@Aurinko88 paljon plussaonnea nyt uuteen kiertoon! Koen paljon sympatiaa kun ollaan ns samassa tilanteessa.. ettÀ edelliset lapsoset vielÀ pieniÀ ja ollaan samanikÀisiÀ.. en muista imetÀtkö sÀ vielÀ? MÀ imetÀn usemman kerran pÀivÀssÀ, mutta en öisin.
Kiitos! Mulla tuli tÀssÀ taukoa palstailusta lomaillessa, mutta tÀÀllÀ taas nyt kun ovis kolkuttelee oven takana. MÀkin imetÀn vielÀ pÀivisin, mutta en öisin enÀÀ. Kierto on kuitenkin palautunut mielestÀni ihan normaaliksi, joten en usko imetyksen juuri vaikuttavan raskautumiseen.
Mites sun uus kierto, joko on oviksen aika saapunu, et mennÀÀnkö tÀÀ kierto taas samassa rytmissÀ? TÀÀllÀ ovislimat saapu tÀnÀÀn, joten oletan ovisplussan olevan huomenna tai ylihuomenna, en kuitenkaan tikuta ettÀ nÀkisin varmaksi.
TÀÀllÀ kp 3. Tosi runsaat ekat vuotopÀivÀt nyt. Olen huomenna menossa mittauttamaan ferritiinin. JÀnnittÀÀ mitÀ se nÀyttÀÀ. On vÀhÀn kaikenlaista oiretta, epÀilen olevan matala

pidetÀÀn peukkuja ettÀ olis riittÀvÀ raskautumisen kannalta
Oon niin kiitollinen ja onnellinen, ettÀ voidaan taas yrittÀÀ. Lomalla oli ihanaa. Parisuhde ei ehkÀ parhaalla tolalla ole tÀssÀ lapsiarjessa kuitenkaan. Kummallakin herkÀsti pinna kireÀllÀ, jos univelkaa. Kaipaan niin enemmÀn kahdenkeskistÀ aikaa. Ja silti toive vielÀ yhdestÀ vauvasta on tosi iso. TÀytyy toivoa, ettÀ rakkaus kestÀÀ tÀmÀnkin ja vielÀ sit tulee ne helpommatkin ajat. Ja aikaa parisuhteelle enemmÀn.
TÀÀllÀ myös parisuhteelle tekisi hyvÀÀ, jos olisi enemmÀn kahdenkeskistÀ aikaa, kuten varmaan kaikilla pikkulapsiarkea elÀvillÀ, mutta mennÀÀn pÀivÀ kerrallaan, ja yritetÀÀn nauttia pÀikkÀreiden ja iltojen rauhasta. MeillÀ onneksi esikoinen nukkuu hyvÀt, sÀÀnnölliset unet, eikÀ juuri enÀÀ herÀile. TsemppiÀ parisuhteen puolelle, kyllÀ ne paremmat ajat taas tulee
@Valora onpa tosiaan kiva, ettÀ löytyi kohtalontoveri! Multa jÀi tuo imetys aika kivuttomasti pois, koska se on aiheuttanut vastenmielisiÀ tunteita ja ahdistusta jo pitkÀÀn. Oikeastaan imetin enÀÀ helppouden takia. Nyt kun vauvakuume kolkuttelee ovelle, niin sai tÀmÀ vaihe pÀÀttyÀ

vauvan kanssa on mennyt tosi kivasti, ei terveyshuolia tai isompia ongelmia. Siksi jo kaipailen leikkikaveria hÀnelle, kun tuntuu ettÀ sylissÀ on tilaa ja arjessa on aikaa ja resursseja toiselle. Ja voin uskoa, ettÀ parisuhdeaika on kortilla. MinÀ olen jÀrkeillyt, ettÀ elÀmÀssÀ ei kaikkea voi saada kerralla ja aika kuluu jaksoissa. VÀlillÀ on kiire ja kiristÀÀ, joskus toiste elÀmÀssÀ on sitten sitÀ aikaa ja kaipaa lapsia takaisin kotiin. Miten siellÀ on lokakuisen kanssa mennyt?
MĂ€ taidan kuulua niihin, joilla imetys seisauttaa kierron ihan kokonaan

vuotoja tai jotain elonmerkkejÀ odotellessa, alakerta on kuin...sahara.
Jos kaipailet elonmerkkejÀ ja kuukautiskiertojen palautumista, niin siihen suosittelen tuota gelee royalea! Se itellÀ antoi voimakkaan potkun silloin, kun sitÀ aloin syömÀÀn. Kierto alkoi nopeasti geleen syömisen aloituksen jÀlkeen, olin hjuomaavinani hormonitoiminnassa muutoksia jo ihan parissa pÀivÀssÀ geleen jÀlkeen, vaikutti valitettavasti negatiivisesti imetykseen (mikÀ siis lie normaalia hormonivaihteluiden mukaisesti, niin kai se kaikilla menee sen jÀlkeen, kun kierto palautuu raskauden jÀlkeen? En siis usko olevan sidottuna mitenkÀÀn geleehen).
MeillÀ on nyt niin isoa kommunikaatio-ongelmaa parisuhteessa. EttÀ alkoi tuntua, ettÀ otetaan vielÀ aikalisÀ yrityksessÀ

Kumpikin ollaan vÀsyneitÀ.. mutta silti miehessÀkin nÀkyy sellaisia piirteitÀ, ettÀ ahdistaa jos ne on hÀnen oma itse.. ja jos ei pinna kestÀ tarpeeksi yhden pienen kaa niin mites sitten kun olisi toinen. Oh ihan sydÀn sÀrkynyt, mutta nyt on annettava aikaa.
Mun hb 139 ja ferritiini 51. Ilmeisesti ferritiinin olis hyvÀ olla lÀhemmÀs 100 raskautta ajatellen. Niin aattelin vielÀ rautakuuria myös tÀssÀ syödÀ. Onneksi ei mikÀÀn ihan huono lÀhtötilanne kuitenkaan.
@Olive oiii ihmeellistÀ, paljon onnea

Niin tarkoitettu teille tÀmÀ pieni. Toivottavasti lapsen isÀ kuitenkin elÀmÀssÀ mukana, vaikkei saman katon alla.. ja sitten vaan rakentamaan uutta tukiverkkoa

Ei varmasti helppoa alkuraskauden hormonit vielÀ kaikessa myllerryksessÀ. Onpa hyvÀ ettÀ sulla terapiakin ja saat tukea.
Toivottavasti pÀÀsette samalle sivulle vielÀ! Muista vÀsymyksenkin keskellÀ, ettÀ ne vauvavuoden aikana nÀkyvÀt piirteet voi hyvinkin olla vain toisen vÀsyneen ihmisen selviytymiskamppailun oireita, ei vÀlttÀmÀttÀ hÀnen ominta itseÀÀn, eikÀ riitojen yhteydessÀ nousevat negatiiviset tunteet vÀlttÀmÀttÀ tarkoita, ettette olisi toiseen pienokaiseen valmiita. Ei auta kuin jutella lisÀÀ ja yrittÀÀ pÀÀstÀ samalle viivalle, selvitellÀ mitÀ siellÀ kommenttien taustalla on motivaattoreina ja tunteina.
@Olive onnittelut plussasta, ja pahoittelut, ettÀ parisuhde ei vÀlttÀmÀttÀ kestÀ raskauden mukana. Asioilla on kuitenkin tapana jÀrjestyÀ, tavalla tai toisella, tsemppiÀ matkaan