Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mitä vitamiineja teillä on käytössä? Mulla tavallinen monivitamiini![]()
Mulla käytössä esikoisen imetyksen vuoksi raskaus- ja imetysajan monivitamiini sekä omega3 rasvahapot raskaana oleville (rasvahappojen määrällinen suhde toisiinsa eri kuin ei-raskaana olevien lisissä, en syö tarpeeksi usein kalaa).
Näiden lisäksi syön huonojen nivelien vuoksi glukosamiinia (lopetettava raskauden ajaksi) ja kalsiumia, magnesiumia ja d-vitamiinia sisältävää ravintolisää, koska en juo maitoa (kalsium), raskauden ja imetyksen aikana tulee usein lihaskramppeja (magnesium), ja D-vitamiinia en koe et mamavitamiinissa ois tarpeeksi.
Raskautumisyritykseen liittyen oon lisännyt arsenaaliin myös ubikinonia (vai oliko se nyt ubikinoli? aina menee sekaisin).
Mulla käytössä tää https://www.yliopistonapteekki.fi/multivita-omegalive-raskaus-kaps-100-kpl-54616Hei mikä omega3 sulla? Mä tarvisin raskaana olevalle sopivan, kun ei tule kalaa syötyä tarpeeksi.
Mä oon normisti syönyt 100mg D-vitamiinia, mutta nyt lueskelin joka paikassa et raskaana pitäis noudattaa sitä 10mg suositusta… ja mietin vaan että onko tosiaan näin
Mulla käytössä tää https://www.yliopistonapteekki.fi/multivita-omegalive-raskaus-kaps-100-kpl-54616
En oo kuullutkaan et d-vitamiinissa ois maksimi mitä saa ottaa raskaana ollessa, ei neuvolassakaan oo mitään sanottu kun on kysytty mitä syön. Mullakin oli ennen 100mg kapselit käytössä, nykyään saan paljon vähemmän, oln alle 50 milligrammaa päivässä mitä noissa yhteensä.
Heippatihei. Vitamiini asioihin vastaan itse, mamat käytössä kun kerkisin viime kemiallisessa aloittaa. Lisäksi foolihappo. Ylipainoiselle uusi ohje neuvolasta, että foolihappoa pitäisi yritysaikana ja raskaana ollessa syödä tuplat, siis siihen turvarajaan asti. 100mikrog deetä, läpi vuoden. Myös viime raskaudessa. Raudat aloitan myöhemmin, niin ärsyttävä rytmittää ne jotenkin..