Raskauden oireet

Hansu_79
Miks siitä pitää stressata jos ei ole kamalia oloja? Mulla on ollu nyt pari viikkoa pelkästään samoja oireita kun sulla: arat rinnat, turvotudta ja pientä kuvotusta aamulla/päivällä. Ite en ainakaan moisesta rupea stressaamaan kun ei tartte pönttöä halailla :)
Jos keskenmeno tulee niin ehkä se ilmottaisi itsestään rajummin? Hymyä huuleen vaan :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Joo, kyl hymyä on huulessa. Mut huolehtimisen lopettaminen on helpommin sanottu ku tehty. Enkä tosiaan stressaa koko aikaa, mut välillä huoli herää siitä, että eteneekö raskaus niin ku pitää. Varmaan ihan normaalia näin alkuvaiheessa.

Hansu_79: Ymmärrän kyllä hyvin, että oireettomuus stressaa, mutta oireista tai oireettomuudesta ei valitettavasti voi mitään päätellä. Ystävien raskauksia ja keskenmenoja seuratessa on oppinut, että raskaus on voinut keskeytyä vaikka oireita oliskin. Km ei välttämättä ilmoita itestään edes vuodolla vaan se huomataan vasta ultrassa vaikka mahaa olis ja pahaa oloa. Hormonit kun ei ihan heti lakkaa hyrräämästä. Sitten on taas niitä, joilla ei ole oireita ja kuukautisetkin tulee ja raskaus huomataan vasta monen kuukauden jälkeen. Kaikkea tapahtuu ja ehkä onnekseen sitä jatkumista tai keskeytymistä ei pysty helpolla päättelemään. Mutta mitä vähemmän stressaa niin sitä parempi :) Se on nyt jonkun muun hallussa ja ihanahan se ois jos säästyis siltä pahoinvoinnilta!

Osaako kukaan sanoa, milloin viimeistään huonot olot alkavat jos ovat alkaaksen? Onko näistä jotain tilastoja tms? Mulla ei ole ollut onneksi huonoa oloa (nyt 6+3), ja NIIN toivon, ettei myöskään tule! Olisko mahdollista.... Nim. Toiveikas.... ;)

Mulla ei onneksi huonoja oloja tai muita, mutta pari pv hedelmöittymisen jälkeen selkään ilmestyi hirveä akne ja siellä on pysynyt! Jos on niksejä, niin please!

Lisäksi kuolemanväsymys, mutta ihan ok kai. Pari kiloa tullut jo vyötärölle... Ihan siis laardia.

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app

Mä en oo testannut vielä, mutta pe-la yönä kipeytyi ensin oikean rinnan kainalon puoli..luulin vaan että joku kaarituki tms on painanut sinne...ei siis yritetä ja jos raskaana olen on se kyllä aikamoinen ylläri....en tiedä vielä mitä ajatella...olin tuolla viimekuisissa jo aiemmin ihmettelemässä mutta negatiivisen testin jälkeen en sitten jäänyt sinne hengailemaan...nyt tosiaan kun oireita on rintakipuilujenm ja alavatsaoireiden kanssa enempi ja vähempi tulen tänne vähän edes juttelemaan...huomenna aamulla testaan että sitten tiedän jäänkö vakikirjoittelijaksi vai en ;)

Hei vaan siis itse kullekkin :)

JOS nyt on siis lapsi alullaan niin laskettu aika on joko tammikuun 4. tai 18.... tuon tarkempaa en osaa edes arvioida. (Jos aiempi olisin 9+1, ja jos myöhempi niin 7+1 viikkoa)
Lapsi olisi 5. (2 tyttöä ja 2 poikaa).

Jos et jaksa profiiliin mennä niin olen 42v ja asun Britanniassa.

HaaveenaPerhe, alkaa yleensä 5.-7. viikolla ja on pahimmillaan 9.-12. viikolla. Mut tosi yksilöllistä tietenkin. :-)

Tänään tehty ennätys ja aamupala pysyi sisällä vaivaiset 5 minuuttia, työterveyteen käy tämän askel ku töissä ei pysy pystys tyhjällä masulla...

Sent from my HTC One X using Vau Foorumi mobile app

Täällä nyt tullut muutaman päivän sisällä leuka täytee finnejä ja ihan kuivaks ja punaseks muuttunu. Kaiken kruunaa se että se kutisee ja on arka.. .. Mut eikös sanont ole että jos tulee finnejä niin tyttö olis tulossa?:) finni töKöttejä ja voiteita vai kosteusvoiteita? Huono olo vähän väistynyt, mutta ihan hyvä kun alotin tänään työt vanhusten parissa :)

Mulla naama kukki kun odotin tyttö ja nyt on silee kun mikä! Heti ku ripulointi loppu niin alko ummetus :/

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Aivan hirvee väsymys täällä. Nukuin viime yönä sikeesti 9 tuntia, joka siis aivan luksusta vajaa 9 kk ikäsen kanssa. Mut ei se vaan riitä, ihan pää pökkyrässä ja silmät ristissä mennyt tää päivä..

Heippa kaikille vauva masuille jälleen! tuossa äskön alkoi vasemmalla vatsassa tuntua menkkamaista kipua..hetkeksi piti mennä sänkyyn makaamaan kun oli niin kivulias. Kesti kumminkin vain n. 5min. Mietin et saattaako olla supistuksia? Olen kumminkin rv 8+4 vasta.. Onkohan syytä huoleen?

Uskon että on kyse kohdun kasvusta ja varmaan kohdun kannakkeet venyy...viittais siihen kun toisella puolella tuntuu :) supistukset tässä vaiheessa lähinnä varmaan sellasia kiristelyjä...tiedän että kivusta kun kivusta tulee huoli, niin itselläkin!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Viikkoja 5+5 ja tänään käyty ekan kerran halailemassa pönttöä. Nyt se sit alkaa oikein kunnolla. :/ Esikoinen oli varmaan vähän ihmeissään kun äiti jättää kesken pukemisen lattialle ja juoksee vessaan. :D

Onko teillä ollu selkäkipuja jo tässä vaiheessa? Vai olikohan sattumaa että alkoi kivut nyt.. Mulla meni perjantaina jo töissä alaselkä tosi kipeeks kun tein kiertoliikkeen. Siitä asti on välillä muistutellut pistävillä ja vihlovilla kivuilla. Varsinkin kun töissä (keittiöllä) joutuu käveleen ympäriinsä ja kantamaan ruokapakkeja ja laittamaan tiskit takaisin paikoilleen lattianrajasta katonrajaan.
Pitäis varmaan käyä työterveydessä, muttakun huomenna on viimenen työpv ja sen jälkeen alkais loma. Tosin huomenna joudun käydä verikokeissa, joten voisin samalla käyä tterveydessäkin kun ne on ihan melkein vierekkäin..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Sande on mulla välillä alaselkä tosi jumissa ja kipeen olonen. Varmaan hormonit löystyttää niveliä jo nyt...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Päänsäryistä kärsitään täällä. Miltei päivittäin on tykyttelyä joka tuo väsyneen ja vetämättömän olon mukanaan. Pienikin pinnistely ja taas särkee. Tänään sen laukaisi lyhyehkö kävelylenkki (auringossa). Panadol toimisi mutten halua niitä kokoajan popsia. Ideoita ja kohtalotovereita? Täällä kylmäkääre ohimolla makoilen verhot kiinni kun muut nauttii helteistä.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Mullakin tulee päänsärky tosi helpolla jos unohtaa syödä ja juoda tarpeeks usein. Auringossa ollessa on pakko käyttää lippistä, vaikkei se mikään muotiasuste olekaan.Ja sit vielä ärsyttää se, että parasetamoli ei minulla auta päänsärkyyn lainkaan ja se on ainut lääke jota saa ottaa.. Voi kun voisi ottaa buranaa..

Jännä juttu, alkuraskaudesta vatsa oli löysällä, nyt oli hirmuinen ummetusjakso ja eilen ja tänään yhteensä käynyt jo neljästi isolla tarpeella.. :D Näköjään se kuitenkin tulee jossain vaiheessa ulos vaikka kuinka pihistelis monta päivää.

Mulla myös tuntu ekan kerran toissapäivänä töissä (kiertoliikkeessä myöskin) alaselässä vihlovaa kipua. Ei ole sen koommin tullut!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin