Hyvä määrä nyt sulla noita r-testejä
@Arie
Nyt, kun marraskuu häämöttää, haluaisin tietää teiltä, kumman haluaisitte - kesä- vai talvivauvan ja miksi? Vai onko sillä väliä, kunhan tulisi vain?
Itsellä on helmi- ja huhtikuinen. Oli toive alkuvuoden lapsesta ja toive toteutui. Suoraan sanottuna oli hyvä, koska jotenkin loppua kohden alkoi olla koko ajan niin kuuma, että oli parempi nukkua kun sai pakkasellakin ikkunan hieman auki ja sit lapset pääsi paremmin nauttimaan kesästä, kun alku oli sellaista härdelliä. Ja kesään mennessä unet oli jo hyviä. Ja sit se jälkivuoto kesti ekasta ainakin sen 7 viikkoa ja se side ois tosi inhottava pitää kesähelteillä kun muutakaan ei saa käyttää. Saan VTI:n jo pelkästä ajatuksesta.
Ja sit se raskauden aikana kertyneiden nesteiden raju hikoilu synnytyksen jälkeen oli aika piinaavaa. Monta kiloa haihtui muutamassa yössä. Mutta koska tahansa ottaisin plussan nyt heinäkuisiin ja käyttäisin sit ilmastointilaitetta ja sidettä.
Nyt vaan ollaan auttamatta myöhässä, harmi kun huhtikuinen meni kesken. Mulla on mennyt aiemmin myös helmikuinen kesken.
Mulla taipumuksia raskausongelmiin (verenpaine ja vakava raskausmyrkytys), niin vaikka kuinka ikävältä tämä kuulostaa, vakavasti harkitsisin jokusen kuukauden yritystaukoa alkuvuodesta, koska monesta syystä esimerkiksi joulukuussa syntyvä keskosvauva ei olisi listalla ykkösenä. Olen varma että seuraavakin, jos sellaisen edes saamme, on keskonen.
Ja olen pahoillani, tämä ei varmasti kuulosta kivalta, mutta keskosvauva kokemuskin myrkytyksineen ja lisäksi suurine vuotoineen on pelottava. Sille ei mahda kyllä mitään. Ei naurata jos paineet on 200 ja virtsassa proteiinia ja maksa-arvot menossa päin prinkkalaa... Mutta laskettu aikahan ei vaikuta tähän yhtään tuleeko myrkytys vai ei. Mutta tieten tahtoen en haluaisi kokea tällaista jouluna.
Siksi myös jos laskettu aika olisi tammikuussa tai aikaisessa helmikuussa - näen vaaroja että lapsi syntyy keskosena vuoden viimeisenä päivänä.. Ja pakko ajatella nykyisiäkin lapsia tässä. He ansaitsevat hyvän joulun ja sitä ei tulisi jos itse olen puolikuntoisena sairaalassa keskosvauvan kanssa. Kaikkeahan ei voi ennakoida, mutta ei olisi paras lähtökohta lapsellekaan, vaikka kovin toivottu onkin. Muut ikätoverit osaisi jo kävellä, ovat kasvaneet isoksi ja hän syntyy vuoden lopussa kaksikiloisena..
Huhtikuiseni syntyi keskosena, mutta on kerennyt kirimään ikätovereitaan eikä uskoisi yhtään että syntyi liian aikaisin. On jopa pidempi kuin suurin osa muista tai serkkunsa joka syntyi täysisikaisena kuukautta myöhemmin..
Miten ulkoilisin nykyisten lapsieni kanssa, kun keskosvauvaa ei saa viikkoihin viedä ulos varsinkaan talvella? Toki sama homma normaaliin aikaan syntyneillä, mutta vain lyhyempi kieltojakso?
Minä kierron päivänä ootte ruvenneet tikuttaa ovulaatiota ja tikutteletteko kerran päivässä vai useammin? Kaikki vinkit otetaan vastaan! Terveisin
@Arie n tapaan chillisti ottaja yk2 :Dd
Tässä kierrossa aloitin yhdellä testillä kp9. Pelkäsin että ovis tulee aikaisin, kun kierroissa on ollut pientä heittoa. Sit oisinko tehnyt 1/päivä ja sit 2-4kpl/päivä kp13-15.. ja sit oletetun oviksen jälkeen loput

Kaikki 18 testiä kului huomaamatta.
Halusin nyt olla varma tuleeko kun normaalisti joka toinen kierto on ollut ovuloimaton (näin luulen).. Nyt koska ei ultrattu, en voi olla vieläkään satavarma tuliko se

Joudun tekemään raskaustestin ajoissa, sillä jos ei tärpännyt, on pakko siirtää menkkoja hieman.