Raskauden oireet

Onko muilla sellaisia aika ajoin / hetkittäin tulevia, menkkamaisia kipuja? Mulla harvoin, mutta niitä tulee. Jotain tuolla tapahtuu, mietinvain, onko muillakin eli kuuluuko ns. asiaan vai oonko ainoa...
Mulla alko viikko ovulaatiosta ja tasasesti on nyt ollu reilu pari viikkoo. Luulinki aikasiks menkkakivuiks. Eilen juili niin että piti kaksinkerroin olla ja ottaa pöydästä tukea. Toivottavasti ei oo paha merkki :/

Menin tänään töihin taas muutamien vapaiden jälkeen. Luulin jo eilen, että pahoinvointi olis hellittänyt, mutta ei...Töissä ollessa se oikein voimistu ja juoksin vessaan ainakin neljä kertaa työpäivän aikana. Ruoan hajut tuntui paljon voimakkaammilta kun ennen ja alko etomaan ihan älyttömästi.. Toivottavasti tää vaihe ei kestä kauaa, koska muuten töitä on ihan pikkasen vaikee tehdä.. :sad001

Mulla on myös seisomatyö 8-9h päivässä ja tänään tuntu jaloissa kuuden tunnin jälkeen jo ihan hirveeltä. Ei nyt varmaan varsinaisesti mikään oire ole, mutta ei oo ennen sattunut jalkoihin vaikka olis tehnyt 16tuntia putkeen..Mietityttää vaan, että mitäs sitten kun alkaa olla jo iso vatsa...Jaksaakohan sitä seistä yhtään?

NooraM: Ootko sä keittiöllä töissä? Ihan mielenkiinnosta kyselen kun puhuit ruuanhajusta :) Mä ite kkm raskaudessa olin just silloin vanhustentalon keittiöllä töissä ja pahinta oli tiskata osastolta tulleet astiat.

Ällöttävä olo oli ensimmäinen syy, josta epäilin olevani raskaana. Nyt oksettava olo aamusta iltaan (en ole oksentanut tosin), pahenee iltaa kohden aivan kuten esikoisenkin kohdalla. Olen yrittänyt pitää ruokailuvälit pieninä, mutta ei auta. En muistanutkaan, kuinka totaalista tämä väsymys voi olla. Painoa ei ole tullut lisää, mutta jäljelle jäänyt raskausmaha pullottaa jo melkoisesti eli turvottaa. Ei kyllä kauaa mene, ku joku kysyy...

lissufin, joo, mutta onneks saa pääsääntöisesti olla toisella puolella ja palvella asiakkaita. Harvemmin joutuu siis sillä puolella olemaan, vaikka kyllä se haju sinne toisellekkin puolelle tulee, mutta ei niin vahvasti :)

Meillä jo naapurit huomas että ootan kun turvotus on niin jäätävä :O ja viikkoja 4+5 :D uskomatonta mutta totta...maha on jo hiukan eri muotonenkin kun alamaha pömpöttää myös. Liekö sillä osuutta asiaan että on toinen eikä ensimmäinen raskaus ole kovin kaukana...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

MarinaMelina, ehkä se vatta toimii niinku ilmapallo. Venyy toisella kertaa helpommin ;)

Mullakin alko turvotus heti alkuun, mutta vaan iltasin. Nyt 5+5 ja heti aamustakin huomaa. Löysempää paitaa/mekkoa kun oon käyttäny niin ei oo kukaan vielä tullu kyselemään. Jos tää näin jatkuu niin ei kyllä kauaa voi peitellä. Jos nyt siihen viikolle 12 pysyis ainaki piilossa niin vois jo varmemmin mielin vastaillakin uteluihin.

Vappu: niin se täytyy olla :D tätä ei kyllä kauaa peitellä. Mäkin olen kulkenut nyt maxi paidoissa..jos ei ihan kaikki vielä äkkäis miten asiat on!

Täällä tulee nyt yksi näitä vähän äklömpiä kysymyksiä, mutta..mulla valkovuoto on välillä sellasta vähän kun kosteusrasva..ja ehkä aavistuksen kellertävääkin. Onko muilla? Vai pitäisikö mun kysellä neuvolasta että ottaisivat hiivakokeen...muistelin kyllä että esikoltakin olis ollu tällasta ilman mitään tulehdusta mutta kun en nyt taas ole varma muistanko oikein ...

Ihan järkyttävä hedari toista päivää putkeen. MarinaMelina, mulla iski hiiva heti melkee ja tuli kokkareita ja järkky kutina. Muutoin ollu ihmeenki kuiva ja limakalvot ärtyneet.

Tää helle kyl vie mehut. Käytiin puutarhalla ostamassa kesäkukkia sit tein salaatin ja nii sippi et nukahin.

AngelEyes : mulla ei oo mitään muita oireita..ja nyt taas vv oli ihan valkoista. Ihme kun välillä vaan tulee vähän jotain aavistuksen kellertävää... ehkä se sit on vaan jotain asiaan kuuluvaa. Ellei muita oireita tuu...

Mulla 5+2 menossa eikä vieläkää juuri mitään oireita. Ainoastaan tissit on kipeet. Oon kans niin huolehtija tyyppi et pelkään koko ajan ettei siellä kasvakkaan mitään vauvaa!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ummetuksesta sen verran että ostin vatsanpehmikettä apteekista ja äsken sitten vatsa toimi todella reippaasti ja olo on sen tuhat kertaa helpompi!! Ja en enää näytä siltä että olen viimesilläni :) :)

Mulla taas aivan päinvastoin kuin MarinaMelinalla, aineenvaihdunta todellakin on käynnissä. Tänään ollaan sitten ääripäässä eli maha aivan sekaisin. Turposin myös niinkin hullusti jo heti viikolla 5 että ei ollut epäilystäkään onko mahassa jotain vai ei. Turvotuksen takia olen myös joutunut soittamaan neuvolaan ja se olikin yksi syy sen aikaistamiseen, jos vaikka viikot ei jostain syystä kohtaakaan. Edelleen jäätävä turvotus 6+6 vaikka juon vettä ja syön säännöllisesti terveellistä ruokaa ja liikun. Toisilla siis ehkä näin, ei tätä kyllä kauaa enää peitellä.

Jouduin jo viime viikolla siirtymään äitiyshousuihin sekä imetysliiveihin kun ei yksinkertaisesti mahdu mitkään omat enää päälle ja kaikki tuntuu epämukavalta. Rinnat ja erityisesti nännit aivan hullun kosketusarat ja turvonneet. Miestä tämä turpoaminen ei tosin ole haitannut.. Lisäksi vielä poskien punoitus ja jatkuva kuuma olo. Raskauden hehku hurraa.

Muakin paleltaa, ja väsyttää. Siis vä-syt-tää! Välillä on pakko laittaa esikolle töllö päälle ja oikasta ite sohvalle.... Eli mieluiten lojuisin peiton alla aamusta iltaan rytmillä tunti-pari unta, vartti hereillä... :D Tissit on kasvanut, muttei arista ainakaan vielä. Mahaa tuvottaa, en oo ees uskaltanu kokeilla mitään farkkuja!

Ja sitten se pahoinvointi. Se on alkanut, ihan samalla kaavalla kun edelliskerrallakin. Niin hirveetä ällötystä ja samaan aikaan urnivaa nälkää, muttei keksi oikeestaan mitään mitä suostuisi laittaan suuhunsa. Ja jos sattuu keksimäänkin niin sitä ei varmastikaan oo saatavilla just silloin!

Mielitekoihin on tullu (taas) vesimeloni, jonka uskoisin auttavan myös pahoinvointiin. Eilen ainoo asia mitä sain alas oli sipsit ja flashback on tullu siitä et taisin viime raskaudessakin pahimpina päivinä mennä vallan sipsi & cokis -linjalla. Varmaan se sipsien suolaisuus on se mikä auttaa...

Ootteko kokeillu pahoinvointiin purkkaa? Esikoista odottaessa sain työnantajalta vinkin ja se tarjoskin mulle koko pahoinvoinninajan purkat! :) Eilen illalla jouduin ajaan autoo muutaman sata kilsaa ja autossa oli joku haju joka ällötti niin älyttömästi. Purkan avulla selvisin matkasta. Kokeilkaa! :)

Mä söin tossa pari noita ksylitol pastilleja tais makuna olla sitruuna auttoi sen verran et pystyi syömään jotain ja nyt alkaa olla hyvä olo

Nyt voi sitten lisätä listalle nännien kivun..huh, jopas voivatkin olla arat! Mutta tästä vois päätellä että hormonit siellä nousee ♡♡

Takaisin