Raskaana ulkomailla

Onhan taa kaunis maa! :) toinen lapsi on tulossa ja aitiyshuolto nayttaa pelaavan tosi hyvin. Katilon saa valita itse ja varhaisultrakin kuuluu kaikille. Ja kaikki on ilmasta! Myoskaan sairaalassaoloajasta synnytyksen jalkeen ei veloiteta! Mitenkas englannissa ja ruotsissa jarjestelmat toimii? Oletteko viela katiloa/terveydenhoitajaa tavannut?
 
Oh kun kuulostaa hyvältä! Mulla pn ensimmäinen neuvola 18.5, tuntuu ihan valtavan pitkältä ajalta odottaa vielä.. Sitten oon ehkä vähän viisaampi :)
 
Tuntuu kylla etta aika matelee alkuraskaudessa... mutta kohta huomaat etta onkin ekan neuvolan aika :) ma tapasin mun katilon jo 2vkoa sitten kun oil rv5+0. Tulevana perjantaina on varhaisultra!
 
Vanillap onpas siellä hyvä systeemi! Täälläkin on kaikki ilmasta, mut me ei päästä varhaisultraan:sad001 ja täällä ei oo missään vaiheessa tavata lääkäriä, mikä oli outoa Suomeen verrattuna, vaan kaikki tapaamiset on kätilön kanssa. Mites teillä muilla?
 
Kiitti! Joo ei taallakaan tavata laakaria :) en ma suomessakaan tavannu laakaria raskausaikana kun 2 kertaa ja sillon katto vaan kohdunsuun tilanteen. Eikohan katilot osaa sen tarkistaa :wink
 
Haha totta:smiley-bounce022 ja varmasti paremmin osaakin. Missä vaiheessa yleensä tarkistetaan kohdunsuun tilanne, varmastikin viimeisellä kolmanneksella vai..? Täällä ei tehty sitä kertaakaan:bored:
Ja kiva et sä saat kokee tän molemmissa maissa!
 
Poppy_86: Ihan tosi, olipas hirmu edullinen! Mä en jotenkin oo ikinä edes tajunnut ottaa selville näitä varhaisultria, oon aina kiltisti odotellut sitä niskapoimu-ultraa/cub-testiä.
Esikoisen kanssa muistan että jossain raskausvaiheessa hätäännyin jostain, varmaan näin jotain kamalaa painajaista ja pääsin ekstrakäynnille neuvolaan ja ne rauhoitellakseen ultrasi ja tarkisti että kaikki oli kunnossa, eli tuolta Mama Miasta saa kyllä ihanaa palvelua, ottavat tosissaan hormoonihuuruiset hötkyilijätkin :D

Miten sun eka neuvolakäynti sujui? Ja olitko jo siis itse varhaisultrassa?
 
Ei meilläkään lääkäriä tavata odotusvaiheessa, kätilöitä vaan.
Kätilö ottaa myös kaikki verikokeet ja näytteet siinä neuvolassa jossa käyn, eli ei tartte juosta labrassa.
En kyllä muista että synnärilläkään olis pahemmin lääkäreitä tavannut, mutta tässä kohtaa saattaa muisti pätkiä, ehkäpä siellä oli muuta mietittävää. Tai sitten syynä vaan ilokaasuhuurut :D :D :D
 
Joo se mamma Mia oli tosi kiva paikka :) kävin nyt perjantaina, ja jäi tosi mukava olo, vaikka eka jännitin ku oli mies lääkäri :D ja se otti Huomioon myös puolison kun oli mukana.

Eka neuvolakin on käyty täällä, ne on jotenkin tuskissaan ku pitää puhua englantia mun kanssa, mutta tosi kiva kätilö oli :) nyt vaan tuntuu tosi hassulta että seuraava neuvola käynti on vasta elokuussa! Toki ultrat välissä, mutta tuntuu jotenkin pitkältä ajalta ennenku pääsee taas juttelemaan :)

Meillä se kätilö ottaa vaan hemoglobiinin ja muut verikokeet pitää mennä ottaa erikseen toiseen paikkaan :/
 
Takaisin
Top