Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nätti puhdas negahan se. 🙄

Liitteet

• IMG_2589.jpeg
    IMG_2589.jpeg
    1,004.9 KB · Katsottu: 49
@Adela voi harmi 😔 Mä ehkä olisin jääräpäinen ja testailin huomenna aamulla uudestaan. Mulla ei herkät testit näyttäneet DPO11 ja DPO12 edes haamua, vasta DPO15 tuli näkyviin (testit pysyi samoina). Mä aina odotin nimenomaan aamuun.

@Adela voi harmi 😔 Mä ehkä olisin jääräpäinen ja testailin huomenna aamulla uudestaan. Mulla ei herkät testit näyttäneet DPO11 ja DPO12 edes haamua, vasta DPO15 tuli näkyviin (testit pysyi samoina). Mä aina odotin nimenomaan aamuun.
No joo, on tässä vielä vähän toivoa kun vuotoa ei vieläkään näy eikä kuulu. Mut nyt en kyl viitti testaa ennen ku vasta ens viikolla jos sinne asti päästään.

Ps. Muutin nimen Adela -> Candela

@Sävellä No voi ei, olin niin varma sun puolesta. 💔

@Candela Pidän vielä toiveita yllä sulle. 🙏

Mulla oli vähän eilistä näkyvämpi haamuviiva, mutta edelleen vain haamu. (Kuva plussa vai ei? -ketjussa) Seuraillaan tilannetta.. En ole aikaisemmin testannut ei-herkillä testeillä ennen menkkapäivää, niin ei ole vertailupohjaa viivoista.

Nätti puhdas negahan se. 🙄

Tähän vielä, testasit ilmeisesti iltapissasta? Jos vuotoa ei kuulu niin testaisin sinuna kyllä aamupissasta vielä. Olisi vahvimmillaan mahdollinen hcg. Ja tosiaan, jos ei vuotoa näy niin jos ovis oliski olluna myöhemmin ja sen takia ei vielä näkyis testissäkään.. ❤️ Tsemppiä ja toivotaan vielä, että se plussa sieltä tulisi! 💖

ON: dpo7... tänään malttamattomana jo uitin testiä ja negahan se. 🙈 Ei siis yllätä yhtään. Huomena jatkuu testaaminen vaikka tiedän, et aikaista on. Toki mun testit ei ees ole herkkiä, et oltava yli 25 et näkyis mtn. Digi earlyä en tuhlaa ko su tai ma aikasintaan, se ois herkkä kyl.

@Puolikuu jos oot saanu ei-herkällä haamuja ni kyllä se mun mielestä on hyvä merkki. Herkissäkin lukee että JOPA ekana päivänä kuukautisten poisjäännistä voi testata. 🌈

@Maicy joo illalla testasin. Ajattelin et dpo14 sillä ei ois niin väliä ku monet saa kuitenki jo dpo10 haamuja.

Voi kurja @Sävellä 💔 jos ei oo vielä menkat alkanu ni voit jatkaa toivomista mun kaa et ois vaan jotku maailman myöhäsimmät kiinnittyjät. 🤞

@Puolikuu jos oot saanu ei-herkällä haamuja ni kyllä se mun mielestä on hyvä merkki. Herkissäkin lukee että JOPA ekana päivänä kuukautisten poisjäännistä voi testata. 🌈

@Maicy joo illalla testasin. Ajattelin et dpo14 sillä ei ois niin väliä ku monet saa kuitenki jo dpo10 haamuja.

Voi kurja @Sävellä 💔 jos ei oo vielä menkat alkanu ni voit jatkaa toivomista mun kaa et ois vaan jotku maailman myöhäsimmät kiinnittyjät. 🤞

Mulla ei ollut edes herkkä testi DPO11 yhtään mitään, mut sit DPO15 oli jo selkeä plussa. Aamupissasta molemmat. Eli kannattaa testata aamulla kyllä 🫶

Hei kaikille! Palailen takaisin foorumille kesätauon jälkeen. ☀️ Mun kohdunulkoista raskautta seurattiin hCG-mittauksin, eikä mitään hoitoa lopulta tarvittu. Se loppui siis itsestään. Viimeinen mittaus oli noin 1,5 vk sittenja silloin hCG oli laskenut alle kahteen.

En ole lainkaan tiennyt, missä vaiheessa mun kierto menee, mutta tänään huomasin alkkareissa runsaasti valkovuotoa ja lisäksi tunsin alavatsalla vasemmalla puolella sellaisen kivun pistoksen, mikä oli ehkä ovulaatiokipua. Kohdunulkoinen oli oikealla puolella, joten voihan olla että nyt tuli ovis vasurista. Testejä en ole tehnyt. ☺️ Uuteen yritykseen siis!

Me ollaan puhuttu muutama päivä ja tosiaan meillä väsyneinä vauva-arjessa usein kärjistyy. Mutta kiitos @Aurinko88 ihana vahvistus myös. Kun olin aatellut ettei ihan omia itsejämmekään olla. Kärpäsistä paisuu härkäsiä väsyneinä.

Niin me nyt kuitenkin päätettiin antaa mahdollisuus uudelle raskaudelle 🙏🩷 Tänään kp 13 ja mulla ei oo ovistestejä mutta sen kaltaisia oireita on.. viime kierrot olleet 28 päivää. Pitäis olla mahis vielä jos tänä yönä yritetään 😍 mietin kipaisenko kaupasta vielä ovistestejä.

Huhti-toukokuu olis täydellinen aika mun mielestä lasketulle ajalle kun en kesällä haluis olla kuumuuden tukaluuden takia.

Isot pahoittelut negoista @Candela

Voisin esitellä itseni kun täällä nyt uudestaan aktivoidun.
Täytin juuri 36, puoliso 34. Meillä on lapset -20 ja -22, haaveissa kolmas.
Minulla on endometrioosi ja paha migreeni, joita olen tässä koettanut saada lääkkeillä kuriin jotta olo ja yleinen jaksaminen olisi kunnossa ja myös että endometrioosi olisi kurissa.

Lopetin pistettävän migreenilääkkeen kesäkuun alussa ja siinä on 5-6 kk varoaika raskautta ajatellen, eli syksyllä voisi aloittaa yrityksen.

Aloitin tässä uuden suun kautta otettavan migreenilääkkeen jossa varoaika on vain parisen viikkoa.

Syön tällä hetkellä myös minipillereitä jotka niukentavat/estävät menkat ja vähentävät endo-oireita.

Odottelen tässä siis että varoaika tulee täyteen ja uskallan jättää pillerit pois.

Mietin kovasti tässä sitä, että kannattaisiko käydä vielä ennen yrityksen aloittamista jollain erikoistuneelle lääkärillä keskustelemassa miten maksimoida onnistuminen, koska pelottaa olla pitkiä aikoja ilman lääkkeitä ja myös ilman raskautta juuri tuon endon takia. Onko täällä kellään suosituksia lääkäreistä tai ajatuksia/samanlaisia kokemuksia asiaan liittyen?

Ensimmäistä yritimme puoli vuotta, toinen onnistui toisella yrityskerralla, mutta imetin silloin vielä ja menkat olivat juuri alkaneet, joten endo oli rauhallinen.

Raskaus myös hieman jännittää, sillä vaikka eka raskaus oli aika helppo, toinen oli vähän haastavampi erityisesti loppuvaiheessa, ja mietin että voiko pahentunut endo lisätä erilaisia raskaudenaikaisia kipuja.

Takaisin