Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Pahoittelut negoista kanssapiinailijoille 💔😞 ite en oo vielĂ€ testannu eikĂ€ varmaan tarviikaan. AamupĂ€ivĂ€llĂ€ kramppaili sen verran et luulin jo vuodon alkavan. Kuhan nyt huomiseen asti pysyy poissa, ni ei tarvii huolestua luteaalin lyhenemisestĂ€. đŸ€ž

LĂ€mpimĂ€t onnittelut plussasta @Olive ❀ kipeĂ€ tilanne, mutta toivon ettĂ€ ilo uudesta vauvasta ja pikkusisaruksesta pÀÀsee pian voitolle. TsemppiĂ€!

@Kyfi2982260 paljon onnea 😍
@Olive paljon onnea sekĂ€ myös voimia vaikeaan tilanteeseen ❀

Pahoittelut negoista ❀

TÀÀllÀ ei mitÀÀn ihmeempÀÀ. En kyllÀ usko tÀrppiin tÀssÀkÀÀn kierrossa. Kuukautisten pitÀisi alkaa su-ti vÀlillÀ.

MeillĂ€ on nyt niin isoa kommunikaatio-ongelmaa parisuhteessa. EttĂ€ alkoi tuntua, ettĂ€ otetaan vielĂ€ aikalisĂ€ yrityksessĂ€ 💔 Kumpikin ollaan vĂ€syneitĂ€.. mutta silti miehessĂ€kin nĂ€kyy sellaisia piirteitĂ€, ettĂ€ ahdistaa jos ne on hĂ€nen oma itse.. ja jos ei pinna kestĂ€ tarpeeksi yhden pienen kaa niin mites sitten kun olisi toinen. Oh ihan sydĂ€n sĂ€rkynyt, mutta nyt on annettava aikaa.

Mun hb 139 ja ferritiini 51. Ilmeisesti ferritiinin olis hyvÀ olla lÀhemmÀs 100 raskautta ajatellen. Niin aattelin vielÀ rautakuuria myös tÀssÀ syödÀ. Onneksi ei mikÀÀn ihan huono lÀhtötilanne kuitenkaan.

@Olive oiii ihmeellistĂ€, paljon onnea đŸ©·đŸ©·đŸ©· Niin tarkoitettu teille tĂ€mĂ€ pieni. Toivottavasti lapsen isĂ€ kuitenkin elĂ€mĂ€ssĂ€ mukana, vaikkei saman katon alla.. ja sitten vaan rakentamaan uutta tukiverkkoa 🙏 Ei varmasti helppoa alkuraskauden hormonit vielĂ€ kaikessa myllerryksessĂ€. Onpa hyvĂ€ ettĂ€ sulla terapiakin ja saat tukea.

MeillĂ€ on nyt niin isoa kommunikaatio-ongelmaa parisuhteessa. EttĂ€ alkoi tuntua, ettĂ€ otetaan vielĂ€ aikalisĂ€ yrityksessĂ€ 💔 Kumpikin ollaan vĂ€syneitĂ€.. mutta silti miehessĂ€kin nĂ€kyy sellaisia piirteitĂ€, ettĂ€ ahdistaa jos ne on hĂ€nen oma itse.. ja jos ei pinna kestĂ€ tarpeeksi yhden pienen kaa niin mites sitten kun olisi toinen. Oh ihan sydĂ€n sĂ€rkynyt, mutta nyt on annettava aikaa.

Mun hb 139 ja ferritiini 51. Ilmeisesti ferritiinin olis hyvÀ olla lÀhemmÀs 100 raskautta ajatellen. Niin aattelin vielÀ rautakuuria myös tÀssÀ syödÀ. Onneksi ei mikÀÀn ihan huono lÀhtötilanne kuitenkaan.

@Olive oiii ihmeellistĂ€, paljon onnea đŸ©·đŸ©·đŸ©· Niin tarkoitettu teille tĂ€mĂ€ pieni. Toivottavasti lapsen isĂ€ kuitenkin elĂ€mĂ€ssĂ€ mukana, vaikkei saman katon alla.. ja sitten vaan rakentamaan uutta tukiverkkoa 🙏 Ei varmasti helppoa alkuraskauden hormonit vielĂ€ kaikessa myllerryksessĂ€. Onpa hyvĂ€ ettĂ€ sulla terapiakin ja saat tukea.

Kannattaa kyllĂ€ selvittÀÀ isommat ongelmat ensin. TĂ€llain kokemuksen rintaÀÀnellĂ€ 😅

Mulla oli ferritiini viime viikolla 70 ja hemoglobiini 151, kysyin tÀnÀÀn neuvolaan soittaessa rautalisÀstÀ kun ekassa raskaudessa ferritiini laski 110->14 kahden ekan kolmanneksen aikana, hemoglobiini oli jossain 110 tienoilla. Neuvolasta sanoi ettei vielÀ tarvi rautalisÀÀ aloittaa, mutta voi joskus puolen vÀlin tienoilla ottaa sen mukaan ennaltaehkÀisevÀsti. Sinuna varmaan söisin nyt ennakkoon.

Ja kiitos ❀ valitettavasti voi kyl olla ettei tule olemaan lasten elĂ€mĂ€ssĂ€ mukana

Heippa, minĂ€kin liityn tĂ€nne haaveilijoiden joukkoon đŸ„° Toiveissa olisi toinen lapsi, esikoinen on jo alakouluikĂ€inen. Hormonikierukka poistettiin reilu viikko sitten, ja sen jĂ€lkeen oli niukkaa vuotoa viikon ajan. Pohdin oliko tyhjennysvuotoa vai kuukautiset, kierukan aikana olin tĂ€ysin vuodoton. JĂ€nnĂ€ssĂ€ siis, miten kuukautiskierto asettuu đŸ«Ł Nyt pientĂ€ alavatsan kipristelyĂ€ ja turvotusta ainakin olen havainnut. 😊 JĂ€nnittĂ€vÀÀ đŸ€­

Tervetuloa @Tunturituuli !
Mulla napattiin kierukka pois 6/24 ja tyttö syntyi 4/25. Muistaakseni tyhjennys+ yhdet menkat ehti olla vÀlissÀ. :) TsemppiÀ!

@Hario ja @Adela kuulumisia olen kurkkimassa. đŸ«¶

ON:
Ei vuotoa, ei testejĂ€. đŸ€·
Sama. Ei vuotoa, ei testejĂ€. VĂ€hĂ€n elĂ€ttelen toiveita ettĂ€ ne eiliset krampit oiskin ollu kiinnittymistĂ€. đŸ€ž

@Aurinko88 paljon plussaonnea nyt uuteen kiertoon! Koen paljon sympatiaa kun ollaan ns samassa tilanteessa.. ettÀ edelliset lapsoset vielÀ pieniÀ ja ollaan samanikÀisiÀ.. en muista imetÀtkö sÀ vielÀ? MÀ imetÀn usemman kerran pÀivÀssÀ, mutta en öisin.
Kiitos! Mulla tuli tÀssÀ taukoa palstailusta lomaillessa, mutta tÀÀllÀ taas nyt kun ovis kolkuttelee oven takana. MÀkin imetÀn vielÀ pÀivisin, mutta en öisin enÀÀ. Kierto on kuitenkin palautunut mielestÀni ihan normaaliksi, joten en usko imetyksen juuri vaikuttavan raskautumiseen.
Mites sun uus kierto, joko on oviksen aika saapunu, et mennÀÀnkö tÀÀ kierto taas samassa rytmissÀ? TÀÀllÀ ovislimat saapu tÀnÀÀn, joten oletan ovisplussan olevan huomenna tai ylihuomenna, en kuitenkaan tikuta ettÀ nÀkisin varmaksi.

TÀÀllĂ€ kp 3. Tosi runsaat ekat vuotopĂ€ivĂ€t nyt. Olen huomenna menossa mittauttamaan ferritiinin. JĂ€nnittÀÀ mitĂ€ se nĂ€yttÀÀ. On vĂ€hĂ€n kaikenlaista oiretta, epĂ€ilen olevan matala đŸ˜„ pidetÀÀn peukkuja ettĂ€ olis riittĂ€vĂ€ raskautumisen kannalta 🙏

Oon niin kiitollinen ja onnellinen, ettÀ voidaan taas yrittÀÀ. Lomalla oli ihanaa. Parisuhde ei ehkÀ parhaalla tolalla ole tÀssÀ lapsiarjessa kuitenkaan. Kummallakin herkÀsti pinna kireÀllÀ, jos univelkaa. Kaipaan niin enemmÀn kahdenkeskistÀ aikaa. Ja silti toive vielÀ yhdestÀ vauvasta on tosi iso. TÀytyy toivoa, ettÀ rakkaus kestÀÀ tÀmÀnkin ja vielÀ sit tulee ne helpommatkin ajat. Ja aikaa parisuhteelle enemmÀn.
TÀÀllÀ myös parisuhteelle tekisi hyvÀÀ, jos olisi enemmÀn kahdenkeskistÀ aikaa, kuten varmaan kaikilla pikkulapsiarkea elÀvillÀ, mutta mennÀÀn pÀivÀ kerrallaan, ja yritetÀÀn nauttia pÀikkÀreiden ja iltojen rauhasta. MeillÀ onneksi esikoinen nukkuu hyvÀt, sÀÀnnölliset unet, eikÀ juuri enÀÀ herÀile. TsemppiÀ parisuhteen puolelle, kyllÀ ne paremmat ajat taas tulee :smiling-eyes:

@Valora onpa tosiaan kiva, ettĂ€ löytyi kohtalontoveri! Multa jĂ€i tuo imetys aika kivuttomasti pois, koska se on aiheuttanut vastenmielisiĂ€ tunteita ja ahdistusta jo pitkÀÀn. Oikeastaan imetin enÀÀ helppouden takia. Nyt kun vauvakuume kolkuttelee ovelle, niin sai tĂ€mĂ€ vaihe pÀÀttyĂ€ 😊 vauvan kanssa on mennyt tosi kivasti, ei terveyshuolia tai isompia ongelmia. Siksi jo kaipailen leikkikaveria hĂ€nelle, kun tuntuu ettĂ€ sylissĂ€ on tilaa ja arjessa on aikaa ja resursseja toiselle. Ja voin uskoa, ettĂ€ parisuhdeaika on kortilla. MinĂ€ olen jĂ€rkeillyt, ettĂ€ elĂ€mĂ€ssĂ€ ei kaikkea voi saada kerralla ja aika kuluu jaksoissa. VĂ€lillĂ€ on kiire ja kiristÀÀ, joskus toiste elĂ€mĂ€ssĂ€ on sitten sitĂ€ aikaa ja kaipaa lapsia takaisin kotiin. Miten siellĂ€ on lokakuisen kanssa mennyt?

MĂ€ taidan kuulua niihin, joilla imetys seisauttaa kierron ihan kokonaan 😅 vuotoja tai jotain elonmerkkejĂ€ odotellessa, alakerta on kuin...sahara.
Jos kaipailet elonmerkkejÀ ja kuukautiskiertojen palautumista, niin siihen suosittelen tuota gelee royalea! Se itellÀ antoi voimakkaan potkun silloin, kun sitÀ aloin syömÀÀn. Kierto alkoi nopeasti geleen syömisen aloituksen jÀlkeen, olin hjuomaavinani hormonitoiminnassa muutoksia jo ihan parissa pÀivÀssÀ geleen jÀlkeen, vaikutti valitettavasti negatiivisesti imetykseen (mikÀ siis lie normaalia hormonivaihteluiden mukaisesti, niin kai se kaikilla menee sen jÀlkeen, kun kierto palautuu raskauden jÀlkeen? En siis usko olevan sidottuna mitenkÀÀn geleehen).

Toivottavasti pÀÀsette samalle sivulle vielÀ! Muista vÀsymyksenkin keskellÀ, ettÀ ne vauvavuoden aikana nÀkyvÀt piirteet voi hyvinkin olla vain toisen vÀsyneen ihmisen selviytymiskamppailun oireita, ei vÀlttÀmÀttÀ hÀnen ominta itseÀÀn, eikÀ riitojen yhteydessÀ nousevat negatiiviset tunteet vÀlttÀmÀttÀ tarkoita, ettette olisi toiseen pienokaiseen valmiita. Ei auta kuin jutella lisÀÀ ja yrittÀÀ pÀÀstÀ samalle viivalle, selvitellÀ mitÀ siellÀ kommenttien taustalla on motivaattoreina ja tunteina.

@Olive onnittelut plussasta, ja pahoittelut, ettÀ parisuhde ei vÀlttÀmÀttÀ kestÀ raskauden mukana. Asioilla on kuitenkin tapana jÀrjestyÀ, tavalla tai toisella, tsemppiÀ matkaan :red-heart:

Anteeksi nyt vain omanapa. Mutta tĂ€ssĂ€ kierrossa, kun poikkeuksellisesti halusin testata varhain, nĂ€yttÀÀ ettĂ€ ainakin kemiallinen on. Dpo11 haamuviiva. ToissapĂ€ivĂ€nĂ€ oli blanco, eilen ilmestyi aivan aivan hailu viiva testi ajan jĂ€lkeen, ja nyt tĂ€mĂ€ tuli ihan testiajan puitteissa. Testi on PC. JĂ€nnittĂ€vÀÀ, ettĂ€ ainakin jotain yrittÀÀ tapahtua. đŸ„č Sain toissapĂ€ivĂ€nĂ€ migreenikohtauksen pitkĂ€stĂ€ aikaa, en tiedĂ€ oliko jotain kiinnittymiseen liittyvÀÀ se..

Liitteet

• IMG_20260730_092614.jpg
    IMG_20260730_092614.jpg
    200.7 KB · Katsottu: 81
Muokattu viimeksi:
JĂ€nnÀÀ @Puolikuu Toivottavasti ei oo pelkkĂ€ kemiallinen đŸ€žđŸŒˆâ€ïž
ItteĂ€ki nyt vĂ€hĂ€n alkaa jo jĂ€nnittÀÀ ettĂ€ voisko tÀÀ kierto nyt vihdoin olla se meiĂ€n kierto ku ei vielĂ€kÀÀn vuotoa tai ees sellanen olo et kohta alkaa. TĂ€nÀÀn ois dpo14 et huomenna ois sit menkat myöhĂ€ssĂ€ jos ei tĂ€nÀÀn ala. Uskallankohan siltikÀÀn testata. 🙈

JĂ€nnÀÀ @Puolikuu Toivottavasti ei oo pelkkĂ€ kemiallinen đŸ€žđŸŒˆâ€ïž
ItteĂ€ki nyt vĂ€hĂ€n alkaa jo jĂ€nnittÀÀ ettĂ€ voisko tÀÀ kierto nyt vihdoin olla se meiĂ€n kierto ku ei vielĂ€kÀÀn vuotoa tai ees sellanen olo et kohta alkaa. TĂ€nÀÀn ois dpo14 et huomenna ois sit menkat myöhĂ€ssĂ€ jos ei tĂ€nÀÀn ala. Uskallankohan siltikÀÀn testata. 🙈
Miten maltat olla testaamati ❀❀ KyllĂ€ niin hyvĂ€ltĂ€ vaikuttaa. Kovasti tsemppiĂ€ 😍

Mua jÀnnittÀÀ enemmÀn kanssapiinailijoiden tulokset kun oma.
@Puolikuu , miten jÀnnittÀvÀÀ! Onko sulla huomiseksi testi?
@Adele oot kyllÀ kovis kun pysyt kovana!

@Hario olen tosi pahoillani <3 Alkoiko vuoto jo?
Toivotaan lyhyttÀ ja tuloksellista IVF matkaa.
Mulle on tehty lukuisia kerÀyksiÀ ja kokemuksesta sanon, ettÀ se on suht simppeli ja kivuton homma kyllÀ kaikkineen kun katsoo tÀllein vuosien jÀlkeen. Vaikka silloin pistosten keskellÀ ei koko ajan siltÀ tuntunut. Mutta se on tosi lyhytaikainen haitta kuitenkin!

ON:
KP31/28.
Ei merkkejÀ vuodosta, alavatsa jomottaa ja pÀÀtÀ on sÀrkenyt lÀhes joka pÀivÀ, mutta muuten ei mitÀÀn. Ajattelin malttaa mieleni sunnuntaille, jos vuotoa ei nÀy..

Mua jÀnnittÀÀ enemmÀn kanssapiinailijoiden tulokset kun oma.
@Puolikuu , miten jÀnnittÀvÀÀ! Onko sulla huomiseksi testi?
@Adele oot kyllÀ kovis kun pysyt kovana!

@Hario olen tosi pahoillani <3 Alkoiko vuoto jo?
Toivotaan lyhyttÀ ja tuloksellista IVF matkaa.
Mulle on tehty lukuisia kerÀyksiÀ ja kokemuksesta sanon, ettÀ se on suht simppeli ja kivuton homma kyllÀ kaikkineen kun katsoo tÀllein vuosien jÀlkeen. Vaikka silloin pistosten keskellÀ ei koko ajan siltÀ tuntunut. Mutta se on tosi lyhytaikainen haitta kuitenkin!

ON:
KP31/28.
Ei merkkejÀ vuodosta, alavatsa jomottaa ja pÀÀtÀ on sÀrkenyt lÀhes joka pÀivÀ, mutta muuten ei mitÀÀn. Ajattelin malttaa mieleni sunnuntaille, jos vuotoa ei nÀy..

Miten maltat olla testaamatta đŸ€­ mulla oli kans pieniĂ€ pÀÀnsĂ€rkyjĂ€ ja alavatsassa tuntemuksia ennen plussaa. LisĂ€ksi rinnat oli arat ja turvonneet

@SĂ€vellĂ€ On mulla testi huomisellekin. đŸ‘đŸ» KyllĂ€ melkoinen Sissi olet testaamattomuudessasi..! Kuulostaa kyllĂ€ plussalta. 🙏🌈

@Hario Tosi ikĂ€vÀÀ, ettĂ€ siellĂ€ ei inssi tuottanut tulosta, mutta IVF:lle kovasti toiveita! ❀ Ja se on tosiaan kokemuksena useimmiten pienempi paha kuin miltĂ€ se kuulostaa. 🙏

Takaisin