Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eihän tunteilleen tietenkään mitään voi, ja lapsettomuus on niin vaikea asia, että varmasti se herättää monenlaisia tunteita. ❤️‍🩹

Itselleni ei ole tullut mieleenkään hävetä lapsettomuutta. Itseasiassa haluaisin jopa tehdä aiheesta somesisältöä ihan omilla kasvoilla, rikkoakseni tätä tabua ja tuodakseni vertaistukea muille asian kanssa painiville. Syy miksen sitä tee on etten yrittäjänä halua säikäyttää asiakkaita ja työkavereita, että ”kohta se on äitiyslomalla”. Koska tällä menolla sitä äitiyslomaa ei ole ihan heti tiedossa..

Nimittäin tänään aamulla dpo11 alkoi tiputteluvuoto pyyhkiessä. Kohti yk6 siis. Tuntuu niin raskaalta ajatukselta, että taas se sama rumba alkaa alusta. 😭 Tänään mietin ensimmäistä kertaa tosissaan, että tekisi mieli luovuttaa.

Tuntuu siltä, että koko elämä on pausella ja kaikki pyörii vain loopilla ovulaation ja menkkojen ympärillä - ja tulos on aina sama. En uskalla varata lomamatkaa, koska mitä jos olen raskaana silloin. En uskalla aloittaa asunnonostoprosessia, koska mitä jos saan sen lapsen ja olen äitiyslomalla ilman tuloja (yrittäjä). En uskalla hankkia koira-perheenlisäystä, koska mitä jos saankin sen vauvan. Ja mitä jos en ikinä saakkaan? Jatkanko tätä samaa elämä-pausella elämää vuosikaudet?

Anteeksi tämä avautuminen ja negistely, mutta nyt taas uidaan syvissä vesissä 🩸😪

Edit: Kuulostaa kyllä niin first world problems setiltä tämä mun avautuminen, että alko ihan naurattaa kun luin ton uudestaan. Mutta pointtina se, että en voi yrittää elää sellaista ”lapsettoman ihmisen parasta elämää” niin kauan kun yritys jatkuu. Ja noi on niitä asioita millä yritän lohduttaa itseäni kun mietin elämää ilman lapsia..

Muokattu viimeksi:
@Anni123 mulla on hyvin samanlaisia fiiliksiä.

Mä huomaan, että alan olemaan asian suhteen jo ns. vereslihalla joissain tapauksissa, ja otan itseeni ihan ihme asioista. Esimerkiksi kun töissä tuli puhe eräässä yhteydessä syntyvyydestä, ja meillä on eräs työntekijä äitiyslomalla kolmannesta lapsesta, niin muut naureskelivat hyväntahtoisesti, että "ainakin joku tekee osuutensa". Vaikka tiesin, ettei se tietenkään ollut mua kohtaan mikään piikki, koska eihän juuri kukaan töissä edes tiedä, että me yritetään, niin tuntui kuin lyönniltä kasvoihin. Yksi työkaveri tajusi tilanteen, ja jutteli mun kanssa asiasta tilanteen jälkeen.

Mä olen itselleni tosi vihainen tästä "lapsettomuudesta", koska mulla on ylipainoa reilusti, ja se nyt vaan on mun vika. Oon rajoittanut syömistä monilla tavoin ja vähentänyt, mutta ei auta. Pitää tehdä siis vielä enemmän.

Olen myös viimeisen viikon aikana tupakoinut; joo, määrä on ollut 1-2 päivässä pääasiassa, joka on yli 90% vähemmän päivittäistä nikotiinia kuin pussien kanssa, mutta enköhän tästäkin ruoski taas itseäni, kun menkat alkaa (koska en jaksa uskoa enää, että oikeasti raskautuisin).

@Syssymyssy ❤️ Olipa ihana työkaveri, kun oli hereillä ja otti asian vielä puheeksi sun kanssa!

Mä olin ennen joulua sellaisessa ruokavaliovalmennuksessa, jossa keskityttiin kalorien ja määrien sijasta syömään oikeita asioita. 😊 Siellä käytiin läpi mitkä asiat aiheuttaa kehossa tulehdusta, insuliiniresistenssiä jne. Tosi yksinkertaisia juttuja ja ohjaajan mukaan näillä on tekemistä hormonitoimintaankin.

Että jos tuntuu ettei kalorien laskeminen ja enemmän yrittäminen tunnu hyvältä niin tällaisiakin vaihtoehtoja on.

Jotenkin eilen illalla alkoi masentaa kun aloin ajattelemaan että jos eka raskaus olisi sujunut niin meillä olisi melkein 5 kuukautinen vauva. 😭 Ja nyt vaan sen sijaan epätoivoinen yritys jatkuu ja ovulaatiostakaan en ole varma onko jo ollut vai vasta tuloillaan.... Jotenkin todella turhautunut ja erittäin masentunut olo taas vaihteeksi. En tiedä tuo ajatus tuosta vauvasta vaan eilen hiipi mieleen illalla kun mies oli jo nukahtanut ja yksin valvoin sängyssä keskiyön aikoihin... 💔 Muutenkin sitten tuli mieleen että olisin joulukuussa keskenmenneestä raskaudesta jo yli puolenvälin...

1000013353.jpg

Jotain aivan käsittämätöntä on tapahtunut! Yk 11 ja plussa. Mitä ihmettä! Nyt dpo 13 ja näin hieno viiva pääsi mut 2 tunnin pidätyksellä yllättämään. Aivan uskomattoman outoa, siinä se nyt on. Täällä vielä tämä kierto oli sellainen että kerran vaan harrastettiin seksiä ja olin jo muutenkin luovuttanut yrityksen suhteen kun kestänyt niin jumalattoman kauan!

Haluan nyt siis teille kaikille valaa toivoa että kyllä se on mahdollista! Tosiaan yk 11 ja ensimmäinen plussa tähän yritykseen. Olen aivan siis pöyristynyt tästä.

Oireita tässä kierrossa ei ollut mitään mitä ei muissakaan kierroissa olisi ollut. Vatsa nippailuja, flunssa, mielihalut ja ärtymys. Nyt tässä kierrossa mieliala oli niin ärtynyt että meillä on ollut vuosisadan riita miehen kanssa joka tänään sovittiin koska kumpikaan ei tiennyt mistä se alkoi. Eli sen lasken oireeksi.

Ainiin paitsi unet! Ne on ollut todella vilkkaita.

Onnea plussasta! 😍

Tänään dpo 5 tai 6, päivällä jotain tuhrua jäi paperiin. Aivan uskomaton v*tutus päällä jostain syystä x, ärsyttää kaikki. Esikoisen alkuraskauden oireena oli järkyttävä tunteellisuus, sain muutamat kunnon itkuraivarit ennen plussaa. 😅 Vielä on varhaista kyllä sanoa mitään, enkä odottele suuria vielä näillä merkeillä. Palelee kyllä kokoajan.

Onnea @Hailey 😍

@Kumpare mä oon siis hyvinkin perillä insuliiniresistenssistä, ja itsellä oon saanut sen jo lähes hoidettua, osin kilpparilääkkeiden ansiosta. Oon kans luonut itselleni sellaisen ruokavalion, jolla on hyvä olla. Siksi ihmettelenkin, että mitähän nyt tapahtuu, kun paino vain lakkasi putoamasta, ja mulla tulee ja menee ihme turvotuksia.

Tänään mulla ilmeisesti poistuu just nestettä elimistöstä taas älytön määrä, koska en oo juonut tähän mennessä tippaakaan vettä, ja vain yhden kahvikupillisen, mutta virtsa on todella laimeaa, ja saa ravata kokoajan vessassa, yritä tässä nyt sitten tehdä ovistesti 🤣

@Kumpare
Se on melkein sama minkä Hesarin lapsettomuuteen liittyvän kommentin avaa, niin siellä aina syytetään lapsettomuudesta äidin ikää tai jomman kumman vanhemman elintapoja. Ihmiset aina haluavat löytää syyn jollekin pahalle asialle, se että jotkut hyvät tyypit eivät vain saa lasta ei oikein mahdu järkeen. On jatkuvasti toistuvia kommentteja että kannattaisiko tehdä johtopäätöksiä ja kaikkia ei vain ole tarkoitettu vanhemmiksi ja luonto vaan karsii huonot geenit. Sitten on ravintolisän x tuputusta, kysymyksiä siitä ollaanko kokeiltu harrastaa seksiä ilman ehkäisyä tai kokeiltu stressaamisen lopettamista.

Ei noita sammakoita oikein jaksa ottaa vastaan, niin mieluummin vaikenee asiasta. Uskon että erityislapsen vanhempana sulla on enemmän ymmärrystä asioista, joihin ei voi vaikuttaa niin ehkä sulle ei tule mieleenkään toistella noita kökköjä kommentteja.

@Anni123
Sulla on suhteellisen vähän yrityskuukausia takana, mutta itse sanoisin ettei kannata elämää pausella pitää. Itsellä olisi jäänyt vaellus viime kesänä tekemättä, jos olisin siirtänyt asioita. Suunnittelen jo seuraavaa, vaikka tässä on toivottavasti alkionsiirto tulossa kevään aikana.

@Sinertävää Tuo on käsittämätöntä kuinka ajattelemattomia ihmiset on. Ei kaikkeen vaan ole mitään syytä. Meidänkään lapsesta ei ole löytynyt mitään selittävää tekijää, vaikka on kaiveltu geenit, kromosomit ja magneettikuvat läpi, joten monet tykkää syyttää meitä vanhempia siitä että on kasvatettu huonosti. Jännä, että pienempi onkin sitten kunnon mallilapsi käytöksen suhteen, vaikka tasan saman ”huonon” kasvatuksen saanut. 🤣

Mutta ymmärrän hyvin, ettei haluta jakaa asioita lapsettomuuteen liittyen, koska ei jaksa vastaanottaa noita tyhmiä kommentteja. Se on vaan niin sääli, että ihmiset on tolloja! Olisi hyvä, ettei kenenkään tarvitsisi käpertyä tunteidensa kanssa piiloon.

@Syssymyssy ❤️ Olipa ihana työkaveri, kun oli hereillä ja otti asian vielä puheeksi sun kanssa!

Mä olin ennen joulua sellaisessa ruokavaliovalmennuksessa, jossa keskityttiin kalorien ja määrien sijasta syömään oikeita asioita. 😊 Siellä käytiin läpi mitkä asiat aiheuttaa kehossa tulehdusta, insuliiniresistenssiä jne. Tosi yksinkertaisia juttuja ja ohjaajan mukaan näillä on tekemistä hormonitoimintaankin.

Että jos tuntuu ettei kalorien laskeminen ja enemmän yrittäminen tunnu hyvältä niin tällaisiakin vaihtoehtoja on.
Oliko kyseessä verkkovalmennus, voisitko vinkata nimeä? Kuulostaa kiinnostavalta 🌷

Oliko kyseessä verkkovalmennus, voisitko vinkata nimeä? Kuulostaa kiinnostavalta 🌷
Ei ollut verkkovalmennus, mutta instagramista löytyy Kukkulacompany -nimimerkin takana paljon hyvää materiaalia. Hän siis veti livenä tuon valmennuksen ja siihen kuului myös kuntosalitreenejä. 😊 Sami Sundvik puhuu myös samoista asioista, mutta on mun makuun vähän turhan kärkäs keskustelija.

@Hailey voi miten kaunis viiva siellä! <3 Sydämelliset onnittelut teille! <3 <3

@Kali en oikein osaa sanoa mitään sinun ja miehesi tilanteeseen. Kuulostaa raskaalta ja vaikealta ja ymmärrän, että uit nyt syvissä vesissä. Ainakin mulle just ovulaation metsästäminen on kaikista vaikein vaihe kierrossa, kun tuntuu, että siihen latautuu niin paljon odotuksia ja pelottaa, että hommat menee kuitenkin munilleen syystä tai toisesta tai talletukset ei osukaan kohdalleen. En siis sano, että sulla ja teillä olisi näin, mutta mun kohdalla tää on jotenkin vaikein vaihe. Toistuessaan joka kierrossa vaikeus vaan lisääntyy. Sulla tietysti vielä mukana kokemukset kemiallisista ja keskenmenoista, niin voin vain kuvitella, mitä käyt läpi. <3

Mut teidän tilanteessa kuulostaa hyvältä, että pääsette muuttamaan uuteen asuntoon ja toiselle paikkakunnalle (tai en tiedä, koetteko itse asian näin, mutta ainakin pääsette vaihtamaaan maisemaa). Toivotaan, että ovis löytyisi ja tukilääkitys auttaisi ja päästäis tonne joulukuisten ryhmään. <3 Mä taidan nyt tulla sun ja @Syssymyssy kans ainakin jonkin verran synkassa, kun valkovuoto on muuttumassa pikku hiljaa kohti eggiksiä. Kirjottelen vähän omanapaa tän viestin loppuun.

@Syssymyssy joo ihmiset on kyllä useimmiten enemmän tai vähemmän idiootteja. Onneksi työkamu bonjas tilanteen ja tuli juttelee siit sun kans myöhemmin.

@Anni123 ainakaan mulle ei kuulosta yhtään ensimmäisen maailman ongelmilta tuo, mitä jaoit. Kuukaudesta toiseen jatkuva odottaminen, yritys, toivominen ja pettymys raastaa hermoja ja kysyy kärsivällisyyttä, vaikka miten yrittäis suhtautua positiivisesti. Mä yritän jotenkin saada omaa energiaa nyt suunnatuksi vähän muuhunkin kuin vain raskauden yrittämiseen, koska ainakin itsellä rupeaa kasetti leviämään, kun raskaustoive vaikuttaa niin moneen asiaan ihan normaalissa elämässä. Mut sit toisaalta ei ole varaa kovasti hellittääkään, koska kierto kierrolta raskauden alkaminen muuttuu vain epätodennäköisemmäksi. Voimia ja halauksia sinne vaikeiden tunteiden keskelle, ja täällä saat olla juuri niin v*ttuuntunut ja turhautunut kuin ikinä tuntuu. Ei raskauden yrittäminen ja kokemus lapsettomuudesta ole mikään kilpailu, jossa vain pahimpia vastoinkäymisiä kokenut saa kertoa omista tunteistaan. <3 Ainakin must tuntuu, että itselle just tuo yk 5:n vaihtuessa yk 6:een oli jonkin sortin rajapyykki, jonka jälkeen tuli henkinen melt down, että ajattelin, että miten jaksan tätä enää mahdollisesti toisen mokoman ennen kuin voidaan edes teoriassa saada apua. Samalla oli huoli siitä, onko meil edes mahdollisuuksia raskauteen miehen kanssa ja teki mieli luovuttaa koko asian kanssa. Sit hakeuduttiin tutkimuksiin yksityiselle, ja nyt sit meillä yk 8 käynnissä. Ovulaatiota odottelen ja mies on miesflunssassa, joten mulla peukut pystyssä, että jaksaisi hoitaa hommat ensi viikon alussa.

@Selmiina siis jeppp, gynepöydällä ei todella ole mieltä ylentävää pötkötellä. Vaikka lääkärit on nähneet kaikenlaista ja samoin hoitajat, niin itselle kyse on kuitenkin aina enemmän ja vähemmän ainutlaatuisesta kokemuksesta, vaikka olisi ihan rutiinitarkastus kysymyksessä. Mut onneksi oli ihanaa porukkaa töissä, ja aion jatkaa tuolla gynellä käymistä kyllä myös tulevaisuudessa niin kauan kuin hän jatkaa työelämässä.

@Zebra mä varasin suoraan Mehiläinen Felicitakselta ajan hedelmällisyystutkimukseen. Maksoin tutkimukset labroja lukuun ottamatta itse (tai siis työnantaja maksoi, koska vingutin Epassia ihan huolella xD). Hyvä tietää kokemuksia tuosta ferritiinistä ja siitä, että rautaa voisi olla hyvä siitä huolimatta ottaa, että arvot on viitearvojen sisällä. Pitää tutustua noihin valmisteisiin, että mikä sopisi itselle parhaiten.

@Tuutikintytär mulla on ollut jo vuosia käytössä Apple Health -sovellus eli iPhonen oma terveyssovellus kierron seuraamiseen. Aikanaan käytin sitä ja Flo-sovellusta rinnakkain, mutta kun ostin Ouran nelisen vuotta sitten, luovuin Flo'sta ja rupesin seuraamaan vain Apple Healthin ja Ouran oman sovelluksen kanssa. Nyt mä latasin Fertility Friendin, kun sitä on moni täällä kehunut, ja ostin samalla vuoden vipin, niin saan kaikki featuret käyttöön. Lisäksi seuraan myös analogisesti eli paperikalenteriin (tai bullet journaliin) kirjaamalla oireita, kierron pituutta, vuotopäivien määrää, vuodon määrää ja muuta vastaavaa.

Mulla oli kans käytössä hormonikierukka ja minipillerit (ei tietty samaan aikaan xD), mutta vaihdoin kuparikierukkaan vuonna 2017 ja tykkäsin siitä. Se sopi mulle hyvin, kun on niukat vuodot ja helpot, kivuttomat kuukautiset. Sekä Oura että Apple Health osaa ennustaa mun hedelmälliset päivät, ovulaation ja menkkojen alkamisen melkoi hyvin kohdalleen. Siihen kun lisään oireiden seuraamisen, niin aika hyvin oon perillä kierrosta.

Oon kans kiinnostunut äitiyspakkauksesta ja odotan kovasti, että kun saadaan plussa tikkuun ja ollaan varmemmilla viikoilla, voin alkaa haaveilla äitiyspakkauksesta. Pitääkin käydä katsomassa ja äänestämässä niitä kuoseja. Toinen, mitä mietin, mutten oo uskaltanut sanoa ääneen tai kirjoittaa ylös, on neuvolakortti. Nykyään taitaa Helsingissäkin olla käytössä Ipana-sovellus, ja se on kyl mulle ihan dealbraker: haluan pahvisen neuvolakortin. Must tuntuu tosi tylsältä ja tylyltä, että mun raskautta seurattaisiin vain jonkin typerän sovelluksen kautta, eikä mulle jäisi mitään fyysistä muistoa raskausajan neuvolaseurannasta.

Onko kukaan saanut pahvista neuvolakorttia ja jos on, niin missä ja koska (siis sen jälkeen, kun Ipana-sovellus otettiin käyttöön)? Onko kokemusta, saako pahvisen kortin, jos ei omista älypuhelinta? Oon jopa harkinnut yksityistä neuvolaa ihan vain siksi, että sieltä vois (ehkä) saada pahvisen neuvolakortin.

@Venkula hyvä, että ootte saaneet puhutuksi miehen kanssa ilman, että homma on mennyt riitelyksi ja toinen toisen syyttelyksi. Totta kai ottaa aikansa, että toipuu tollasesta kolauksesta, mutta avoin keskustelu on varmasti siihen paras tie. <3

Omanapa kilometriviestin loppuun:
Kp 9 tänään, ovulaatio tulossa ensi viikolla ehkä ti–to-välillä. CB:n lila testi näytti aamulla kolmatta päivää vilkkuvaa hymyä, ja limat on muuttumassa kohti eggiksiä. Jotain vuotoja on ollut aukkarin jäljiltä eilen illalla ja tänään, mutta googletin kokemuksia ja hyvinvoitialueiden ohjeita, niin kaikissa sanotaan, että se on ihan normaalia. Kipuja tai hartiapistoksia mulla ei oo tuntunut, joten seuraillaan tilannetta.

Paineen tunnetta alavatsalla ja viel oikealla puolella sekä pientä jomottelua. Viimeksi tuli ovulaatiokivut pe, ja ovulaatio tapahtui la. Myös päänsärkyä on tänään ollut sekä pari näppyä ilmestynyt naamaan ja leukaperiin. Nyt näköjään kipuja tulee samallai, mitä muutkin täällä kertonu, että muutama päivä ennen. Tai ainakaan ovis ei voi viel tänään tai huomenna olla, kun follikkeli oli vasta 10-millinen. Se kai kasvaa 20–26-milliseksi ennen kuin puhkeaa. Ollaan mökillä miehen kans, ja meidän ystävä on tääl meidän "ottopoikana", mutta lähtee huomenna kotiinsa.

Mies on (mies)flunssassa, mutta sanoi tänä aamuna, että oli jo vähän parempi olo, joten let's hope for the best. Toivon niin kovasti, että meillä tärppäisi ja saisin plussan tikkuun. <3 Joulukuun vavva on mun unelma, joten tää on nyt mahdollisuus saada se. Ens kierrosta on tietysti kans viel olemassa teoriassa ihan hyvät mahikset joulukuiselle.

Ja sit viel yks juttu enneku lopetan: Sain kutsun työhaastatteluun! Oon siis vakityössä täl hetkel, mutta en niin kovin hyvin viihdy, mun meidän työkulttuuri ei ole mitenkään terveimmästä päästä. Törmäsin sit kahteen kiinnostavaan mahikseen, joihin päätin hakea. Toisen hakemus on viel työn alla.

PS. Viel @Kumpare ai Kukka Laakson valmennus? Mä oon hänen ja Sami Sundvikin juttuja seurannut enemmän ja vähemmän aktiivisesti jo toistakymmentä vuotta ja tekevät kyllä fiksuja juttuja molemmat. Hyvä, että kävit Kukka Laakson valmennuksen. En tiedä, miten sulla on, mutta yleisellä tasolla monella naisella taitaa olla haasteita enemmänkin siinä, että syö tarpeeksi ja oikeita asioita kuin se, että söisi liikaa. Toki kaikki on yksilöitä, mutta yhteiskunnassamme naisten syömisiä ja juomisia tarkkaillaan kyllä ihan suurennuslasilla, joten ei ihme, jos ruokasuhde kääntyy kierteelle.

Muokattu viimeksi:
En ole vähään aikaan kirjotellut, mutta välillä olen teidän jutut käynyt lukemassa ja hiljaa taustalla myötäelänyt. On ollut surullisempia tarinoita ja sitten ihania plussauutisia 😍 Antaa toivoa itsellekkin. Onnea kaikille plussanneille!

Oon tosiaan tietosesti pitänyt taukoa tästä ketjusta, koska alkoi oireiden tarkkailu jo mennä neuroottiseksi 😅 Tosiaan nyt yk 2 lopuillaan. Eilen dpo 11 tuli paperiin vaaleanpunaista limavuotoa ja hetkeksi toivo läikähti jossai sisällä, koska rinnat jatkoi kipeytymistä, mutta nyt äsken eli dpo 12 tapahtui sama homma ja alavatsaa ajoittain jomottelee eli menkat ne sieltä taitaa alkaa 😒 Harmittaa, mutta ei se auta kun pitää häntä pystyssä 🫡

Vinkkinä, jos joku syö Ferrodania, että toi Extra Vahva Rauta on Ferrodanin markettiversio; saman valmistajan eri levityskanavaan tehty tuote. Erona on se että toisen saat kaupasta, toisen apteekista, ja tietysti se, että marketversiossa on 100 tbl samalla hinnalla kuin apteekissa 60 tbl.

@Anni123
Tuo pausella oleminen v*tuttaa itseäkin tässä melkeinpä eniten. Kaikki on entäs jos, ja mitäs sitten. Tekisi mieli vaihtaa duunia, mutta entäs jos, auto pitäisi vaihtaa, pitääkö sen olla lapsi-yhteensopiva, rescue-kissankin tai kaksi haluaisin, voiko katsella niitä, joita ei suositella lapsiperheeseen? Alkaa ehkä omalla kohdalla kääntyä enemmän siihen, etten välitä, mietitään sitten jos joskus sattuu osumaan.

ON: Yrityskierto, hitto jaksa enää edes laskea, tosiaan hoitojonoon unohtumisen ja muistutuksen jälkeen sain ajan julkiselle lapsettomuuden selvittelyyn, mutta siitä tuskin tulee olemaan mitään iloa, koska nelikymppissynttärit osuu samalle viikolle. Tulee olemaan todella mielenkiintoinen käynti, en oikein tiedä miten kestän kasassa.

Jotain mainintaa oli rautalisistä. Itse ennen käytin ferrodan rautalisää mutta sitten vatsa alkoi mennä monen kuukauden käytön jälkeen aina aivan sekaisin joten lopetin sen. Ja ostin jotain poron maksa kapseleita joiden pitäisi rautaa sisältää paljon. 😂 Ne on sopinu mulle hyvin! Toki jos vegaani tai kasvissyöjä niin ne ei sovi. Luin vaan että hemirauta vai mikä olikaan eli eläinperäinen imeytyy paremmin niin siksi otin nuo nyt kokeeksi käyttöön. 🤔

Vähän parempi mieliala kun kävin äitini luona ihan muuten vaan. Sain hänen kanssaan juteltua paljon kaikesta. Vähän yritys asiastakin tuli puhuttua hänelle. Mutta myös monesta muusta jutusta... 😁

@Hailey Onnea! 😍

@Anni123 Samaistun vahvasti. Hienoa että on kuitenkin tälläinen palsta josta voi löytää näin hienoa vertaistukea. ❤️ Tänne voi kirjoitella kun siltä tuntuu tai vaan lukeakin näitä. Ja takasin mukaan pääsee aina jos välillä pitää vähän haukata happea ja pitää taukoa.

Munkaan mielestä sun jutuissa ei todellakaan ollut mitään hävettävää. Onhan tässä isosta asiasta kyse ja aina löytyy joku jolla on isommat murheet. Ei se himmennä sun tunteita ja kokemuksia. Oot niihin täysin oikeutettu!

Jännitetään siis yhdessä! Jotenkin kiva, jos joku sattuu olee samoissa päivissä. Oot tosiaan pari päivää mua edellä, koska meinasit testata? 😁 Mulla ei oo mitään poikkeavaa oiretta, vähän alkaa olla jotain kiputuntemusta alamahassa, menkkoja vois enteillä. Eilen tai toissapäivänä oli vähän vihlontaa. Mut siis tälläistä ollut ennenkin. Mies oli työmatkalla just oviksen aikoihin, mut taidettiin just saada talleteltua kun ovistesti näytti plussaa ja ennenkö mies lähti. Eli varsinainen ovispäivä jäi hyödyntämättä.

Mä testaan huomenna (dpo 10/kuitenkin vasta kp19/24), ja jos on nega niin otan yhden onnittelumaljan ja syön kiellettyjä juustoja. 🙈

@Maana Mannila Kiitos, varmaan katson nyt viel tän kierron ja sit koitan uskaltautua varamaan aikaa Felille. Mökkeily kuulostaa just ihanalta! Pian saatte sit myös kahdenkeskistä aikaa. Toivottavasti mies parantuu pian ja saatte hyödynnettyä hyvin oviksen. Mekin ollaan joskus miehen sairastaessa vaan tehty sit niin et mies vaan on ja mä hoidan homman maaliin. Väliin ei oo jääny kertaakaan 😅

Takaisin