Raskaaksi 2025

Oma napa unohtui. Vahvistumista on tapahtunut! En varmaan missään aiemmissa keskenmenneissäni koskaan päässyt tähän tummuuteen ja nyt tällanen dpo 13. Hitusen luotto kasvaa onnistumiseen kaikista menneistä vaikeuksista huolimatta😍

Millon uskaltaa siirtyä heinäkuisiin🫣

Liitteet

• Screenshot_20251113_081708_Premom.jpg
    Screenshot_20251113_081708_Premom.jpg
    37.4 KB · Katsottu: 122
Muokattu viimeksi:
Oma napa unohtui. Vahvistumista on tapahtunut! En varmaan missään aiemmissa keskenmenneissäni koskaan päässyt tähän tummuuteen ja nyt tällanen dpo 13. Hitusen luotto kasvaa onnistumiseen kaikista menneistä vaikeuksista huolimatta😍

Millon uskaltaa siirtyä heinäkuisiin🫣
Onnea! 🥳 Tuo on jo niin vahva että saat alkaa fiilistelemään! Paljon liimaa ja mukavaa odotusta 🥰

En voi uskoa tätä olin jo haudannut onnistumisen tässä kierrossa kun oli tuota pientä tiputteluvuotoa mutta taisi kuin taisikin olla vaan kiinnittymistä 😍🥰 nyt todella toivotaan ja rukoillaan että viivat vahvistuu!
Nyt on viikkoja 3+3

Samantien aloin miettimään onko mitään lääkettä/valmistetta mikä tukisi raskautta niin että todella saataisiin tämä vauva syliin saakka. Nyt ollaan nyt kolmatta kertaa raskaana toukokuun jälkeen 😅 (Kkm ovat tuleet viikoilla 6 ja 10)
IMG_0117.jpeg

Palailen taas pitkästä aikaa tänne, venyi tauko yli kuukauden mittaiseksi. Onnea hurjasti kaikille plussanneille :red-heart:

Mun henkinen vointi otti melkoisen kuopan tuossa kuukausi sitten niin viime kuukausi oli taukoa yrittämisestä, mutta tilanne tasaantui ja nyt odotellaan jo ovista innolla 😜 Mitään syytä tälle mielialan äkilliselle laskulle ei löytynyt, olisko vaan tyroksiini sitten tehnyt kepposiaan, en tiedä.

En voi uskoa tätä olin jo haudannut onnistumisen tässä kierrossa kun oli tuota pientä tiputteluvuotoa mutta taisi kuin taisikin olla vaan kiinnittymistä 😍🥰 nyt todella toivotaan ja rukoillaan että viivat vahvistuu!
Nyt on viikkoja 3+3

Samantien aloin miettimään onko mitään lääkettä/valmistetta mikä tukisi raskautta niin että todella saataisiin tämä vauva syliin saakka. Nyt ollaan nyt kolmatta kertaa raskaana toukokuun jälkeen 😅 (Kkm ovat tuleet viikoilla 6 ja 10)
View attachment 150067
Onnea🥰
Nyt en osaa muuta sanoa kuin että itse otan mahdollisen kiinnittymisen tueksi mini ASAA dpo3 lähtien kunnes menkat alkaa. Lisäksi on kaikenmaailman lisäravinteita käytössä projektin tueksi. Osa aloitettu vasta niin menee kunnes alkaa vaikuttaa esim munasolujen laatuun.

Vielä uudestaan paljon onnea plussanneille! Lämmittää sydäntä muiden onnistumiset omaa odotellessa ♥️😍

Eilen täti tuli kylään, tänään jo erittäin runsasta vuotoa ja hyytymää yms kp2.. Testi oli nega Dpo10 ja pms alkoi, niin oli odotettu asia. Vielä sain vitutuksen maksimoitua siirtämällä kuukautisia lääkkeen avulla myöhemmäksi 🤣 Mutta onneksi vuoto alkoi, ajoitus säilyy hyvänä.

Eipä tässä oikein muuta. Aloitin donafertyn. Jotain häikkää oli verikokeissa, prolaktiini ja tsh.. Niitä tutkitaan enemmän joulukuussa, mutta ei jätetä tätä kiertoa väliin sen takia. Sit niitä ei kai voi tutkia, jos tulee plussa ja kai sit km riski korkeampi jos esim. prolaktiini koholla? Sitten ei mahda mitään 🤷‍♀️

Tänään on kp 11 ja illan ovistesti näyttää tältä. Aamutikutuksessa testiviiva oli vielä huomattavasti haaleampi kuin kontrolliviiva. Mitä mieltä, olisiko tämä jo ovisplussa? Flo ennustaa ovulaation olevan huomenna 15.11 kp:llä 12. Eilen illalla talleteltiin, tänään ei ikävä kyllä ole mitään mahdollisuutta, mutta ehtiiköhän vielä jos huomenna töiden jälkeen, siis noin vuorokauden kuluttua yrittäisi, vai meneekö liian myöhään ja tilaisuus ohi...

Liitteet

• 20251114_195107.jpg
    20251114_195107.jpg
    206.6 KB · Katsottu: 45
Tänään on kp 11 ja illan ovistesti näyttää tältä. Aamutikutuksessa testiviiva oli vielä huomattavasti haaleampi kuin kontrolliviiva. Mitä mieltä, olisiko tämä jo ovisplussa? Flo ennustaa ovulaation olevan huomenna 15.11 kp:llä 12. Eilen illalla talleteltiin, tänään ei ikävä kyllä ole mitään mahdollisuutta, mutta ehtiiköhän vielä jos huomenna töiden jälkeen, siis noin vuorokauden kuluttua yrittäisi, vai meneekö liian myöhään ja tilaisuus ohi...

Satuin pitkästä aikaa takaisin tälle foorumille ja nyt on heti pakko vastata tähän!
Nyt kun sulle tuli ovisplussa, niin mä voin kokemuksesta kertoa, että ovisplussasta seuraavan päivän talletteluilla voi todellakin napata! Meillä oli mies reissussa, kun ovisplussa mulla pärähti. Meni muistaakseni juurikin dpo0-dpo1 väliselle myöhäisillalle meidän tallettelut ja siitä raskauduin. Eli kannattaa ehdottomasti yrittää!

Ja sitten yleisesti kysymys teille: Osaatteko kertoa tyhmälle, miksi LH kohoaisi ennen kuukautisten alkamista (?)
Tilanne on se, että en tiedä, milloin ovulaatio on tässä kierrossa tarkalleen tapahtunut. FLO ennusti ovulaation 3.11., mutta oireiden perusteella sanoisin, että ehkä se on sittenkin ollut 6.11. tienoilla. En voi tosin varmaksi sanoa, kun en nyt niin tarkkaan ole kuulostellut. Nyt tein huvin vuoksi ovulaatiotestin, kun mulla ei ole ollut minkäänlaisia PMS-oireita, ei kuukautisia enteilevää, eikä raskautta enteilevää, ei mitään, nada, niin kun tikkuun kuseminen on niin mukavaa ja mieltä ylentävää, niin ovulaatiotesti on lähes plussana.
Mielipiteitä?

Satuin pitkästä aikaa takaisin tälle foorumille ja nyt on heti pakko vastata tähän!
Nyt kun sulle tuli ovisplussa, niin mä voin kokemuksesta kertoa, että ovisplussasta seuraavan päivän talletteluilla voi todellakin napata! Meillä oli mies reissussa, kun ovisplussa mulla pärähti. Meni muistaakseni juurikin dpo0-dpo1 väliselle myöhäisillalle meidän tallettelut ja siitä raskauduin. Eli kannattaa ehdottomasti yrittää!

Ja sitten yleisesti kysymys teille: Osaatteko kertoa tyhmälle, miksi LH kohoaisi ennen kuukautisten alkamista (?)
Tilanne on se, että en tiedä, milloin ovulaatio on tässä kierrossa tarkalleen tapahtunut. FLO ennusti ovulaation 3.11., mutta oireiden perusteella sanoisin, että ehkä se on sittenkin ollut 6.11. tienoilla. En voi tosin varmaksi sanoa, kun en nyt niin tarkkaan ole kuulostellut. Nyt tein huvin vuoksi ovulaatiotestin, kun mulla ei ole ollut minkäänlaisia PMS-oireita, ei kuukautisia enteilevää, eikä raskautta enteilevää, ei mitään, nada, niin kun tikkuun kuseminen on niin mukavaa ja mieltä ylentävää, niin ovulaatiotesti on lähes plussana.
Mielipiteitä?
En osaa mitään varmaks sanoa kun ei näistä kehoista ikinä mitä kuuluu kukkuluuruu😆 Mutta on tullu vastaan että ovulaatiotestit voi näyttää myös raskauden, koska molemmat on hormonit muistuttaa toisiaan eikä se ovis testi osaa erottaa mikä hormoni siellä on koholla. Mutta ilmeisesti mitä oon ymmärtäny ni ovistesti näyttää samaan aikaa vasta plussaa kun raskaustesit ( en oo siis yhtään varma…) mutta jotkut kai seuraa sen avulla että jos viiva vahvistuu kun menkat lähestyy ni sitten tekevät raskaustestin ja toisinpäin jos haalenee niin eivät tee☺️ Itsellä kävi tässä kierrossa niin että vaikka flo näytti oviksen sinne kp18 aikoihin niin en saanu siellä kunnon ovisplussaa vaan vasta kp28 tuli plussa. Eli nyt mulla on kp34 ja menkat pitäis alkaa ens viikolla. Toisin sanoen tää kierto pitenee kun yleensä kierto on sen ihan maks. 33 päivää ja jos ymmärsin oikein ni se milloin sain melkein ovisplussan mutta huippua ei tullu niin folli ei irronnutkaan ja nyt myöhemmin keho yritti uudestaan ja ovis onnistu. Ite oon niin koukussa testaamisen että syyllistyn täysin tohon samaan tikkuun pissaaminen koska miks ei😂

Mielipiteitä?
Riippuu paljon sun tikutus historiasta niillä kyseisillä tikuilla, eli onko sulla negat kuinka punaisia yleensä. Jos tää on suljettu pois, eli negat ovulaatiotikut tällä merkillä on sulla paljon vaaleampia kuin minkä nyt sait, niin sit se voi olla merkki raskaudesta.

Raskaushormoni ja lh muistuttavat osittain toisiaan, jolloin lh testi saattaa reagoida vahingossa raskaushormoniin. Kannattaa varmistaa raskaustestillä, koska ovulaatiotesti on suunniteltu testaa aivan eriä asiaa.

@iikku89 On kyllä tosi selvä ovisplussa! Se on tosi yksilöllistä kauanko huippu kestää ja kuinka pitkään hedelmöittyminen voi onnistua. Se myös riippuu että kuinka monesti teet ovistestejä koska niistä pystyt hyvin hahmottamaan että alkaako viivat haalenemaan kuinka nopeasti. Ei se oo suora vastaus tohon että voiko silti tärpätä mutta ainakin antaa osviittaa että kuinka huippu saattais suunnilleen olla☺️ On kyllä epämääränen selitys ja vastaus😂 Mutta siis lähinnä että onko edellinen ovistesti ollu huomattavasti haaleampi että huippu on vasta alkanut vai että seuraava testi on haaleampi eli huippu on mennyt. Tykkään ottaa aina testit talteen ja ottaa kuvat järjestyksessä niin niistä saa aika hyvin muodostettua mielikuvan miten huippu on sijoittunu ja sitä kautta vähän näkee sattuiko saaman heti huipun alusta kiinni ja on ennemän aikaa vai loppusta milloin on vähemmän aikaa☺️

Riippuu paljon sun tikutus historiasta niillä kyseisillä tikuilla, eli onko sulla negat kuinka punaisia yleensä. Jos tää on suljettu pois, eli negat ovulaatiotikut tällä merkillä on sulla paljon vaaleampia kuin minkä nyt sait, niin sit se voi olla merkki raskaudesta.

Raskaushormoni ja lh muistuttavat osittain toisiaan, jolloin lh testi saattaa reagoida vahingossa raskaushormoniin. Kannattaa varmistaa raskaustestillä, koska ovulaatiotesti on suunniteltu testaa aivan eriä asiaa.

Tikutushistoria on se, että kierron alkuvaiheessa näyttää hyvin hailakkaa viivaa, sitten oviksen lähestyessä alkaa tummua noille lukemille, mitä tänään näytti. Ovisplussa on sit semmoinen, josta ei voi erehtyä.

Sen unohdin tuossa aiemmassa viestissä mainita, että raskauden mahdollisuus tälle kierrolle on hyvin epätodennäköinen, mutta jos tuo ovis tosissaan ollut noinkin paljon myöhemmin, niin kuitenkin mahdollinen.
Mutta mä nyt jotenkin epäilen, että joko tikussa tai minussa on vikaa :tears:
Teen huomenna uuden ovistestin, jos tummunut entisestään, niin sitten lähden kyllä raskaustesti-ostoksille...

En osaa mitään varmaks sanoa kun ei näistä kehoista ikinä mitä kuuluu kukkuluuruu😆 Mutta on tullu vastaan että ovulaatiotestit voi näyttää myös raskauden, koska molemmat on hormonit muistuttaa toisiaan eikä se ovis testi osaa erottaa mikä hormoni siellä on koholla. Mutta ilmeisesti mitä oon ymmärtäny ni ovistesti näyttää samaan aikaa vasta plussaa kun raskaustesit ( en oo siis yhtään varma…) mutta jotkut kai seuraa sen avulla että jos viiva vahvistuu kun menkat lähestyy ni sitten tekevät raskaustestin ja toisinpäin jos haalenee niin eivät tee☺️ Itsellä kävi tässä kierrossa niin että vaikka flo näytti oviksen sinne kp18 aikoihin niin en saanu siellä kunnon ovisplussaa vaan vasta kp28 tuli plussa. Eli nyt mulla on kp34 ja menkat pitäis alkaa ens viikolla. Toisin sanoen tää kierto pitenee kun yleensä kierto on sen ihan maks. 33 päivää ja jos ymmärsin oikein ni se milloin sain melkein ovisplussan mutta huippua ei tullu niin folli ei irronnutkaan ja nyt myöhemmin keho yritti uudestaan ja ovis onnistu. Ite oon niin koukussa testaamisen että syyllistyn täysin tohon samaan tikkuun pissaaminen koska miks ei😂

Tätä piti lainata myös, mulla on siis yleensä n. 24 päivän kierto. Joskus 19, joskus 22, mutta väitän, että useimmiten 24vrk. Nyt olis sitten 27vrk, jos ovis ollutkin myöhemmin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta miks se tikkuun pissaaminen on niin jännittävää ja koukuttavaa? Miks mä edes kusin tuohon ovistestiin tänään?? :Face With Tears Of Joy: En kuitenkaan tullut yhtään sen viisaammaksi ja äskettäisen Googlaamisen perusteella mä kohta luulen, että mulla on munasarjasyöpä, terveisin toisen vauva-foorumin keskustelu.

Saitkin jo vastausta ylempänä, mutta mä voisin vielä lisätä, että itse tulin tässä kierrossa raskaaksi dpo -2 tai ovispäivän tallettelusta, eli juurikin tuosta minkä ehditte hoitaa tai siitä mitä suunnittelit vielä.

Olen nähnyt jonkun taulukonkin jonka mukaan -2 on korkeimman vai toisiksi korkeimman hedelmöittymismahdollisuuden päivä🙏

Lyhyt vastaus: ehtii aivan hyvin!

Sit perusteluun…
Ovulaatiotikku näyttää positiivista noin 12-36 tuntia (tää tulee ulkomuistista, voin olla väärässä) ennen munasolun irtoamista. Sen jälkeen munasolu pysyy hedelmöittymiskykyisenä noin vuorokauden ajan. Kaikki nää on noin aikoja, koska nää on haastavia testata. Myös ovulaatiotesti voi näyttää joillakin pitkään positiivista, eli mistä se 12-36 tuntia lasketaan on aika epämääräistä.

Eli jos haluaisi parhaat ”tärppipäivät” noiden arvioiden pohjalta, niin vuorokausi tai kaksi ennen positiivista ovulaatiotestiä (dpo-2/-1), ovulaatiotestin ollessa positiivinen (dpo0) ja vielä vikan jos saisi osumaan ylihuomiselle positiivisesta testistä (dpo2).

Ohjeistus on harrastaa yhdyntää joka toinen päivä, jotta spermaan ehtii tulla lisää siittiöitä. Samoin miehen kannattaa ottaa ”vanhat” pois jo ennen ovulaatiota eli jossain dpo-4 tienoilla. Jos meillä on henkilö huonolla sperman laadulla niin tuo ohje lakkaa pätemästä ja sit oon kuullut että pitäisi tihentää yhdyntöjä, mutta ensisijaisesti noudattaa alaan erikoistuneen ohjeistuksia.

Edit vielä lisäys että tää ei oo mitään minuutin tarkkaa ja ei se pysty olee. Mä koetan tällä hetkellä hurskaasti noudattaa viimeisintä saamaani ohjetta yksityiseltä että en tee mitään testejä ja en stressaa aihetta enää tänä vuonna.

Kiitos vastauksista @Salamaire, @Nepsu_, @Fewlily ja @Suskikitten 😊

Testaan kahdesti päivässä (aamulla ja illalla). Nyt tänään kp 12 aamutikutus näyttää tältä. Ja tuossa aiempiakin ovistuloksia, joita latailin Premom-sovellukseen. LH-huippu oli siis todellakin ilmeisesti eilen.

Pitää nyt yrittää vielä tänään illalla talletella. Miehellä on isäviikko ja lapsen läsnäolo + omat työvuoroni hieman rajoittavat kahdenkeskisiä hetkiä, mutta josko pikaisesti onnistuisi vaikkapa lukitussa vessassa tai muumimukimenetelmällä. Romantiikka kaukana, mutta aivan sama, tämä on tärkeää 😂

Ja pitäisihän siellä tosiaan vielä olla simppoja jo valmiina kärkkymässäkin toissapäivän iltatallettelujen jäljiltä 😄 Eikös siittiöt elä naisen kehossa sen muutaman päivän.

Katsotaan kuinka käy. Sormet ja varpaat ristissä.

Tärppionnea kaikille muillekin ja tarrasukkia jo plussanneille! ❤️

Liitteet

• Tests-2025-11-04-2025-11-30-1763188869523.jpg
    Tests-2025-11-04-2025-11-30-1763188869523.jpg
    105.5 KB · Katsottu: 59
Muokattu viimeksi:
Takaisin