Raskaaksi ekasta kerrasta?

Jemina ja? Baby

Oman äänensä löytänyt
Moikka. Täällä olen uusi ja haluaisin tietää raskauden mahdollisuudet tilanteessani. Elikkäs tilanne on se että harrastin 20.11 poikaystävän kanssa seksiä ilman kondomia. Mun menkat on nyt myöhässä yli 1kk. Aion tehdä testin pian
 
Moikka! Raskaus on hyvin voinut alkaa siitä yhdestä kerrasta. Kun kerran kuukautiset on myöhässä, testituloksessa ei pitäisi olla arvailun varaa. Eli suosittelen testin tekoa pikimmiten, siinä se selviää. :)
 
Moikka! Raskaus on hyvin voinut alkaa siitä yhdestä kerrasta. Kun kerran kuukautiset on myöhässä, testituloksessa ei pitäisi olla arvailun varaa. Eli suosittelen testin tekoa pikimmiten, siinä se selviää. :)
Mua pelottaa se testin teko. Ja eniten mua pelottaa äidin reaktio raskauteen jos testi on positiivinen. Mun oireet ovat esim. aamupahoinvointi, Rinnat arat ja turvonneet, hajuaisti herkistynyt, huimaus, makumieltymysten muuttuminen, metallinmaku suussa, suonenveto, lisääntynyt valkovuoto ja virtsaamisentarve, väsymys ja alavatsan turvotus
 
Mua pelottaa se testin teko. Ja eniten mua pelottaa äidin reaktio raskauteen jos testi on positiivinen. Mun oireet ovat esim. aamupahoinvointi, Rinnat arat ja turvonneet, hajuaisti herkistynyt, huimaus, makumieltymysten muuttuminen, metallinmaku suussa, suonenveto, lisääntynyt valkovuoto ja virtsaamisentarve, väsymys ja alavatsan turvotus
Jännittävä tilanne sinulla, tsemppiä! Reippaana vaan raskaustestin ostoon, niin selvinnee sitten onko raskaus kyseessä.
 
Aivan varmasti pelottaa ja jännittää kovastikin, mutta se testin tekeminen vähentää kuitenkin epävarmuudesta johtuvaa stressiä. Rohkeasti vain testin tekoon! Niitä saa muutamalla eurolla ihan ruokakaupoistakin. Tsemppiä!
 
Aivan varmasti pelottaa ja jännittää kovastikin, mutta se testin tekeminen vähentää kuitenkin epävarmuudesta johtuvaa stressiä. Rohkeasti vain testin tekoon! Niitä saa muutamalla eurolla ihan ruokakaupoistakin. Tsemppiä!
Mua pelottaa äidin reaktio jos oon raskaana koska se saattaa heittää mut pihalle
 
Hei Jemina! Sulla on varmasti tosi hankala olla nyt, mutta rohkaisen myös tekemään testin. Sitten sun ei tarvitse enää arvailla, vaan saat varmuuden siitä, ootko raskaana vai et. Netissä toimii Sekasin Chat, jossa voit jutella nimettömästi sun tilanteesta ja saada neuvoja myös äitiasiaan. Chat aukeaa tänään kolmelta, sinne pääsee osoitteessa sekasin.fi . Ehkä saisit huolta vähän purettua siellä. Tsemppiä!
 
Hei Jemina! Sulla on varmasti tosi hankala olla nyt, mutta rohkaisen myös tekemään testin. Sitten sun ei tarvitse enää arvailla, vaan saat varmuuden siitä, ootko raskaana vai et. Netissä toimii Sekasin Chat, jossa voit jutella nimettömästi sun tilanteesta ja saada neuvoja myös äitiasiaan. Chat aukeaa tänään kolmelta, sinne pääsee osoitteessa sekasin.fi . Ehkä saisit huolta vähän purettua siellä. Tsemppiä!
Tein kyllä yhen testin marraskuun lopussa ja se näytti heikkoa positiivista ni teen ensi viikolla uuden testin kuitenki
 
Heikko positiivinen on positiivinen testi, eli silloin olet raskaana. Voisit ottaa yhteyttä neuvolaan? Ja olisiko sinulla joku läheinen, jolta voisit saada tukea? Äidillekin voisi olla hyvä kertoa, joka tapauksessa se lienee vielä edessä. Asioilla on tapana järjestyä :Heartred
 
Heikko positiivinen on positiivinen testi, eli silloin olet raskaana. Voisit ottaa yhteyttä neuvolaan? Ja olisiko sinulla joku läheinen, jolta voisit saada tukea? Äidillekin voisi olla hyvä kertoa, joka tapauksessa se lienee vielä edessä. Asioilla on tapana järjestyä :Heartred
Äidiltä en tukea sais mut poikaystävältä sitä riittää
 
Mistä saan tietää lasketun ajan

Netistä löytyy hakusanalla "raskauslaskuri" ja se lasketaan edellisten kuukautisten alkamispäivästä. Jos edellisten kuukautisten alkamispäivä ei ole tiedossa, raskauden kesto voidaan myös määrittää ultraäänitutkimuksella. Jos olet saanut marraskuun lopussa positiivisen tuloksen, olet nyt ehkä viikolla 8 ? Kannattaa olla heti yhteydessä neuvolaan, jotta ehdit käydä tarvittavissa seulontakokeissa ennen rv12, saat neuvolasta myös hyvät ohjeet ja neuvot kaikkeen mahdolliseen.
 
Ymmärrän että pelottaa, mutta kannattaa tehdä se uusi testi mahdollisimman pian. Epävarmuus on usein lopulta pahinta. Todella kurjaa että joudut pelkäämään niin kovin äitisi reaktiota. Oletko alaikäinen? Onko sinulla paikka minne mennä, jos hän heittää sinut ulos, mitä hän ei kyllä saisi tehdä varsinkaan jos olet alaikäinen? Jos sinulla ei ole, voit mennä ensi hätään Ensi ja turvakotiin. Sieltä myös autetaan eteenpäin. Myös lastensuojelu voi olla avuksi. Se ei ole sellainen mörkö miltä se voi vaikuttaa. Lastensuojelu haluaa ensisijaisesti tukea perheitä. Vähintään neuvolaan kannattaa olla yhteydessä ja selittää tilanne. Tsemppiä! Asiat selviää kyllä kun vain pääset alkuun.
 
Hienoa, rohkeasti toimittu kun teit testin. Tsemppiä vaikeaan tilanteeseen. Nyt suosittelen ottamaan yhteyttä neuvolaan.

Kun olet täysi-ikäinen, asia ei suoranaisesti kuulu äidillesi. Joskaan et voi asiaa loputtomiin salatakaan. Olet varmaan miettinyt, haluatko pitää vauvan? Jos haluat, eikä äitisi anna sinun asua luonaan, tarvitset kodin jossa kasvattaa lasta. Sinun kannattaa keskustella poikaystäväsi kanssa asiasta. Olisiko se poikaystäväsi luona? Vai olisiko paras ratkaisu muuttaa omilleen?
 
Minä olen täysikäne ja mä tein toisen testin ja se oli positiivinen. Mä voin mennä poikaystävän luo sillo
Hei Jemina, älä turhaan pelkää äitisi reaktiota. Sun raskaus ei kuulu äitillesi ja jos huoli on että lennät kotoasi pihalle niin kannattaa miettiä majoitusasiat selviksi ennen kertomista äitillesi. Ehkä kannattaa myös ottaa asia puheeksi jonkun auttavan tahon kanssa että joku on tietoinen tilanteestasi?
Vaikka nyt tuntuu vaikealta, niin asiat tapahtuu juuri niinkuin niiden kuuluukin tapahtua.
 
Mun äiti sai tietää mun raskaudest mun poikaystävän kautta ja mun äiti on alkanut painostaa mua aborttiin mitä teen

Päätös lapsen pitämisestä/pitämättömyydestä on vain ja ainoastaan sinun. Nyt ottaisin yhteyttä esim.neuvolaan ja selostaisin tilanteen. Kukaan ei saa painostaa sinua päätöksen tekemisessä. Tsemppiä tilanteeseen!
 
Takaisin
Top