Raskauden oireet

Ihan hirveä pahoinvointi ollut nyt pari päivää.. Huh, nytkö tää taas alkaa.. esikoisen kanssa oksensin viikolle 20 asti.. Kaikki vinkit ja kikkakonstit pahoinvoinnin vähentämiseks nyt kehiin!! :D töissä olis nimittäin pakko pystyä oleen..

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

nyt kyllä tosiaan väsymys ja pahoinvointi vasta oikeasti alkaa. Äsken herättiin ja nukuin koko yön hyvin. Nyt jo väsyttää niin ettei silmät meinaa pysyä auki. Ja mikään ei maistu, oksettaa ja velloo...ainoa mikä nyt just tuntuu että ehkä menis alas on riisimurot :D Onneks niitä taitaa olla tuolla kaapissa. Huojentavaa on että aika varmasti tää menee reilun kuukauden päästä jo ohi..esikolta tää olo väheni huomattavasti rv 13-14..nyt siis 5+6. Huh...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Pahoinvointi, alkoi jo ennen, kuin menkkojen edes olis pitänyt alkaa.. Väsyttää, mahaa nippailee, menkkamaista jomotusta. Oireet paljon voimakkaampia ja alkoivat aikaisemmin, kuin esikoisen odotusaikana. Nyt tosiaan 5+0.

Ajattelin täällä kysyä että, kun monella on pahoinvointia ollut niin oletteko pystyneet menemään töihin vai heti saikulla?? Itselläni ollut jo viikon verran pahoinvointia ja tuntuu, ettei pysty tekemään mitään tai syömään. Töistä olin sairaslomalla, koska kaikki ällöttää ja on heikko olo vaikka söisikin. rv 6+2. Osaisiko joku mulle vastata :)

Ite oon ainakin joutunu hakemaan saikkua. Sen verran jäätävä on pahoinvointi. Toissa päivänä jouduin hakemaan lääkkeet pahoinvointiin. Edes hieman helpotusta. Viikkoja nyt 7+4.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Joutuu varmaan itekkin hakemaan lisää saikkua kun teen niin raskasta työtä. Mitens sit, koska kertoa esimiehelle?? Mulla todella utelias esimies jolta tuskin pystyy kauan salailemaan.... :D

Mä kerroin esikoista odottaessa pomolle vasta niskaturvotusultran jälkeen. Muutamille työkavereille kerroin jo aikaisemmin ja osa arvasi, kun olin pahoinvoiva töissä. Olin silloin vanhusten kuntoutusosastolla sairaanhoitajana, teki kyl välillä vähän tiukkaa hajut. :D

Täällä olo vaan pahenee päivä päivältä :( eilen illalla ei saanut unta kun oksetti, huimas ja ilmeisesti verenpaine alhaalla. Kauhea olo. Nyt yritän väkisin pitää aamupalaa sisällä. Ei varmaan onnistu. Olin huolissaan kun paino nousee, no nyt se laskee kun lehmän häntä!

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Tää on ensimmäinen raskaus ja ajattelin ettei tulis mitään oireita, mut tällä viikolla sit alkoi pahoinvointi, ällöttää kaikki ja tuntuu et vois oksentaa ja ei tee mieli syödäkkään mutta pakko syödä, en oo vielä oksentanut kertaakaan vaikka tuntuu siltä. väsymystä ollut jo muutaman viikon ja haukottelusta ei meinaa tulla loppua :( Toivottavasti jossain vaiheessa helpottaa :)

Täällä aivan järkyttävä turvotuspäivä! Maha pömpöttää samaan malliin ku viime raskauden puolivälissä. Lisäksi sappivaivaa, joka osasyy turvotuksiin. Huhhuh.

Mä oon ihan yllättynyt eilisestä ja tästä päivästä. Pahoinvointi on ollut aika vähäistä! Siis joo, on kyllä ollu etova olo, enkä pystyny syömään ruualla lihaa ollenkaan, mutta so fuckin' what koska mä kuitenkin pystyin syömään! Monta kertaa päivässä! Enkä oksentanu kertaakaan! Ei edes ollu lähellä! Mitä kummaa? Mut tilalle on tullut tää ummetus.....

Taidan lähteä tänään kaupungille oikein löysässä paidassa. Jäätävä turvotus tääläkin :D

Eilen oli aika koomista illalla kun pääsin töistä kotiin. Mies oli jo mennyt maate ja ite tein iltatoimet ja kanssa tulin sänkyyn. Mies tietenkin heti tisseissä kiinni ja hetken aikaa puristeltua kysy että "onks tää sun vasen tissi?" (Mikä on mulla ollut aina pienempi) vastasin kummissani että joo kyllä se on ja ne on arat että vähän hellemmin jooko. Tuumas sitten vaan että "tämähän on jo yhtä iso kun tuo toinen!" Oli pakko laittaa valot päälle ja tarkastella asiaa :D Ja kyllä, pitkästä aikaa mulla on taas saman kokoset tissit :D Tosin pitää lähteen ostamaan uudet liivit kun vanhat puristaa ja kiristää ja hankaa ja hinkkaa!

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mul on uutena vaivana tää loppumaton ruokahalu. Voisin syödä koko ajan ja vaikka kuinka paljon.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä on tänään ensimmäistä kertaa halailtu pönttöä (8+3). Oli aamulla vähän etova olo joten menin jääkaapista hakemaan ruokaa. No jääkaapin haju oli sitten vähän liikaa.. yök.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mä sain viime yönä oikeen kunnon sappikohtauksen, oli pakko ottaa Litalgin, vaikka lääkkeen pakkauksessa sanotaan, et ei saa käyttää raskauden aikana. Ajattelin kuitenkin käyttää järkeä, tuskin äidin kova kipukaan sikiölle on hyvä juttu. No, tästä saatiin sit miehen kanssa riita aikaseks, hänen mielestä lääkettä ei missään nimessä olis saanu ottaa.. Itkuhan siinä tuli, muutenkin syytin jo itseäni sen lääkkeem ottamisesta, mutta monen tunnin kivun jälkeen ajattelin sen kuitenkin olevan parempi vaihtoehto, kuin että joudun esim päivystykseen.. Soitin aamulla HUS:n teratologiseen palveluun, josta onneks sitten kerrottiin, että kyseisen lääkkeen käyttäminen satunnaisesti on ihan ok. Suosittelen kyllä lämpimästi tota palvelua, jos jonku lääkkeen ottaminen raskaus- tai imetysaikana mietityttää. :)

huhhuh! Ensimmäistä kertaa kirjottelen tälle palstalle.. MUlla raskausviikkoja pitäisi olla noin 6+4 ja pari pvä sitten pahoinvointi nostanut päätään.. Tänä aamuna sitten on oikein kunnolla halailtu pönttöä.. :(
Olisiko kenelläkään mitään hyviä neuvoja pahoinvoinnin helpottamiseksi, kun nyt tämä on niin paha ettei sängystä pääse ylös ennen puoltapäivää kun tekee niin pahaa ...
Ja näillä ilmoilla pitäisi vielä juoda niin paljon, mikä hirvittää sekin kun oon aina ollut huono juomaan ihan koko ikäni, Tuntuu etten vain kykene saamaan sitä kahta litraa nestettä päivässä alas (ja varmaan tämän oksentamisen takia määrä olisi vieläkin suurempi..) pelkään että tätä menoa ollaan kohta tipassa.. :(

Vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan :)

Yritä syödä pieniä määriä usein, jääkaappikylmät hedelmät, jääpalojen imeskely tai mehujää saattaa maistua. Muistan semmosen vinkin, et varaa yöpöydälle syötävää (esim suolakeksiä ja hedelmiä) ja syö vähän ennen kun nousee sängystä. Jotkut saanut apua sellasista pahoinvointirannekkeista (oisko ollu sea band nimeltään), joissa sellanen nappula painaa ranteen akupunktiopistettä. :) Tsemppiä!

Kiitos miuk :) Juu koitetaan täällä pärjätä, pieni lohdutus tässä on silti se, että olen onneksi nyt pienellä lomalla, ettei tarvi ihan kaikille selittää miksi en kykene oikein mihinkään ja ravaan vessassa.. Pitääpä tutustua tuommoiseen rannekkeeseen.. Onko kenelläkään kokemuksia?

Mua on nyt alkanu stressaamaan se, että ei oo paljon mitään oireita. Tissit turvonneet ja arat edelleen, turvotusta muutenkin ja ihan minimaalista kuvotusta ollu parina aamuna! Kuvotuskin on hävinny, kun on syöny aamupalan. On tää kauheeta, kun kaikki stressaa ja pelottaa, että onko kaikki sittenkään hyvin :sad001. Oon koittanu olla koko ajan ajattelematta asiaa, koska ei stressaaminen kauheesti auta. Mutta mutta...

Takaisin