Raskaana --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hän on kyllä ihan mukava nainen. Kesäkuusta asti käynyt hänen juttusillaan.

Joo mä jännitin kun oli uusi ihminen mutta oli tosi mukava.
Mulle kävi yhtenä päivänä oudosti kun paljastin että meille tulee perheenlisäystä, tää ihminen kyseli että ulkomailta vai kotimaasta ja että tuttava on adoptoinut Kiinasta. En sit tiiä vieläkään että pitikö mua niin vanhana et en varmasti voi ainakaan olla raskaana..

Mulle ei ole kukaan ihmetellyt, että olen raskaana tämänikäisenä. Pikemminkin olleet kannustavia, vaikka itse ajatteli olevansa vanha, kun täytin 40 v. helmikuussa. Olen kyllä ikäistäni nuoremman näköinen ja pienikokoinen.

No tää ihminen nyt on vähän semmonen että en ota kovin vakavasti. Lähinnä huvittaa. Itse kun en pidä itseäni vanhana.

Hei !! :hello

Mitäpä tänne kuuluu? :talk017

Onko kellään ollut ihan täysin oireetonta alkuraskaus?:oops:
Menossa 7.raskausviikko, eikä mitään pahoinvointia vielä esiintynyt. Hieman kummastuttaa tämä oireettomuus:eek:

Jostain luin, että 7 naisella 10:stä on pahoinvointia alkuvaiheessa...

Joo mä jännitin kun oli uusi ihminen mutta oli tosi mukava.
Mulle kävi yhtenä päivänä oudosti kun paljastin että meille tulee perheenlisäystä, tää ihminen kyseli että ulkomailta vai kotimaasta ja että tuttava on adoptoinut Kiinasta. En sit tiiä vieläkään että pitikö mua niin vanhana et en varmasti voi ainakaan olla raskaana..

Hei Sikuriini :)
Et todellakaan ole vanha!!

Itsekin törmäsin tuon tapaiseen käytökseen ihan terveyskeskuksessa 41-vuotiaana, kun kerroin suunnittelevani ensi kertaa äidiksi.

Lääkäri oli suorastaan "hämmästelevä" ja ehkä vähän "päälletunkeva" todeten, että lapset pitää tehdä alle 40v... Luetteli päälle riskit ja sanoi, ettei minua enää hoideta täällä iän takia...:excited001

Koin tuon käynnin ihan turhaksi, sekä olin aika pettynyt ja surullinen, millä tavoin asiat esitettiin..:smiley-angry007

Nyt kun soitin neuvolaan samaan terveyskeskukseen, oltiin äärettömän ystävällisiä, eikä iästä ainakaan vielä ole sanottu mitään:)

Vajaa 40v odottaja täällä, ainakin iältään :wacky: Tunkeilen tänne mukaan, vaikka ei tuo ikä vielä riittäisi... Toivotaan, että ajatusmaailma riittää :wink Nyt rv 6+0 LA 05/16, Pirkanmaa.

Hei Mamma-79! :hello
Mennäänkö mahdollisesti samalla raskausviikolla, nyt 7.viikko ? :rolleyes:

Onko sulla esiintynyt jo pahoinvointia? Miten muuten olet jaksellut?

Mulla ei "mitään" oireita, onkohan vielä liian aikaista..ultraan vielä muutama päivä..

Mulla alkoi pahoinvointi viikolla 6 ja jatkui viikolle 12. Kauhea nälkä oli alkuraskaudesta, mikä aiheutti huonon olon. Verensokeri heitteli. Nyt on jo parempi olla, kun olen muuttanut ruokavaliota. Raskausdiabeteksen takia piti jättää vehnät ja sokerit pois ruokavaliosta. Opetella säännöllinen ruokarytmi.

Tähti-73 siellä ultrassa varmaan selviää onko kaikki hyvin, vaikka pahoinvointia ei ole esiintynyt. Kaikki raskaudet ei ole samanlaisia. Oireetkin vaihtelee raskaudesta toiseen ja ihmisten välillä.
Sain tiistaina äitiyspakkauksen. Mulla vielä 9 viikkoa töitä ennen äitiysloman alkua.

Sisäinen halvaantuminen tänään. Ei nimittäin löytänyt sydänääniä oma neuvolantäti. Onneksi Naistenklinikalla kaikki todettiin olevan hyvin. Niin pitkät oli minuutit kun lääkäriä odotteli. Hirveä kokemus.

Sisäinen halvaantuminen tänään. Ei nimittäin löytänyt sydänääniä oma neuvolantäti. Onneksi Naistenklinikalla kaikki todettiin olevan hyvin. Niin pitkät oli minuutit kun lääkäriä odotteli. Hirveä kokemus.

No, huh..huhh!! :eek:
Osasiko lääkäri sanoa mistä se johtui?
Onneksi nyt kaikki hyvin...:Heartbigred
Tsemppiä:)

No ei lääkäri. Mut mä voin sanoa että johtui aataminaikaisista laitteista ja mun maharasvoista. Huono yhdistelmä.

Siis olitko neuvolassa ja sait lähetteen äitiyspoliklinikalle ? Millä viikolla olet nyt ? Mullakaan ei sydänääniä kuulunut neuvolassa viikolla 12, mutta viikolla 14 neuvolalääkärissä kuului hyvät sydänäänet. Sanoin siitä lääkärille...Nyt viime kertoina Tiilikainen onnistunut saamaan sydänäänet kuuluuviin. En tiedä olenko niin lihava, että sen takia ei niitä ääniä kuulunut.

Se laite on varmaan kanssa paremmat päivänsä nähnyt..Akseli voisi kustantaa uuden dopplerin...Mynämäen terveyskeskuksessakin on parempi laite..,

Mulla viikko 15. Menossa. Niin meillä oli toka neuvolakäynti eikä saanut sydänääniä kuuluville. Mulla oli tunne itselläni että kaikki ok mutta silti epäilys veti hyvin vakavaksi. Naistenklinikalle lähetettiin ja siellä oli erittäin mukava lääkäri mutta yli tunti jouduttiin odottamaan, se tuntui hirmuisen pitkältä.

Oletko käynyt jo neuvolalääkärillä ja onko lääkäri ultrannut ? Mulla oli silloin viikolla 12 toinen neuvolakäynti. Medisonarissa nt-ultrassa viikolla 11sydänäänet kuului hyvin,että mä en huolestunut vaikka niitä ääniä ei saatu kuulumaan sillloin viikolla 12.

Toi on kyllä pelottavaa, jos tulee joku epäilys ettei kaikki ole hyvin. Onko sun vauva jo alkanut liikkumaan, kun mä aloin viikolla 15 tuntemaan jo liikkeitä ?

Mulla on reilun viikon päässä neuvolalääkäri. Ja mitä liikkeisiin tulee niin on mulla sellaista värinää jota kutsun hytinäksi. pienen pientä liikettä siis.

Mulla oli sellaisia ilmakuplia ja muljahteluja...Sulla on noi neuvolat vähän myöhemmin kuin mulla. Se varmaan johtuu siitä, kun mä olen ensisynnyttäjä. Mä kävin Mynämäessä neuvolalääkärillä. Oli sellainen nuori sijainen, mutta tosi tehokas...Passitti mut sokerirasitukseen ,kun mulla oli sokeria virtsassa. Oli se Tiilikainen vihjaillut, että pitäisi viikolla 14-18 käydä sokerirasituksessa.

Takaisin