Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Arvuuttelen taas lämmöistä ja mututuntumasta että ens torstaina vois onnistaa ovulaation suhteen. Se olisi aivan järkyttävän upea homma jos se ovulaatio tulisi ekaa kertaa ajoissa! Ja jos tulee niin pistän sen gelee Royal:in piikkiin, koska näköjään jotain alkoi tapahtua heti kun sitä alkoi syömään. Tietenkin voi olla sattumaa, mutta loppupeleissä mua ei kiinnosta oliko noissa nappuloissa oikeasti jotain vai tuurissa kun aika halpaa tavaraa kokeilla.

Nyt vaan koetan järkätä mulle ja miehelle jotain hauskaa seuraavaksi neljäksi päiväksi. Viime torstaina onnistuin jo tavallista paremmin viettelemisessä niin olot että tässä kierrossa vois onnistaa huolella.

Laitoin kans tilaukseen Donafertyn kun oli yliopiston apteekissa alennuksessa ja en oo tyystin sinisilmäinen kun oon näin kauan jo yrittänyt saada toista lasta aluille.

Mä käytän yrityksen alussa parjaamiani PregCheckin testejä. Ne on toimineet ihan hyvin, ja lyhyempi odotusaika tulosten kanssa kuin RFSU:n testissä (en ole malttamaton tai mitään 😂)

Ps. Arvatkaa kenen ilta eilen parani vain paranemistaan, onnistuin hieman ennen puoltayötä ajamaan vielä pienen kolarin, tosin onneksi vain lievillä peltivaurioilla selvittiin 🤦🏻‍♀️

@Kali hei mä oon myös Nurmijärveltä!

Mulla ollut nyt noi RFSUn ovistestit mutta seuraavaksi ostan kyllä joko Pregcheckin tai sitten noita edullisia Raskauskeijun sivuilta (ei lukenut merkkiä). Näillä siis seurailen kiertoa omaksi huviksi nyt ennen kuin yritys alkaa.

Sitten kun yritys alkaa oikeasti niin ostan ClearBlun digitaalisen ovistestin, tai niitä testiosia siihen kun se laite mulla on edellisestä yrityksestä. Sillä saatiin esikoinen alulle ekasta yrityskierrosta ja kaverilla tärppäsi kans parin yk:n jälkeen heti kun otti tuon käyttöön. Ei jää epäselväksi se hymynaama 😅

Täällä muuten yllätti taas että ovulaatio onkin mahdollisesti ollut? 😳 Nyt lämpöjen perusteella dpo3 yht äkkiä?? Lugesteroneja en aloittanut vaikka lämmöt kyllä yli 37 joka yleensä merkki että ovulaatio ollut, mutta kun en ole varma onko milloin ollut, että onko tosiaan jo dpo3. 😂 Kun testeilläkään en kiinni positiivisesta saanut. Korkein lukema pregcheckin testillä oli noin 4 aikaan torstai aamulla 0,52 premomin mukaan. Sen jälkeen iltapäivällä enään jotain 0,40.

Alan epäilemään jos ensi kierto tulee että en osta pc:n ovulaatiotestejä vaan niitä apteekkarin ovulaatiotestejä mieluummin. Toivon mukaan kumminkaan ei tule tarvetta niille enään ainakaan esikoisen yrittämisen suhteen! 🤞 Vähän toiveikas olo jospa tämä olisi se meidän loppuun asti menevän raskauden tärppikierto. Olisi 7 kerta jos saisin plussan ja 7 on mun lempi ja onnenluku.😭 Kamalaa toki ajatella että epäonnistunut 6 raskautta putkeen..

@unikomentaja joo täällä oli kans yks tunteiden vuoristorata tää loppuviikko. 😅 Mulla ei oo oikeestaan mitään merkkejä raskaudesta, pyyhkiessä huomasin tänään jotenkin tosi runsaat limat. Kahden lapsen kokemuksella jos A) nännikipu ilmaantuu tai B) kohdun alue muuttuu herkäksi tietää olevansa raskaana. Mulla on molemmista ollut alkuun pahoinvointia, mutta muistelisin että nännikipu on ollut kyllä ensimmäisiä merkkejä raskaudesta.

Nyt katsoin varsin aiempia merkintöjä, mitä olen kirjaillut ylös esikoisen ja kuopuksen raskauksissa, niin ennen plussaa on ollut kirkasta vuotoa enemmän. Jännäksi taitaa mennä, mutta jos ei muita oireita ala ensiviikolla kuulua niin taidan asennoitua uuteen kiertoon. 😊

Tämä on ihan säälittävää, mutta iski nyt dpo9 hirveä epätoivo että ei se tästäkään kierrosta nappaa. Lämmöt meni 0,1 astetta alaspäin ja oon tehnyt jo kasan negatiivisiä testejä. 🤯😅

Mä tiedän, että dpo9 on varhain ja tässä on mahdollisuudet vaikka mihin, mutta ei vaan jaksa tätä epätietoisuutta.

Eiks se ollut että n. 20% raskaana olevista saa dpo9 plussan?

Tämä on ihan säälittävää, mutta iski nyt dpo9 hirveä epätoivo että ei se tästäkään kierrosta nappaa. Lämmöt meni 0,1 astetta alaspäin ja oon tehnyt jo kasan negatiivisiä testejä. 🤯😅

Mä tiedän, että dpo9 on varhain ja tässä on mahdollisuudet vaikka mihin, mutta ei vaan jaksa tätä epätietoisuutta.

Tuun sivusta huutelemaan, että ei mullakaan näkynyt tässä tärppikierrossa vielä dpo 9 yhtään mitään testissä. Vasta dpo 10 sitten näkyi, että älä ihmeessä menetä vielä toivoa! 😊🌈

Mä oon vaan kerran saanut varman plussan dpo9 kuudesta alkaneesta raskaudesta. 🫣 Muissa paitsi siinä yhdessä lähemmäs dpo12 mennyt. Mutta oon ihan samanlainen että haluisin mahdollisimman aikaisin saada tietää. 😂 Kun kiinnittyminenhän voi tapahtua vasta dpo12 jopa mun käsittääkseni? Ainakin lukenut niin mutta tavallisinhan kiinnittymisikkuna taitaa olla dpo6-10 toki. Nytkin muuten jo laskeskelen milloin voisi alkaa testaamaan.

Mä oon vaan kerran saanut varman plussan dpo9 kuudesta alkaneesta raskaudesta. 🫣 Muissa paitsi siinä yhdessä lähemmäs dpo12 mennyt. Mutta oon ihan samanlainen että haluisin mahdollisimman aikaisin saada tietää. 😂 Kun kiinnittyminenhän voi tapahtua vasta dpo12 jopa mun käsittääkseni? Ainakin lukenut niin mutta tavallisinhan kiinnittymisikkuna taitaa olla dpo6-10 toki. Nytkin muuten jo laskeskelen milloin voisi alkaa testaamaan.
Mjep oon samassa käsityksessä että siinä kiinnittymisessä voi mennä pitkä tovi, niin ei kannata tyystin hylätä kiertoa ennen kuin dpo16 tulee nega tai kuukautiset alkaa.

Mjep oon samassa käsityksessä että siinä kiinnittymisessä voi mennä pitkä tovi, niin ei kannata tyystin hylätä kiertoa ennen kuin dpo16 tulee nega tai kuukautiset alkaa.
Meinasinkin ihan suosiolla käyttää lugesteroneja dpo16 asti ja silloin jos ei näy toista viivaa viimeistään niin lopetan ne. Jos nyt tosiaan dpo3 niin kahden viikon päästä lauantaille asti. 🤔 Kunhan ensin aloitan ne, huomenna ajattelin aloittaa jos lämmöt näyttää olevan vielä korkealla ja ovulaatiotesti näyttää vielä haalean vaaleaa.

Nyt muuten ei olisikaan jos tosiaan on se dpo3 niin laskettu aika ainakaan ovulaation mukaan joulukuun kuudes päivä itsenäisyyspäivänä. 😅 Se olisikin fertility friendin mukaan jo kolmas päivä joulukuuta. Jos siis on niin että dpo3 tänään...

Lueskelen huvikseni ovulaatiosta ja törmäsin tällaiseen väitteeseen:

Luteinisoiva hormoni on hormoni, jota tuotetaan adenohypofyysissä, joka on aivolisäkkeen etulohko (aivojen hypotalamus).

Tätä hormonia erittyy sykäyksittäin noin 20 kertaa vuorokauden aikana. Sen pitoisuudet ovat hieman korkeammat kesällä ja laskevat talven lähestyessä. Korkeimmat pitoisuudet ovat pian nukahtamisen jälkeen ja ovulaation aikana.

Pitääköhän paikkansa tuo että vuodenaika vaikuttaa? Tokihan melatoniinin määrällä ja valoisuudella on vaikutusta eläimien lisääntymisessä, niin sinällään loogista että ihmisillä kans.

Sain tänään vihdoin selkeän viivan ovulaatiotestiin! 🥳 Merkkasin tämän myös Clue-sovellukseen, mutta hämmennyin siitä, että tämän seurauksena sovellus asetti ovulaationi huomiseksi. Mistäköhän tämä johtuu? Aluksi ovulaatio oli ennustettu kiertopäivälle nro 14. Nyt kiertopäivänä nro 15 laitoin Clueen, että olin tehnyt positiivisen ovulaatiotestin. Se laittoi ovulaation kiertopäivälle nro 16. Miksi ei tälle päivälle? Onko jollain käynyt sama? Eikö ovulaatio nyt kuitenkin ole tapahtunut tänään..? 😅

@Lunari ovulaatiotesti ennustaa ovulaation, eli ovulaatio (tai siis munasolun irtoaminen) tapahtuu oletettavasti 12-48h ovulaatioplussasta ✨

Mä kyselin itse ovulaatiojutuissa tuolla Plussa vai ei -ketjussa, että laittaisitteko ovisplussan tälle vai eiliselle, kun korkein lukema on eiliseltä klo 22 jälkeen 🤔 oletettavasti piikki ollut eilisen illan ja tämän aamun välissä, mutta tein tänään ekan testin vasta puolen päivän jälkeen, kun nukuin pitkään.

EDIT: Testit onkin edelleen tummana eikä lähtenyt haalenemaan kuten oletin, joten jäämme seuraamaan.

Muokattu viimeksi:
Sain tänään vihdoin selkeän viivan ovulaatiotestiin! 🥳 Merkkasin tämän myös Clue-sovellukseen, mutta hämmennyin siitä, että tämän seurauksena sovellus asetti ovulaationi huomiseksi. Mistäköhän tämä johtuu? Aluksi ovulaatio oli ennustettu kiertopäivälle nro 14. Nyt kiertopäivänä nro 15 laitoin Clueen, että olin tehnyt positiivisen ovulaatiotestin. Se laittoi ovulaation kiertopäivälle nro 16. Miksi ei tälle päivälle? Onko jollain käynyt sama? Eikö ovulaatio nyt kuitenkin ole tapahtunut tänään..? 😅
Ei, ovulaatiotesti mittaa LH piikkiä, minkä tehtävänä olisi vasta laittaa ovulaatio tapahtumaan. Eli ovulaation pitäisi tapahtua noin seuraavan 24-36 tunnin kuluessa.

Muoks Ja tässä tosiaan vaikuttaa paljon monet muuttujat, joten se LH ovulaatiotesti on paras arvaus ovulaation ajankohdasta ja itse ovulaatio tapahtuisi yleensä seuraavana päivänä positiivisesta testistä. Jos haluaisi yrittää varmistaa tapahtuiko ovulaatiota, niin kehon peruslämmön seuraaminen kertoisi tapahtuiko itse ovulaatiota. Mutta yleensä voidaan olettaa että ovulaatio tapahtuu LH piikin jälkeen niin sitä ei kannata etukäteen stressata ilman syytä.

Muoks muoks itse tosiaan todistin yhteen väliin että LH piikistä itse ovulaatio tapahtui vasta lähempänä kolmatta päivää lämpöjen perusteella. Että joskus näin, mutta ei tosiaan liikaa kannata stressata sitä sijoittumista kunhan on talletuksia ennen ovulaatiota, ovulaatio testin ollessa positiivinen sekä sit varalta sen jälkeenkin. Joka toinen päivä on tarpeeksi tiheään yleisohjeen mukaan jos ei oo saanut räätälöidympää ohjetta muualta.

Muokattu viimeksi:
Kun saat ovulaatiotestiin plussan niin ovulaatio tapahtuu siitä noin 1-2 päivän päästä. Se testi mittaa lh huippua joka sitten antaa sen sysäyksen että munasolu irtoaa . Yksilöllistä milloin ovulaatio tuosta positiivisesta tapahtuu. Ja munasolu on irtoamisen jälkeen vielä hedelmöityskykyinen 12-24h. Siis arvioita kaikki nämä. Korjatkaa jos kirjoitin jotenkin väärin🥹
Tänään kannattaa heilutella viimeistään peittoja ja huomenna vielä kerkee varmistelee 👍

@Kumpare Käsittääkseni monilla ei näytä testit plussaa ennen kuin kuukautiset jääneet pois, eli en tekisi vielä mitään johtopäätöksiä dpo9 negasta. 😊 Mä en nykyään uskalla testata ollenkaan koska jotenkin se negatiivinen testi on niin musertava.

Mulla ei sit menkat alkanukaan vaikka eilen niin luulin. Lievää menkkajomottelua ollut jo pari päivää, mutta eilisaamun (dpo11) tiputtelun jälkeen ei ole verta tullut ollenkaan. 👀 Olen jopa sormella yrittänyt tonkia, mutta ei pisaraakaan. Välillä tuntuu että nyt tulee jotain märkää mutta se on vaan vetistä valkovuotoa. Tää on sitä piinaa parhaimmillaan. 🥲

Hei! Liityn seuraanne 🤩Meillä neljäs haaveissa.🥰 Kauan mietitty yritetäänkö vielä neljättä. Välillä tultu tulokseen, että nyt hyvä määrä lapsia, mutta niin se ajatus vaan hiipii siitä neljännestä usein mieleen molemmille, eikä näytä jäävän pois 🤭Eli nyt saa tulla ,jos meille vielä yksi suodaan. Itse kuitenkin jo 36v niin nyt ,jos koskaan koitetaan vielä. Nyt 2 kiertoa menty ilman ehkäisyä. Vielä ei ole napannut kiinni. Viimeksi oli niin selkeät oireet ,mutta niin ne menkat vaan pläjähti päivän myöhässä eli olin vainoharhainen🙃 Toivotan onnea kaikille plussanneille ja muille onnea matkaan🙏🏼! Jännittäviä aikoja eletään!😍

Hei! Liityn seuraanne 🤩Meillä neljäs haaveissa.🥰 Kauan mietitty yritetäänkö vielä neljättä. Välillä tultu tulokseen, että nyt hyvä määrä lapsia, mutta niin se ajatus vaan hiipii siitä neljännestä usein mieleen molemmille, eikä näytä jäävän pois 🤭Eli nyt saa tulla ,jos meille vielä yksi suodaan. Itse kuitenkin jo 36v niin nyt ,jos koskaan koitetaan vielä. Nyt 2 kiertoa menty ilman ehkäisyä. Vielä ei ole napannut kiinni. Viimeksi oli niin selkeät oireet ,mutta niin ne menkat vaan pläjähti päivän myöhässä eli olin vainoharhainen🙃 Toivotan onnea kaikille plussanneille ja muille onnea matkaan🙏🏼! Jännittäviä aikoja eletään!😍
Tervetuloa mukaan ❤️

Niin eikös tuo yk tarkoita että monesko yrityskierto meneillään. Esim itsellä tällä hetkellä niin pitkiä kiertoja että siinä missä tavallisimman kierron (~28pv) naisilla vuoteen mahtuu yrityskiertoja se noin 12-13, niin itsellä vuoteen mahtuis vaan 9-10 yrityskiertoa. Että sinänsä ne ei ole suoraan yk = kuukausia, kun voi poiketa tälla tavalla. 😊 Ainaki mä olen näin käsittäny!

Sitten toki me esim ollaan joskus annettu raskaudelle mahdollisuus vaikkapa 2-3 kiertoa ja pidetty taukoa useampi kuukausi niin oon sitten laskenu taas yk1 kunhan on aloitettu uudelleen yrittämään. Joku varmaan laskis edelliset ei-vauvaan-johtaneet kierrot yhteen. Mutta kun itsellä ei ole ollut haasteita raskautumisen suhteen, niin toi on ollut hlökohtasesti aika samantekevä miten laskeskelen tai asiasta ilmoitan. Lähinnä merkittävä lukema varmasti heille, jotka yrittäneet kauan, niin muut käsittää helpommin missä mennään. ❤️‍🩹
Mäkin oon pitkien kiertojeni kanssa ajatellut yk:n yrityskierroksi, en kuukaudeksi. Mulla on nyt yrityskierto 13, mutta kuukausissa ollaan jo 15.

Vihdoin viimeinen letro otettu tänä iltana ja ensi viikolla pääsekin sitten ultraan ja ovistesteillä testailemaan.

Kauan odotettu mökkireissu kaveriperheen kanssa myös ensi viikolla. Me ei olla elämää laitettu paussille yrittämisen/mahdollisen raskauden/pikku vauvan syystä. Sitten sopeudutaan. Kesälle pari reissua varattu ja syksyllekin konserttiliput (istumapaikat toki :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ).

Ainakin tämän sivuston perusteella 47,5% raskaana olevista saa plussan dpo 9. Tätä sivustoa ite oon tykännyt kyttäillä, kun piinailen ja testailen :smiling-eyes:

1773605419312.png

3,6% raskaana olijoista saa plussan jo dpo6, ja vastaavasti 3,6% saa plussansa näkyville vasta dpo18.

Takaisin