Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä mietiskelin, missäköhän vaiheessa kannattaisi testata, kun ei ole ns. normaali kierto eikä ole tietoa tarkasti ovulaatiosta. Eli 4.2. km, vuoto loppui 11.2. Milloin testaisitte tilanteessani?
Ovulaatiohan voi tulla jopa viikon tai parinkin viikon päästä keskenmenon päätyttyä. Että ehkä jos ei ovulaatiosta tietoa testaisin niin siitä kerrasta kun seksiä ollut suunnilleen ovulaation aikoihin milloin siis luulisi sen olleen niin noin pari viikkoa suunnilleen ehkä kannattaa odottaa? 🤔 En kyllä itsekkään viimeksi kun oli keskenmeno ole varma ovulaatiosta niin testasin silloin kun keskenmenon toteamisesta oli kulunut noin kuukausi.

Mutta omaa selitystä... Sellaiset vähän kuin kuukautismaiset kipuilut alkaneet. 😂 Alaselkää eilisestä asti särkenyt ja tänään illalla alavatsaa alkanut pistelemään. Sekä alapäätä pistelee ja jomottelee myös. Varmaan jotain lugesteronien sivuvaikutuksia kun tuskin vuoto alkaa niiden läpi tai ainakaan näin aikaisin kun vasta kp24... 🤯

Haha itsekin ekassa ryhmässä luin viestejä ja samalla googlailin "mitä tarkoittaa DPO???" 😂 Hetken sai olla ihan kujalla ennen kuin oppi sanastot.

Omanapailen taas tähän alle, ja tähän väliin vielä onnittelut plussanneille jos en muistanut aiemmin onnitella!! mutta siis mun kierto on kyllä ihan sekaisin nyt. Huomenna alkaa kp32, ei merkkiäkään menkoista, testi negatiivinen ja kokoajan märkä/vuotava olo. Ihan jatkuvasti saa olla tarkastamassa eikö vieläkään oikeasti oo kuukautiset, vaikka ihan kokoajan tuntuu märältä. Mitähän tää mun kroppa taas touhuaa?
Mulla oli tässä kierrossa just toi olo, et menkat alkaa just. Mut ei alkanu ja sain sen haaleen plussan. Mikä sun kierron pituus normisti? Mul oli jo kolmatta päivää yli, kun tuli se haamuplussa.

@Mäntymetsä Onnittelut plussasta ja toivotaan tarrasukkia 🫶 Itse muuten sairastan myös colitista, sairastuin esikoisen syntymän jälkeen. Onko sulla minkälainen lääkitys? Mulla menee biologinen infuusiona enää tätä nykyä, kiva kun olen päässyt solusalpaajista eroon. Meillä toiveissa kolmas lapsi..

@Pakkanen Testailisin noin 3 viikkoa arvioidusta ovulaatiosta ja siitä sitten 3 päivän välein kunnes kierto alkaisi

@Kali Onpa kurjia jos ovat vain viivanpaikkoja. 😔 Mutta onhan joskus mahdollista että näkyy plussa vasta esim dpo 14 ja 16 jos on myöhäinen kiinnittyminen tai hidas hormoninousu.

Sitten omia juttuja. En tiedä miks mulla viesti karkaa aina keskeneräisenä?! No onneksi saa muokattua. Mä alan kallistua että mun kierto ei käynnistynytkään kunnolla koska vuotoa ei kuulu eikä näy. Saa nähdä milloin sitten käynnistyy - itse veikkaisin että kun palaan osittain ensi viikolla töihin ja päiviin tulee yli 8h imetysvälejä että silloin voisi käynnistyä..? Sitten vielä miehen motivoiminen, mutta tänään löysin hyvän porkkanan - mies melkein tiputti housut jalastaan kun tuli kotiin ja haaveili yhdestä autosta jolle en ole lämmennyt aiemmin mutta sanoin että senkun ostaa jos minä saan kolmannen vauvan 🤣 Huumoriahan tämä, mutta ei se mies nyt niin vastentahtoinen ole mitä välillä antaa ymmärtää. 🤭 Nyt taktiikkana on antaa aikaa ja sitä riittää jos kerta kiertokaan ei lähtenyt käyntiin...

Muokattu viimeksi:
Kp2 vuoto suurempi kuin yleensä, ihan jopa holahti kunnolla yhdessä kohtaa mitä ei ikinä oo tapahtunu. Ihan säikähdin että lensikö aivan ohi kun holahti niin paljon. Tavallisesti riittäis koko päivä aamusta iltaan yhdellä siteellä (joskus näin joutunu tehdä) mutta tänään piti jo 6 tunnin jälkeen vaihtaa kun yli oli tulossa. Koskaan ennen ei oo näin käyny ja jomotteli kun yleensä on käytännössä kivuttomat. Jotain siis tosiaan yritti tapahtua ja tämä vahvistaa sen, ei ne nännit muuten vaan olleet kipeät. Nyt iltaa kohti onneksi vuoto rauhoittunut normaalin niukaksi niin ei tarvi mitään erikoisjärjestelyä yötä varten.

@Mäntymetsä Onnittelut plussasta ja toivotaan tarrasukkia 🫶 Itse muuten sairastan myös colitista, sairastuin esikoisen syntymän jälkeen. Onko sulla minkälainen lääkitys? Mulla menee biologinen infuusiona enää tätä nykyä, kiva kun olen päässyt solusalpaajista eroon. Meillä toiveissa kolmas lapsi..
Kiitos ❤️
Minäkin sairastuin esikoisen syntymän jälkeen. Ainoa raskaus, jonka on saanut kokea ilman ylimääräistä asiaan kuulumatonta vaivaa. Lapsikin oli normaalikokoisin ja syntyi laskettuna aikana. Kaks seuraavaa syntyi pieninä viikkoihin nähden. Toka rv37 ja kolmannen raskauden aikana tuli paljon vastoinkäymisiä colitiksen takia ja se johti sektioon rv34. Toivoisin ehjempää kokemusta tästä neljännestä raskaudesta. Miehelle kun riittäs neljä lasta ja haluisin vielä kokea paremman raskausajan 🤞

Mulla on tällä hetkellä entyvio. Tuon kolmannen raskauden aikana mulle annettiin zesslyä. Raskausajan ongelmien vuoksi (jotka aika varmasti aiheutti nää cu lääkitykset, kun niitä taidettiin antaa mulle vähän liikaa siihen nähden, että olin raskaana ja ne siis aloitettiin mulle + kortisonia isoa annosta suoneen eli meni vastustuskyky todella alas) mulla ei ollut mitään lääkitystä kahteen vuoteen ja olo oli hyvä. Labrat sit kuitenkin alkoi väittää, että suolisto ei kunnossa ja zesslyä kokeiltiin uudelleen, mut se ei enää pitkän tauon jälkeen sopinut. Siirryttiin entyvioon, jota sain infuusiona viime vuoden puolella ja sit tammikuussa vielä kerran ja nyt oon just siirtynyt itse pistettävään. Mulla ei ollut koskaan välissä solunsalpaajia ja niitä mä aina myös kauhistelin eli ei haittaa, että ne on skipattu mun tapauksessa. Mulla tulee nyt tänä vuonna 10v sairastamista täyteen. Aika lailla nyt oikeestaan. Diagnoosin 10v vuosipäivään vielä kuukausia.

Takaisin