Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans hyvin oireetonta ennen plussaa esikoisen kanssa. Hyvin pian plussan jälkeen ainut oire että rinnat herkemmät ja teki mieli nukkua toppi tai toppiliivit päällä. Ja toki se oli käytännössä likimain ainut oire ennen raskaushepatoosia noin viikolla 26.

@Kumpare kyllä mä tänään käyn kaupan kautta, nii pakko ostaa ainakin alkuviikolle valmiiksi. 😄 Toisaalta sit tiedän itteni ja oon varmasti illalla tai viimeistään huomenna aamusta pissimässä tikkuun. 😂

@Kumpare Onpa ihanaa, että sulla on tuollainen esimies ja sanonut noin. 🥰 Jos voisin palata ajassa taaksepäin, olisin patistanut miestä aloittamaan aiemmin toisen yrityksen. Niin se vaan on, että perhe on tärkein ja lasten saaminen ei ole itsestäänselvyys. (Kuulostaa siltä, että saatamme olla samalla alalla tai ainakin samankaltaisella.)

Täällä ovis käsillä ja ennätyksellisesti oli kolme talletusta, -dpo5, -dpo2 ja -dpo1. 🥳 Kaikki panokset peliin, ja nyt tuntuu ikuisuudelta odotella viikko, ennen kuin jotain voisi alkaa edes tuntumaan. 😅

Muokattu viimeksi:
Ihanaa tosiaan että tänne ketjuun on tullu plussa jo näin alkuvuonna! Toivottavasti tulee monia lisää. 🥰

En usko, että olen raskaana siitä positiivisesta herkästä testistä huolimatta. Uskon, että terveyskeskuksen (kahdesti) antama arvio varhaisesta keskenmenosta pitää todennäköisenä paikkaansa. Tein uuden tavallisen raskaustestin, joka oli negatiivinen.

Mulla jatkuu verinen vuoto tänään 12. päivää. Viime yönä ja tänä aamuna vuoto on kuitenkin ollut selkeästi ruskeaa eikä kirkkaanpunaista ja aiempaa vähäisempää, joten vuoto varmaan loppuu pian.

Mun rinnat eivät koskaan ole olleet niin turvoksissa ja kipeät kuin viime viikkojen aikana. 😅 Pahin turvotus on nyt onneksi jo selkeästi laskenut! Rinnat eivät ole enää kipeätkään. Lisäksi yksi kokemani oire on ollut epämääräiset tuntemukset ja vihlaisut alavatsassa.

Vaikuttaa joka tapauksessa siltä, että tilanne on normalisoitumassa.

Yritän miettiä asiaa positiivisen kautta: Ainakin jotain tapahtui!

Jos nyt mietin, miten ennen vuotoa olleet oireet erosivat tavallisesta negakierrosta, niin mulla ei tainnut olla kuukautiskipuja. 🤔

@Pumperoinen Mun esimies on kyllä ihana! Antoi täsmävinkkejäkin kuinka tehdään tyttö! 🤣 Mullahan on kaksi poikaa ja haluaisin tytön. Toki kolmas jantteri olisi myös hyvin toivottu. ❤️ Mun ei tarvinnut miestä suostutella, sillä hänellä oli kovempi kuume kuin mulla ja olisi ollut valmis kolmanteen paljon aiemmin. (Rakennusalalla suunnittelupuolella pyörin. 🫢 Melko karuja vuosia eletty nyt niin tuntuu ”väärältä” alkaa taas lapsentekoon kun vihdoin ja viimein alkaa piristymisen merkkejä näkyä!)

@Syyskukka sehän on hienoa, että pystyt ajatella noin. Onhan se hyvä juttu, että raskaus on tapahtunut, vaikka ei mennytkään loppuun asti. Pidän sormet ristissä, että seuraava kierto olisi teidän kierto. ❤️

Tohon rintojen kipeytymiseen: ennen esikoista mulla kipeytyi aina ennen menkkoja, mut esikoisen imetyksen jälkeen tuntuu että ne on muuttunu ihan tunnottomiksi 🤣 siitä on siis mahdotonta päätellä enää mitään

@Kumpare Sulla taisi mennä tägäys väärälle, mut ei se mitään.. ☺️ Mä kans rakennusalalla, toki oma pöytä on ollut täpötäynnä koko ajan.. 😬 Mutta kiva, että piristystä on siellä! Töitä kuitenkin ehtii tekemään sitten koko loppuelämänsä. 😅

@Kumpare Sulla taisi mennä tägäys väärälle, mut ei se mitään.. ☺️ Mä kans rakennusalalla, toki oma pöytä on ollut täpötäynnä koko ajan.. 😬 Mutta kiva, että piristystä on siellä! Töitä kuitenkin ehtii tekemään sitten koko loppuelämänsä. 😅

Arvasin, että säkin olet! 😁 Ja puhelimella on hankala vastailla toisten viesteihin, joten voi mennä tulevaisuudessakin väärin. 😅

Ähh kun ei tiedä pitäiskö haaskata tuolta tuo toinen rfsun varhainen testi, kun samalla dpolla tuli viimeksi jo eka haamu. Nyt taas tuntuu että varmasti kuvittelin kaiken, mutta toisaalta taas ei. Ja missä on menkkoja ennakoivat ärsytykset? 😅

Mulla oikea puoli alavatsaa ja kylkeä ollut kipeä tänään, suunnilleen siitä munasarjojen kohdalta oikealta.. 🫣 Mietin jo olisiko ovulaatiosta johtuvaa, mutta kun aamuinen clearbluen laitteeseen laitettava ovulaatiotesti näytti vain korkeaa lukemaa taas niin en usko että ovulaatio kun se ei ole vielä kertaakaan näyttänyt huippu lukemaa. Ärsyttävää kun selkeästi huomaan sen kivun, kun kissakin käveli vatsan päältä juuri sen kohdan yli missä kipua oli ja sattui muuten aika paljon! 😂 Niin en todellakaan kuvitellut sitä kipua...

Tulisi nyt edes se ovulaatio tässä kierrossa. Vieläkään en ole varma oliko keskenmenon jälkeisessä kierrossa edes ovulaatiota kun venyi niin pitkäksi se. Joka tapauksessa pitäisi kai alkaa yrittämään, kun keskiviikkona viimeksi talleteltu ja kun nyt venyy tälleen niin eihän se ole tarpeeksi lähellä jos ovulaatio esim maanantaina jos huomenna se huippu tulisi edes nyt viimein. 😣 Huomenna jo kp14... Yleensä tässä vaiheessa ovulaatiotestit jo positiivista näyttäneet. Niin senkin suhteen vähän epätoivoinen olo, muitakin syitä kyllä miksi tälläinen epätoivoinen olo...

@Kali Eiköhän se ovulaatio siellä tee tuloaan. Mulla ainakin jomotteli muutamana päivänä jo ennen ovista. Ensin vasemmalla puolella ja myöhemmin ja lähempänä oikealla. Kävi mielessä myös, että voisiko olla tuplairtoaminen.. 🫣 Toivotaan, että tulisi jo vaikka huomenna pysyvä hymynaama siellä! 🙏🌈

@Kali Tunnen fiiliksesi ja tuskasi ❤️ Itse testailen tällä hetkellä raskaustesteillä milloin raskaushormooni on poistunut kehosta keskenmenon jäljiltä... Vielä on selvät 2 viivaa vaikkakin haalenemaan päin.

Enemmän on miettinyt ajatuksella montako keskenmenoa on raja että lopetetaan yritys kuin että "seuraavasta se varmaan tulee syliin asti"... Vähän soimaan itseäni että miksi olin niin optimistinen viime raskauden suhteen kun tiedän taustani raskauksissa, sitä on melkein helpompi olla pessimisti koska sitten ei putoa niin korkealta kun keskenmeno tuleekin.. Kerrottiin tosi monelle raskaudesta, seuraavasta ei sitten kerrota jos raskaaksi enää tulen 😞

@hiiru Kovasti onnea plussasta! 😍 Nyt vaan viivalle vahvistusta ja tarrasukkia matkaan! ❤️❤️

@Kali Tunnen fiiliksesi ja tuskasi ❤️ Itse testailen tällä hetkellä raskaustesteillä milloin raskaushormooni on poistunut kehosta keskenmenon jäljiltä... Vielä on selvät 2 viivaa vaikkakin haalenemaan päin.

Enemmän on miettinyt ajatuksella montako keskenmenoa on raja että lopetetaan yritys kuin että "seuraavasta se varmaan tulee syliin asti"... Vähän soimaan itseäni että miksi olin niin optimistinen viime raskauden suhteen kun tiedän taustani raskauksissa, sitä on melkein helpompi olla pessimisti koska sitten ei putoa niin korkealta kun keskenmeno tuleekin.. Kerrottiin tosi monelle raskaudesta, seuraavasta ei sitten kerrota jos raskaaksi enää tulen 😞

@hiiru Kovasti onnea plussasta! 😍 Nyt vaan viivalle vahvistusta ja tarrasukkia matkaan! ❤️❤️
Mäkin kerkesin kertoa kaikille kelle halusin omalta puolelta viime raskaudessa. Mies ei ollut kertonut omalle perheelleen joka nyt ainakin hyvin ajateltu kun meni kesken sekin. Ja itse olen ajtellut että kun seuraava raskaus tapahtuu ja mitä suuremmalla todennäköisesti kesken menee sekin koska miksi ei menisi? Toivon lähinnä vaan että kestäisi edes sen 6+0 viikoille niin pääsisi sen vuoksi edes tutkimuksiin vihdoin. 😮‍💨

Saa nähdä kyllä tuleeko huomenna siihen laitteeseen huippu lukema. Sitten olisi varmaan viimeistään yritettävä talletella tai tämä kierto jää välistä. Ei kyllä yhtään sellaisella tuulella ole että kiinnostaisi edes, ainakin nyt tuntuu siltä... 😪 No se on huomisen ongelma koska tänään ei ainakaan yritetä kun mies meni jo nukkumaan hetki sitten. 🤷‍♀️

Hei te joilla on kipuja ovulaation aikaan; saatteko ovisplussan testiin samana päivänä kun kivut alkavat vai vasta sen jälkeen? 🤔

Samana päivänä! En kylläkään ehtinyt viimeksikään heti ensimmäisistä vihlaisuista kokeilla, mutta saman päivän iltana oli vahva plussa tikussa. 😄 Tulisiko sitten ihan ensikivuista, pitäisi kokeilla jos ehtisi.

Hei te joilla on kipuja ovulaation aikaan; saatteko ovisplussan testiin samana päivänä kun kivut alkavat vai vasta sen jälkeen? 🤔
Yleensä seuraavana päivänä pahimmat, mut kahdessa(?) edellisessä kierrossa alkaneet jo samana päivänä. Testaan useimmiten Clearbluen lilalla, eli aamuisin sen kerran. Oiskin hauska joskus tehdä liuskoja samaan aikaan, niin tietäis vähän tarkemmin ja vois laskea niistä et kauan menee plussasta kipuihin. 🤔

@Kumpare Pettymys olisi varmaan ollut suurempi, jos olisin ensin tehnyt positiivisen testin, jota olisi seurannut vuoto ja negatiivinen testi. Mulla järjestys oli toinen (vuoto, negatiivinen testi, positiivinen herkkä, myöhemmin negatiivinen testi), niin olin lähinnä ihmeissäni. Olin luullut kuukautisten alkaneen, mutta aloin epäillä, kun oli niin outoja oireita ja vuoto vaan jatkui. 😅 Joten mulle selvisi vasta aika myöhään, mistä edes on kyse. 🫢

Kerrottiin tosi monelle raskaudesta, seuraavasta ei sitten kerrota jos raskaaksi enää tulen 😞
Meillä on kans päätös että ei kerrota kenellekään. Välillä houkuttaisi vetää homma niin pitkälle että synnytyksen jälkeen vasta kertoo. En sit tiiä onnistuisinko salaa raskautta niin pitkään kun oon yleensä kuin kuivattu kesärotta keholtani, mutta pukeudun isoihin mekkoihin paljon…

Leikin eilen ajatuksella että JOS tulisi ihan putkeen menevä raskaus niin teen viimeiselle kuukaudelle neule”kalenterin”. Eli joka päivälle joku lyhyt pätkä neulottavaa ja lopputulos on vastasyntyneen nuttu. Mun äiti ja anoppi on käsityöharrastajia niin se voisi olla söpö tapa paljastaa raskaus. Sit lapsikin syntyisi talvella niin villa-asu olisi kiva.

Meillä on kans päätös että ei kerrota kenellekään. Välillä houkuttaisi vetää homma niin pitkälle että synnytyksen jälkeen vasta kertoo. En sit tiiä onnistuisinko salaa raskautta niin pitkään kun oon yleensä kuin kuivattu kesärotta keholtani, mutta pukeudun isoihin mekkoihin paljon…

Leikin eilen ajatuksella että JOS tulisi ihan putkeen menevä raskaus niin teen viimeiselle kuukaudelle neule”kalenterin”. Eli joka päivälle joku lyhyt pätkä neulottavaa ja lopputulos on vastasyntyneen nuttu. Mun äiti ja anoppi on käsityöharrastajia niin se voisi olla söpö tapa paljastaa raskaus. Sit lapsikin syntyisi talvella niin villa-asu olisi kiva.
Munkin tekis mieli olla pitkään kertomatta kenellekään, mut mulla alkaa maha näkyä suunnilleen heti kun plussa pärähtää testiin 🫠 töissäkin ne on molemmilla kerroilla arvannut jo paljon ennenku oon itse siitä kertonut 🫢

Tuo neulejuttu on kyllä tosi söpö idea 😍

Takaisin