Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on arvioidun oviksen mukaan dpo11 tänään, voi oikeasti olla +- 1 tai 2 päivää. Kuitenkin perjantaille ennustelee kuukautisten alkavan, joten näinä päivinä mulla yleensä alkais jo tiputella. Oireita ei ole ollut mihinkään suuntaan, mutta se onkin nyt mielenkiintoinen juttu seurata. Mulla esikoisen syntymän jälkeen hävisi menkkaoireet lähes kokonaan. Ei mitään rintojen turpoamista tai alavatsan nippailuja tai muutakaan, mikä on ennen enteillyt menkkoja. Ehkä joskus ollut perus edellisen päivän v*tutus, mutta ei sekään aina 😄 Nyt onkin siis mielenkiintoista nähdä, tuleeko mahdollinen tärppikierto olemaan yhtä oireeton vai saanko tietää raskaudesta heti jos mitään oireita alkaa ilmetä. Tähän yk1 seen ei ole korkeat odotukset, enkä myöskään putoa korkealta jos/kun vuoto pian alkaa.

Ooo paljon paljon onnea @Wellllu ja @raksuni 🩷🩷🩷🩷🩷 Näitä positiivisia testejä täällä niin ihana nähdä 😍

Pahoittelut kemiallisesta @Toiveikkaana. Mun mielestä nää aina kuitenkin hyvä merkki että jotain tapahtuu! Ystävälläni oli just kemiallinen tossa ja parin kuukauden päästä sit jo raskautuminen. Eli ei pidä lannistua 🙏

@Aurinko88 paljon plussaonnea nyt uuteen kiertoon! Koen paljon sympatiaa kun ollaan ns samassa tilanteessa.. että edelliset lapsoset vielä pieniä ja ollaan samanikäisiä.. en muista imetätkö sä vielä? Mä imetän usemman kerran päivässä, mutta en öisin.

Tervetuloa @Sannsse ja paljon plussaonnea 🥰

@Round2❤️ voi kumpa teillä kääntyisi plussaksi 🙏🩷🩷 paljon plussatuulta sinne!

@kielonkukat oiii tervetuloa! Meilläkin lokakuinen -25. Yksi kierto yritystä takana...sit iski jännitys ja päätettiin odottaa kesälomareissun yli. Tässä kuussa taas aiotaan yrittää. Mä imetän vielä päivisin. Mutta kiertoni palautui säännölliseksi jo 5 viikkoa synnytyksestä ja olen saanut ovisplussan kierroissa joissa olen tikuttanut. Silti mietityttää, vaikuttaako imetys raskautumiseen heikentävästi. En kuitenkaan aio vielä lopettaa tai vähentää imetystä. Se on meille molemmille niin tärkeää. Ihana jakaa saman ikäisen vauvan omaavan kanssa. Miten teillä.mennyt vauvan kanssa?.🥰

Täällä kp 3. Tosi runsaat ekat vuotopäivät nyt. Olen huomenna menossa mittauttamaan ferritiinin. Jännittää mitä se näyttää. On vähän kaikenlaista oiretta, epäilen olevan matala 😥 pidetään peukkuja että olis riittävä raskautumisen kannalta 🙏

Oon niin kiitollinen ja onnellinen, että voidaan taas yrittää. Lomalla oli ihanaa. Parisuhde ei ehkä parhaalla tolalla ole tässä lapsiarjessa kuitenkaan. Kummallakin herkästi pinna kireällä, jos univelkaa. Kaipaan niin enemmän kahdenkeskistä aikaa. Ja silti toive vielä yhdestä vauvasta on tosi iso. Täytyy toivoa, että rakkaus kestää tämänkin ja vielä sit tulee ne helpommatkin ajat. Ja aikaa parisuhteelle enemmän.

@Valora kiitos 😍 täytyy kommentoida tohon imettämiseen, että mulla on tässä 1,5v esikoinen, jota imetän kahdesti päivässä, kierto alkoi pyörimään viime marraskuussa pillerien lopetuksen jälkeen, mutta on ollut epäsäännöllinen ja oviksia en oo tikuttanut. Silti plussa, joten ihan varmasti teilläkin on vielä toivoa! 🤗

Eilen säikäytti veren tulo, ihan kun ois menkat alkanu 🥲 se onneksi lakkasi ja kipuja ei oo ollut, mutta kerkesin jo miettiä, että tässäkö tää oli 🥺 neuvolaankin ehdin pistää viestiä ja sieltä onniteltiin, niin ehkä tässä ei tarvii vielä kaikkea toivoa heittää hukkaan 🥹 tänään ois 5+2

Täällä dpo 8 meneillään. Tässä kierrossa olen syönyt Royal geleen lisäksi Siveydenpuu-uutetta sekä omega-3 kapseleita. Annoin itselleni luvan laittaa kaikki peliin pariksi kuukaudeksi, eli oviksen tikuttelut, ravintolisät yms. Jos tästä kierrosta ei nappaa, niin jatketaan tjot-linjalla eteenpäin. Huomenna varmaan aloitan jo testailun.

Onnea @Wellllu plussasta, komeat viivat! <3

@Adela kuinkas menee, onko jatkunut oireet tai ilmaantunut uusia? :D

@Puolikuu minkä mittainen sun kierto on kun ovis on noilla main? Jännitän itse mitä tapahtuu ilman teroja, palataanko +32 päiväiseen kiertoon.. Mulla on myös selvästi ovis tosi myöhään, ennemmin kp18-20, kun se legendaarinen kp12-14..

@Round2 jatkoitko testailua..?

@Necile ootko huomannut eroa noiden myötä?

ON:
KP23 ja ovista en saanut virallisesti kiinnni, mutta uskon itse, että viime perjantaina se saattoi olla. Oireita on vähän turhaksi asti, vatsa edelleen sekaisin, alavatsa aivan turvoksissa, tissit kipeä ja lantiossa sukkapuikkopistoja.. Itse uskoisin, että oireettomuus olisi parempi vaihtoehto ja kertoisi enemmän, mutta nyt ehkä jännittää lähinnä alkaako menkat ilman terojakin kp28 tietämillä vai alkaako kierto venyä. Muutaman päivän venyminen tosin olisi ihan positiivista, muuten menee ensi kierrossa ovis taas ohi aikataulujen vuoksi.

@Sävellä no nyt on vatsa kovalla, et ainakin on progetasot nousussa. Ehkä se on hyvä merkki, vaikka ei siltä tunnukaan? 😆 ja mulla on kans ovis kp18-20 yleensä ja jotain 29-33 päivää kierto.

Testailuonnea @Necile 🌈

Onnea ja tarrasukkia @raksuni ❤️🌈

Toivottavasti ferrit on kohillaan @Valora 🤞 Kerro sitten tuloksista.

@Kiiltokuva91 aiotko oottaa perjantaihin asti menkkoja vai testata aiemmin?

Tervetuloa uusille ja paljon plussatuulia kaikille! 😊

@Sävellä Mulla on lähes kellontarkka luteaali 14vrk, joten tällä oviksen ajankohdalla kierron pituus on 32pv. 🤭 Vaihtelee tuo oviksen ajankohta ja sitä myöten kierron pituus, keskimäärin taitaa olla 34 päivää. Mulla oli terot käytössä reilu 6v sitten, kun esikoista yritettiin, mutta mulla se ei lyhentänyt kiertoa yhtään. En ole sitten stressannut kierron pituutta, kun se kerran säännöllisesti toimii kuitenkin. Luteaalin pituus siis.

@Valora onpa tosiaan kiva, että löytyi kohtalontoveri! Multa jäi tuo imetys aika kivuttomasti pois, koska se on aiheuttanut vastenmielisiä tunteita ja ahdistusta jo pitkään. Oikeastaan imetin enää helppouden takia. Nyt kun vauvakuume kolkuttelee ovelle, niin sai tämä vaihe päättyä 😊 vauvan kanssa on mennyt tosi kivasti, ei terveyshuolia tai isompia ongelmia. Siksi jo kaipailen leikkikaveria hänelle, kun tuntuu että sylissä on tilaa ja arjessa on aikaa ja resursseja toiselle. Ja voin uskoa, että parisuhdeaika on kortilla. Minä olen järkeillyt, että elämässä ei kaikkea voi saada kerralla ja aika kuluu jaksoissa. Välillä on kiire ja kiristää, joskus toiste elämässä on sitten sitä aikaa ja kaipaa lapsia takaisin kotiin. Miten siellä on lokakuisen kanssa mennyt?

Mä taidan kuulua niihin, joilla imetys seisauttaa kierron ihan kokonaan 😅 vuotoja tai jotain elonmerkkejä odotellessa, alakerta on kuin...sahara.

@raksuni Isot onnittelut plussasta. 🤩😍 Toivottavasti vuoto on ollut ihan harmitonta.

@Toiveikkaana Pahoittelut kemiallisesta. 😐💔❤️

@Kiiltokuva91 Toivotaan, että mahdollisia menkkoja edeltävä oireettomuus olisikin merkki tärpistä 😍

Kiitos @Valora ❤️ Kunhan nyt joskus ees saisi sen pysyvän plussan, jos ei nyt. 🤩❤️ Toivottavasti sulla olisi riittävä ferritiini raskutumiseen. Virallisten kaavioiden mukaan mulla kai oli riittävä, oliko joku 44 nyt toukokesäkuussa, mutta moni tais sanoa, et olis kuitenkin parempi, jos olisi lähempänä sataa? Ite oon popsinut marraskuusta (vai peräti lokakuusta) asti mama-vitskuja, joissa vissiin on ainakin jonkin verran rautaa. Tsemppiä lapsiperhearkeen. ❤️

@Necile tsempit testailuun. ☀️😊❤️

@Sävellä Toivottavasti siellä isot oireilut kertoisikin onnistuvasta kierrosta. ❤️ Toivotaan, ettei kierto lähtisi venymään. 🤞🏻

ON:
Jatkoin testailua ja edelleen tänään dpo 12 nega. Aikalailla se alkaa olemaan siinä siis, höh. Toki, tossa edellisessä normikierrossa (ei tyhjennyskierto) en saanut dpo 13:kaan vielä posia ja lopetin testaamisen... Koska menkat ei alkanut, ni dpo 18 tein testin ja sit olikin posi.... Tosi outo juttu oli tuokin... Myöhäinen ovis vai myöhäinen kiinnittyminen, en tiedä.

Nyt oireet on tosi kummallisia... Tänäänkin on ollut kaikenlaisia alavatsatuntemuksia ja mietin jo, et alkaako menkat. On kuitenkin vasta kp 25, että ei niiden nyt vielä pitäisi alkaa.. Vatsakin ollut samalla tavalla sekaisin, kuin normaalisti ennen menkkoja.

Eilen tuli seksin jälkeen hieman verta, jota kummastelin aika paljon. Mielikin kärsii tästä, kun tuntuu siltä, että koko kroppa on vaan niin sekaisin. 😭

Noh, ton aiemman kierron takia testailen nyt varmaan sitten tohon dpo 14 asti, jos ei menkat ala, mut sit saanee kyllä olla siinä. Samaa toivoisin kuin @Sävellä, että voi kun ei kierto lähtisi pitkittymään. Lähdetään ensi viikolla reissuun miehen kanssa kaksin, enkä todellakaan haluaisi menkkoja siihen häiriköimään...

Täällä nyt tosiaan alkoi sitten yllättäen menkat tänään. Kierron pituudeksi tuli vain 25 päivää, mikä on kyllä mulle poikkeava lyhyt. Noh, kroppa lienee vaan kuutamolla, kun perättäisissä kierroissa kemiallinen ja varhainen km, joista tosiaan jälkimmäinen venytti sen kierron hulluun 55 päivään.

Yllättävän ok olo henkisesti kuitenkin.. Ehkä kroppa nyt vaan tarvitsee huilia. ❤️ On tää vuosi ollut hurja.

Ens viikolla reissuun ja aion hyvällä omalla tunnolla juoda vähän viiniä. Josko ens kierto ois jo meidän. ❤️ Tulee toinen mahis huhtikuiseen, kevätvauvvaan. ❤️

Plussatuulia kaikille. ☀️❤️

@kielonkukat, kiitos, hyvin on mennyt lokakuisen kanssa 🥰 Pikkuvauvana.. ekat 5kk nukkui super hyvin ja oli ihan perustyytyväinen. Viime aikoina tehnyt hampaita ja siksi välillä levotonta yötä ja enempi kiukkua. Ja taitaa myös turhauttaa kun ei kunnolla vielä liikkeelle pääse. Nyt just 9kk täytettyään vasta alkanut vähän enempi ryömiä. Aurinkoinen mutta vaativa 🫣 Jatkuvan seuran kaipuinen kyllä hereillä ollessaan..

@Round2❤️ oi harmi, mutta ihana ettei pettymys tällä kertaa niin suuri. Jos nyt kierto alkaisi tasaantua lyhyemmäksi!

Täällä kp 6. Pian pääsee jo oviksen tikutteluun 😍 Kävinkin tänään vasta labrassa ja huomiselle pitäis se ferritiini tulos sitten olla.. oon nyt jotenkin ihan varma että se on matala kun lueskelin että mua aika usein vaivaavat levottomat jalat ja levoton uni voi olla puutosoireena 😬

@Round2❤️ No voi harmi. 😞 Kuulostaa kyllä tosiaan, että keho hakee omaa rytmiään. Nyt reissuun ja viiniä nautiskelemaan, kuulostaa hyvältä! 👌🏻 Mä tässä loman aikana kans kolmeen otteeseen vähän viiniä maistellut, olikohan viime kerta koska, ehkä vuosi sitten..(?) Välillä voi ottaa iloa irti myös siitä, että ei ole (toivottavasti vielä) raskaana. 😊

@Valora Hyvä, että saat arvot pian tietoon. Täällä kuitenkin yksi, jolla on Levottomat jalat ja hyvä ferritiini..😬 Toki oireilua ei nykyisin ihan hirveän usein ole, joskus ollut enemmänkin. 🙏

@Sävellä älä muuta sano 😁 nyt siis varmaan dpo8 ja taas uusi ”oire”: aamulla tulin ihan kunnolla itkeneeksi, tuli kyyneleitä ja ääni petti, mitä mulle siis ei tapahdu lähes ikinä. Onneks tänään näen mun kaveria eikä ehdi liikaa miettiä. 😊

@Sävellä älä muuta sano 😁 nyt siis varmaan dpo8 ja taas uusi ”oire”: aamulla tulin ihan kunnolla itkeneeksi, tuli kyyneleitä ja ääni petti, mitä mulle siis ei tapahdu lähes ikinä. Onneks tänään näen mun kaveria eikä ehdi liikaa miettiä. 😊
Mullahan närästi eilen niin, että meinasi laatta lentää. Järki sanoo, että söin sellaista ruokaa, mutta tunne on ihan varma, että tämä on oire. 😅

Mä varmaan toiveajattelen, mutta on olevinaan kohdun alueella erilaisia tuntemuksia kuin koskaan ennen. Pelkäänpä vaan, että johtuu lugesteronista. Äsken oli pyöryttävinäänkin. Joka toinen hetki mietin että olisiko nyt tärpännyt ja joka toinen hetki ajatus että en varmasti ole raskaana. Onneksi alle viikko viralliseen testipäivään, hulluksihan tässä tulee. 😂

Heippa kaikille, palailen tähänkin ketjuun yrittäjäksi km jälkeen ❤️‍🩹 Nyt on kp 19 ja koetan napata ovulaation jo tässä kierrossa. Ovistestiliuskat ovat hiljalleen vahvistuneet, joten toiveita on 🌈 Uutena lääkkeenä on metformiini, jonka pitäisi auttaa hormonitoimintaa pcos-ihmisillä, toivottavasti siitä olisi progesteronituen kanssa apuja 🙏

@Sävellä Ootko vielä saanut oltua testaamatta? 😅

@Adela Itkuherkkyys kuulostaa potentiaalisista oireelta.. Toivotaan! 🙏

@Hario Ei mulla vaan Lugesteron mitään oireita tehnyt kohdun seudulle.. Mutta toki kaikilla voi vaikuttaa eri tavoin.. Silti pidän positiivisena merkkinä noita tuntemuksia.. 🌈 Tuo odottelu kyllä on piinaavaa, tsemppiä! 🤗

@Pakkanen Otan osaa. ❤️ Toivottavasti saat oviksen kiinni ja pääset kohti uutta yritystä. 🌈❤️‍🩹

Mä luulen, että tuun tässä kierrossa poikkeamaan yleisestä kaavastani ja testaan jo varhain. Ihan siksi, kun oon niin kovasti analysoinut ja spekuloinut oireitani, kun en ole testannut. Kokeilen, että vähentääkö se negan näkeminen sitä. 😅 Tai jos plussa tulisi, niin se olisi sitten vain iloinen yllätys. Mutta nyt on vasta dpo5, eli ei ihan vielä ajankohtaista.

Takaisin