Raskaaksi 2025

@ohdake onnea ja tarrasukkia pikkuiselle🥰

Täällä kanssa toive toukokuisesta🌸 Päätin nyt että olis menossa dpo4, ja ovulaatio ois tullut vajaa 4 vkoa tyhjennyksestä. Mut arvailuahan tämä on, kun en tikuttanut. Ei saa olla liian helppoa tämä😅

Ja tervetuloa @Maana Mannila sun kirjoitus oli aivan ihana ja resonoiva🫶🏻 Voi kumpa menkat jäisi siellä tulematta🤞🏻🤞🏻

Mitenköhän munasarjakystat toimii? 🤔 missasinkohan ovulaation jos mulla olisi ollut sellainen?

Ihmettelen kun lämmöt nousi aivan kumman vähän niiden kipujen jälkeen ja nyt näyttäisi olevan luteaalivaihe… en sit tiiä oliko syynä se että lämmöt oli lähtökohtaisesti jääneet vähän ylemmäs aiemman sahauksen vuoksi… ja google ei tuntunut tuottavan kovin hyviä vastauksia munasarjakystistä ja ovulaatioista. Kokemuksia?

Omaa napaa ja tunteiden purkua:

Tänään dpo 6 ja tunteet kyllä heittelee laidasta laitaan. Päätin, että en tässä kierrossa analysoi oireita sen enempää, mutta ei niitä kyllä ole ollutkaan vaikka yrittämällä yritän keksiä. Tietysti on vielä niin aikaista, ettei kai tässä vaiheessa edes kuuluisi olla mitään.

Jotenkin on ihan hirveä palo olla raskaana. Siis vielä normaalia enemmän. Huomaan ajattelevani edeltävää raskautta, ja että tässä vaiheessa olisi todennäköisesti jo iso raskausmasu ja vauvan potkut tulleet tutuiksi. Samalla ei ole yhtään luottoa, että keho yrittäisi tällä hetkellä raskautua, ja minkäänlaista testaushimoa ei ole, koska tiedän/pelkään niiden olevan negatiivisia. Ajattelinkin, että jään varmaan suosiolla odottelemaan menkkoja. Onpahan sitten iloinen yllätys, jos niitä ei koskaan kuulukaan. Joka tapauksessa on kyllä jotenkin tosi masentunut olo tällä hetkellä koko yrityksen suhteen, että ihan meinaa itkettää.

Tänään dpo 6 ja tunteet kyllä heittelee laidasta laitaan. Päätin, että en tässä kierrossa analysoi oireita sen enempää, mutta ei niitä kyllä ole ollutkaan vaikka yrittämällä yritän keksiä. Tietysti on vielä niin aikaista, ettei kai tässä vaiheessa edes kuuluisi olla mitään.

Jotenkin on ihan hirveä palo olla raskaana. Siis vielä normaalia enemmän. Huomaan ajattelevani edeltävää raskautta, ja että tässä vaiheessa olisi todennäköisesti jo iso raskausmasu ja vauvan potkut tulleet tutuiksi. Samalla ei ole yhtään luottoa, että keho yrittäisi tällä hetkellä raskautua, ja minkäänlaista testaushimoa ei ole, koska tiedän/pelkään niiden olevan negatiivisia. Ajattelinkin, että jään varmaan suosiolla odottelemaan menkkoja. Onpahan sitten iloinen yllätys, jos niitä ei koskaan kuulukaan. Joka tapauksessa on kyllä jotenkin tosi masentunut olo tällä hetkellä koko yrityksen suhteen, että ihan meinaa itkettää.
Ymmärrän tuon tunteen, mullakin hirveä palo olla raskaana, itsekkin nyt paljon miettinyt kuinka pitkällä omat raskaudet olisi ne jotka meni kesken. Ja ekan keskenmenneen laskettu aika olisi ensi kuun lopulla ja sen läheneminen kauhistuttaa. 🥺 Varsinkin jos kuten siltä pahasti näyttää että en tule silloin olemaan uudestaan raskaana. Itse taas tosin testaan ihan liikaa. 😅 Vaikka tiedän lähes 100% varmasti että negoja sieltä tulee... Ja niin on tullutkin. Tosin vielä ihan ok olo ei itketä mutta luulen että jos tai kun se vuoto alkaa tulen olemaan aika masentunut hetken ainakin. 😭

//Lisäyksenä tänään kyllä todella oudot vatsakivut olleet, vähän samanlaiset kuin silloin vasta kun vuoto runsaimmillaan, ja vielä ei ainakaan muuta kuin valkovuotoa runsaasti. 🤔 Tuntuu semmoiselta kiristävältä kivulta koko lähes vatsan alueella erityisesti alavatsalla keskellä ja koko vatsassa sivuilta. En tiedä voisiko olla hyvä merkki tuskin mutta outoa kyllä on...

Muokattu viimeksi:
@ohdake Paljon onnea! 😍❤️

Ja tsemppiä kaikille piinailijoille ja negan testanneille. Toivottavasti plussat antais vaan vähän odottaa itseään 🤞🏻

Täällä vähän samat fiilikset edelleen. Siis tuntuu et aina miettii kuinka pitkällä sitä olisi ja miksi meille ei suotu raskautta ja vauvaa. Ja samalla pelottaa et kauanko menee et seuraavan kerran tulee raskaaksi ja tuleeko taas keskenmeno. Terapiassa viime viikolla terapeutti kysyi et missä näen itseni viiden vuoden päästä. Toivoin et olis se vauva/lapsi mut jotenkin pelkään et mitä jos lapsiluku onkin tässä. Hyväksyn kyllä asian jos ei enempää tule, mut silti se kaihertaa,

ON: täällä menossa kp8 ja menkat oli yllättävän lyhyet. Yleensä vuodan lähes viikon mut nyt oli vaan muutaman päivän. Tilasin jo lisää ovistestejä ja ens viikolla pääsee testailemaan. Toivon niin et ovisplussa tulis. Pieni pelko et kun ikääkin on et ovuloinko joka kuukausi. Toisaalta mulle on kirjoitettu letrot viime keväänä et ehkä ne vois ottaa käyttöön jos näyttää ettei ovista tule.

@Maana Mannila Tervetuloa 👋😊

Samaistun monilta osiin kirjoituksiisi. Ihanasti kirjoitit. Itse jo 39v ja lapsiasiaa on pohdittu kauan ja viimein alettu yrittää tänä vuonna, yk5 menossa. Mulla terveydellisiä haasteita, jotka osasyynä omaan epävarmuuteen lapsiasiassa. Työtkin luultavasti joudun lopettamaan jossain vaiheessa, kun nykyiset hommat loppuu ja jos joudun taas saikulle. Se aika vaan tulee jossain kohtaa vastaan, eikä sellaista oikeaa hetkeä välttämättä koskaan tule.

Jotenkin haluaisin kovasti kuitenkin jatkaa sukua ja luulen, että lapsen saaminen olisi juuri niin merkityksellistä ja tuntuisi hyvin oikealta. Ja just nähdä vanhempien reaktion ja ilon asiaan. Toisaalta oma terveys surettaa ja raskauden vaikutus siihen pelottaakin. Mies on onneksi terve ja valmis ottamaan isomman vastuun lapsenhoidosta yms. Itse tietenkin teen niin paljon kuin pystyn.

Tänään sain suuren ilon ottaa tällaisen samantyylisen kuvan, jonka otin esikoisen raskaustestistä elokuussa 2023. Tämän postauksen myötä hiljenen täällä siirtyen toukokuisiin, mutta käyn välillä kurkkailemassa teidän tilanteita.

✨ Oikein vahvoja plussatuulia ja vauvapölyä! ✨

View attachment 147880
Paljon onnea 😍 On kyllä ihana kuva 🤗

Mitenköhän munasarjakystat toimii? 🤔 missasinkohan ovulaation jos mulla olisi ollut sellainen?

Ihmettelen kun lämmöt nousi aivan kumman vähän niiden kipujen jälkeen ja nyt näyttäisi olevan luteaalivaihe… en sit tiiä oliko syynä se että lämmöt oli lähtökohtaisesti jääneet vähän ylemmäs aiemman sahauksen vuoksi… ja google ei tuntunut tuottavan kovin hyviä vastauksia munasarjakystistä ja ovulaatioista. Kokemuksia?
Mulla oli tossa vuoden vaihteessa munasarjakysta ja melko isoksikin oli kasvanut. Mutta se löytyis sattumalta samalla, kun olin saanut raskaustestiin plussan, mutta sitten alkoi todella rajut kivut ja vuoto eli kemiallinen/km tuli, mutta halusivat ultrata mut ettei voi olla kohdun ulkoinen raskaus. Eli olin siis ovuloinut kystasta huolimatta. Jossain vaiheessa alkukevättä kysta onneksi katosi (en tiedä tarkkaan milloin, mutta huhtikuun ultrassa oli poissa), mutta testailin myös tuon km jälkeen ovulaatioita alkuvuonna ja löysin sen joka kierrossa.

Toki vaikka kysta löytyi sattumalta ultrassa, niin olin epäillyt pitkään, että minulla sellainen on, koska oli niin hassuja tuntemuksia/kipuja tuolla alamahalla ja kyljellään ollessa tuntui aina kauhea paineen tunne. Onneksi nämä siis yleensä ovat harmittomia ja poistuvat itsestään, mutta toki jos tulee kovia kipuja tms niin ehottomasti lääkäriin! 🫣

Kohta varmaan nukkumaan, ihan hirveän väsynyt olo ollut koko päivän... 😴 Kivut jatkuu ja tuntuu että vuotaisi jo kun tuntuu samanlaiselta että jotain tulisi mutta ei mitään punertavaa vuotoa näy, vain valkovuotoa. Toivo ei kyllä kovin korkealla ole... 😂 Tein illalla pc:n testin jossa aluksi olin jotain näkevinäni mutta se hävisi ja kuivuttuaan näkyi vain viiva joka oli kyllä vain viivanpaikka ihan selkeästi ei mitään väriä... 😫

Muokattu viimeksi:
Mä unohdin tänään ostaa lisää herkkiä testejä ja samapa tuo, eiköhän tää kierto tosiaan ole tässä. Jos ei vuoto ala ke aamuun mennessä, niin teen reissuun lähtiessä vielä yhden. "Syntisunnuntain" antimet siirrän tiistaille, kun alkaa loma 😂

Pohdin, jos reissun jälkeen kiristäis vielä entisestään ruokavaliota, mutta pelkään, että jos vähennän syömistä ja treenaan enemmän, niin ovulaatio kärsii 🤔 Mulla siis ylipainoa on ihan reippaasti, mutta en edes harkitse sitä vaihtoehtoa, että siirtäisi yrittämistä tuonnemmaksi jonkun laihdutuksen takia.

@ohdake Ihana kuva, valtavasti onnea! :red-heart:
Mä unohdin tänään ostaa lisää herkkiä testejä ja samapa tuo, eiköhän tää kierto tosiaan ole tässä. Jos ei vuoto ala ke aamuun mennessä, niin teen reissuun lähtiessä vielä yhden. "Syntisunnuntain" antimet siirrän tiistaille, kun alkaa loma 😂

Pohdin, jos reissun jälkeen kiristäis vielä entisestään ruokavaliota, mutta pelkään, että jos vähennän syömistä ja treenaan enemmän, niin ovulaatio kärsii 🤔 Mulla siis ylipainoa on ihan reippaasti, mutta en edes harkitse sitä vaihtoehtoa, että siirtäisi yrittämistä tuonnemmaksi jonkun laihdutuksen takia.
Mä oon nyt viimeisen vähän yli vuoden ajan koittanut saada painoa alemmas, oon liikkunut enemmän yms. Niin nyt tässä oon kyllä just ruvennut miettimään samaa, että onko yrityksen kannalta huono, jos on jatkuvasti miinuskaloreilla ja treenaa paljon. Mutta oon kyllä nyt viime viikkoina ottanut löysemmin kuntoprojektin kanssa muutenkin kun on syksyn kiireet vähän yllättäneet taas kerran... Mutta olisihan se toki kiva olla jo raskautuessa vähän kevyempi. Mutta sain kuitenkin painoa alas sen n. 10kg tässä viimeisen 1,5v aikana, niin toivottavasti sillä on jo merkitystä. Mä oon nyt 37v. niin ei tosiaan myöskään oo kauhean järkevää lykätä yritystä laihdutuksen takia...

Minulla on käsitys (mitä itse olen netistä aiheesta lukenut), että liikunta haittaisi ovulaatiota lähinnä jos se on todella raskasta ja pitkäkestoista ja/tai rasvaprosentti olisi tosi alhainen. Tosi raskas harjoittelu tai pieni rasvaprosentti voi aiheuttaa häikkää hormonitasapainoon. Mut ns. tavallinen kuntoilu ja terveellinen syöminen pienellä kalorivajeella ois vaan positiivinen asia.

Onnea plussanneille!😍

Ja voimia osalle uuteen kiertoon🌈.

Täällä vietellään vielä hiljaiseloa ovulaatiota odotellessa. 😌Tänään kp. 14 eli kaipa sitä voisi pian taas tikkua ekan kerran uitella vaikka tuskin siinä vielä näkyy yhtään mitään.🤷‍♀️

Heippa! Onko kokemuksia One step herkistä liuskaraskaustesteistä? Antaako helposti viivanpaikkoja?

Takaisin