Raskaaksi 2025

Noni, hyvä et olin ajoissa liikkeellä. Vakigynen ajat meni vasta ensi kuun loppuun, mut otin sit toiselle tutulle gynelle ajan heti niin, et on 6kk yritysaika täynnä. Ajanvarausohjeissa sanottiin, et varaa tupla-aika jos kyseessä mm. raskaudensuunnittelu. Kai tää käynti sellaiseksi lasketaan? 🤔 Varasin sit tupla-ajan. Kaipa siinä sit katotaan tilanne ultralla ja mahdollisesti mietitään jotain tukilääkkeitä jo jonotusajaksi tmv. Mulla on tänään taas joku ihme päivä, kun mietin kaiken liian vaikeasti 🙈 Menkkaturvotus aivoissa asti selkeesti 😂

Edit: Pitääkö mies ottaa jo tonne käynnille mukaan?

Onneksi olen täyttänyt tuota piinapäivien purkuosiota. Taas alkoi nimittäin kirkas punainen pyyhintävuoto jo kp20/dpo9, vaikka kierron odotettu pituus 26pv. Innostuin että olisiko kiinnittymisvuotoa kun eilen nipisteli, mutta näin olen ennenkin innostunut ja tarkistin että mulla alkaa tämä usein dpo9-10. Eipä kulu testejä turhaan kun tuhruttaa aina näin aikaisin. Chatgpt:n mukaan ei kuulemma ole ongelma luteaalivaiheen pituuden kanssa kuitenkaan kun oikea vuoto alkaa vasta niin paljon myöhemmin. Jos joku osaa kertoa lisää toistuvasta pitkästä tiputtelu-/tuhruvuodosta niin kiinnostaa, että pitäiskö siitä huolestua vai ei.
Heissan!
Samassa veneessä ja sama DPO:kin. Ei valitettavasti silti ratkaisuja, mutta sympatiaa senkin edestä.

Mulla on ollut tuommoista tiputtelua/tuhruttelua (ensin ruskeaa, sitten punaista) säännöllisesti luteaalivaiheessa jo monta vuotta. Vähintään 2 päivää mutta useimmiten jopa 4-5. Sitä oli myös niissä kierrossa joissa tärppäsi mutta jotka muuttuivat kemialliseksi tai menivät kesken vähän myöhemmin.

Oon miettinyt, että onko tämä se syy miksi ei pysy raskaana, mutta en oo vielä tehnyt mitään asian eteen tai selvitellyt, kun yksityiselle meno on hintavaa. Progesteronitukea aion kysyä kun lopulta menen. Ehkä jopa ensi kuussa jos nyt ei tärppää.

Näinhän täällä sitten kävi, että parin tunnin pidätyksen jälkeen plussa pärähti 🧡🙏

Liitteet

• 20250917_180356.jpg
    20250917_180356.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 169
Tänään dpo10 ja täysin puhdas nega. Eiköhän ne menkat ala viimeistään perjantaina. Testaan sit pe aamulla seuraavaks jos ei oo viel siihen mennessä alkanut.

Onks tääl tietoa, et mistä yrityksen aloitus lasketaan jos ois hakeutumassa julkiselle hoitohin? Onks se siitä kun hormonit lopetettiin vai siitä seuraavista kunnon menkoista vasta?
Sanoisin myös että yritys lasketaan alkaneeksi siitä kun ehkäisy on jätetty pois. Soitin terkkariin itsekin heti kun pillereiden lopetuksesta tuli vuosi täyteen. Toki tuossa olisi voinut vähän huijata mutta näin rehelliselle ihmiselle ei tullut edes mieleen😆

Julkisen ensikäynnille (neuvola) ainakin pyydettiin molemmat mukaan, mieheltä kysyttiin joku 5 kysymystä (ja multa 30) ja sieltä mieskin sai lähetteen sukupuolitautitesteihin sekä siemennesteanalyysiin. Ja toisella käynnillä (lääkäri) käytiin tulokset läpi ja lapsettomuuspolille lähete. En tiedä tarvitseeko tonne gynelle tulla mukaan mutta jos mies kerkee käydä ennen sitä julkisen lääkärikäyntiä molemmissa valmiiksi vaikka omakustanteisesti niin luulisi riittävän miehen osalta! Varmaan jos mieskin pääsee sinne gynelle mukaan niin ei kai siitä haittaakaan ole, voihan sitä siinä kysyä että mitä testejä hänen tarvitsee tehdä

Heissan!
Samassa veneessä ja sama DPO:kin. Ei valitettavasti silti ratkaisuja, mutta sympatiaa senkin edestä.

Mulla on ollut tuommoista tiputtelua/tuhruttelua (ensin ruskeaa, sitten punaista) säännöllisesti luteaalivaiheessa jo monta vuotta. Vähintään 2 päivää mutta useimmiten jopa 4-5. Sitä oli myös niissä kierrossa joissa tärppäsi mutta jotka muuttuivat kemialliseksi tai menivät kesken vähän myöhemmin.

Oon miettinyt, että onko tämä se syy miksi ei pysy raskaana, mutta en oo vielä tehnyt mitään asian eteen tai selvitellyt, kun yksityiselle meno on hintavaa. Progesteronitukea aion kysyä kun lopulta menen. Ehkä jopa ensi kuussa jos nyt ei tärppää.
Sympatia auttaa just nyt!🌻 Tänään ollut niin huono päivä, vaikka odotukset ei tän kierron osalta olleet korkealla. Ärsyttäähän se kun ei tärppää. Tosin mielenkiintoista kuulla että samanlaista tuhrua voi olla vaikka raskautuisi 🤔 Toivottavasti tämä ei kerro meillä kummallakaan mistään ongelmasta ja että saat apua jos lähdet sitä hakemaan ✨

Tässä kesästä lähinnä taustalla ollut ihan omien pettymyksien vuoksi.
Onneksi kävi haikarat kylässä (ensimmäistä kertaa eläissäni näin kahteen otteeseen viikon sisällä haikaran aivan eri sijainneissa kierron alussa).
Vuoden se otti. ❤️

Liitteet

• 20250917_205534.jpg
    20250917_205534.jpg
    701.1 KB · Katsottu: 146
Onneksi kävi haikarat kylässä (ensimmäistä kertaa eläissäni näin kahteen otteeseen viikon sisällä haikaran aivan eri sijainneissa kierron alussa).
Vuoden se otti. ❤️

Paljon onnea, palkinto on mitä parhain 😍🥳

Onnea plussanneille 😇😍 tarrasukkia!

Omaa ihanaa napaa! Tunnin pidätyksellä vähän aikaa sitten pärähti näin komeat tulokset! Mä niin iloitsen meidän puolesta 🤩💯❤️‍🔥 Se olis inssi numero 2 huomenna! Toivottakaa onnea meille 🥰🥳

Liitteet

• IMG-20250917-WA0007.jpg
    IMG-20250917-WA0007.jpg
    208.6 KB · Katsottu: 74
Vuoden se otti. ❤️
Paljon onnea! 😍

Paljon onnea @Syksynlapsi ja @Wellllu !! Paljon tarrasukkia :Two-hearts: . @gooseberry tsemppiä inssiin!

Noni, hyvä et olin ajoissa liikkeellä. Vakigynen ajat meni vasta ensi kuun loppuun, mut otin sit toiselle tutulle gynelle ajan heti niin, et on 6kk yritysaika täynnä. Ajanvarausohjeissa sanottiin, et varaa tupla-aika jos kyseessä mm. raskaudensuunnittelu. Kai tää käynti sellaiseksi lasketaan? 🤔 Varasin sit tupla-ajan. Kaipa siinä sit katotaan tilanne ultralla ja mahdollisesti mietitään jotain tukilääkkeitä jo jonotusajaksi tmv. Mulla on tänään taas joku ihme päivä, kun mietin kaiken liian vaikeasti 🙈 Menkkaturvotus aivoissa asti selkeesti 😂

Esikoisen raskaudessa kävin n. 6-7kk kohilla gynellä, sillon en tiennyt että on pcos. Mulla ei ollut mies mukana. Saatiin siitä lähete lapsettomuushoitoihin ja soittelin sitten polille siinä kuussa kun tuli vuosi yritystä täyteen, kirjeitse tuli kutsu ensikäynnille ja oisko mies siinä vaiheessa ennen ensikäyntiä käyny antamassa oman näytteen ja minä verikokeissa. toki tää on ollut vuonna 2021 ja en tiedä onko eri hyvinvointialueilla eri systeemit?

On: dpo 5 ja vielä pitäisi ainakin sinne dpo10 asti oottaa. :tears: Vielä on mieli ainakin positiivinen mutta pamahti kyllä kunnon luteaalivaiheen peikkonaama, viikonloppuna vielä häihin niin pitää vissiin kunnon paksu meikkikerros laittaa.

Takaisin