähti :) apteekissa sanoivat että raskaana ollessa ei sais käyttää asetinta, mut neuvolassa sanoi sit taas että ihan vapaasti voi käyttää! En sitte uskaltanut :D mut hyvin lähti pelkällä rasvailulla!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä loppui myös huonovointisuus ja rintakivut eilen 8+0! Ihmeellistä on miten 9 viikolle siirryttäessä olo kohentuu. Eikös se näin pitänytkin mennä? Muistaakseni jostain luin et 9 viikolla alkaa helpottaa. Tai sit ei :D Mutta täällä jo hommia paiskitaan ja odotellaan perjantain ultraa.

Mulla oli tossa neljä ihan tosi hyvää päivää. Söin taas kaikkee (lihaakin) ja muutenkaa oloista en ois ees muistanu olevani raskaana. Eilen illalla alkoi sit taas oksettaa, mutta klo oli jo niin paljon et sai mennä nukkumaan joten olo jelppas. Tänään on taas vähän ällöttäny, mutta oon kuitenki syöny ja ollu ihan normaalisti.

Nyt tossa tunti sitten alko särkee mahaa, vähän sellasta menkkamaista, tai välillä niinku olis jotain ruoansulatusvaivaa. En uskalla mennä vessaan kun pelkään että pönttöön tipahtaa jotain mitä ei pitäis....... :(

Lila - Aurora : täälläkin alavatsaa särkee menkkamaisesti :( vaikka tietää sen aika varmasti kuuluvan asiaan niin ainahan se pelottaa. Huomenna ultra onneksi. Tänään rv 7+1. Oon esikolta kirjoittanut päiväkirjaan että menkkamaista kipua päivittäin..joten normaalia toivottavasti on!

Niin tosiaan ne viikot, mulla siis tänään 8+1. Nii kyllä mäki uskon et normaalia on ja muistelen kans et esikoista odottaessa oli vaikka mitä kipuja alussa. Tässä raskaudessa ei oo vielä ollu ennen mitään kipuja niin ehkä siks säikytti. Huomenna onneks neuvola! :)

Ootko jaksanu pitää nytkin raskauspväkirjaa? Voiku olis iteki pitäny, tai jaksais nyt pitää, on varmaan kivaa luettavaa!

Oon joo pitäny..tosta esikon viikko oirekirjasta on kyllä nyt ollu iso apu huolien suhteen...kun voi sieltä tarkistaa että ahaa, samanlaisia on kolotukset :)

Mulla oli tosi kovat vatsakivut 7+5-8+2 neuvola täti epäili että keho saattaa luulla että ois menkkojen aika ja siks kipuilla. Nyt 9+3 ja kovat kivut kadonneet ja pikkusella kaikki hyvin!

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Hyi mikä hajuaisti mulle on kehittyny! Vieraiden ihmisten jalkahien haistan vaikka kuinka kaukaa ja se saa hirveän yökkörefleksin aikaan :/ myös viemärit, puhdistusaineet, pakokaasut ja kukat tuntuu nyt ympäröivän mua ja kaikki ällöttää. Mun on myös pakko syödä, juoda ja käydä vessassa ihan jatkuvasti. Muutaman tunnin tauko ruokailussa tarkottaa hirveen huonoa oloa.

Mä haistoin jo ennen plussaa :D astianpesukoneessa pestyt astiat haisee ihan niille pesumyrkyille ja en meinannu saattaa syödä edes eväitä töissä :D sit kaupassa haistan ihan äly hyvin jos joku on ollu edellisen päivän viihteellä.. yök sitä hajua.. imelä vanha viina :/ ja hiki ja tupakan polttajat on pahimmat hajuherneet töissä. En mäkään voi olla kahta tuntia pidempään syömättä. Koko ajan pitäis jotain olla suussa :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin