Raskaaksi 2025

Sympatiat kaikille hankalien olojen ja tunteiden kanssa kamppaileville :red-heart:
Tässä on niin isot panokset pelissä ja sitten vielä hormonit ja muu elämä tuo lisämausteensa.

ON:
Testasin tänä aamuna suunnitellusti dpo11. Apteekkarin testiin tuli joku haamu, se oli hankalasti kuvattavissa. Mieskin sen näki eli oli jotain todellista :tears: Toki siinä kohtaa oli jo vähän kuivunut. MomMed liuskassa en nähnyt mitään. Sen sijaan ovulaatiotesti on vähän tummempi kuin ovulaation jälkeen. 🤞 laskeskelin että kuopuksesta tein jo yhtä kiertopäivää aiemmin selkeän positiivisen niin siksi testasin. Voihan olla että ovulaatio oli silloin aiemmin kun en kerennyt testaamaan. Olen kyllä häkeltyneen kiitollinen jos näin nopeasti tärppäsi. Vaikka voihan tämä mennä keskenkin, on niin aikaista! Eilen illalla oli kyllä sellanen tunne että olen varmaan raskaana, mistä lie johtuu.

Kyllä tuolla joku hailura näkyy, toivottavasti vahvistuu ❤️😍 Puikkotestejä joskus vaikeampi kuvata, kun on toi muovilevy päällä.

@Nila Onnea hailurasta, toivottavasti pian vahvistuu. :smiling face with heart-eyes:

Tsemppiä kaikille hankalien ajatusten kanssa kamppaileville! Toi Lohjan tapaus sai kyllä itsenikin pysähtymään. :Broken Heart:

Mä nyt yritän ottaa tämän kierron vähän rennommin. En testaa ovulaatiota ja koitan luottaa omaan kroppaan.
Tuntuu, että raskautuminen on niin monen asian summa, että kaikkeen ei vaan pysty vaikuttamaan. Niin koitan nyt vaan pitää itsestäni hyvää huolta ja pitää stressitasot mahdollisimman matalalla.

@Nila mä nään kans jotain 🥰 toivotaan vahvistumista sinne ☺️

Ihan hyvin oon pysynyt rentona näiden piinapäivien ajan. Pikkuhiljaa päivät menee eteenpäin ja kohta onkin jo ensi viikko jolloin pääsee testailee. Aloin lämpöjä mittailee ja nyt harmittaa etten aloittanut aiemmin, kun en tiedä mitä ne oli ennen ovulaatiota. No mutta tää on hyvää harjoitusta.

Ja toivotaan että ei tartte tätä kiertoa pidemmälle harjoitella 🥲

Kiitos 🩷 ostin marketista yhden testin lisää, oli vaan pc:n puikkoja (melkein 5 €/kpl 😵‍💫) kauheen kallis kun tottunut netistä tilailemaan 🫣

Sekavaiset olot yritystä kohtaan jatkuu... Tänään en muistanut edes heti lämpöjä mitata kun tässä kierrossa sitäkin tehnyt. Hetken hereillä oltuaan muistin sen ja no mittasin koska kerta aloitin sen tälle kierrolle. No joka tapauksessa jotenkin tosi seesteinen mieliala vaikka näitä sekavia ajatuksia tätä yritystä kohtaan ollut tämän lähes koko viikon. Mies ehdotti esim jos lähdetään joulukuussa lomalle taas vaihteeksi eilen sanoi tämän ja vasta tänään tajusin hei mä en edes miettinyt että mitä jos oon raskaana. 🤣

Mutta mitähän mä tällä nyt yritin ajaa takaa tällä selityksellä... Ainakin jos ei lapsia koskaan saada on vapaampaa matkustaa yms. 😆 Toki jos nyt päätän tai päätetään kokonaan luovuttaa, alkaa käyttää taas ehkäisyä niin jossain vaiheessa varmaan tulisi se että olisi pitänyt jatkaa yrittämistä ja pettynyt surullinen olo kun menettettiin mahdollisuus lapsia hankkia. Nyt vaan semmonen olo, että parempi näin. Ja tarkistin että tänään on dpo5 jolloin yleensä alkaa kuumottelemaan testailut yms ja nyt ei voisi vähempää kiinnostaa. Kuulostaa varmaan jotenkin typerältä kun yritetty ja onnistuttukin ja sitten petytty monta kertaa kun mennyt kesken ja jatkettu yrittämistä jo 9 kuukautta mutta sellaiset ajatukset mulla on nyt. 🙈

No nyt tajusin ehkä yritän tällä jotenkin suojella itseäni? Että toitotan itselleni etten haluakkaan lapsia yms. Tai siis että parempi näin. En tiedä muutakaan syytä äkillisille mielialanmuutokselle...

Kp26/26-27 uskaltaakohan tähän jo luottaa?🥺
1000007927.jpg

@Mietteissään kovasti onnea!! 😍😍

@Kali osa syynä varmasti sun mietteille on jonkinlainen mielen itsepuolustusmekanismi, kun on ollut pettymyksiä. Itselläni oli nuorempana 1,5v yritystä ja 3 keskenmenoa, lopulta sain lapsen ja hän on kyllä ollut maailman ihanin ❤️ Mutta myös itse kävin silloin ajatukset läpi siitä että mitä jos lapsi ei koskaan tule.

Tsempit ja halit kaikille vaikeiden asioiden kanssa painiville ❤️

Maanantaina mulla oli ovulaatio, selvästi tuli vasemmalta tuntemukset ja ovistestillä vahvistettu. Viimeisimmät tallettelut tehtiin silloin. Eilen illalla (ke) kun olin menossa nukkumaan, alkoi ihan samanlaiset ovistuntemukset mutta oikealta.

Onko jollain tietoa miten kahden munasolun ovulaatio tapahtuu? Irtoavatko munasolut yhtäaikaa, toinen viiveellä vai mitä? Onko tässä nyt mahdollisuus sille että siellä kaksi munasolua on uimareiden piirittämänä 🤔

Minulla on huomattavan kohonnut "riski" kaksosiin, suvussani on kahdet eri munaiset kaksoset ja olen itse kerran ollut raskaana kaksosista (jotka menivät kesken) ja lisäksi ikä tuo lisä"rasitetta" saada kaksoset.

Itselle tuo ei tunnu riskiltä eikä rasitteelta, jos kaksoset tulisi niin ollaan se keskustelu jo miehen kanssa käyty ja todellakin otetaan avosylin vastaan jos kaksi saadaan, toivotaan nyt että saataisiin edes se yksi lisää ❤️

@Kali osa syynä varmasti sun mietteille on jonkinlainen mielen itsepuolustusmekanismi, kun on ollut pettymyksiä. Itselläni oli nuorempana 1,5v yritystä ja 3 keskenmenoa, lopulta sain lapsen ja hän on kyllä ollut maailman ihanin ❤️ Mutta myös itse kävin silloin ajatukset läpi siitä että mitä jos lapsi ei koskaan tule.

Maanantaina mulla oli ovulaatio, selvästi tuli vasemmalta tuntemukset ja ovistestillä vahvistettu. Viimeisimmät tallettelut tehtiin silloin. Eilen illalla (ke) kun olin menossa nukkumaan, alkoi ihan samanlaiset ovistuntemukset mutta oikealta.

Onko jollain tietoa miten kahden munasolun ovulaatio tapahtuu? Irtoavatko munasolut yhtäaikaa, toinen viiveellä vai mitä? Onko tässä nyt mahdollisuus sille että siellä kaksi munasolua on uimareiden piirittämänä 🤔

Minulla on huomattavan kohonnut "riski" kaksosiin, suvussani on kahdet eri munaiset kaksoset ja olen itse kerran ollut raskaana kaksosista (jotka menivät kesken) ja lisäksi ikä tuo lisä"rasitetta" saada kaksoset.

Itselle tuo ei tunnu riskiltä eikä rasitteelta, jos kaksoset tulisi niin ollaan se keskustelu jo miehen kanssa käyty ja todellakin otetaan avosylin vastaan jos kaksi saadaan, toivotaan nyt että saataisiin edes se yksi lisää ❤️
Kuulostaa hyvin siltä että mahdollisuus olisi olemassa. Mun käsittääkseni, toki sanoilla perävalotakuu, molemmat puolet toimii toisistaan riippumatta. Ehkä enemmän yllättyisin tarkalleen samanaikaisuudesta.

Hitsi kun pääsisi jo testaamaan. Tuntuu tavallista enemmän kohtu vaatteita vasten ja jos nojaa johonkin alavatsalla. Siis siihen tyyliin kuin raskaudessa ennen kuin vatsa varsinaisesti alkaa kasvaa. Vielä viikko menkkojen oletettuun alkuun. Onneksi tässä on vähän joka päivälle ohjelmaa niin toivottavasti se aika menis äkkiä. Kun voihan tämä olla mielen temppuilujakin:Upside Down Face:

Mulla on kokemus kaksosraskaudesta viime marraskuu-joulukuun ajoilta. Ovulaatio tuntui molemmilla puolilla noin 5 päivän erolla marraskuun alkupuolella 2024. Ajattelin silloin, että tunnen omiani, koska ovis meni jo. Joulukuussa kuitenkin paljastui ultrassa kaksi sikiöpussia. Olen itse aina halunnut kaksoset, joten oli kova paikka mennä keskeytettyyn keskenmenoon.
Jos tuntuu molemmilla puolilla ovis samassa kierrossa niin munat irtoavat eri aikaan ja ovat eri uimareiden pyörittämiä. Meidän suvussa ei ole kaksosia yhtään joten oli iso positiivinen yllätys mutta ei se sit kestänytkään 😮‍💨

Juu juttelin itseasiassa hyvän ystäväni kanssa joka sanoi samaa että uskoo tämän olevan puolustusmekanismia tai jotain. Joten olet oikeassa ainakin luulen niin kun se ystävänikin sanoi samaa. 😅 Sanoi myös että mun vaikea suhde siskoni kanssa joka saa huhtikuussa esikoisen varmaan vaan lisää tuota oloa itsepuolustuksen suhteen. Varsinkin kun me ei sitten olla onnistuttu itse miehen kanssa. 😓

Sekavaiset olot yritystä kohtaan jatkuu... Tänään en muistanut edes heti lämpöjä mitata kun tässä kierrossa sitäkin tehnyt. Hetken hereillä oltuaan muistin sen ja no mittasin koska kerta aloitin sen tälle kierrolle. No joka tapauksessa jotenkin tosi seesteinen mieliala vaikka näitä sekavia ajatuksia tätä yritystä kohtaan ollut tämän lähes koko viikon. Mies ehdotti esim jos lähdetään joulukuussa lomalle taas vaihteeksi eilen sanoi tämän ja vasta tänään tajusin hei mä en edes miettinyt että mitä jos oon raskaana. 🤣

Mutta mitähän mä tällä nyt yritin ajaa takaa tällä selityksellä... Ainakin jos ei lapsia koskaan saada on vapaampaa matkustaa yms. 😆 Toki jos nyt päätän tai päätetään kokonaan luovuttaa, alkaa käyttää taas ehkäisyä niin jossain vaiheessa varmaan tulisi se että olisi pitänyt jatkaa yrittämistä ja pettynyt surullinen olo kun menettettiin mahdollisuus lapsia hankkia. Nyt vaan semmonen olo, että parempi näin. Ja tarkistin että tänään on dpo5 jolloin yleensä alkaa kuumottelemaan testailut yms ja nyt ei voisi vähempää kiinnostaa. Kuulostaa varmaan jotenkin typerältä kun yritetty ja onnistuttukin ja sitten petytty monta kertaa kun mennyt kesken ja jatkettu yrittämistä jo 9 kuukautta mutta sellaiset ajatukset mulla on nyt. 🙈

No nyt tajusin ehkä yritän tällä jotenkin suojella itseäni? Että toitotan itselleni etten haluakkaan lapsia yms. Tai siis että parempi näin. En tiedä muutakaan syytä äkillisille mielialanmuutokselle...
Pystyn niin samaistua sun ajatuksiin. Meillä yritystä 1,5v koht ja mä alan olee henkisesti ihan loppu. Oon alkanu miettiä, että ehkä on niin että meille ei suoda lapsia. Itse en oo enää kauheen kauan valmis pettymään aina negatiivisiin testeihin 🥺 oon kokoajan tosi surullinen ja apea, kun ei saada onnistumaan ja sitten ympärillä tutut saavat lapsia 🥺🩷

Tuli mieleen että kun tuon clearbluen monitorin mukana tuli "vain" 4 raskaustestiä että onko mitään testisuosituksia? Muita kuin perus pregcheck. Ja ei niitä one stepin, rfsu:n tai sofin. Liuskatestejä mieluiten siis koska ne jotenkin helpoin tulkita kun ei ole sitä koteloa. 😅 Niin ajattelin jos sinne testaamiseen asti pääsen nyt tällä kertaa että tekisin ekaksi liuskatestejä ja sitten vasta sen monitori testin varmistaakseni jos nousee epäilys haamuviivasta että olisi... En ns. haluaisi turhaan tuhlata monitoriin testejä sittenkään. 🫣

Tuli mieleen että kun tuon clearbluen monitorin mukana tuli "vain" 4 raskaustestiä että onko mitään testisuosituksia? Muita kuin perus pregcheck. Ja ei niitä one stepin, rfsu:n tai sofin. Liuskatestejä mieluiten siis koska ne jotenkin helpoin tulkita kun ei ole sitä koteloa. 😅 Niin ajattelin jos sinne testaamiseen asti pääsen nyt tällä kertaa että tekisin ekaksi liuskatestejä ja sitten vasta sen monitori testin varmistaakseni jos nousee epäilys haamuviivasta että olisi... En ns. haluaisi turhaan tuhlata monitoriin testejä sittenkään. 🫣
Eikö se neljä riitä ihan hyvin? Kyllähän siinä on kuitenkin neljän aamun edestä testejä eikä tulisi sitä tulkinnanvaraa mitä noissa liuskatesteissä on ollut. Jos testaat esim. DPO11, DPO12, DPO13, DPO14 niin eikö se ole ihan riittävä? 😊 Kun voi testata vain kerran päivässä aamuisin niin säästyy siltäkin että ei olisi ollut tarpeeksi pidätystä tai muuta vastaavaa mikä voisi aiheuttaa epäselviä tuloksia.

Eikö se neljä riitä ihan hyvin? Kyllähän siinä on kuitenkin neljän aamun edestä testejä eikä tulisi sitä tulkinnanvaraa mitä noissa liuskatesteissä on ollut. Jos testaat esim. DPO11, DPO12, DPO13, DPO14 niin eikö se ole ihan riittävä? 😊 Kun voi testata vain kerran päivässä aamuisin niin säästyy siltäkin että ei olisi ollut tarpeeksi pidätystä tai muuta vastaavaa mikä voisi aiheuttaa epäselviä tuloksia.
No joo totta oot aivan oikeassa! Ajattelin vain jos saisin tavallaan säästettyä niitä siihen tilanteeseen jos olisin raskaana. 😅 Toki eihän ne ovulaatiotestitkään siitä paketista riitä montaa kiertoa kai kaksi? Nyt jos ihan alkaa ajattelemaan. 🤔

Takaisin