Raskaaksi 2025

Paussin jälkeen palaan tänne vähän kyselemään, että onko täällä sellaisia joilla on todettu olevan munarakkuloita hyvin vähäisesti, mutta silti onnistunut raskautumaan joko hoidoilla tai luomuna, ja saanut lapsen vielä syliin asti? Me saadaan ilmoittautua joulukuussa toiseen ivf-hoitoon, ja nyt jo väläyteltiin sellaista, että kolmatta ei välttämättä julkisella enää tule! Tuli aikamoinen stressi ja fiilis että tullaanko me edes saamaan ikinä lasta mun vähäisten ja huonojen munarakkuloiden takia.
Olen samassa jamassa itsekin surkean AFC:n ja alhaisen AMH:ni kanssa. Yksityisellä lääkäri suositteli IVF ja nyt odottelen meneekö lähete läpi julkiselle. Onpa huolestuttavaa kuulla, että että ei välttämättä saa edes sitä kolmatta!

Tsemppiä ja sympatiaa!❤️

Toisten vastauksia odotellessa....

Mun on vaan pakko päästä jakamaan näitä mun ajatuksia ja tuntemuksia eli sori omanapailuita 😅🙏🏻

Mulla siis 2. Perättäinen keskenmeno josta vuoto alkoi huomenna 4 vkoa sitten. Eli menkkoja olen odotellut alkavaksi tässä vklp ja huomiseen mennessä. Normaalisti olen tosi säännöllinen ja edeltävässäkin keskenmenossa kuukautiset alkoi tasan neljä viikkoa vuodon alkamisesta.

Nyt siis pe tuli pyyhittäisiin havaittavaa rusehtavaa vuotoa ja la tuli puoli kupillista verta ja loppu siihen. Super hämäävää! Ei siis ollenkaan sitä mitä odotin. Nyt sitten tein raskaustestin joka näytti ensiksi negalta mutta en odottanut sitä koko 3 min kun oli musta selkeä nega. Nyt sitten menin vessaan ja huomasin sen testin 3h myöhemmin jossa oli kaksi viivaa. Onko tää todellinen vai roskishaamu joka ei millään tavalla ole todellinen.

Tää tilanne on todella sekava mun päässä. No miehelle soitin jo että ostaa uuden testin jonka teen sitten huomenna aamulla tai sitten ylihuomenna. Olisin maailman iloisin jos olisin tullut uudestaan heti raskaaksi mutta mulla on iso epäilys että tää kaikki on ihan huuhaata.
Näin jonkun henkilön tehneen keskenmenon jälkeen uteliaisuutta raskaustestin päivittäin nähdäkseen milloin testi muuttuu negaksi. Siinä meni kuukausi muistaakseni ja en muista miten varhain tää keskenmeno oli tullut.

Eli sun kehossa saattaa ehkä olla hämäävästi hormoneita jäljellä, mutta toivotaan ettei näin olisi!

Hei kaikille! ☺️ ajattelin liittyä mukaan tähän keskusteluun, sillä vertaistuki on paras tuki. Meillä on kaksi ihanaa lasta ja olemme haaveilleet kolmannesta. Aktiivisesti olemme yrittäneet reilun 7kk, kuitenkaan raskautumatta kertaakaan. Jokaisessa kierrossa on mukana olleet niin hermoja raastavat PMS oireet, joka kierrossa aina uudet oireet joita erehtyy raskausoireiksi luulemaan. Tällä hetkellä on menossa dpo 10 ja on kyllä niiiin piinaavat nämä viimeiset päivät🥲

Tämän kierron alussa kävin gynellä tarkistuttamassa onko kaikki hyvin ja se käynti toi mielenrauhaa🥰

Muokattu viimeksi:
Paussin jälkeen palaan tänne vähän kyselemään, että onko täällä sellaisia joilla on todettu olevan munarakkuloita hyvin vähäisesti, mutta silti onnistunut raskautumaan joko hoidoilla tai luomuna, ja saanut lapsen vielä syliin asti? Me saadaan ilmoittautua joulukuussa toiseen ivf-hoitoon, ja nyt jo väläyteltiin sellaista, että kolmatta ei välttämättä julkisella enää tule! Tuli aikamoinen stressi ja fiilis että tullaanko me edes saamaan ikinä lasta mun vähäisten ja huonojen munarakkuloiden takia.
Eiii onpa ikävä kuulla ja varmasti aiheuttaa stressiä tommonen! Miksi ei kolmatta kierrosta saa? Itellä ei mitään kokemusta mut toivottavasti täältä joltain löytyy. Ja Reddit on myös oiva aarreaitta vertaiskokemuksien hakemiseen.

Dpo 12 ja puhdas nega testattu odotetusti. Tässä kierrossa "oireina" oli voimakas turvotus ja aristus rinnoissa (piti vaihtaa isompiin rintaliiveihin) ja kaikenlaiset venymisen tuntemukset ja pistelyt kohdun seuduilla. Mutta en kyllä enää näin yli vuoden jälkeen usko, että raskaus voisi alkaa ilman apuja, joten tulos oli odotettavissa 😐 Vielä kun pystyisi päästämään irti toiveesta, myymään vaunut ym. pois 😔

Eiii onpa ikävä kuulla ja varmasti aiheuttaa stressiä tommonen! Miksi ei kolmatta kierrosta saa? Itellä ei mitään kokemusta mut toivottavasti täältä joltain löytyy. Ja Reddit on myös oiva aarreaitta vertaiskokemuksien hakemiseen.
Jos arvelevat onnistumisprosentin olevan alle 10 niin kolmatta hoitoa ei enää tule. Ja mun vähäisten munarakkuloiden takia näin voi olla. 😞

Täällä tuli pp10 testiin haamu 😳 virallinen testipäivä on perjantaina mutta ei maltettu enää odottaa kumppanin kanssa.

Edit. Hups tuli väärään ketjuun, kun tänne en ollutkaan kirjoitellut. Mut olkoon. Nyt olen sit kirjoittanut tännekin 🙈

Muokattu viimeksi:
Vähän omaa napaa. Kivut loppuivat keskivartalosta onneksi kolmen päivän jälkeen, keskimmäinen, joka oli kirjoituspäivä oli ehdottomasti pahin. Ilmeisesti jotain hormonaalista. DPO8 menossa, hyvinkin oireetonta. Mutta toisaalta kun katsoin edellisen raskauden muistiinpanoja niin 3 päivää ennen testausta mulla oli vaan sellainen tunne että ois tärpänny, nännit tais olla tavallista herkemmät. Että on tässä vielä aikaa...:Smiling Face With Halo:

Näin jonkun henkilön tehneen keskenmenon jälkeen uteliaisuutta raskaustestin päivittäin nähdäkseen milloin testi muuttuu negaksi. Siinä meni kuukausi muistaakseni ja en muista miten varhain tää keskenmeno oli tullut.

Eli sun kehossa saattaa ehkä olla hämäävästi hormoneita jäljellä, mutta toivotaan ettei näin olisi!
Mä tein negatiivisen testin kaksi viikkoa keskenmenosta ☺️ näin on ohjeistettu naikkarille tekemään. Eli tässä nyt ei ollut kyse siitä.

Kroppa on varmaan vaan super sekaisin kaikista hormoonimuutoksista mitä mulla on nyt ollu 6kk sisällä, kun on kaksi raskautta ja kaksi keskenmenoa.
Ja lisäksi luulen että toi rfsun early testi teki vaan tepposet antaen väärän positiivisen ajan kuluessa.

Nyt luulen että vihdoin tämän älyttömän tiputteluvuodon jälkeen alkoi kunnolliset kuukautiset. Toki nyt on todella vaikea itse miettiä ovulaation paikkaa, täytynee testata sitä tässä kierrossa.

Omanapa päivitys: tuskinpa osuu tästä kierrosta raskautta. Talletteluita kaksi huonoilla ajoituksilla kummatkin. Nyt kp17 ja kuukautiset alkaa 24, joten kiinnittymistä tuskin tapahtuu vaikka hedelmöittyminen olisikin sattunut kohdalle 😅

Mutta positiivisena etten oo testannut tässä kierrossa mitään ja pää pysyi aikalailla kasassa! Oon harhauttanut itseäni matkustelulla.

Omanapa päivitys: tuskinpa osuu tästä kierrosta raskautta. Talletteluita kaksi huonoilla ajoituksilla kummatkin. Nyt kp17 ja kuukautiset alkaa 24, joten kiinnittymistä tuskin tapahtuu vaikka hedelmöittyminen olisikin sattunut kohdalle 😅

Mutta positiivisena etten oo testannut tässä kierrossa mitään ja pää pysyi aikalailla kasassa! Oon harhauttanut itseäni matkustelulla.
Onko sulla aina noin lyhyt kierto?

Välillä tekee kyllä varmasti hyvää jättää testailematta :smiling-eyes: Ei muodostu liian isoa stressiä tästä projektista.

Täyttä omanapailua täälläkin..
Tuli tarve tulla purkamaan, että miten hemmetissä tuntuu taas kaikki muut olevan raskaana paitsi minä, jopa ne ihmiset joiden ei todellakaan odottanut olevan. Ja miten voi olla, että uutisista joutuu taas lukemaan, kuinka vauva on saanut surmansa.. Jotenkin liikaa tänään tää kaikki. Itsellä menossa nyt dpo 5 *tähän turhautunut ja lopen kyllästynyt emojinaama*

Oon myös miettinyt josko ehdottaisi ensi kiertoon IVF:ää jos nyt 3. inssi ei tuota tulosta.. Oonko hullu kun mietin tämmöstä?
Lääkäri ehdotti 4 inssiä mutta musta vaan tuntuu, että nää inssit on yhtä tyhjän kanssa vaikka toki pelkään IVF:ää.

Onko sulla aina noin lyhyt kierto?

Välillä tekee kyllä varmasti hyvää jättää testailematta :smiling-eyes: Ei muodostu liian isoa stressiä tästä projektista.
Nyt raskauden jälkeen jymähtänyt tuohon 24-25 päivään ja ovulaatio tulee aina tosi myöhässä päiviin nähden. Verinen tihrutus alkaa tosi tarkalleen dpo7, mikä muuttuu kuukautisiksi. Varmaan imetys edelleen sotkee kiertoa, joten koetan ottaa vain nyt rauhassa talven josko aika helpottaisi ongelmaa…

Täyttä omanapailua täälläkin..
Tuli tarve tulla purkamaan, että miten hemmetissä tuntuu taas kaikki muut olevan raskaana paitsi minä, jopa ne ihmiset joiden ei todellakaan odottanut olevan. Ja miten voi olla, että uutisista joutuu taas lukemaan, kuinka vauva on saanut surmansa.. Jotenkin liikaa tänään tää kaikki. Itsellä menossa nyt dpo 5 *tähän turhautunut ja lopen kyllästynyt emojinaama*

Oon myös miettinyt josko ehdottaisi ensi kiertoon IVF:ää jos nyt 3. inssi ei tuota tulosta.. Oonko hullu kun mietin tämmöstä?
Lääkäri ehdotti 4 inssiä mutta musta vaan tuntuu, että nää inssit on yhtä tyhjän kanssa vaikka toki pelkään IVF:ää.
Mulla täsmälleen samat ajatukset tänään. Tuo vauvasurma vielä samalla kylällä tapahtunut ja tänään sain myöa vahvistuksen työkaverin raskaudesta. Ollut vähän raskas päivä. Lisäksi nyt monta päivää iltaa kohti alkanut kovat alavatsakivut. Aamusta ei oo ollut juuri mitöän. Kaksin kerroin sai tänäänkin ajaa harrastuksesta kotiin. Jos tosiaan ovis oli viime viikon ti niin menkkojen pitöisi kai kaiken järjen mukaan alkaa viikonloppuna.

Täällä ihan hyvin viikko mennyt ärsytystä lukuunottamatta joka tosin ei tänään enään vaivannut. En hirveästi ole jaksanut koko vauva/esikois/raskaus asiaa miettiä edes. Totaalinen kyllästyminen kaikkeen siihen liittyvään ollut. Ei sinänsä huono mieliala ole vaan todella hyvä. 😅 Ja aloin jo miettimään ehkä parempi näin. No toki siis lapsia haluaisin mutta en tiedä mistä nuo ajatukset että parempi näin nyt johtuu...

|| Niin joo ja dpo4 taisi tänään täällä olla. 🤣

Muokattu viimeksi:
Nyt raskauden jälkeen jymähtänyt tuohon 24-25 päivään ja ovulaatio tulee aina tosi myöhässä päiviin nähden. Verinen tihrutus alkaa tosi tarkalleen dpo7, mikä muuttuu kuukautisiksi. Varmaan imetys edelleen sotkee kiertoa, joten koetan ottaa vain nyt rauhassa talven josko aika helpottaisi ongelmaa…
Toivottavasti alkaisi helpottamaan :Heavy Black Heart: Imetys kyllä monesti sotkee pakkaa.

Täällä kp11 ja paska fiilis heti herätessä ja eilenkin. Lisäksi aamulämmöt vaan seilaa ylhäällä, enkä usko yhtään että ovulaatiota tulee tässä kierrossa. Ei varmasti tule, ihan kuin uusi pms olisi alkanut vasta kun edellinen päättyi.

Ihan fiilis, että vaihdevuodet alkaa enkä ikinä saa uuden kumppanin kanssa lasta ja koko homma päättyy eroon, koska en ole kykeneväinen enää.

Myös eilen ovistesti sovelluksen mukaan vain 0.08. LH aivan olemattomalla tasolla.

Muokattu viimeksi:
Sympatiat kaikille hankalien olojen ja tunteiden kanssa kamppaileville :red-heart:
Tässä on niin isot panokset pelissä ja sitten vielä hormonit ja muu elämä tuo lisämausteensa.

ON:
Testasin tänä aamuna suunnitellusti dpo11. Apteekkarin testiin tuli joku haamu, se oli hankalasti kuvattavissa. Mieskin sen näki eli oli jotain todellista :tears: Toki siinä kohtaa oli jo vähän kuivunut. MomMed liuskassa en nähnyt mitään. Sen sijaan ovulaatiotesti on vähän tummempi kuin ovulaation jälkeen. 🤞 laskeskelin että kuopuksesta tein jo yhtä kiertopäivää aiemmin selkeän positiivisen niin siksi testasin. Voihan olla että ovulaatio oli silloin aiemmin kun en kerennyt testaamaan. Olen kyllä häkeltyneen kiitollinen jos näin nopeasti tärppäsi. Vaikka voihan tämä mennä keskenkin, on niin aikaista! Eilen illalla oli kyllä sellanen tunne että olen varmaan raskaana, mistä lie johtuu.

Liitteet

• Näyttökuva 2025-10-23 kello 8.03.57.png
    Näyttökuva 2025-10-23 kello 8.03.57.png
    939.9 KB · Katsottu: 103
  • Näyttökuva 2025-10-23 kello 8.03.50.png
    Näyttökuva 2025-10-23 kello 8.03.50.png
    1.4 MB · Katsottu: 101
  • Näyttökuva 2025-10-23 kello 8.03.42.png
    Näyttökuva 2025-10-23 kello 8.03.42.png
    1.1 MB · Katsottu: 105
  • Näyttökuva 2025-10-23 kello 8.03.32.png
    Näyttökuva 2025-10-23 kello 8.03.32.png