Raskaaksi 2025

Tää alkaa käydä jo ihan uskomattomaksi.. Tarkististin että hedelmällisyysikkuna olisi 18-23. Ja mies lähtee varhain 18. aamuna ja nähdään taas 22. eli arvioitua ovulaatiota edeltävänä päivänä mutta tallettelemaan pääsee vasta illalla. Kyllä kai siinä ehtii, niinkuin tässä onkin just puhuttu(kiitos muistutuksesta!) 🌈 Mutta ärsyttää kun nämä menot ei osu vaikka kuukautisten aikaan vaan toistuvasti tähän ovulaatioon.

Heippa! Täällä näyttää vahvasti siltä, että yrityskierto 8. kohti mennään. Esikoinen sai alkunsa jo toisesta kierrosta, joten tämä on ottanut nyt aika koville, kun pikkusisarusta ei kuulukaan. ❤️‍🩹
Olisiko kellään tietoa tai vinkkejä, että mitä asioita voisi lähteä tutkimaan/tutkituttamaan jo itsenäisesti kun yritystä on takana kuitenkin vasta alle vuosi? Ottaako missään kukaan mitään kantaa, tai voiko esim. verikokeilla selvitellä jotain? Joskus nää voi olla niin pienestä kiinni. Entäs gyne? Elintavathan meillä on kunnossa, jopa todella paljon paremmat mitä esikoista yrittäessä. Kilojakin olen saanut tiputettua. En keksi yhtään, että mitä kokeilisi.
Donaferty ja mini-asakin ollut testissä. 🫣

Heippa! Täällä näyttää vahvasti siltä, että yrityskierto 8. kohti mennään. Esikoinen sai alkunsa jo toisesta kierrosta, joten tämä on ottanut nyt aika koville, kun pikkusisarusta ei kuulukaan. ❤️‍🩹
Olisiko kellään tietoa tai vinkkejä, että mitä asioita voisi lähteä tutkimaan/tutkituttamaan jo itsenäisesti kun yritystä on takana kuitenkin vasta alle vuosi? Ottaako missään kukaan mitään kantaa, tai voiko esim. verikokeilla selvitellä jotain? Joskus nää voi olla niin pienestä kiinni. Entäs gyne? Elintavathan meillä on kunnossa, jopa todella paljon paremmat mitä esikoista yrittäessä. Kilojakin olen saanut tiputettua. En keksi yhtään, että mitä kokeilisi.
Donaferty ja mini-asakin ollut testissä. 🫣
Mä kävin jo etupeltoon tutkimassa veriarvoja Synlabilla kun oli siellä joku verikoepaketti, esim. ferritiinin kannattais olla vähintään 50-70 ja TSH alle 2,5. Tuli aivan puskista että kilpirauhasen arvo olikin yläkanttiin! Eli ainakin ferritiini ja kilpirauhausarvot vaikuttaa hedelmällisyyteen. Jos on Synlabia, Fimlabia yms firmaa omalla paikkakunnalla, niissä voi ilman lähetettä käydä omakustanteisesti ja voi joko testata yksittäisiä arvoja tai ottaa jonkun paketin.

No niin vaan alkoi menkat täälläkin tänään 🥵aikamoinen pettymys! Olin ihan varma kun dpo10-11 tuli pari tippaa, luulin automaattisesti kiinnitysvuodoksi kun se loppui kuin seinään eiliseen. Mutta tänään aamulla alkoi vuoto. Eli yritys numero kolme KP1 alkaa tästä.
Tälle kierrolle tehdäänkin sitten munanjohtimienn aukiolotutkimus - yritän sen saada kp9. Samaan kiertoon sitten kolmas inssikerta, pahasti näyttäisi kyllä taas osuvan viikonloppuun ovis toivottavasti venyisi edes sunnuntain puolelle sitten😒

Omaa napaa…
Mä pakkailen kampetta parin viikon reissuun ja arvuuttelen että jätänkö raskaustestini kotia. Matkan kohde sellainen etten millään järkevällä tavalla tuu saamaan uutta raskaustestiä. Kuukautisten pitäisi alkaa samana päivänä kun hyppään junaan, mutta sit oon 50-50 varma että oli anovulaatiokierto kun en oo tuntenut irtoamista. Rinnatkaan ei oo ollut yhtään arat. Ainoa mikä nyt tässä ihmetyttää on mun suorastaan geelimäinen valkovuoto. Kävin oikein tutkimassa mun videogallerian mun tyypillisestä valkovuodosta (kaikki pitää dokumentoida 🤣) ja tää on epätyypillistä mulle enkä vain kuvittele.

Varmaan heitän kolikkoa ennen reissuun lähtöä että pakkaanko testin vai en… en oo niin hyvä uskoinen onneksi että jättäisin kuukautissiteitä pakkaamatta, joten otan hyvällä. Ja mun tuurilla ne kuukautiset ilmoittaisi olemassa olostaan veripisaralla päivää ennen lähtöä niin tietäisin jättää testin pois.

Moi kaikille ✌🏻

Taustalla pyörinyt tässä hetken, mutta kurkkaan nyt vähän nurkan takaa 👀

Itse 32v, mies vuoden nuorempi. Kummallakaan ei lapsia ennestään. Pitkä ajatusprosessi on ollut, että ollaan päästy tjottailuasteelle. Kahdestaan on ollut todella hyvä, asutaan pienessä vuokrakaksiossa ja molemmat MaRan tessillä töissä, eli tulotkaan ei päätä huimaa. Ajatus lapsesta kauhistuttaa molempia, mutta samalla saisi tulla, vaikka mikään ei ole ns. valmista elämässä. Lupasin että en sekoa ja uppoa tähän projektiin, mutta saa nyt nähdä miten käy 🫣

15- vuotiaasta on ollut hormonaalinen ehkäisy käytössä, ensin pillerit ja sen jälkeen kierukka. Kierukan aikana kuukautisia ei ollut ollenkaan eli mitään aavistusta ei mistään ole. Kierukka poistettu 1.9. Ja ekat kuukautiset alkoi 7.10. Seuraava kierto olikin taas 39 päivää, tilanne nyt kp 3. Ilmeisesti melkein ainakin normaalia kierukan poiston jälkeen, että kierrot on vähän mitä sattuu? Onko n. 40 päivän kierroista mitään varsinaista haittaa ja missä vaiheessa kannattaa olla huolissaan?

Tervetuloa mukaan keskusteluun @Folklore!

Vaikka itse olen nuoresta asti haaveillut lapsista ja äitiydestä, muutettiin varta vasten uuteen kotiin jossa vauvalle on oma huone jo valmiina, vauva on erittäin toivottu ja vauvaa ihan tarkoituksella ja suunnitelmallisesti "tehdään", niin silti aika-ajoin iskee rinakauhu että apua, elämä tulee muuttumaan peruuttamattomasti, onko minusta sittenkään tähän: äidiksi ja olemaan vastuussa toisesta ihmisestä, olenko kuitenkaan valmis... mutta toisaalta onko sitä koskaan täysin "valmis". Uskon että kaikki järjestyy kyllä parhain päin ja pieni epävarmuus ja kauhu on täysin normaalia.

Ymmärtääkseni pitkässä kierrossa ongelma on kai siinä, että pitkä kierto voi tarkoittaa ovuloimattomuutta... oletko tehnyt ovulaatiotestejä? Minulla ei kierukkaa ole koskaan ollut, mutta eikös kierukan poiston jälkeen ehkäisyteho lakkaa välittömästi ja hedelmällisyys palaa nopeasti. Voisiko olla että kestää kuitenkin hetken ennen kuin kierto normalisoituu ja lyhenee. Ehkäpä joku muu tietää tästä asiasta enemmän (?).

15- vuotiaasta on ollut hormonaalinen ehkäisy käytössä, ensin pillerit ja sen jälkeen kierukka. Kierukan aikana kuukautisia ei ollut ollenkaan eli mitään aavistusta ei mistään ole. Kierukka poistettu 1.9. Ja ekat kuukautiset alkoi 7.10. Seuraava kierto olikin taas 39 päivää, tilanne nyt kp 3. Ilmeisesti melkein ainakin normaalia kierukan poiston jälkeen, että kierrot on vähän mitä sattuu? Onko n. 40 päivän kierroista mitään varsinaista haittaa ja missä vaiheessa kannattaa olla huolissaan?

Itsellä oli kierukka, joka otettiin pois tammikuussa 2023. Se oli sitä ennen alkanut jotenkin temppuilee niin että kahden viikon välein olin saanut minikuukautiset viimeiset kaks kuukautta ennen poistoa. Jos ei olisi temppuillut niin olisin odottanut sen kanssa kesäkuuhun.

Alettiin miehen kanssa sit tuosta yrittämään lasta ei-vakavasti. En tiennyt kiertoni pituutta tai milloin oli ovulaatio jne. Raskaaksi tulin 10/23 sen jälkeen kun olin saanut kiinni ekan ovulaation tikuilla testaamalla. Eli noin 9 kuukautta kierukka ehkäisyn lopetuksesta mun tapauksessa.

Moi kaikille ✌🏻

Taustalla pyörinyt tässä hetken, mutta kurkkaan nyt vähän nurkan takaa 👀

Itse 32v, mies vuoden nuorempi. Kummallakaan ei lapsia ennestään. Pitkä ajatusprosessi on ollut, että ollaan päästy tjottailuasteelle. Kahdestaan on ollut todella hyvä, asutaan pienessä vuokrakaksiossa ja molemmat MaRan tessillä töissä, eli tulotkaan ei päätä huimaa. Ajatus lapsesta kauhistuttaa molempia, mutta samalla saisi tulla, vaikka mikään ei ole ns. valmista elämässä. Lupasin että en sekoa ja uppoa tähän projektiin, mutta saa nyt nähdä miten käy 🫣

Tervetuloa!

Mulla oli kierukka yli 10v ja siihen 5v lisänä vielä keltarauhashormonit. 2 päivää kierukan poistosta tuli päivän minimenkat ja sit 36 päivän päästä seuraavat normimenkat. Sen jälkeen on ollut 24-26 päivän kieroja. Voi ottaa hetken ennen kuin keho normalisoituu. Noissa pitkissä kierroissa on vissiin se ongelma, et ne voi olla ovuloimattomia, joten jos ne jatkuu niin käynti gynellä vois olla paikallaan. Kannattaa ehkä kokeilla ovistesteillä bongata ovista. Muistatko yhtään millainen kierto sulla oli ennen hormoneja?

Minä pidin pientä taukoa foorumista, nyt olen taas käynyt sivusta seurailemassa. Tänään dpo9 oletettavasti, tässä kierrossa ei huvittanut testailla ovista ollenkaan. Muutenkin yrittänyt miettiä ihan muita asioita, mutta huomaa kyllä missä ajatukset nyt pyörii kun menkat lähestyy. Tekisi mieli hakea jo testejä vaikka ihan hyvin voisin alottaa vasta viikonloppuna, katotaan miten maltan 😅 toiveet ei kyllä ole korkealla mutta toivotaan parasta 💖

Onnea kaikille plussanneille! 😊

Täällä odottelen, että pääsen lukemaan muiden piinailuja. 😁

Tässä kierrossa ei tallettelut oikeen onnistuneet, sillä oltiin eri paikkakunnilla miehen kanssa. Talletusyritys 4 päivää ennen ovulaatiota ja ovulaatiota seuraavana päivänä. Olen aika epäileväinen, että olisi tärpännyt. Mutta täytyyhän tässä kohta silti alkaa testailemaan. Johan se olisi dpo 5 nyt. 😁

Täällä kp 8 ja aloitin jo eilen ovulaatiotestit. Eilen oli niin haaleat viivat, että hyvä kun niitä edes erotti. Tänään iltapäivän ja illan testeissä vahvistumaan päin jo. 😄 Viime kierrossa päättelin oireista ovulaation olleen kp 11, katsotaan poikkeaako oireista arvaus ja testien tulokset toisistaan tässä kierrossa.

Entten-tentten-teelika-mentten… kertokaa kiitos mulle milloin teillä on eniten vetistä valkovuotoa kierrossa? Ei siis ovulaatiolimoja vaan sellaista maitomaista valkovuotoa.

En yhtään käsitä että mikä vaihe mulla on menossa tässä kierrossa. Kuukautiset pitäisi alkaa neljän päivän jälkeen, mutta aivan ihmeen paljon vetistä valkovuotoa siihen.

Entten-tentten-teelika-mentten… kertokaa kiitos mulle milloin teillä on eniten vetistä valkovuotoa kierrossa? Ei siis ovulaatiolimoja vaan sellaista maitomaista valkovuotoa.

En yhtään käsitä että mikä vaihe mulla on menossa tässä kierrossa. Kuukautiset pitäisi alkaa neljän päivän jälkeen, mutta aivan ihmeen paljon vetistä valkovuotoa siihen.
Kuukautisten jälkeen ennen ovulaatiolimoja ainakin täällä. 😊

Ja tarkoititko että kuukautisten pitäisi alkaa neljän päivän päästä? Ainakin voi olla alkuraskauden oirekin, mitä oon kuullut. En muista oliko mulla ekassa raskaudessa.

Ja tarkoititko että kuukautisten pitäisi alkaa neljän päivän päästä? Ainakin voi olla alkuraskauden oirekin, mitä oon kuullut. En muista oliko mulla ekassa raskaudessa.
Joo, sitä tarkoitin 😅

Mulla oli hävyttömän paha valkovuoto ekassa raskaudessani, mutta en tässä kierrossa usko oikein mahdollisuuteen siitä. Enemmän epäilen että josko mulla jäi ovulaatio puolitiehen ja siitä johtuisi tää mun nykytilanne… aiemmat kierrot koko loppukesän ja syksyn olleet sellaisia että oon miltein kaksin kerroin ollut kivusta ovuloidessa. Vielä tässä kierrossa ei oo ollut sitä.

Heti oviksen jälkeen 🤔

Takaisin