Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnittelut plussasta @Jenspaaa ja @0mppu 😍

Itseä jännittää, kun tulee veristä tuhrua paperiin, inseminaatiosta on kolme päivää. Viime kerralla ei tullut tässä vaiheessa. Tänään alkoi progesteroni ohjeen mukaan.
Viikonlopun pienet tuhrut johtui varmasti operaatiosta, kun joutui ottamaan kohdunkaulasta kiinni, mutta nyt tuntuu tulevan enemmän. 😐
Kiitos ja toivon sulle myös kovasti onnea myöten❤️ ei varmasti ole helppo paikka!!

@Jenspaaa onnea ja tarrasukkia! 😍❤️ Yllätyspaketti miehelle kuulostaa kivalta ajatukselta.

Täällähän on kiva plussa-aalto menossa. Toivotaan monta plussaa lisää. 😍🙏

@Syssymyssy minä kävin pitkästä aikaa vaa'alla ja kivana yllätyksenä on tullut +7kg kolmessa kuukaudessa. 😖Ehkäpä se selittääkin muutokset mun kierroissa ja mahdollisen ovuloimattomuuden. 😣
Kiitos❤️ yritän nykyään järkätä miehelle ylläreitä ku se siitä mulle sano, että harmittaa ettei hän ole saanu niin paljoa yllätyksellisyyttä ku mitä olis ehkä toivonu. Sen myötä ku hän kerto tuon, niin olen aktiivisesti yrittäny yllätellä pienillä (ja nyt vähän isommallaki) jutuilla😌

Onnea plussanneille 😍 Ah toi oli niin ihanan jännittävää aikaa, koittakaa nauttia! Kauhea hinku olis itekkin saada plussa tikkuun ja raskaus alulleen kun näitä kuvia kattoo 🥹
Mutta jaksaminen taas vaihteeksi täys 0, taapero jatkanut tota 30min välein heräilyä en ymmärrä! Käsi koko ajan suussa, että kai se taas verkkaisesti hampaita puskee. Ehkä joskus 🥰

@Valora Juu kolmannen perättäisen keskenmenon jälkeen saanee sitten jotain apua, mutta tota kemiallista ei lasketa niihin mukaan.. Eli nyt pitäisi kerran vielä epäonnistua, mut toivottavasti ei tarttis enää, vaan seuraava kerta onnistuisi... Luotto alkaa kyllä olemaan tosi minimissä. 😔 Mä oon vm. 90, eli ei nyt ihan ikäloppu pitäisi olla, vaikkei tässä nyt nuoriakaan enää olla.

Aamusta tehty nyt taas ovistesti, joka jatkaa tutuilla tasoilla, eli kertoo mulle siitä, että hcg:tä edelleen kropassa.. Pitäis mennä noiden testien ihan hailakoiksi.

Tein sit tosiaan ton raskaustestin kanssa ja siellähän se toinen viiva edelleen näkyy, huoh.. Tänään kp 24.... Hohhoijjakkaa sanon minä. No, ei se auta kun vaan odottaa ja odottaa... Testannen seuraavan kerran sunnuntaina... Ei selkeästi nyt ole mulla tää hcg:n laskeminen oppikirjamaista. 😐

1000126156.jpg

Onnea kuitenkin hirmusti kaikille plussanneille. ❤️ Kunpa täältä pian päästäisi perässä mukaan ja kaikki muutkin, joilla on hankaluuksia.

Onnea plussanneille 😍 Ah toi oli niin ihanan jännittävää aikaa, koittakaa nauttia! Kauhea hinku olis itekkin saada plussa tikkuun ja raskaus alulleen kun näitä kuvia kattoo 🥹
Mutta jaksaminen taas vaihteeksi täys 0, taapero jatkanut tota 30min välein heräilyä en ymmärrä! Käsi koko ajan suussa, että kai se taas verkkaisesti hampaita puskee. Ehkä joskus 🥰
Tiedän, ettet neuvoja nyt tullut pyytämään, mut haluun antaa vinkin, et noista uniasioista kannattaa kuunnella Onnen kuplia -podcastista Vauvan uni -jakso, osat 1 ja 2 ainakin (löytyy ainakin spotifysta). Siel asiantuntija keskustelemassa vauvan ja taaperon unesta. Ite sain niistä tosi hyviä täsmävinkkejä, millä minkäkinlaisessa unitilanteessa voi yrittää korjata unitilannetta. Joskus noi heräilyt voi korjaantua tosi pienilläkin muutoksilla, kun vaan tietää mitä ne muutokset missäkin tilanteessa vois olla! Joka unisyklin jälkeen herääminen kuulostaa tosi raskaalta, eihän sitä pitkään jaksa lapsi eikä aikuinen. Tsemppiä sulle väsyn keskelle :red-heart:

@Amorado kuulostaa kyllä hampaan puhkeamiselta... Meillä otettiin tosi rankasti poskihampaat, joten sympatioita vahvasti sinne.

Sit meidän toinen synti oli imetys. Kaikilla lapsilla varmasti erilainen persoona, mutta meidän lapsi oli INTENSIIVINEN rinnan suhteen. Se meni niin pahaksi, että kieltäytyi kaikesta kiinteästä ja söi tissiä vuorokauden ympäri. Ollaan tällä hetkellä kasvukontrollissa, koska pituus ja pään ympärys lakkasivat kasvamasta.

Kun saatiin tissi katkaistua (imetin 22kk), niin samantien alettiin nukkumaan yöt läpi 3-7 heräämisen sijaan. Samoin meillä katosi merkittävä osa aggressiivisesta käytöksestä kun toisen verensokerit ei sahanneet ylös ja alas. Enkä väitä että teillä olisi tätä, enemmän vain totean että imetys oli viimeinen asia, mitä tajusin epäillä syypääksi siihen miksi mun lapsi jatkuvasti kiukkuinen ja heräilee pitkin yötä. Joten kannattaa joskus yrittää miettiä laatikon ulkopuolelta jos tilanne pitkittyy ja alkaa tuntua että hampaat ei sittenkään oo syypää.

@Aurinko88 Mielelläni otan neuvojakin vastaan jos sellaisia on antaa, meillä ei miehen kanssa ole oikein ketään kenen kanssa tätä asiaa pyöritellä ja purkaa 😄 Jos aiheesta jollekkin puhuu, on vastaus että kyllä sitä sitten teininä saa herätellä. Joo kyllä varmaan, mutta ei se just tässä tilanteessa ihan hirveesti auta jaksamaan 😁 Laitan kuunteluun kunhan kerkeän, kiitos vinkistä ja tsempeistä 🥰

@Suskikitten kiitos sullekkin pitkästä vastauksesta! Meillä syödään tissiä vaan öisin, päivisin ei ollenkaan. Päivisin syö ruokaa melkein yhtä isoja annoksia kuin minä 😄

Mies haluaisi pistää stopin imetykselle kokonaan, mutta mulla on siihen jostain syystä tosi iso kynnys. Haluaisin imettää 2v asti, mutta en tiedä onko se tässä tilanteessa enää kenenkään etu, jos se tosiaan onkin yöheräilyjen syy 😅 Nukahtaa ilman tissiä ja päiväunilla ei sitä pyydä. Yöllä herätessään vaan. Joskus kieltäydyn antamasta (jos on lussuttanut tissiä just 10min sitten myös), ja joko nukahtaa hetken itkeskelyn jälkeen kainaloon, tai sitten vetää hirveät kilarit 😄 Riippuu vähän tilanteesta. Muuten lapsi ei kiukuttele, on tosi rauhallinen tapaus (paitsi se nälkäharmitus 10min ennen ruokaa ja perus taaperon tuittuilut 😄). Herkkä poika eikä pidä muutoksista.

Kiitos oman kokemuksen jakamisesta! Mielelläni luen näitä ja pyörittelen päässäni vaihtoehtoja mitä lähdetään tekemään. Kiva että ootte päässeet parempaan tilanteeseen unien suhteen. Toivottavasti kasvukin jatkaisi nousua. Me ravattiin vauvavuoi kasvukontrolleissa parin viikon välein, ja se on ehkä osasyy miksen "uskalla" lopettaa yöimetyksiä, vaikka ei tämän ikäinen niillä varmaan enää ravinnollisesti mitään tee.

En ole hyvä jäsennellyssä ja selkeässä kirjoituksessa, kirjotan vaan sitä mukaan mitä mieleen tulee, joten teksti voi olla vähän sekavaa 🫣

Tulin tuolta lapsettomuus-osion puolelta rohkeasti moikkaamaan! Mulle on siirretty pikkuruisella katetrilla pikkuruinen alkio kohtuun viime viikon tiistaina, tässä lauantaina saan testailla tarttuiko se kyytiin :) Nyt on rohkea olo, jospa nyt olisi käynyt hyvin - ja jos ei, meidät on jo hyväksytty kesäkuuhun ICSIin eli ei tarvitse jännittää jatkuvuutta eikä klinikan kesäsulun osumista kiertoon (eli mikrohedelmöitykseen, kun perinteinen IVF tuotti matalat tulokset - ei enempää hommia mulle, lisäaskeleita laboratorioon).

Nyt on dpo 6 ja olo on jotenkin jännä. Ihan kuin olisi pientä etovaa oloa ja paineen tunnetta alavatsassa. Kaiken järjen mukaan kiinnittyminen olisi vasta tästä päivästä eteenpäin. Äsh, nyt se vasta piinapäivät lykkäs 😬 Vai voiko nää vaan olla cyclojen tekosia? Mä kun otin vahingossa varaslähdön niiden kanssa ja aloitin ne jo 2 päivää oviksesta normaalin 4 päivän sijaan.

No niin hyvä😆 tätä mieki ajattelin, että en mie nyt omaa visiotani heitä hukkaan. Eli tänään aamu tehään yhtä kouluhommaa ja sitte lounaan jälkeen lähden ostamaan ylläripakettiin tarvittavia juttuja😁

Nyt ajattelin ostaa siihen ylläripakettiin bodyn ja sinun manitsemat pikkuset sukat ja ehkä jonku tutin. Koen ehkä ite, että nuo asiat vois tehä tästä niin itelle ku hellullekki konkreettisemman. Nyt nimittäin tuntuu ihan hirmu utopistiselta ja semmoselta että voiko olla totta ku en näe vielä muuta konkreettista ku kaks viivaa testissä😅
Miehelle annoin yllätyspaketin, ei osannu yhtään odottaa tuommosta ylläriä. Vastaanotto oli kaikin puolin hellyyttävä, hänelle tavanomainen pieni hymy, kysyttäessä ”ei se kummemmalta tunnu”, vaikka ilmeestä näki, että oli positiivinen asia. Ensimmäinen asia mitä hän alko miettimään oli meille uutta autoa😂 ei edes, että milloin on laskettu aika vaan mihin hän hänen lava-autonsa laittaa ku ei minun pikku toyota mene perheautosta. Totesin vaan, että mies tietää miehen velvollisuudet (ottakaa tämä huumorilla)😆

Varovaisesti jo uskallan liittyä seuraan :Grimacing Face: Esikoinen haaveissa, mielellään vauva syliin jo ensivuonna:red-heart: Minipillerit jätin pois 3vk sitten. Foolihapon aloitin, Royale Gelen aloitusta mietin, oliko muilla tästä kokemusta? Kesän ajan ajatuksella "tärppää jos tärppää" ja syksystä tarkoitus olisi alkaa tikuttelemaan ovista ja seurailemaan kiertoa tarkemmin :Smiling Face With Smiling Eyes: Hurjasti onnea jo raskautuneille, tarrasukkia teille matkaan :red-heart:

Tiiätte sanonnan ”pessimisti ei pety”. Onko jotain vastaavaa optimisteista? ”Optimisti ei osaa lopettaa”? 😅 koska siis en tosiaan osaa. Ei mua yks negatesti saa lopettamaan, ehei. Sinnikkäästi tänään jatkoin unelmointia, etenkin kun päivällä kahvin jälkeen tuli hetkeks huono olo. Sit kuvittelin jotain kuumia aaltoja pitkin iltapäivää ja vihlomista alavatsalla. En sentään uutta testiä ostanu, kun muistin et munhan piti tehdä se ovistesti vielä tieteen nimissä. Teen sen huomenna aamupäivällä, et saan toivottavasti jarruteltua haaveilua.

Tervetuloa mukaan uusille! 😊
@punktiopikkarit piinaillaan näköjään samaan tahtiin. Mä oottelen menkkoja lauantaille (ja tietty toivon jääräpäisesti ettei sittenkään tulis 🤭).

Takaisin