Raskaaksi 2025

Lapsi tervehtyi ja mies ymmärsi lopettaa mun karttelun kun huomasi kuinka kärttyinen olin. Eilen oli iltapäivällä ovulaatio ja kerettiin vielä illalla talletella. Ei nyt siis ihan harakoille mennyt tämä kierto mutta katsotaan miten käy.

Pahoittelut keskenmenoja kokeneille ja muille ikäviä uutisia saaneille. On tämä tämmöstä😔

Itse yllätyin tänään täysin kun juuri on saatu tutkimuksia tehtyä ja ensikäyntiaika lapsettomuuspuolelle ja kierto oli ihan mitä sattuu nyt. Ennätysaikainen ylläriovis, 5 päivää hirveää tiputtelua dpo 2 alkaen ja ei pienintäkään raskausoiretta. Ei edes tehnyt mieli testata kun katse oli jo tulevissa lapsettomuushoidoissa.

Tänään kuitenkin kierron eka testi (dpo 11) näytti tältä melkein heti. Nyt vaan jännätään että jääkö kemialliseksi niinkuin muutkin tärpit viime keväänä.

Liitteet

• 20251111_064931(1).jpg
    20251111_064931(1).jpg
    286.7 KB · Katsottu: 79
Koetan tänään kampata miehen sänkyyn, kun näköjään ovulaation merkit ovat täällä taas limojen muodossa. Eli aikaisemmin en ehkä ovuloinutkaan vaikka oli vahvat merkit siitä silloinkin. Saa nähdä miten pahasti mies pistää vastaan kyllä kun aika väsy päivä hällä 😅

Pahoittelut keskenmenoja kokeneille ja muille ikäviä uutisia saaneille. On tämä tämmöstä😔

Itse yllätyin tänään täysin kun juuri on saatu tutkimuksia tehtyä ja ensikäyntiaika lapsettomuuspuolelle ja kierto oli ihan mitä sattuu nyt. Ennätysaikainen ylläriovis, 5 päivää hirveää tiputtelua dpo 2 alkaen ja ei pienintäkään raskausoiretta. Ei edes tehnyt mieli testata kun katse oli jo tulevissa lapsettomuushoidoissa.

Tänään kuitenkin kierron eka testi (dpo 11) näytti tältä melkein heti. Nyt vaan jännätään että jääkö kemialliseksi niinkuin muutkin tärpit viime keväänä.

Aivan huikean ihanaa, onnea!!! 😍 Nyt tarraa tiukasti kiinni!

Täällä taas vietetään kunnon piina päiviä 🙈 jotenkin kahden keskenmenon jälkeen ei ole enää sillain että jes kaikki onnistuu ja menee maaliin. Jotenkin eilen aloin epäilemään tulenko edes raskaaksi enää. 😅
Eilen kuitenkin DPO 9 tuli pyyhittäessö punaista verta hieman ja innostuin jo hieman. 😍 Samanlaista vuotoa oli ensimmäisen raskauden kohdalla. Testaan huomenna aamulla. Jaiks!

Dpo 14 ja edelleen vain hailuroita testeissä. Edellisessä raskaudessa en vielä näillä "viikoilla" (3+5) saanut mitään testiin, vasta 4+3 tuli plussa silloin. Silti nyt on NIIN menkkaoireinen päivä takana, että olen jo valmistautunut vuotoon ja seuraavaan kiertoon. Tilasin nimittäin 60 eurolla ovis- ja raskaustestejä valmiiksi. Eipä ole koskaan tullut tikutettua ovista, joten "pääsee" senkin sitten kokemaan! Haluan tietää, tunnistanko ovulaation oikein oireista.
Toisaalta nyt kun tilasin ison lastin testejä, jää varmaan menkat tulematta. 😄

Muoks. Testaan kyllä vielä loppukierron, jos sieltä vaikka pilkistäisikin jotain enemmän. Tänään sain kuitenkin ekan haalean hailuran vähemmän herkkään testiin ja Clearbluen testi 10 herkkyydellä antoi kuvan mukaisen tuloksen päivällä, parin tunnin pidättelyllä. Muut vastaavanlaiset testit ei antaneet mitään, toinen vain sen ohuen viivan kuivuttuaan. En siis vielä ole luovuttanut, vaikka olenkin jo varautunut menkkoihin. 😄
Nyt kun on menkat jatkuneet pari päivää, voin todeta niiden olevan epänormaalin runsaat ja todella kivuliaat. Mulla ei ole ollut kovia kipuja lähes kymmeneen vuoteen, sen jälkeen kun endometrioosipesäkkeet siivottiin leikkauksessa. On ollut vain jomotusta vajaan vuorokauden ja siitä on selvinnyt ilman lääkkeitäkin tai pelkällä parasetamolilla, kun ennen leikkausta pyörtyilin kivusta pitkin kyliä kaikista lääkkeistä huolimatta, ja heräilin oksennuslammikosta lakananvalkoisena.

Koska sain muutaman päivän haaleita viivoja lähes kaikkiin r-testeihin, oli tavallisesta poiketen pientä verenvuotoa piinapäivillä ja nyt megavuoto ja jo pari päivää kestäneet todella intensiiviset kivut, mietin, onkohan tämä ollut kemiallinen. Eihän sillä sinänsä väliä onko vain perus kuukautiset vai ei, kun yleensä nuo varhaiset kemialliset taitavat tyhjentyä itsekseen, jos ei ehtinyt edes kunnolla kiinnittyä. Silti voisi olla hyvä tutkailla sitä mahdollisuutta, jos se sattuisi toistumaan. Mistäs minä tiedän onko esim. kohdussa endopesäkkeitä ja miten ne tai sektioarpi vaikuttaa kiinnittymismahdollisuuksiin. Jos tällaisia ajatuksia herää useamman yrityskierron yhteydessä, voisi käydä tutkituttamassa tilanteen, eikä vain kuitata menkkoina. 🤔

Ja seuraavaksi asiasta kukkaruukkuun:

Postissa saapui yhteensä 48 kpl eri merkkien ovistestejä sekä seuraaville piinapäiville raskaustestejä niin paljon, ettei tarvitse kauppareissuilla mukaan poimia. Olen valmis. 😎

Miten te muut, plussanneet tai yrittävät, olette testanneet ovulaatiota? Itse olen ensimmäistä kertaa lähdössä siihen urakkaan ja testejä tilasin niin perkuleesti, että voin vaikka yli kaksi viikkoa tikuttaa kolmesti päivässä. Onko siihen jotain järkevää rytmiä, joka päivä samaan aikaan esim. aamulla ja illalla vai miten olette kokeneet ovulaation löytyvän hyvin? Luulen tunnistavani oireista, mutta haluan testata nyt ja varmistaa, olenko tunnustellut ihan pisin pusikoita. Kiitos jos joku jaksaa vastata. 🙂

@Arie ite tikuttanut kourallisen kiertoja niin että tuli oman kehon merkit tutuksi ja nyt en koe hetkeen tarvetta tikutella.

Itse tapasin tikuttaa heti aamuvirtsasta noin 8 aikaan ja sit toisen kerran klo 14 päivällä. Se päivällä oleva tikutus oli haastavampi kun pari tuntia piti olla käymättä vessassa ennen ja juoda maltillisesti vettä. Mulla oli herätys soimassa muistuttamaan klo 12 aiheesta. Kannattaa näpätä kuva siitä tikusta testiajan sisällä, koska kuivuttuaan ne tikut tapaa vaihtaa väriä ja olla ihan perseestä sit vertailla. Helpompi verrata kuvia keskenään jos oot kuvannut ne samassa vessan valossa samalteen joka kerta.

Se riippuu henkilöstä kuinka nopea lh huippu. Jos se on pitempi niin yks kerta päivässä riittää ja jos lyhyempi niin tarvii sit kaks. Luultavasti aika nopsaa pääset kiinni sun kehon rytmiin jos sulla on tasainen kierto.

Postissa saapui yhteensä 48 kpl eri merkkien ovistestejä sekä seuraaville piinapäiville raskaustestejä niin paljon, ettei tarvitse kauppareissuilla mukaan poimia. Olen valmis. 😎

Miten te muut, plussanneet tai yrittävät, olette testanneet ovulaatiota? Itse olen ensimmäistä kertaa lähdössä siihen urakkaan ja testejä tilasin niin perkuleesti, että voin vaikka yli kaksi viikkoa tikuttaa kolmesti päivässä. Onko siihen jotain järkevää rytmiä, joka päivä samaan aikaan esim. aamulla ja illalla vai miten olette kokeneet ovulaation löytyvän hyvin? Luulen tunnistavani oireista, mutta haluan testata nyt ja varmistaa, olenko tunnustellut ihan pisin pusikoita. Kiitos jos joku jaksaa vastata. 🙂
Mä oon kans vasta-alkaja noissa ovulaation testaamisissa niin ei oo kauheesti mitään erikoisempia vinkkejä😂 Se on yksilöllistä jokaisella että kauanko se huippu kestää ja millä testillä saa varmimman tuloksen. Mulla on toiminu parhaiten pc liuskat, mitä useemmin testaa ni sitä tarkemmin saat huipun kiinni. Ite oon todennu sopivaks testata aamulla ja illalla mutten testaa päivisin ollenkaan. Täyttä varmuuttahan ei saa siitä että folli on oikeasti ironnu ja sitä kautta ovis on ”onnistunu” kun ultrassa. Ite en oo koskaan semmosessa käyny niin en osaa sanoo niistä enempää🫣 Oon ite alkanu tikuttaa viimestään ekojen ovis oireiden alkamisesta eli yleensä limoista koska ne alkaa mulla pari päivää ennen ovulaatiota.
Täällä on ollu aiemmin useempi tosi hyvä vastaus ni en yritä kertoo enempää etten valehtele mitä sattuu😂

@Arie mä oon tikutellut alussa vain aamuisin, sit lähempänä oletettua ovista toisenkin kerran päivässä. mulla usein on aamupissasta saanut selkeimmän viivan, vaikka monissa ovistesteissä suositellaan päivemmällä testausta. testeissä on myös iha tosi isot erot. tilasin ekana raskauskeijulta one stepin ovistestejä ja ne ei toiminu itellä yhtään😅 samoin rfsu oli huono. parhaaksi oon todennu pregcheckit. mut nää on niin ihmiskohtasia et parhaiten löytyy varmasti vaan testaamalla!

mä en myöskään yleesä saa tasavahvoja viivoja vaikka olisk testannut kahdesti päivässä, eli huippu on tod näk tosi lyhyt. todistetusti kuitenkin ovuloinut kun kahdesti raskautunut.

Kiitos vastauksista. ❤️ Aloitan siis varmaan tikuttamisen jo pari päivää menkkojen jälkeen niin näkee, miltä negatestit näyttää reilusti ennen ovulaatiota. Aamuisin siis ainakin, ja jos (KUN) iltapäivällä ja illalla testaa niin joka kerta sama kaava, tuo parin tunnin pidättely ja herätykset puhelimeen varmaan toimisi hyvin minulla. Esim. klo 12 muistutus, että pidättely alkaa ja klo 14 testimuistutus. Sama vaikka klo 19 ja 21 tms. Ainakin luulisi löytyvän huippu jos on löytyäkseen. 🤩

Kiitos vastauksista. ❤️ Aloitan siis varmaan tikuttamisen jo pari päivää menkkojen jälkeen niin näkee, miltä negatestit näyttää reilusti ennen ovulaatiota. Aamuisin siis ainakin, ja jos (KUN) iltapäivällä ja illalla testaa niin joka kerta sama kaava, tuo parin tunnin pidättely ja herätykset puhelimeen varmaan toimisi hyvin minulla. Esim. klo 12 muistutus, että pidättely alkaa ja klo 14 testimuistutus. Sama vaikka klo 19 ja 21 tms. Ainakin luulisi löytyvän huippu jos on löytyäkseen. 🤩
Ja tosiaan ovistesteihin tulee kyllä yleensä se toinen viiva vaikka olisi negatiivinen, on vaan haalea silloin.

Joskus juttelin gynen kanssa tuosta testaamisen ajankohdasta ja sanoi että testeissä lukevat ohjeet kantsii pitää mielessä (jos on erikseen että monelta kannattaa sillä testillä testata) mutta samaan lauseeseen tokaisi että ei ne aivot jotka vapauttaa sen hormonin kuitenkaan tiedä millä testillä testaat 😅 ja kun se aivojen vapauttama hormoni erittyy virtsaan ja kerääntyy sinne niin se voi olla mihin aikaan päivästä vaan. Oon myös yleensä aina saanut aamutestissä vahvimman tuloksen, jolloin oon todennut että mun LH huippu tulee yön aikana. Saan silloin tod näk myös iltapäivän testissä plussan koska tuota hormonia on vielä mutta en enää myöhemmin. Tunnen myös oviksen selkeästi ja on ultrattu muutaman kerran luteaalivaiheessa jossa on todettu oviksen tapahtuneen.

Kierron mukaan testauksen aloitus mut toki jos on paljon testejä niin voi hyvin just pari päivää menkoista alkaa testailee, itse testailin kp10 lähtien kun kierto on ollut sen 30pv ja ovis tapahtunut kp14-17. Ja sit kun tuon selvittää ja saa kiinni muutaman kierron aikana niin sit voi ollakin testailematta, saa yhden stressiaiheen vähemmän 😊🙏

Mulla on loppunut tyhjennyksen jälkeen vuoto, eilen oli eka yhdyntä sitten km jölkeen. Vähän tuli rusehtavaa verta sen vuoksi. Kaipa tässä voi silti jatkaa hommailua vaikka raskaustesti ei oo ihan nega vielä?

Mä oon testaillut jo aika pitkään tässä ja itsellä aina yhden päivän huippu, jonka saan kiinni aina päiväsaikaan about 11 - 16 välillä. Aamupissasta ei koskaan.
Viikonloppuna helppo homma, mutta työpäivinä pitänyt vaan pidättää päivällä ja heti kotona 16-17 aikaan testata. Oon saanut kiinni tälläkin aina😁

Mutta kaikki on niin yksilöllisiä, että ei varmaan auta kun ekat pari kiertoa testailla enempi.

Takaisin