Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuhrut hieman lisääntyneet, eiköhän tuo uusi kierto rysähä huomenna. Onhan nyt niinkin hurja ku kp 22/24-28 ja dpo 9... aikaki jo kierron päättyä..🫠😭 Liekköhän tää alakaa taas menneen siihen, et kierto loppuu liian aikaseen, eihän tuosa ehi hädin tuskin ees kiinnittyä kun vuotaa jo poies.

Mitä vitamiineja teillä on käytössä? Mulla tavallinen monivitamiini 😊

Mullakin monivitamiini ja siihen päälle foolihappo, koska sitä ei ole valmiiksi tuossa vitamiinissa. Heitin mama-vitamiinit roskiin kun kohtasin menetyksen kesäkuussa, en pystynyt katsomaan niitä silmissäni. Joten tavis vitskuilla menen ja sit jos raskaudun vielä niin vaihdan mama vitskuihin.

@Puolikuu paljon onnea ja tarrasukkia ❤️
Onnittelut myös muillekin plussanneille, joita en ole huomannut onnitella ❤️

Pahoittelut negoista 💔

@Tunturituuli minulla on käytössä se multivitan raskaus ja imetys vitamiini, kun imetän vielä nuorimmaista.

Täällä alkoi tänään vuoto eli se ois kp1. Inhottavaa, kun on melkein koko päivän särkenyt päätä ja muutenkin pms oireet päällä. Ärsytys on huipussaan, mutta eiköhän se taas tästä uuteen nousuun. On jotenkin ristiriitaiset fiilikset. Aina totta kai toivoo, että tärppäis, mutta toisaalta taas ei nyt niin kiirekään ole, kun kuopus on vasta 1v5kk ja kun on keskosena syntynyt niin korjattu ikä on 1v3kk. Mutta sitten taas, kun itsellä ikääkin alkaa olla niin ainahan sekin vähän mietityttää.

Kp22 Kai siellä vahvistusta havaittavissa🥹
1000029820.jpg

Mulla käytössä esikoisen imetyksen vuoksi raskaus- ja imetysajan monivitamiini sekä omega3 rasvahapot raskaana oleville (rasvahappojen määrällinen suhde toisiinsa eri kuin ei-raskaana olevien lisissä, en syö tarpeeksi usein kalaa).
Näiden lisäksi syön huonojen nivelien vuoksi glukosamiinia (lopetettava raskauden ajaksi) ja kalsiumia, magnesiumia ja d-vitamiinia sisältävää ravintolisää, koska en juo maitoa (kalsium), raskauden ja imetyksen aikana tulee usein lihaskramppeja (magnesium), ja D-vitamiinia en koe et mamavitamiinissa ois tarpeeksi.

Raskautumisyritykseen liittyen oon lisännyt arsenaaliin myös ubikinonia (vai oliko se nyt ubikinoli? aina menee sekaisin).

Mulla käytössä esikoisen imetyksen vuoksi raskaus- ja imetysajan monivitamiini sekä omega3 rasvahapot raskaana oleville (rasvahappojen määrällinen suhde toisiinsa eri kuin ei-raskaana olevien lisissä, en syö tarpeeksi usein kalaa).
Näiden lisäksi syön huonojen nivelien vuoksi glukosamiinia (lopetettava raskauden ajaksi) ja kalsiumia, magnesiumia ja d-vitamiinia sisältävää ravintolisää, koska en juo maitoa (kalsium), raskauden ja imetyksen aikana tulee usein lihaskramppeja (magnesium), ja D-vitamiinia en koe et mamavitamiinissa ois tarpeeksi.

Raskautumisyritykseen liittyen oon lisännyt arsenaaliin myös ubikinonia (vai oliko se nyt ubikinoli? aina menee sekaisin).

Hei mikä omega3 sulla? Mä tarvisin raskaana olevalle sopivan, kun ei tule kalaa syötyä tarpeeksi.

Mä oon normisti syönyt 100mg D-vitamiinia, mutta nyt lueskelin joka paikassa et raskaana pitäis noudattaa sitä 10mg suositusta… ja mietin vaan että onko tosiaan näin

Hei mikä omega3 sulla? Mä tarvisin raskaana olevalle sopivan, kun ei tule kalaa syötyä tarpeeksi.

Mä oon normisti syönyt 100mg D-vitamiinia, mutta nyt lueskelin joka paikassa et raskaana pitäis noudattaa sitä 10mg suositusta… ja mietin vaan että onko tosiaan näin
Mulla käytössä tää https://www.yliopistonapteekki.fi/multivita-omegalive-raskaus-kaps-100-kpl-54616
En oo kuullutkaan et d-vitamiinissa ois maksimi mitä saa ottaa raskaana ollessa, ei neuvolassakaan oo mitään sanottu kun on kysytty mitä syön. Mullakin oli ennen 100mg kapselit käytössä, nykyään saan paljon vähemmän, oln alle 50 milligrammaa päivässä mitä noissa yhteensä.

Heippatihei. Vitamiini asioihin vastaan itse, mamat käytössä kun kerkisin viime kemiallisessa aloittaa. Lisäksi foolihappo. Ylipainoiselle uusi ohje neuvolasta, että foolihappoa pitäisi yritysaikana ja raskaana ollessa syödä tuplat, siis siihen turvarajaan asti. 100mikrog deetä, läpi vuoden. Myös viime raskaudessa. Raudat aloitan myöhemmin, niin ärsyttävä rytmittää ne jotenkin..

Tässä on lomarreissulta saavuttu ja siellä kuinkas muutenkaan tuntemuksien mukaan arvottu ovispäivä. Sen mukaan olisi nyt dpo5, varma kun ei voi olla. Ei saatu kuin muumimukitalletus oletettuna ovispäivänä. Tälle kiertoa ei siis odotuksia..en aio edes testata. (Nyt sanon näin, ja sitten 3-4 päivän päästä tikut ui kipossa).

Hirveä väsymys reissusta. Oli rankkaa kuumuudessa sekä taaperolla että aikuisilla.

Hei hyviä plussa aaltoja kaikille toivotellen. Sekä negojen että kemiallisten pettymysten tiellä taaplaaville. ❤️Palaan varmaan ens kierrossa kommentoimaankin jotain edes vähän aktiivisemmin. 😊

Mulla käytössä tää https://www.yliopistonapteekki.fi/multivita-omegalive-raskaus-kaps-100-kpl-54616
En oo kuullutkaan et d-vitamiinissa ois maksimi mitä saa ottaa raskaana ollessa, ei neuvolassakaan oo mitään sanottu kun on kysytty mitä syön. Mullakin oli ennen 100mg kapselit käytössä, nykyään saan paljon vähemmän, oln alle 50 milligrammaa päivässä mitä noissa yhteensä.

Kiitos! Mustakin tuntui oudolta, että miksei saisi d-vitamiinia syödä enemmän kun normaalistikin voi…

Heippatihei. Vitamiini asioihin vastaan itse, mamat käytössä kun kerkisin viime kemiallisessa aloittaa. Lisäksi foolihappo. Ylipainoiselle uusi ohje neuvolasta, että foolihappoa pitäisi yritysaikana ja raskaana ollessa syödä tuplat, siis siihen turvarajaan asti. 100mikrog deetä, läpi vuoden. Myös viime raskaudessa. Raudat aloitan myöhemmin, niin ärsyttävä rytmittää ne jotenkin..

Mä kuulin tästä tupla foolihaposta vasta kun soitin neuvolaan että plussa tuli, aloitin sitten heti tuplana. Pitää varmaan nyt rohkaistua ostamaan myös se d-vitamiini ☺️ raudan ajattelin itse aloittaa puolen välin tienoilla, ferritiini nyt 70.

Onnea ainakin @Puolikuu ja @Mietteissään plussista ja jos muitakin oli, joita en muistanut nimeltä mainita 😍

Tsemppiä uusiin kiertoihin ja pahoittelut negoista 🤍

Vitamiiniasiaan kommentoin sen verran, että mulla menee foolihappo lääkärin suosituksesta jo 1mg annoksella, alotin jo yritystä alottaessa. Muutoin mennyt koko ajan mama-monivitamiinilla (imetän vielä esikoista), D-vitamiini menee ympäri vuoden 50mikrog ja sit alotin kesällä raudan (Puhdistamon triplarauta) ja C-vitamiinin sen kaveriksi. Hyvä vinkki tosta raskausajan omegoista, en myöskään ite syö tarpeeksi kalaa!

Kävin viime viikolla vuotojen ja epäsäännöllisen kierron takia julkisessa varhaisultrassa ja siellä löytyi syke sekä viikot 6+0 (28pv kierrolla olis ollut 6+5}. 🥰 Vielä en kuitenkaan ihan täysin uskalla luottaa, mutta ehkä 99%, että tää on vielä ok ja jatkuu 🥹 suhteellisen oireeton olo edelleen, mutta eihän ne oireet ole raskauden tae 🙈

Muokattu viimeksi:
Mä kurkin tänne puolelle kun vihdoin, vihdoin kuukautiset näyttävät alkaneen kuopuksen syntymän jäljiltä (1v3kk)! Ensimmäistä kertaa ikinä ilahduin kun näin verta vessassa, sillä tämähän tarkoittaa sitä että pian ollaan mahdollisesti taas hedelmällisiä! 🤭 Ehkäisy ei ole ollut käytössä puoleenvuoteen ja nyt täytyykin tsempata vitamiinien syönnissä, ostinkin foolihappoa kun se oli päässyt loppumaan tässä kesällä.

Oliko kellään kokemuksia gelee royalista luteaalin pidentämisestä? Nyt jos oikein tulkitsi niin tämä vuoto alkoi 7 päivää ovulaation jälkeen. Tietysti alkuun kierto voi olla sekainen, varsinkin kun edelleen imetän päivisin. Minulla on myös ollut luonnostaan lyhyt kuukautiskierto, mutta se ei ole aiemmin onneksi haastanut raskautumisessa. Kierto on ollut 24-26 päivää.

Mutta tälle puolelle saatan taas välillä kirjoitella kun päästään oikeasti asian ytimeen eli yrittämään! Toive olisi saada alle 3 vuoden ikäerolla, mutta aika näyttää.

@Mur jee tervetuloa 🥰

@Mietteissään ihanaa, paljon onnea ja vahvistumista 🩷🩷🩷 aikaisin tosiaan haamun sait!

Mä syön luonnollista raskaus- ja imetysajan monivitamiinia, d 100 mikrogrammaa (söin viime raskaudessa myös ja jatkaisin nytkin myös raskaana, kesällä en oo joka päivä ottanut), chlorella tabletteja. Huomenna aion hakea ya liposomaalista rautaa. Saisi ferrit vielä nousta siitä 51, joka vasta mitattiin.

Mä en sit jaksanutkaan hakemaan ovistestejä. Oireiden perusteella nyt dpo 3. Tosi vahva fiilis ettei tulis raskautta tästä kierrosta. Ei tunnu mikään erilaiselta kuin yleensä oviksen jälkeen. Muistelen kyllä etten viime raskaudessakaan huomannut että olis esimerkiksi kosteus jatkunut tms oireita ja plussa oli ylläri. Nyt uskon että aistisin jotain erilaista kehossa. Mutta jännäillään. Sunnuntaina olis arviolta dpo 9 ja tekis mieli tehdä cb early puikkotesti.

Takaisin