Olen taustalla hetken ketjuja lueskellut ja hyviä vinkkejä bongaillut. Ubikinonit tilattu ja ovistestejä ostettu!
Jospa sitä nyt esittäytyisi

Minä 38, mies 36 ja pillerit lopetin joulukuussa. Kummallakaan ei ole lapsia ennestään eli esikoinen haaveissa siis. Hormonaalinen ehkäisy ollut mulla käytössä teinistä lähtien eli yli 20 vuotta

Ensin vuosia yhdistelmäpillerit, sitten hormonikierukka ja sen jälkeen vielä reilun vuoden minipillerit. Eli omasta luonnollisesta kierrosta ei ole hajuakaan.
Nyt menossa toiset menkat pillereiden lopetuksen jälkeen. Tarkemmin sanottuna kp3. Edellinen kierto kesti 25 päivää. Molemmat menkat olleet aika niukat ja lyhyet verrattuna siihen, mitä ne oli parikymppisenä ennen hormonikierukkaa. Kierukan ja minipillereiden aikana ei siis ollut menkkoja ollenkaan. Pientä tiputtelua vaan suunnilleen kerran kuussa. Nyt sitten vähän huolestuttaa, että onko niukat menkat merkki hormonitoiminnan hiipumisesta, mutta toisaalta eihän se hormonitoiminta vielä ole varmaan täysin palautunut
Tosiaan, kun ikää jo 38 niin ajattelin, että haluan oman hedelmällisyystilanteen tarkistuttaa mahdollisimman pian. Mietin, että ostaisin raskautta suunnittelevan verikoepaketin Puhdin tms kautta ja menisin sitten tulosten selvittyä gynelle. Kauankohan pitäisi odottaa ennen verikokeisiin menoa?
Hirveän pitkä sepustus tuli!

Toivottavasti joku jaksaa lukea. Vaikuttaa kyllä aivan ihanalta ilmapiiri täällä, mitä näitä keskusteluja olen lueskellut.