Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vähän omaanapaa tähän väliin: menkat lusittu ja taas se mieli kirkastui kohti seuraavaa ovista. Monet kierrot menny nyt yhdellä tallettelulla tai jos kahdella niin se tallettelu on ollut seuraavana päivänä. Tavara ei siis ole niin sanotusti ollut välttämättä tuoretta tai sisältänyt ihan hirveästi mitään (eikös se ollu pari päivää että ois enemmän uiskentelijoita?)

Tässä on nyt vaan se kiva pikku haaste, että mies ei halua tietää sen tarkemmin mistään. Kunhan tehdään. Molempia kiinnostaa suhteellisen vähän ja kun hommat hoidettu niin ei ihan justiin kiinnosta ihan hirmuisesti. Pitäis siis saada jotenkin fiilis nostatettua toiseenkin talletteluun ilman että se olisi väkinäistä. Ei oo tehty tästä liian helppoa kyllä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Esikoinen tuli ekasta ”puhtaasta” kierrosta e-pillerien jälkeen. Silloin jaksettiin jopa kolmesti talletella muutaman päivän aikana. Nyt kun talletteluiden mahdollisuudet rajalliset, lähinnä 21-22 jälkeen illalla kun lapsi nukkuu ja meitä väsyttää niin sehän innostaa puuhiin. Ellei sitten saisi houkuteltua tosi pikaisiin kun tulee töistä ja sit hakis lapsen hoidosta just saaneen näköisenä:rolling:
Tähän vuodenaikaan kun haet pikaisten jälkeen, on viel niin pimeää, ettei kukaan näe yhtään mitään. ;)

Mut joo hyvin tutulta kuulostaa, tosin mies toivoo, että kerron, koska kierto olis talletteluvaiheessa. Me mennään jo klo 20 maissa nukkumaan, joten tallettelut on haastava ajoittaa. Yleensä sit ennen nukkumaanmenoa ruoan jälkeen. Ei paras olo niihin hommiin. 🙈 Meillä syys—marraskuussa kans hyvässä lykyssä yksi yhdyntä per kierto, niin eihän se sillä ala kuin G. R. R. Martinin romaaneissa. 🙄

Meille rantautui manflu. Mut siis ihan kunnon tauti miehellä kun on korkeassa kuumeessa. Nyt mullakin alkanut kurkussa tuntemukset, joten eiköhän se varmaan mullekin kuumeen nakkaa ja pilaa kiinnittymisen 🥺 onneks ei ollu viime viikonloppuna kipeänä oviksen aikaan kuitenkaan.

Oli pakko jakaa tämäkin murhe johonkin😬 ihanaa viikonloppua kaikille, pysytään terveenä! 🙏

Päivitän nyt tännekkin ketjuun, mutta todella lyhyt kierto kun kp26 alkamassa vuoto. Vaikka aamulla ei mikään viitannut että alkaa tänään vaikka tiesin että pian alkaa. 🤣 Lähinnä huvittuneet fiilikset... Vaikka aiemmin vaivuin synkkyyteen päin jo, mutta vuoto melkein alkoi naurattaa kuinka oikeassa olinkaan taas. 😅

Tähän vuodenaikaan kun haet pikaisten jälkeen, on viel niin pimeää, ettei kukaan näe yhtään mitään. ;)

Mut joo hyvin tutulta kuulostaa, tosin mies toivoo, että kerron, koska kierto olis talletteluvaiheessa. Me mennään jo klo 20 maissa nukkumaan, joten tallettelut on haastava ajoittaa. Yleensä sit ennen nukkumaanmenoa ruoan jälkeen. Ei paras olo niihin hommiin. 🙈 Meillä syys—marraskuussa kans hyvässä lykyssä yksi yhdyntä per kierto, niin eihän se sillä ala kuin G. R. R. Martinin romaaneissa. 🙄
Olisikin pimeää, mutta kun ei ole. Haetaan sen verran aikaisin :rolling:

Ja tämäpä tämä. Elettäispä me kaikki jossain romaanissa jossa tiukka katse ja tuikkaus riittäis siihen että kaikilla raskaus alkais.

Mä aina vaan pissasin johonkin kertakäyttökuppiin johon dippasin sen liuskan 😅 en mä ikinä osuis sopivasti tikkuun.

Ovistikuista sen verran, että mä ekaa yrittäessä luovutin aika lailla heti niiden halpojen tikkujen kanssa ja ostin suoraan sen ClearBlun näytöllisen. Ei tarvinnut arvailla. Ekasta kierrosta tärppäsi. Nyt ostan noita edullisia alkuun kun haluan vaan suunnilleen saada hajua ovulaatiosta kun en tiedä miten kapselin vaikutukset vielä näkyy kierrossa.
Mä en jaksanut/muistanut joka päivä kaivaa uutta kertistä, niin sit joku kertoi täällä tai jossain muualla käyttävänsä kuukuppia tohon tarkoitukseen ja niin mäkin sit rupesin tekemään. Onpa pissakippo aina valmiina, ja kun desinfioivalla pyyhkeellä pyyhkii, niin ei jää mitään jäämiä siihen.

Mitä ovistikkuihin tulee, niin mä ja pissatestit ei olla kavereita. xD Oonkin näitä täällä foorumilla pähkäillyt, mutta tässä nyt viel viimeiset käänteet: Mä sain ekalle yrityskierrolle (heinä–elok. vaihteessa) ystävältä 9 kpl Pregcheck-ovulaatiotestejä, mutta jotenkin olin niin täynnä itsevarmuutta (ihan nolottaa nyt), että testailin vähän joskus ja jouluna ja en jaksanut sitä räpellystä niiden viivojen kyttäämisen kanssa, joten tikuista ei ollut mainittavasti apua. Käyttäjälähtöinen vika, tiedetään.

No sit tälle kuluvalle kierrolle päätin, että nyt prkl selvitän mun hedelmälliset päivät ja suuntasin apteekkiin ostamaan CB:n violetteja dual hormone -testejä. Tilasin vielä Raskauskeijulta lisää niitä siltä varalta, että apteekista ostamani eivät riitä. Ohjeen mukaan lyhyimmän kierron perusteella olis pitänyt aloittaa kp 5, mutta mä aloitin kp 3 ja pidin sit yhden päivän väliä ja jatkoin kp 5 (ehkä testi meni siksi sekaisin, mene ja tiedä), ja katso, kp 8 ilmestyi näyttöön pysyvä hymy ilman, että olin sitä ennen saanut nähdä ainoatakaan vilkkunaamaa! Eli kp 7 tyhjä ympyrä ja kp 8 pysyvä hymy. Siitä kaks päivää eteenpäin tallettelut, mutta rupesin sit tarkkaileen mun muita oireita ja niiden perusteella tulkitsin, että ovulaatio ei vielä tuolloin tapahtunut vaan lh-arvo alkoi vasta vähitellen kohota. Jos olisin tuohon testiin luottanut, niin olis talleteltu ihan liian aikaisin. Nyt arvelen ovultaation olleen tosiaan kp 13 tai kp 14 (luultavasti niiden välisenä yönä tai sit tosi aikaisin kp 4 aamulla).

Mulla muuten kierto sen 26–28 päivää, mutta yks omituinen 21 päivän kierto oli elokuussa, niin sen takia aloitin testaamisen jo niin aikaisin. Oura arveli, että ovulaatio olisi tuolla ollut kp 10, mutta kun pari päivää sitten kelasin taakse päin, niin siellä lukikin vain jotain, että odottaa vahvistamista. En tiedä, mikä juttu oli, mutta voi olla, että kuparikierukan poisto jotenkin vaikutti vuotoihin, vaikkei olekaan hormonaalinen ehkäisy.

@Kali Huumori on hyvä keino käsitellä vaikeita asioita ja tunteita. Mitä vaikeampi tunne, sen mustempaa huumori. Vanha viidakon sanonta kuuluu: "Ei muuta ku leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä."

@Rouva W ah no se on sitten toinen asia. Mut sanoisin, että ihmiset on niin keskittyneitä omaan elämäänsä ja omiin asioihinsa, etteivät juuri ennätä kiinnittää huomiota siihen, miltä joku muu näyttää. Päiväkodin työntekijät odottaa näkevänsä töistä tulevan vanhemman, joka hakee lapsensa kotiin, ja ovat kiitollisia siitä, että on yksi lapsi vähemmän heidän vastuullaan sen iltapäivän osalta. Tiukka tuijotus, tuikkaus, istu saunanlauteilla siinä, mistä mies just nousi, ja muista katsella säännöllisesti miehen alkkareita. Tuota kun tarpeeksi toisaa, niin on se kumma, jos ei rupea tapahtumaan! ; )

@Maana Mannila sanoinkin miehellekin että sitten jännätään ensi eli jo yrityskerta 12 lopputulosta. Ei raskautta vai neljäs kemiallinen vai se kolmas keskenmeno! Mies ei pitänyt tuosta vaikka vähän vitsillä sanoin tuon... 😵

Mä en jaksanut/muistanut joka päivä kaivaa uutta kertistä, niin sit joku kertoi täällä tai jossain muualla käyttävänsä kuukuppia tohon tarkoitukseen ja niin mäkin sit rupesin tekemään. Onpa pissakippo aina valmiina, ja kun desinfioivalla pyyhkeellä pyyhkii, niin ei jää mitään jäämiä siihen.

Mitä ovistikkuihin tulee, niin mä ja pissatestit ei olla kavereita. xD Oonkin näitä täällä foorumilla pähkäillyt, mutta tässä nyt viel viimeiset käänteet: Mä sain ekalle yrityskierrolle (heinä–elok. vaihteessa) ystävältä 9 kpl Pregcheck-ovulaatiotestejä, mutta jotenkin olin niin täynnä itsevarmuutta (ihan nolottaa nyt), että testailin vähän joskus ja jouluna ja en jaksanut sitä räpellystä niiden viivojen kyttäämisen kanssa, joten tikuista ei ollut mainittavasti apua. Käyttäjälähtöinen vika, tiedetään.

No sit tälle kuluvalle kierrolle päätin, että nyt prkl selvitän mun hedelmälliset päivät ja suuntasin apteekkiin ostamaan CB:n violetteja dual hormone -testejä. Tilasin vielä Raskauskeijulta lisää niitä siltä varalta, että apteekista ostamani eivät riitä. Ohjeen mukaan lyhyimmän kierron perusteella olis pitänyt aloittaa kp 5, mutta mä aloitin kp 3 ja pidin sit yhden päivän väliä ja jatkoin kp 5 (ehkä testi meni siksi sekaisin, mene ja tiedä), ja katso, kp 8 ilmestyi näyttöön pysyvä hymy ilman, että olin sitä ennen saanut nähdä ainoatakaan vilkkunaamaa! Eli kp 7 tyhjä ympyrä ja kp 8 pysyvä hymy. Siitä kaks päivää eteenpäin tallettelut, mutta rupesin sit tarkkaileen mun muita oireita ja niiden perusteella tulkitsin, että ovulaatio ei vielä tuolloin tapahtunut vaan lh-arvo alkoi vasta vähitellen kohota. Jos olisin tuohon testiin luottanut, niin olis talleteltu ihan liian aikaisin. Nyt arvelen ovultaation olleen tosiaan kp 13 tai kp 14 (luultavasti niiden välisenä yönä tai sit tosi aikaisin kp 4 aamulla).

Mulla muuten kierto sen 26–28 päivää, mutta yks omituinen 21 päivän kierto oli elokuussa, niin sen takia aloitin testaamisen jo niin aikaisin. Oura arveli, että ovulaatio olisi tuolla ollut kp 10, mutta kun pari päivää sitten kelasin taakse päin, niin siellä lukikin vain jotain, että odottaa vahvistamista. En tiedä, mikä juttu oli, mutta voi olla, että kuparikierukan poisto jotenkin vaikutti vuotoihin, vaikkei olekaan hormonaalinen ehkäisy.

@Kali Huumori on hyvä keino käsitellä vaikeita asioita ja tunteita. Mitä vaikeampi tunne, sen mustempaa huumori. Vanha viidakon sanonta kuuluu: "Ei muuta ku leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä."

@Rouva W ah no se on sitten toinen asia. Mut sanoisin, että ihmiset on niin keskittyneitä omaan elämäänsä ja omiin asioihinsa, etteivät juuri ennätä kiinnittää huomiota siihen, miltä joku muu näyttää. Päiväkodin työntekijät odottaa näkevänsä töistä tulevan vanhemman, joka hakee lapsensa kotiin, ja ovat kiitollisia siitä, että on yksi lapsi vähemmän heidän vastuullaan sen iltapäivän osalta. Tiukka tuijotus, tuikkaus, istu saunanlauteilla siinä, mistä mies just nousi, ja muista katsella säännöllisesti miehen alkkareita. Tuota kun tarpeeksi toisaa, niin on se kumma, jos ei rupea tapahtumaan! ; )

Onpas jännä tuo ”tyhjästä” tullut hymy! Mulla on nyt ehkä se hyvä puoli tässä että pääsen ainakin nyt 3-4 kiertoa seuraamaan aamulämpöjä suoraan, mulla siis Apple Watch mittaa lämpöä. Niin saan tuosta Natural Cyclesistä sitten apua yritykseen myös! Kaveri käytti kans parin yrityskierron jälkeen tuota digitestiä, ja tärppäsi ekasta jolloin käytti sitä, mutta eihän se mikään taikakeino ole. Mutta auttoi ekalla kerralla niin varmasti käytän toisellakin, mä en jaksa myöskään yrittää tulkita halpistestien viivoja 😅 eikä siis ollut se dual hormone vaan se simppelimoi

Olisikin pimeää, mutta kun ei ole. Haetaan sen verran aikaisin :rolling:

Ja tämäpä tämä. Elettäispä me kaikki jossain romaanissa jossa tiukka katse ja tuikkaus riittäis siihen että kaikilla raskaus alkais.
Tuo olisikin näppärää! Mutta en ehkä silti valitsisi niitä @Maana Mannila mainitsemia G.R.R. Martinin romaaneja. Vähän liian iso todennäköisyys, että dramaattisesta alusta huolimatta käy kuitenkin lopulta enemmän tai vähemmän huonosti. 😅

@Maana Mannila sanoinkin miehellekin että sitten jännätään ensi eli jo yrityskerta 12 lopputulosta. Ei raskautta vai neljäs kemiallinen vai se kolmas keskenmeno! Mies ei pitänyt tuosta vaikka vähän vitsillä sanoin tuon... 😵
Jokainen tietysti käsittelee asioita omalla tavallaan, ja huumori on tietenkin jokaisella vähän omanlaistaan. Toivottavasti mieskin tuosta vielä toipuu, ja lukujen valossahan raskaaksi tuleminen kestää useimmilla pareilla pidempään kuin he olivat odottaneet. Hyvä, että pystytte kuitenkin keskustelemaan asioista miehen kanssa.

Onpas jännä tuo ”tyhjästä” tullut hymy! Mulla on nyt ehkä se hyvä puoli tässä että pääsen ainakin nyt 3-4 kiertoa seuraamaan aamulämpöjä suoraan, mulla siis Apple Watch mittaa lämpöä. Niin saan tuosta Natural Cyclesistä sitten apua yritykseen myös! Kaveri käytti kans parin yrityskierron jälkeen tuota digitestiä, ja tärppäsi ekasta jolloin käytti sitä, mutta eihän se mikään taikakeino ole. Mutta auttoi ekalla kerralla niin varmasti käytän toisellakin, mä en jaksa myöskään yrittää tulkita halpistestien viivoja 😅 eikä siis ollut se dual hormone vaan se simppelimoi
Joo varmaan tosiaan tein ekan testauksen liian aikaisin. Mutta siis tässähän on vasta eka kierto, jossa tuota CB:n dual hormonea kokeilen ovulaation löytämiseen, ja ainakin nyt aloitettiin riittävän aikaisin tallettelut ja jatkettiin niitä myös suht uutterasti. Nyt dpo 3, joten vielä on piinapäiviä sen 1,5 viikkoa. 🫣

Lisäys: Mulla on kans Oura-sormus ollut käytössä jo vuosia, niin sen kanssa lämpöjä mittailen sekä muita kierron oireita, kuten leposykettä ja hrv-tasapainoa. Lisäksi nää perinteisemmät oireiden seurannat käytössä eli kohdunkaulan liman, kohdunkaulan ja kohdunsuun tarkkailu, jotta sais mahdollisimman tarkasti määritettyä oman ovulaation ja sitä kautta hedelmälliset päivät.

Tuo olisikin näppärää! Mutta en ehkä silti valitsisi niitä @Maana Mannila mainitsemia G.R.R. Martinin romaaneja. Vähän liian iso todennäköisyys, että dramaattisesta alusta huolimatta käy kuitenkin lopulta enemmän tai vähemmän huonosti. 😅
Enpä kyllä itsekään, mutta voisin ottaa niistä vain sen, miten helposti raskaus alkaa. xD Rusinat pullasta ja silleen

Onkohan kellään käynyt että testannut negatiivisen vielä dpo12 ja myöhemmin tullut positiivinen?? Kaikissa paitsi ekassa jolloin en testannut vasta kun kuukautiset selkeästi myöhässä 3-4 päivää saanut dpo12 mennessä ja myöhäisin ollut dpo12 eka hailura. Ja toki eilen näkyi joku haamu mutta tänään ehkä sama tai jopa vähemmän näkyvä mutta clearbluen herkkä digi ei raskaana tulos kun mies pyysi vielä sen tekemään. 😂 Ja tarkoitan että dpo12 on testattu ja ollut negatiivinen ei niin että ei ole testattu kuin vasta myöhään ekan kerran tai monen päivän välillä...

Ajattelin vaan kun mies sitä mieltä että ei se välttämättä tänään edes näkyisi vaikka olisi raskaana, en vaan hänelle kehdannut tai viitsinyt alkaa selittämään faktoja mun eri kierroista koska joskus olen tehnyt niin ja sanonut silti että voihan se joskus olla myöhempään tulossa. 😒 Niin ajattelin että ei varmaan tälläistä tapahtunut tai ainakin todella erittäin harvinaista ja mietin miten selitän tämän miehelle että toivo on tältä kertaa jo kuollut niin sanotusti oikeasti. 😅 Neuvoja myös miten selittää miehelle tämä? En halua siis että hän turhia toivoo.

Oon tainnut aikaisemmin asiaa kommentoida, mutta minulla kaikissa neljässä raskaudessa. Testannut kun olleet menkat päivän myöhässä ->nega, kolme päivää myöhässä, pieni viiva, viisi päivää myöhässä vahvempi viiva ja sitä rataa. Eli on täysin mahdollista, että plussa tulee myöhemmin.

Tällä hetkellä käytössä kuukuppi (prismasta) kun sen saa hyvin sisälle ja sit se on lämpimämpi verrattuna lasiin (tappaa siittiöitä vähemmän jos ei oo lasia). Mies tekee siemennesteet lasiin, vaihdetaan oviaukossa mulle kuppi ja hän kattoo lasta ja mä meen 10 min ajaksi makoilee kuppi sisällä ja jalat seinällä.

Meillä on nyt tilattuna ja toimitettuna noin 200kpl liuskaovulaatiotestejä ja sit joku siemennysapuväline, joka ohjaa siittiöt kohdunsuulle. Vähän kuin joku suppilo 🤣 Olin kierron alussa niin skeptinen, että mies pani tilaukseen silloin niitä aikoja.

Oon tainnut aikaisemmin asiaa kommentoida, mutta minulla kaikissa neljässä raskaudessa. Testannut kun olleet menkat päivän myöhässä ->nega, kolme päivää myöhässä, pieni viiva, viisi päivää myöhässä vahvempi viiva ja sitä rataa. Eli on täysin mahdollista, että plussa tulee myöhemmin.
Okei no hyvä tietää jatkoa varten jos ei seuraavassa/seuraavissa kierroissa kuulu plussaa ajoissa. Toki nyt peli menetetty tältä kertaa kun muutama tunti sitten näkyi pyyhkiessä tippa ruskeaa verta. Laitoin siteen joka vielä puhdas mutta ei se nyt näin nopeasti voikkaan yltyä runsaaksi. 🤷‍♀️

Okei no hyvä tietää jatkoa varten jos ei seuraavassa/seuraavissa kierroissa kuulu plussaa ajoissa. Toki nyt peli menetetty tältä kertaa kun muutama tunti sitten näkyi pyyhkiessä tippa ruskeaa verta. Laitoin siteen joka vielä puhdas mutta ei se nyt näin nopeasti voikkaan yltyä runsaaksi. 🤷‍♀️

Tsemppiä kovasti teille, ootte tosi kivisen matkan käyneet tähän asti. Täytyy tuohon miehen optimismiin kommentoida, että mun puolisolla kans aina ollut kova luotto. Hän toki oppi olemaan varovaisempi, kun ollaan nt- ultrassa muutaman kerran todettu eloton yksilö 🫣 Mutta ei se sitä optimismia vienyt

Voiko terolutit aiheuttaa tunnevuoristorataa? Mitä kokemuksia muilla?

Hirvee ääripäiden kuohunta menossa kun kävin tänään ostaa ruutupaperia suunnitellakseni vastasyntyneen neuleet ja sit heti sen jälkeen istuin miltein vapisten ahdistuksesta syömässä subia 😅

Hirvee ääripäiden kuohunta menossa kun kävin tänään ostaa ruutupaperia suunnitellakseni vastasyntyneen neuleet ja sit heti sen jälkeen istuin miltein vapisten ahdistuksesta syömässä subia 😅
Vastanyntyneen neuleiden suunnittelu kuulostaa ihanalta! Ihastus-reaktio siis sille, ei tunnevuoristoradalle. Ite en oo kaksinen käsityöihminen, ni ihailen kädentaitoisia ihmisiä. 😍

Joo. Oon aina välillä niiden kanssa tosi syvissä vesissä. Kerran olin niin loppu, että olin jo lähdössä päivystykseen et ottakaa osastolle..

@Syksynlapsi Sama täällä, molemmilla kunnon flunssa päällä. 🤧 Olo on kuin jyrän alle jääneellä, mutta ei auta muu kun räkien ja köhien pistää peitto heilumaan kun on ovis tulossa. Tosin nyt vähän mietityttää, että jääköhän se väliin tai lykkääntyykö tämän taudin takia. Niin paha hedari, että buranaakin pakko ottaa. Vähän meinaa harmittaa, että menikö nyt plörinäksi tämäkin kierto, mutta minkäs teet. 🥹

@Suskikitten Mielenkiintoista kuulla, että talletukset voi hoitaa noinkin! Olen joskus miettinyt, että voisikohan toimia noin, hyvä tietää siis. 😀

Edit: Nyt tulikin vessassa käydessä kunnon ovulaatiolimat, joten jospa se sieltä tulisi. 🤞🏼 Koostumus tosin ihmeen valkoinen, kun yleensä se on ihan kirkasta. Nojoo, välillä alkaa ihan huvittaa kaikki tämä eritteiden sun muiden ylianalysointi. 😂

Muokattu viimeksi:
Takaisin