Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Syyskukka Hups lähti vahingossa..mulla oli viime raskaudessa sellainen ns puolivahva viiva tossa dpo 13 🩷 jännää

@Venkula mulla oli viime raskautta edeltäneessä negakierrossa rinnat tosi arat.. repäisykipua yms. Olin varma että oon raskaana. Mutta en tosiaan ollut.. sitten siinä seuraavassa raskaustumiskierrossa mulla ei ollut niin yhtään mitään oireita. Paitsi käsi hakeutui välillä huomaamatta alavatsan päälle ja joku aavistus, että tehtiin ekaa kertaa pitkän yrityksen aikana yhdessä se plussatesti sitten. Halusin miehen siihen mukaan.. Mä en tän takia nyt uskalla kuulostella oikein mitään oireita 😬en tiiä mistä mulla se johtui.. että joissain yrityskierroissa oli rinnat niin paljon aremmat.

@Kumpare tuttuja fiiliksiä 🤣 aina kun toi kolmas tai rakas keskimmäiseni...joka aika vaativa ja välillä mahdoton tapaus noin 8v:nä.. raastavat mun hermoja.. ni mietin vaan että oon hullu kun tähän vielä neljättä toivon 🤣 Ja mä olin ihan varma siis koko raskauden että tää kolmas on meidän vika vauva. Että en jaksa enempää. Mutta näin siinä voi käydä kuitenkin että alkaa haaveilla leikkikaveria 😘 varoitus 🤣

@Valora Joo, onhan tähän yritysaikaan mahtunut vaikka minkälaista kiertoa, eikä plussaa ole kuulunut. Kyllä tilanne tekee realistin. Tuskimpa nämäkään oireet mitään tarkoittaa, mutta hetkittäin on ihana tuntea edes pientä toivoa. Vaikka sitten sitä palaa aina todellisuuteen, enkä osaa edes kuvitella testiin kahta viivaa omalle kohdalle 🥲

@Valora ja kaikki muut: kiitos onnitteluista! 😍

Vähän kyllä ihmetyttää tuo vahva viiva - mitä jos siellä on oikeasti kaksoset 🫣 Tänään en ole tehnyt uutta testiä, mutta olin suunnitellut tekeväni sellaisen huomenna. Tänään on kuitenkin ollut tosi lämmin päivä ja oon harrastanut paljon liikuntaa ulkona, minkä takia on ollut kamala jano ja oon juonut paljon. Mietin, onkohan huominen pissa sitten ihan laimeaa ja tuleeko tuloksesta vertailukelpoinen 😅😅

@Syyskukka vertailuksi.. tässä oli mun dpo 13 testi.. helmikuussa vuonna 2025 😘

Liitteet

• IMG20250201092547.jpg
    IMG20250201092547.jpg
    296 KB · Katsottu: 38
@Venkula jep ja kyllä monilla on nuo oireet ennen plussaa 🩷 toivon niin plussaa teille 🩷🩷🩷 mulla mennyt niin tossa esikoisessakin että tyyliin oireettomin kierto oli plussakierto.

@Syyskukka voihan se virtsan vahvuus vaikuttaa! Mä en siksi uskaltanut testata kuin 2vrk välein viimeksi.. pelkäsin jos alan vainottaa.. jos onkin hitusen haaleampi tai ei ollenkaan vahvistunut viiva

Tein uuden testin, ja siinäkin on tasavahvat viivat, vaikka virtsanäyte olikin laimeampi kuin toissapäivänä. Löysin kaapin pohjalta myös digitestin (ei viikkonäytöllinen), jonka tein huvikseni pois. Siihen tuli teksti raskaana. Sitä on ainakin kivempi näyttää miehelle kuin noita viivoja 🥰

Liitteet

• IMG20260531073638~2.jpg
    IMG20260531073638~2.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 74
Muokattu viimeksi:
En varmaan tänne kirjoittanutkaan, että vihdoin olen raskaana 2026! Nyt vaan pitää toivoo, että hän pysyy kyydissä! ❤️ (nuo haaleat testit saattaa olla sekaisin tuossa alussa, koska ne tippu🙈)

Ihan huikeaa, paljon tsemppiä matkaan! 😍
Noi pitkien hoitojen jälkeiset spontaanit plussat on jotenkin aina ihan ihmeellisiä ja tuntuu luissa ja ytimissä asti.

Kiitos pohdinnoista!
Nyt tietysti heti tulee ajatus, että koska voisi testailla 😅😂 Onko raadilla tähän mielipide? Jos pyyhintävuotoa on ollut eilen aamusta (ja tänään aamusta), tänään siis kp25. Itse tietysti ajattelen, että kun ensi viikonloppuun jaksaisi eikä vuoto alkaisi niin voisi luottaa tulokseen (olipa se mikä vain), mutta tuntuupa se pitkältä! 😅

ON;
Tää kierto on nyt jotenkin outo? Rinnat oli arat ekaa kertaa muutamaan vuoteen ihan vielä kuukautisten aikanakin ja nyt kp8 oli sellaista ihme tuikkimiskipua, vaikka ovistetit olleet negoja.
Sen lisäksi puolen yön jälkeen heräsin painajaiseen, joka toi melkein pakokauhua, kiva siitä sit hilpasta vielä vessaankin pimeässä talossa. 😅

Omanapailen, kun tuskastuttaa. Epämääräinen vuoto loppui, kun progesteronilääkkeet alkoi. Viikko inssistä oli menkkamaista kipua lähinnä alaselässä. Sen jälkeen ei mitään oireita. Testipäivään vielä 8 päivää. 🙄
Lisäksi menin laskemaan, että jos kierto menee samalla lailla, niin ensi kuu jää hoidoista väliin, kun osuu juhannukseen. En ole vielä kysynyt onko klinikalla kesätaukoa, joten saattaa tulla pidempikin tauko. Yritettävä ottaa rahan keräämisen kannalta, vaikka harmittaa pelkkä ajatuskin.

@Syyskukka vau mitkä viivat 🤩🤩🤩 ainakin siellä ollaan selvästi kiinnitytty kunnolla. Mulla ei muistaakseni dpo 14 ollut ihan tasapaksuja viivoja, voisiko olla kaksoset 🤭🤭🤭

ON: mua alkoi jännittää ihan hirveästi, kun nyt vaihtuu kuu ja pitäisi oikeasti alkaa yrittämään, tai näin ollaan puhuttu.

Onko muilla, joilla jo yksi lapsi, ollut minkälaisia fiiliksiä kun ollaan päätetty, että toinen saa tulla?
Haluan ehdottomasti toisen, mutta just nyt se tuntuisi jopa isommalta muutokselta, kun esikoisen saaminen. Esikoinen täyttää ensiviikolla 1.5v, ja tuommoinen reilu 2v ikäero tuntuisi tosi sopivalta. Eli pitäisi oikeasti alkaa yrittää. Ja koska meillä mentäisiin letro+tero kombolla, niin se on sitten ihan oikeasti "yrittämistä", kun siihen lähdetään.

Hellou, ajattelin palata palstalle vuoden tauon jälkeen. Eli toivessa olisi minun ja miehen ensimmäinen yhteinen lapsi. Minulla on edellisestä liitosta kaksi jo vanhempaa lasta (-08 ja -12), jotka saivat alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta. Tänä vuonna tulee itsellä pelottava 40 mittariin.

Elikkä meillä on takana pitkähkö ja kivinen tie. Viime vuonna tammikuussa saimme vuoden yrityksen jälkeen ensimmäinen plussan, mikä suureksi suruksi päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon viikoilla 8 +. Keskenmenoja minulla on ollut myös parikymppisenä kolme ennestään ( 2 spontaania ja 1 kkm). Nyt olisi taas about vuosi yritystä takana mentaliteetilla tulee, jos on tullakseen. Olemme päättäneet jo yritystä aloittaessa, että emme mene tutkimuksiin tai hoitoihin, vaikka ei nappaisi.

Nyt olisi kp 25/28 eli taas pieni jännitys päällä. Pari kertaa aiemmin tämän yrityksen aikana olen ollut täysin varma, että nyt tärppäsi, mutta aina negatiivinen tullut. Olenkin vierottanut itseni testaamisesta, kunnes menkat on oikeasti myöhässä.

@Tando meillä yksi lapsi entuudestaan, juuri täytti 5 vuotta ja olisi 6 paikkeilla tai ylikin kun seuraava tulisi. Hyvillä fiiliksillä kun ensimmäinen jo isompi ja itsenäisempi. En olisi itse jaksanut kahta pienempää yhtä aikaa kun esikoisen kanssa oli todella paljon haasteita. Kävely alkoi esimerkiksi 1v11kk iässä…

ON: royal gelee saa jäädä ainakin oviksen aikaan pois. Toista munasarjaa sattunut jo monena päivänä vaikka ovis on vasta huomenna. En halua tietää minkä tuskan läpi menisin jos käyttäisin päivittäin oviksen yli. Heräilen siis siihen kipuun yölläkin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

ON: royal gelee saa jäädä ainakin oviksen aikaan pois. Toista munasarjaa sattunut jo monena päivänä vaikka ovis on vasta huomenna. En halua tietää minkä tuskan läpi menisin jos käyttäisin päivittäin oviksen yli. Heräilen siis siihen kipuun yölläkin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Laitoin itsekin ensimmäistä kertaa royal geleet tilaukseen. Saa nähdä onko mitään vaikutusta. Meinasin myös miehelle syöttää. 🤭 Jostain luin, että olisi suositus jättää pois ovulaation aikaan, mutta monet näyttäisivät syövän niitä koko kierron?

Laitoin itsekin ensimmäistä kertaa royal geleet tilaukseen. Saa nähdä onko mitään vaikutusta. Meinasin myös miehelle syöttää. 🤭 Jostain luin, että olisi suositus jättää pois ovulaation aikaan, mutta monet näyttäisivät syövän niitä koko kierron?
Jotkut syö silleen että vahvempi annos ennen ovulaatiota ja sit puolikas annos ovulaation jälkeen.

Perustuu kait siihen että gelee Royalia ei saisi käyttää suositusten mukaan raskaana puutteellisen tutkimustiedon vuoksi. Mutta sit se vaikuttaa positiivisesti kypsymässä oleviin munasoluihin niin sen käyttöä ei kehtaa kokonaan tauottaa.

Nyt törkeä omanapa: Viikonlopppuna tuli parhaat uutiset kun testiin piirtyi RASKAANA teksti 🥹 Osasin kyllä arvella tätä kun rinnat olivat niin eritavalla kipeät reunoilta ja jopa kainaloista, kun normaalisti ennen menkkoja vain nännit ovat arat. Jotenkin ehkä myös mielessään sen vain tiesi. Miehen oli hankalampi uskoa että voisiko olla 🤭 Nyt vaan toivotaan että pieni pysyisi kyydissä 🌟

Olen niin kiitollinen tälle foorumille sillä sain täältä vinkin Donaferty valmisteesta lyhentämään superpitkiä kiertojani (ajoittain jopa 60päivää!). Myös kehonlämmön mittaaminen auttoi paljon ovulaation löytämisessä.

Onnea valtavasti kaikille muillekin plussanneille! 🌸

Liitteet

• IMG_6443.jpeg
    IMG_6443.jpeg
    2.4 MB · Katsottu: 27
Takaisin