Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Adela Haha, enpä yhtään huomannut typoa itse. 🙈 Olkaa hyvät naruista. 😅🤣

@Syssymyssy Sun seuraava mittaus tarkentavaa, oliko tuo huippulukema. Premom taitaa lukea kaikki alle 0,8...0,9 lowksi. Mutta jos seuraava on alempi, niin merkkaa sen peakiksi. Lähellä ainakin on! 👌

@Puolikuu mulla edellisissä kierroissa on kummiskin merkinnyt kaikki yli 0,5 high niin siks ihmettelin. Onneksi nuo saa itse korjailtua manuaalisesti 😅

Nyt tein testin ja olikohan 0.75, mutta olin salilla ja join vettä jonkin verran, niin en tiedä kuinka luotettava tuo luku on. Jos valvon tänään myöhään, niin teen ihan huvin vuoksi vielä yhden, vaikka kyllähän tuo posi on.

@Puolikuu mulla edellisissä kierroissa on kummiskin merkinnyt kaikki yli 0,5 high niin siks ihmettelin. Onneksi nuo saa itse korjailtua manuaalisesti 😅

Nyt tein testin ja olikohan 0.75, mutta olin salilla ja join vettä jonkin verran, niin en tiedä kuinka luotettava tuo luku on. Jos valvon tänään myöhään, niin teen ihan huvin vuoksi vielä yhden, vaikka kyllähän tuo posi on.
Ai jaa, no sitten onkin hassu epäloogisuus sovelluksen toimissa. 🤔 Mutta joo, joskus pitää näitä vähän auttaa. 😅

Olen taustalla hetken ketjuja lueskellut ja hyviä vinkkejä bongaillut. Ubikinonit tilattu ja ovistestejä ostettu!

Jospa sitä nyt esittäytyisi😊 Minä 38, mies 36 ja pillerit lopetin joulukuussa. Kummallakaan ei ole lapsia ennestään eli esikoinen haaveissa siis. Hormonaalinen ehkäisy ollut mulla käytössä teinistä lähtien eli yli 20 vuotta😨 Ensin vuosia yhdistelmäpillerit, sitten hormonikierukka ja sen jälkeen vielä reilun vuoden minipillerit. Eli omasta luonnollisesta kierrosta ei ole hajuakaan.😅

Nyt menossa toiset menkat pillereiden lopetuksen jälkeen. Tarkemmin sanottuna kp3. Edellinen kierto kesti 25 päivää. Molemmat menkat olleet aika niukat ja lyhyet verrattuna siihen, mitä ne oli parikymppisenä ennen hormonikierukkaa. Kierukan ja minipillereiden aikana ei siis ollut menkkoja ollenkaan. Pientä tiputtelua vaan suunnilleen kerran kuussa. Nyt sitten vähän huolestuttaa, että onko niukat menkat merkki hormonitoiminnan hiipumisesta, mutta toisaalta eihän se hormonitoiminta vielä ole varmaan täysin palautunut🤔

Tosiaan, kun ikää jo 38 niin ajattelin, että haluan oman hedelmällisyystilanteen tarkistuttaa mahdollisimman pian. Mietin, että ostaisin raskautta suunnittelevan verikoepaketin Puhdin tms kautta ja menisin sitten tulosten selvittyä gynelle. Kauankohan pitäisi odottaa ennen verikokeisiin menoa?

Hirveän pitkä sepustus tuli!😅 Toivottavasti joku jaksaa lukea. Vaikuttaa kyllä aivan ihanalta ilmapiiri täällä, mitä näitä keskusteluja olen lueskellut.🥰

Tervetuloa @Selmiina ! Plussatuulia 💞🫶

Kärsimätön omanapa: En muista kirjoittelinko jo tänne että torstai-iltana tunsin sängyllä maatessa kaksi tuikkaisua kohdun alueella ja sen jäljestä oikeastaan kaikenlainen "oireilu" on loppunut. Jos leikkisi että tuikkaisut olivat kiinnittyminen niin tänään illalla siitä olisi 2vrk - tein herkän rfsun testin nyt illalla 4-5 tunnin pidätyksellä ja oli puhtaasti negatiivinen. Ilmeisesti 3 päivää kiinnittymisestä voisi näkyä jo tuolla herkällä testillä, mutta pohdin teenkö huomenna aamusta vai jaksanko odottaa maanantaille. Olen tehnyt itseni kanssa sopimuksen että jos keskiviikkoon mennessä ei näy haamun haamua testeissä niin lopetan testailin ja jään katsomaan oliko tämä kaikki kuvittelua vai palautuuko kierto...

@Selmiina Mulla kans oli vuoto lyhyt ja hirmuisen paljon lyhyempi kuin nuorempana silloin kun esikoista alettiin yrittämään. Ei se ole merkki mistään huonosta. Olen huomannut, että menkat on vähän runsastunut siitä kun kierukka poistettiin, mutta ei radikaalisti. (Kestää pari päivää vain selkeästi punainen vuoto.) Ultrassa limakalvo on kuitenkin ollut riittävän paksuinen. Joten älä sitä murehdi! ❤️

@Mur Toivottavasti vielä plussaksi muuttuisi. 🙏 Eikös se ole niin, että aikaisilla päivillä aamupissa olisi luotettavin.

Takaisin