Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jälkiviisastelu on kyllä niin turhaa, teki sitä itselle tai toiselle. Sitä näkee asiat paljon suoraviivaisemmin@Rouva W halusin sulle viel kirjottaa, ku ollaan vain kuukauden teitä ns. ”edellä”. Toivottavasti tiedät, että et ole tehnyt mitään väärää ja koska kukaan ei tiedä tulevaisuudesta, teemme päätöksiä niissä olosuhteissa, joissa kulloinkin olemme. Uskon, että et olisi tuolloin voinut valita tai tehdä toisin — jälkiviisaus on parhaimmillaankin vain spekulointia.
Mulla on kans tosi niukat menkat, selviäisin pikkuhousunsuojalla. Käytiin kuitenkin hedelmällisyystutkimuksissa, ja kaikissa kokeissa tuli puhtaat paperit. Koska mun luteaalivaihe on vaihteleva ja joskus tosi lyhyt, gyne määräsi lugesteronin keltarauhastueksi. Ehkä sä voisit kans olla yhteydessä gynekologiin. @Kali sai luget etävastaanoton kautta.
En kyllä tosiaan olisi voinut parempia valintoja tehdä silloin, ei ollut mulla tietoa saati kapasiteettia. Koitin vain selvitä seuraavaan päivään. Mä en jaksa plussaan omalla kohdalla uskoa koska oli sitten joko dpo13 tai dpo14 jo ja ennen en näin myöhään kuudessa edellisessä alkaneessa raskaudessa enään ekaa havaintoa ole saanut. Myöhäisin oli dpo12, mutta se meni jo tällä kertaa. Luulisin kumminkin että tässä joko dpo13 tai dpo14 vaiheessa tuo 2,5 h pidätys olisi riittänyt. Ei se huominen kumminkaan enään mitään plussaa mulle tuo ja jos tulisi niin varmasti kemiallinen.@Kali ainakaan nyt tässä mun tapauksessa dpo 13 ei näkynyt tosiaan yhtään mitään... Mut en tiiä, kai se silti huomattavasti yleisempää on, että tuolloin ja tietenkin varsinkin dpo 14 jo jotain näkyisi. Voi ku siel nyt plussa pärähtäisi vaan testiin.![]()
Noita linkkejä nopeasti läpi silmäilemällä löytyi mm. nämä maininnat:Tuossa pari sivua sitten (eilen) oli puhetta et on ihan sattumaa et kuka raskautuu ja kuka ei, et loppujen lopuksi ei voi siihen paljoakaan itse vaikuttaa. Siitä tuli mieleeni vanha aihe, johon perehdyin muutama vuosi sitten, mutta en kyllä rehellisesti sanottuna enää muista paljoakaan. Eli siis se, että meidän jokapäiväisissä tuotteissamme, joita myydään ihan laillisesti, käytetään yhä monia kemikaaleja, jotka tuhoavat hedelmällisyyttä. Aiheesta löytyy paljon tietoa netissä, ihan nopsaa kokeilin googlettaa "kemikaalit, jotka tuhoavat hedelmällisyyttä" ja heti löytyy paljon uutisia aiheesta, ja esim tämä Tukesin sivu, jossa infoa: https://tukes.fi/hormonitoimintaa-hairitsevat-kemikaalit
Halusinkin kysyä, että ootteko muut perehtyneet tähän aiheeseen, ja ootteko raskautumisyrityksen pitkittyessä tulleet tutkineeksi viikottain käyttämiänne tuotteita ja niiden sisältämiä kemikaaleja sen varalta, että onko niissä käytetty lisääntymisterveyteen vaikuttavia ainesosia? Tää on onneksi semmonen asia, että näitä negatiivisesti vaikuttavia kemikaaleja sisältävien tuotteiden vaihtaminen "puhtaampiin" alkaa ihan muutamassa kuukaudessa vaikuttamaan positiivisesti hedelmällisyyteen (munasolujen ja sperman muodostumiseen kuluva aika ainakin).
Itse joskus vuosia sitten tulin lukeneeksi aiheesta ja katsoneeksi dokkareita, ja niiden perusteella latasin yhden sovelluksen puhelimeeni, jolla voin tarkistaa käyttämieni tuotteiden inci listan. Se sovellus osaa kertoa mulle mitkä on ns. hyviä ja huonoja ainesosia ilman, et ite opettelen kaikkia ulkoa.. Siten oon karsinut paljon erilaisia kemikaaleja käytöstäni, ja etsinyt ns. puhtaampia tilalle. En enää muista paljoakaan niistä alun tutkimisista mitä luin ja selvitin, mutta oon nyt tyytyväinen, että oon elänyt jo pidempään pienemmällä kemikaalikuormalla. Itse henkilökohtaisesti uskon, että noi voi vaikuttaa yllättävänkin monen kohdalla siihen et raskautuuko vai ei. Sekä miehiin että naisiin.