Raskauden ajan ravitsemus

Mä kans järkytyin tosta! :grin Tykkään ihan hirveesti lakusta ja varsinki vanhoista autoista! Siis niistä karkeista. :p Ei kyl pystyis jättää kokonaan pois! Hirveesti en muutenkaa lakua/salmiakkia syö, mut aina toisinaan tekee mieli kovastikkin. :hungry:
 
Mä olen myös lakun ja salmiakin suuri ystävä. En pärjäis ilman :hungry:. Alkuraskaudessa oli hirvee salmiakin himo. Nyt oon syöny silloin tällöin vähän. Vaikee uskoo et pienistä määristä olis mitään haittaa. Tosin useassa muussa maassakin on noi ollut kiellettyjen listalla jo aikaisemmin..
 
Täällä myös yks joka on nautiskellu hurmoksessa salmiakkia sillon tällön :rolleyes: muut karkit ei oikein maistukkaan.. Välillä suklaa. Mutta salmiakki...Nam!
 
Juu ehkä sitä vielä satunnaisesti tulee käytettyä pieniä määriä..toisaalta rajottaapahan vähän lisää omaa karkinsyöntiä :D se ei sinäänsä haittaa!
 
Kaikestahan nykyisin saa syöpää ja sitä-ja-tätä häiriötä... :rolleyes: Mä en ainakaan jaksa totaalikieltäytyä uuden suosituksen takia. Vaikka en kyllä syökään laksitsia kuin ehkä muutaman palan kuussa. Salmiakkia vielä harvemmin. :hilarious:
 
Meinaatteko syödä runebergintorttuja kun osassa on käytetty kostutuksessa alkoholia?minä ainakin meinaan kun kerran vuoteen niitäkin vaan saa ellei itse leivo niitä.
 
Oho, en tiennytkään että joissain on alkoholia. :eek: Mut eiks ne kuitenkin oo lähes alkoholittomia, kun kai siitä muuten olisi joku lappu jossain?

En tiiä tuleeko ostettua. Jos tulee niin varmaan kiinnitän huomiota tuoteselosteeseen. Ihan siksi että en hirveesti tykkää alkoholin mausta leivoksissani. :grin
 
Minä ainakin aion syödä äärettömän hyvällä ruokahalulla, alkoholin kera tai ilman! Oon kieli pitkällä odottanut, milloin viitsis ostaa. NAM! Itse tekisin muuten, muttakun täytyy edes vähän yrittää rajoittaa tätä käsistä karannutta syöpöttelyä ja herkuttelua. Itse ne kuitenkin vahingossa kaikki kiskoisin...

Voiii...nyt en millään malttais enää odottaa, kun jo puheeksi tuli. :happy093.
 
Osassa leivonnaisia käytetään esanssia, joka jäljittelee alkoholin makua, ei sisällä promilleja. Tuoteseloste on varmaan hyvä lukea jos haluaa varman päälle kattoa.
 
Oikeesti noissa leivonnaisissa oleva alkoholin määrä on täysin mitätön tai esanssia. :p Ja jos rommi on lisätty ennen paistoa niin alkoholi on haihtunut kokonaan pois....
 
Kyseessä siis karvasmanteli. :) tuo sen maun minkä saa myös disaronno liikööristä. Eli niissä alkoholillisissa on disaronnoo ja alkoholittomissa karvasmantelia.

Mä oon joka vuosi leiponu runebergit, aina disaronnoon mut tänä vuonna ekaa kertaa karvasmanteliin. Äitini on aina tehnyt karvasmanteliin ja hyviä tulee! :)

Tässä runebergit mitkä viime vuonna tuli tehtyä. :P

wp_ss_20160122_0001.png
 
no joo.. Fazerin torttujen tuoteselosteessa on karvasmanteli sekä rommi :grin siitä tuon rommin otin. itse kun en saa syödä viljaa niin en näitä syö ja en sen takia valmistusaineita tiedä :rolleyes:
 
Mää en niistä valmiista taas tiedä, sieltähän sen selvittää tuoteselosteesta. :) ja se tosiaan voi olla lisätty taikinaan, tai sitten kostutettu paiston jälkeen. Jälkimmäinen taitaa olla yleisin, niin teen itsekkin. Eli silloinhan se alkoholi ei haihdu siitä, toisin kuin paistaessa.
 
Uskaltaakohan juoda marlin kotisimaa joka on 0,5%? Omat alkoholittomat simat on vasta tekeytymässä ja tekis mieli ihan hirmusti! Ja kun en muista kaupan simoista tykkää, kun tosta marlin. Muut on ihan hirveen makusia. :D
 
Heinäkuisista huutelen, kuulemma piimässä ja jugurtissa voi olla samoja prosentti määriä. Näin sanoi mulle alkossa myyjä kun ostin alkoholitonta punaviiniä pääsiäisenä.
 
Mä olen jo yhden kaupan simapullon juonu, jossa oli alkoholipitoisuus 0,7% ja tänään ostin just tota Marlin simaa :D Siinä on niin vähän ettei mun mielestä mitään haittaa, kunhan nyt ei pullo tolkulla yhtenä iltana vetele :D
 
Joo siis itse en simaa juo kun en siitä tykkää, mutta kun muistaa kohtuuden niin antaa mennä vaan! Olen syönyt muutakin kiellettyjen listalta muistaen kohtuuden. :)
 
Uskaltaa juoda. Monissa alkoholittomissa siidereissä ym on about samoja lukemia, ja jos ihan tavallista siideriä tai jopa viiniä ym voisi juoda satunnaisesti pieniä määriä (vaikka ei tietenkään suositella), niin eiköhän simaakin voi juoda näin vapun kunniaksi. :)
 
Takaisin
Top