Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sorruin testaamaan aamulla pregcheckin testillä. Negahan se sieltä tuli... No tässä vaiheessa en muuta osannut odottaakaan. 🤷‍♀️ Dpo11 toki vasta. Käyträn nyt niitä lugesteroneja dpo14 eli torstaille ja perjantaina teen vielä testin ja jos tai kun nega silloinkin niin en ota enään niitä tähän kiertoon.

Hieman ohi tän ozempic-aiheen, mutta mä pyysin metformiinia aavistuksen koholla oleviin sokereihin (jo syksyllä), ja eivät suostuneet antamaan, koska yritän raskautua, vaikka tuota samaa lääkettä käytetään välillä myös raskausdiabeteksen hoitoon 😅
No mäin nimenomaan pco:n hoitoon metformiinin kun sanoin, että yritän raskautua. Itselläni ohjeessa lukee, että lopetetaan kun raskaustesti positiivinen. Ihanan optimistinen lääkäri käyttäessään sanaa kun 😅

Hieman ohi tän ozempic-aiheen, mutta mä pyysin metformiinia aavistuksen koholla oleviin sokereihin (jo syksyllä), ja eivät suostuneet antamaan, koska yritän raskautua, vaikka tuota samaa lääkettä käytetään välillä myös raskausdiabeteksen hoitoon 😅
Itellä oli metforem raskausdiabeteksen hoitoon,1500mg/ x2 vuorokaudessa 🤣 Että mikäs logiikka tässä oikein on

Terve lapsi tuli, juuri rinnalla tuhisee 😊

No mäin nimenomaan pco:n hoitoon metformiinin kun sanoin, että yritän raskautua. Itselläni ohjeessa lukee, että lopetetaan kun raskaustesti positiivinen. Ihanan optimistinen lääkäri käyttäessään sanaa kun 😅
Itellä oli metforem raskausdiabeteksen hoitoon,1500mg/ x2 vuorokaudessa 🤣 Että mikäs logiikka tässä oikein on
Hei mitä ihmettä, mikä logiikka tosiaankin tässä 😅

Tässä vauvakuumeillessa olen samalla neulonut pieniä pipoja ja sukkia, jotka aion lahjoittaa synnytyssairaalalle vastasyntyneille. Olen saanut ajatuksia muualle, jotain tekemistä iltaisin samalla kun katsoo telkkaria, sekä onhan se kiva tehdä pieniä sukkia ja tietää että ne pääsee jonkun pienen vauvan jalkoihin❤️ neulomisesta on ollut pitkään taukoa, mutta siitä on tullut tosi terapeuttista puuhaa. Laitan tähän kuvan, tosin ne on vielä päättelemättä ja viimeistelemättä joten keskeneräisiä vielä 😅 Saa nähdä kuinka monta paria sitä vielä kerkeää tehdä
Ihana tää sukkajuttu! Mä neulon myös ja teen muitakin käsitöitä aina kun ehdin ja jaksan ja oon aina aatellut, et sitkun omat lapset isompia niin voisin myös neuloa sairaaloille vauvoille sukkia, kun voisi olla enempi aikaa ja noita pienempiä on paljon mukavampi neuloa :)

Hei mitä ihmettä, mikä logiikka tosiaankin tässä 😅

Ainoa nktä voisi kuvitella, niin alkuraskaudessa olevaa käyttöä ei ole tarpeeksi tutkittu tai todettu haittaavaan kehitystä? Koska lääkkeet yleensä aloitetaan aikaisintaan toisella kolmanneksella ja pikkuhiljaa nostetaan, jos vastetta ei saada. Itellähän siis meni tämän lääkemäärän lisäksi insuliini (lantus). Jota nostettiin jos tulisin kolme ylitystä.

Osaako joku sanoa tuleeko raskauskeijulta lähetysvahvistus? Tilasin viime ma testejä eikä tullut tilausvahvistuksen jälkeen muuta, vaikka luki että postittavat 1-2 päivässä. Toki kirjeenä tulee, mutta ajattelin että ilmoittaisivat lähettämisestä edes jotenkin.
Mäkin tilasin viime viikolla keskiviikkona eikä oo myöskään tullut mitään lähetysilmoitusta eikä oo tullut myöskään postissa vielä.

Nyt täysin omanapaa!
Torstaina, kp11, ovistesti oli selkeä nega. Perjantaina ei selkeä plussa mut toinenkin viiva oli kyllä löhellä samaa väriä kun kontrolliviiva. Eilen oli hyvin jo samaa väriä ja tänään taas selkeä nega. Eilen oli myös päivällä selkeät oviskivut. Eli voisinko siis olettaa tästä nyt että ovulaatio tosiaan eilen siinä päivällä/illalla tai yöllä ollut?

Kumppanin iltavuoron takia jäi perjantaina hommailut välistä ja sitten lauantaina kun hää tuli töistä tuli molemmille suorituspaineet ja ei saatu aikaseksi. Mut kp7-11 ollut päivittäin, torstaina vielä myöhään illasta, ja tänään aamupäivällä puuhailtiin. On siis tavallaan mahikset hedelmöitykseen, mut vähän harmittaa nyt että tuo pe-la jäi välistä 😭 mutta no, piinailuviikot nyt tässä ja sit jos sieltä 5-6.4. alkaa vuodot ni toukokuussa sit taas yritys saada tallettelut kohilleen 🫶 silti vielä on vähän sellainen tunne et jospa kuitenkin tää ois se meidän kierto. Katsellaan 🙏
Eikös ovis tule 12-36h ovisplussan jälkeen? Eli oisko sit ollut la-su yönä tai sunnuntain aikana? Mutta torstain hommailut voi hyvinkin kantaa, saattaisin jopa tänään vielä ”varmuuden vuoksi” tehdä tallettelut, ei siitä haittaakaan ole.

Meillä eka lapsi tärppäsi siten, että tiistaina aikaisin aamulla oli vikat tallettelut ennen miehen työmatkaa ja keskiviikkona sain CB digiin pysyvän hymynaaman, eli ovis oli sitten varmaan torstai-perjantai. Perjantaina vielä illalla yhdet tallettelut, mutta veikkaan että tärppäsi tiistain uimareista.

Mulle ei tullut kuin tilausvahvistus kun tilasin. Tosin siitä on vuosi aikaa.

Edit: Niin jos ne kirjeenä tulee niin syy on luultavasti vain hitaassa Postissa. Nykyisin ei ole mitenkään erikoista, et kirjepostin tulo kestää toista viikkoa jopa kaksi viikkoa. Tuo 1-2 taitaa koskea nykypäivänä vain paketteja. Saisicat korjata tuon aika-arvion.
Niin tai kai se tarkoittaa vain, että postittavat 1-2 päivässä, mutta toimituksesta ei ole arviota :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Eikös ovis tule 12-36h ovisplussan jälkeen? Eli oisko sit ollut la-su yönä tai sunnuntain aikana? Mutta torstain hommailut voi hyvinkin kantaa, saattaisin jopa tänään vielä ”varmuuden vuoksi” tehdä tallettelut, ei siitä haittaakaan ole.

Meillä eka lapsi tärppäsi siten, että tiistaina aikaisin aamulla oli vikat tallettelut ennen miehen työmatkaa ja keskiviikkona sain CB digiin pysyvän hymynaaman, eli ovis oli sitten varmaan torstai-perjantai. Perjantaina vielä illalla yhdet tallettelut, mutta veikkaan että tärppäsi tiistain uimareista.
Nojoo tätäkin mietin kyllä 🙈 tänään menee kyllä myöhälle iltaan että on ees mahiksia talletteluille mut toivottavasti onnistuis vielä, ihan vaan varuiks.
Iso kiitos toivonpilkahduksista 🙏

Kummallista on, että on juiminu alavatsaa ja nivusia eilisestä illasta saakka, ei voi liittyä vielä mitenkään hedelmöitykseen/raskauteen, ja lisäks on enemmän menkkamaista ei ovulaatiomaista. Mietin et oisko hyvä merkki siitä et progesteronia on ruvennu hyvin sieltä muodostumaan ovulaation jälkeen, kun mie veikkaan että miulla oli pitkään turhan matalat progesteronitasot (oli ennen vuotoa tosi vahvoja pms-oireita ja esim. hyvin kipeet ja turvonneet rinnat, nyt pari kiertoa jäänyt nää pois). Eli vois sit kohdun limakalvot ainakin ehkä olla valmiita vastaanottamaan alkion jos hyvin siellä progesteronit jyllää.

Ja kyllä, mietin aivan liikaa. Mutta nyt töiden ja opintojen ohelle ajatuksia pois tästä viemään otin terassin kevät-ja kesäkukkien suunnittelut. Ja yks työhakemus syksyks ois tehtävä ja muuta elämää onneksi tässä on elettävänä 😂

Ainoa nktä voisi kuvitella, niin alkuraskaudessa olevaa käyttöä ei ole tarpeeksi tutkittu tai todettu haittaavaan kehitystä? Koska lääkkeet yleensä aloitetaan aikaisintaan toisella kolmanneksella ja pikkuhiljaa nostetaan, jos vastetta ei saada. Itellähän siis meni tämän lääkemäärän lisäksi insuliini (lantus). Jota nostettiin jos tulisin kolme ylitystä.
Sinänsä looginen. Silti hieman hassua, kun mulla on kilpirauhaslääkityskin, jonka takia joudun välittömästi verikokeisiin, jos saan viivat tikkuun, ja joka tapauksessa testaan supervarhain, ja voisin lopettaa sen sitten, jos plussa tulisi. Tosin verensokerit korjaantui sitten kilpparilääkityksen myötä, joten samapa tuo 😅

Mietin et oisko hyvä merkki siitä et progesteronia on ruvennu hyvin sieltä muodostumaan ovulaation jälkeen, kun mie veikkaan että miulla oli pitkään turhan matalat progesteronitasot (oli ennen vuotoa tosi vahvoja pms-oireita ja esim. hyvin kipeet ja turvonneet rinnat, nyt pari kiertoa jäänyt nää pois).
Tarkoittaako vahvat PMS-oireet ja kipeät ja turvonneet rinnat matalaa progesteronitasoa? 😱 Oon ajatellut asian juuri toistepäin, niin en tällaista ole osannutkaan vielä murehtia. Pitääpä tutkia paremmin.

Sinänsä looginen. Silti hieman hassua, kun mulla on kilpirauhaslääkityskin, jonka takia joudun välittömästi verikokeisiin, jos saan viivat tikkuun, ja joka tapauksessa testaan supervarhain, ja voisin lopettaa sen sitten, jos plussa tulisi. Tosin verensokerit korjaantui sitten kilpparilääkityksen myötä, joten samapa tuo 😅

Tarkoittaako vahvat PMS-oireet ja kipeät ja turvonneet rinnat matalaa progesteronitasoa? 😱 Oon ajatellut asian juuri toistepäin, niin en tällaista ole osannutkaan vielä murehtia. Pitääpä tutkia paremmin.
Ei varmasti välttämättä mut voi ehkä olla yksi oire. Mut voi noita kaikkia oireita varmasti olla vaik ois hyvät tasot. Miulla vaan alko yhtäkkiä noi oireet viime kesänä ja nyt ne loppu tossa pari kiertoo sit just, eli ei oo itelle tyypillistä.
Mie en siis oo käyttänyt mitään hormonaalisia ehkäsyjäkään 12 vuoteen niin tuollainen yhtäkkinen oirekuva oli silleen selkee muutos normaaliin, ilman mitään kuitenkaan selittäviä tekijöitä, niin sit oon mutuillut keittiölääkärinä et ne ois voinu alkaa esim. Jos ollu jostain syystä alhaiset progesteronitasot. Tai joku muu hormoniepätasapaino 😅

//Muoks. Näitä pohdintoja toki itsellä tukee siis sekin että nyt on kiertokin pidentynyt sieltä 26-->28 samalla kun nää vahvat oireet hävinnyt

Muokattu viimeksi:
Ei varmasti välttämättä mut voi ehkä olla yksi oire. Mut voi noita kaikkia oireita varmasti olla vaik ois hyvät tasot. Miulla vaan alko yhtäkkiä noi oireet viime kesänä ja nyt ne loppu tossa pari kiertoo sit just, eli ei oo itelle tyypillistä.
Mie en siis oo käyttänyt mitään hormonaalisia ehkäsyjäkään 12 vuoteen niin tuollainen yhtäkkinen oirekuva oli silleen selkee muutos normaaliin, ilman mitään kuitenkaan selittäviä tekijöitä, niin sit oon mutuillut keittiölääkärinä et ne ois voinu alkaa esim. Jos ollu jostain syystä alhaiset progesteronitasot. Tai joku muu hormoniepätasapaino 😅
Äh, tiesin, että googlaaminen on virhe 🙄 Vaikka pääosin oireet sanoo, että progesteroni olisi mulla suht ok, niin silti nyt takaraivossa joku ääni huutaa, et oonko mä *piip* idiootti sivuuttanut mun kehon nämäkin viestit, ja aiheuttanut itselleni turhaa kärsimystä, kun en oo tutkituttanut asiaa.

No mut tällä kertaa päästiin jo 7dpo asti rauhallisin ja ehkä vähän toiveikkainkin mielin, et ennätyskuukausi edes jollain tavalla.

Äh, tiesin, että googlaaminen on virhe 🙄 Vaikka pääosin oireet sanoo, että progesteroni olisi mulla suht ok, niin silti nyt takaraivossa joku ääni huutaa, et oonko mä *piip* idiootti sivuuttanut mun kehon nämäkin viestit, ja aiheuttanut itselleni turhaa kärsimystä, kun en oo tutkituttanut asiaa.

No mut tällä kertaa päästiin jo 7dpo asti rauhallisin ja ehkä vähän toiveikkainkin mielin, et ennätyskuukausi edes jollain tavalla.
Voi ei apua, mie todennäköisesti itekki vaa ylianalysoin kaikkea nyt tässä ja kun noi pms-oireet on kuitenkin kaikilla niin yksilöllisiä. Ehkä etin ite vaan jotain merkkejä siitä että kehossa ois asiat tavallaan mennyt parempaan suuntaan miksi vois olla mahdollisempaa raskautua nyt kuin aiemmissa kierroissa 😅 anteeks jos höpinöilläni nyt aiheutin stressiä.

Ja onnea et on olo vielä rauhallinen ja toiveikas mieli 🫶 itte tässä toivon nyt et tän päivän jälkeen olo rauhottuis vähän tästä ja nää pari viikkoa sujahtais muissa mietteissä ja puuhissa. Vielä ehkä liian ovulaatiohuuruissa tänään...

Täällä on alkanut viimeinen kierto ennen kuin annan meidän perheelle luvan lisääntyä 😅 Tämän kierron jälkeen ollaan ylitetty raja, jonka jälkeen hedelmöittyvä lapsi syntyy ainakin varmasti ensi vuoden puolella ja meidän tammikuisen syntymäpäivän jälkeen. Asetin rajan ihan vaan siltä varalta, jos sattuisi jonkun ihmeen kaupalla tärppäämään heti ensi yrittämällä ja halusin että esikoinen ehtii ainakin sen kaksi vuotta täyttämään. Yritän tässä myös päästä vielä viimeisistä raskauskiloista eroon ensin ja toivottavasti saisin mahdollisimman paljon liikakiloja muutenkin pois. Se onkin hyvä positiivinen asia johon voi keskittyä jos ei tärppää, kun voi ajatella, että onpahan taas muutama viikko lisää pudottaa painoa 😅

Siis olo nimenomaan OLI rauhallinen, ei ole enää 🫠 No, olihan tässä aikakin jo alkaa piinailemaan kun piinaviikot on jo voiton puolella.

Muoks: Ja ei hätää, mä saan lietsottua itteni helvetin partaalle ihan omistakin jutuistani, stressi on mun perustila 😆
Tunnistan itseni tästä vahvasti 🫡 tsemppiä piinailuun!

Takaisin