Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kiitos kommentista ja tarinanne jakamisesta. Onpa ikävä kuulla, että jouduitte kiireettömään jonoon julkisella. Ei ole helpoksi tehty tätä lapsentekoa nykyihmisille, kun ensin yrität räpeltää elämäs siihen kuntoon, että perusta olis jotain muuta kuin klemmareita, jesaria ja purukumia. Sit kun perusta on edes sinne päin, oot jo sen ikäinen, ettei onnistu luomuna etkä hoitojakaan enää saa. 🙄

Joku täällä kirjoitti kans siitä, että ivf:ään eivät päässeet, mutta oli kehotettu jatkamaan vielä luomusti yrittämistä, koska se saattais tärpätä. Liittyi follikkelien määrään, mitä kypsytyshoidossa oli saatu. Emma Taulon Yksin tehty lapsi -podcastissa puhutaan siitä, miten hedelmällisyys on romahtanut sekä naisilla että miehillä ja kemikaalialtistuksesta on puhuttu paljon mediassa.

@Liina1234 wau! Kiitos kattavasta tietopaketista! 🙏 Katselinkin jo vähän siemennestetutkimusten hintoja ja ei tosiaan vaikuta siltä, että ajaa kahden työsskäyvän aikuisen taloutta kuralle. Clearbluen ovulaatiotestit apteekin käsikaupastakin maksaa enemmän! Eli jos tästä kierrosta nyt ei tärppää, niin nostan varmaan asian miehen kanssa pöydälle. Just tosta syystä, että jos niin pitkälle mennään, niin olis sit tutkimuksia tehty ja voitais nopeammin aloittaa tarvittavat hoidot. Ja et tosiaan pelotellut yhtään, päin vastoin: tieto ainakin mun pelkoja ja epävarmuuksia hälventää paljon. Samoin mielellään kuulen muiden kokemuksia ja vinkkejä, että miten kannattaa tehdä ja mitä selvittää ensin. 🙏

@Syssymyssy no hyvä, että olit sairaana nyt, niin ehdit ehkä toipua ennen ovulaatioo eikä se jää ainakaan kuumeen takii tapahtumatta! Let’s hope for the best!

Mua aina kuumees paleltaa, sit tulee kuuma ja hiki, kun kuume alkaa laskea. Varmaan yksilöllistä — ja siis mähän siinä palelen, ei muut. Haha! Mies kuumaverinen ja lemmikkei meil ei oo, joten ihan keskenään saan hytistä. 🙈

Hyvä, että kilpirauhasarvot oli bueno. Mä tosin en tiedä, mitä niistä ”kuulisi” katsoa, mut erittäin hyvä just jees. 🤩

Omanapa loppuun: on tää odottaminen tuskallista, vaikka en täl hetkel uskokaan, että meil onnistui tässäkään kierrossa. Tehtiin ns. kaikki oppikirjan mukaan, mutta kun ei tärppää, niin ei tärppää. Päivän niilosmi: Jos et jaksa, niin koita vaan jaksaa. Siitä saan voimaa! 💫✨

Lisäys: Okei aamul sylkiovulaatiotestin jääkiteet oli aika tiheitä. Outoja pikkunäppyjä ollut kasvoissa ja reisissä. Äsken tarkistin kohdunkaulan liman JA SE OLI RUSEHTAVANPUNERTAVAA VALKOISEN SEASSA!!!!! Kuukautiset pitäis alkaa vasta vajaan viikon päästä. Toisaalt mul oli se yks 21 päivän kierto (nyt kp 22). Eli seuraan tilannetta ja että runsastuuko vuoto vai loppuuko se. Toivottavasti saan unta tän jännityksen keskellä. 😭😱😨
Onpas jännää, voisko olla kiinnittyminen? Meilläkin meni tää kierto oppikirjan mukaisesti ja oli vielä joku superovis, mut ei vaan oo yhtään luottoa. Edellinen kierto oli 26 päivää, nyt menossa kp 26, tänään vv ollu limaista. Odotan että huomenna tai viimeistään perjantaina se alkaa olemaan ruskeaa limaa kunnes alkaa vuotaa kunnolla.

vika omanapa ennen taukoa:

Kuukautiset nää on. Sit ens kierto menee harakoille kun mies jää kotiin ja mä lähden toiselle puolelle suomea. Tiputin kans puhelimeni kaupan laattalattiaan rintataskusta kumartuessa niin laite meni säleiksi ja joudun jättää sen kotiin reissusta. Tulee sen vuoksi taukoa kaikkeen sosiaaliseen mediaan plus tännekin 😅 ehkä ihan hyvä ottaa tällainen kunnon tauko ja etäisyyttä medioista varsinkin kun seuraava kierto tulee jäämään ilman yritystä.

Palailen tänne sit kun mun ja taaperon talvinen reissu on ohitse! Toivottavasti on haavat nuoltu siihen mennessä ja taas hyvä mieli uuteen yritykseen.

Omanapa tähän loppuun, että täällä kp 22, dpo 8, ei oireita eikä tuntemuksia. Oon pohtinut akupunktiossa käymistä seuraavassa tai/ja sitä seuraavassa kierrossa, jos ei aiemmin tärppää. Onko suosituksia Helsingistä? Yksi paikka on Runeberginkadulla, siellä mun käly on käynyt – tosin muista syistä, niin ajattelin ehkä sinne. Eiran sairaalassa on joku, mitä kätilönä työskentelevä tuttavani suositteli, ja sen voisi ehkä maksaa työsuhde-edulla. Mikä olikaan se jokin lisäravinne tai vastaava, mitä osa täällä on syöttäny miehilleen, että heillä uimareiden nopeus paranisi?

Mietin myös, paljonko haluan käyttää aikaa, rahaa ja energiaa siihen, että yritän parantaa mahdollisuuksia ns. kotikonstein (greippimehu on kokeiltu parissa kolmessa kierrossa ilman tuloksia, folaattilisä, ruokavalion, alkoholittomuus, savuttomuus, maltillinen kofeiinin saanti, riittävä lepo, liikunta jne. on kunnossa), jos jommassa kummassa meissä onkin jotain fyysistä vikaa tai jos vika onkin miehen siittiöissä? Mulla ainakin ovulaatiot tapahtuu, se on selvä ainakin testien ja oireiden perusteella. Toki mitä terveempi itse olen, kun lasta odotan, sitä paremmin jaksan raskauden, synnytyksen ja pikkulapsiajan, mutta mietin, että mitähän tuo mies voisi tehdä asian eteen muuta kuin ampua lastit oikeaan suuntaan oikeassa aikaikkunassa...

Voin suositella Donaferty (naiselle) ja Gelee Royale (kummallekin). Itselläni tärppäsi muistaakseni ekasta Donaferty-kierrosta. Gelee royale oli pari kk käytössä, ja se voimisti ovulaatiota. Ei vaikuttanut itselläni kierron pituuteen, vaikka jotkut sanovat, että heillä on vaikuttanut.

Joku kyseli, miten Flo ennustaa kierron pituutta. Varmaksi en tiedä, mutta olen ollut huomaavinani, että se laskee sen merkitystä ovulaatiosta. Kiertoni on epäsäännöllinen, ja kun esikoista yrittäessäni tikutin ovista ja merkitsin sen, niin Flo aina päivitti silloin kierron pituuden, ja minulla se piti aina paikkaansa. Luteaali on itselläni ollut aina sen 14vrk, joten en tiedä, käyttääkö Flo aina 14 vai käyttäjän henkilökohtaista luteaalivaiheen pituutta.

Takaisin