Raskaaksi 2025

Onko kumppanin mieli muuttunut parissa päivässä? Toki voi olla myös mahdolliseen lapsen saamiseen liittyvää pelkoa ja siitä kumpuavaa käytöstä, mutta yleisesti ottaen kyllä itse unohtaisin lisääntymisen ihmisen kanssa, joka yhtäkkiä alkaa uhkailla suhteen loppumisella, vaikka lapsen yrittämisestä on yhdessä sovittu.
Mieli muuttui parissa päivässä

Mieli muuttui parissa päivässä
Mietin samaa kuin @Forumo että on nyt aika vauhdikas mielenmuutos… tokihan isäksi tuleminen on jännittävää, mutta ei sitä aleta jänistää siinä vaiheessa kun ollaan jo niin pitkällä että sovitaan yrittämisen alkaneeksi… hyvin epäkypsää käytöstä

Mietin kans sitä että ITSE olisin kyllä tuollaisesta käytöksestä niin hermostunut että laittaisin välit poikki olin raskaana tai en. Menee etenkin tunteisiin tuo suhteen katkeamisella uhkailu jos ei tee aborttia. Sillä nyt ei oo mitään väliä tässä vaiheessa, kun se suhde olisi jo katkaistu jos olisin itse kyseessä… lapsien hankkimiseen ei lupauduta kevyt mielisesti ja koska sattui tekee yks ilta mieli…

Toivottavasti tulee mies järkiinsä ja kontaten pyytämään anteeksi hyvän selityksen kera.

Onko hänellä kaikki ihan ok?? Onko hänellä joku syy tälle mielen muutokselle? Kuulostaa nyt aika hurjalle.
Mietin samaa kuin @Forumo että on nyt aika vauhdikas mielenmuutos… tokihan isäksi tuleminen on jännittävää, mutta ei sitä aleta jänistää siinä vaiheessa kun ollaan jo niin pitkällä että sovitaan yrittämisen alkaneeksi… hyvin epäkypsää käytöstä

Mietin kans sitä että ITSE olisin kyllä tuollaisesta käytöksestä niin hermostunut että laittaisin välit poikki olin raskaana tai en. Menee etenkin tunteisiin tuo suhteen katkeamisella uhkailu jos ei tee aborttia. Sillä nyt ei oo mitään väliä tässä vaiheessa, kun se suhde olisi jo katkaistu jos olisin itse kyseessä… lapsien hankkimiseen ei lupauduta kevyt mielisesti ja koska sattui tekee yks ilta mieli…

Toivottavasti tulee mies järkiinsä ja kontaten pyytämään anteeksi hyvän selityksen kera.
Tuskin tulee järkiinsä ku sen mielestä abortti on ainoo vaihtoehto koska ollaan ns. Etäsuhteessa eli nähään vain kerran kuussa muutama päivä

Mä tein kp28 sellasen early raskaustestin ja se oli selkee nega. Kierto ehkä 31pv. Voi olla 33päivääkin.. Tänään on kp29. Ei juurikaan niin menkkamaiset olot, mutta ei yhtään raskausolotkaan. Eiköhän ne menkat sieltä ala tämän viikon aikana vielä.

musta abortti ei tunnu oikeelta
sit kun näkee raskaustestin tuloksen niin tietää enemmän… voi olla ettei joudu tekemään valintaa abortin suhteen.

Nyt on mahdollisuus alkaa jo punnitsemaan vaihtoehtoja realistisesti. Itse en laskisi enää sen varaan että tuollainen tuuliviiri olisi kovin hyvä isä, joten alkaisin selvittämään yksinhuoltajuutta. En tiedä mitkä on sun taustat, onko sulla jo kokemusta aiheesta jne. Itse oon huono lähde kun en oo ollut yksinhuoltajana.

Mutta kauheasti voimia! Ja jos tarvit jotakuta kaivamaan avuksi vaikka vähän syvempää ”kukkapenkkiä” niin voin tuoda lapion ja kottikärryt.

sit kun näkee raskaustestin tuloksen niin tietää enemmän… voi olla ettei joudu tekemään valintaa abortin suhteen.

Nyt on mahdollisuus alkaa jo punnitsemaan vaihtoehtoja realistisesti. Itse en laskisi enää sen varaan että tuollainen tuuliviiri olisi kovin hyvä isä, joten alkaisin selvittämään yksinhuoltajuutta. En tiedä mitkä on sun taustat, onko sulla jo kokemusta aiheesta jne. Itse oon huono lähde kun en oo ollut yksinhuoltajana.

Mutta kauheasti voimia! Ja jos tarvit jotakuta kaivamaan avuksi vaikka vähän syvempää ”kukkapenkkiä” niin voin tuoda lapion ja kottikärryt.
Mulla on siis polysuhde eli toinen kumppani asuu mun kanssa ja sekään ei haluaisi sitoutua lapseen

millon kannattais testata jos ovulaatio ollu 9-11.8 välillä
Kolme viikkoa yhdynnästä on sellainen aika milloin tyypillisesti viimeistään raskaustesti inahtaa, jos raskaana. 14 päivää ovulaatiosta keskimäärin alkaa kuukautiset, niin sekin voi olla hyvä hetki testata. Jos oot seurannut kiertoasi niin milloin sulla olisi luvassa kuukautisten alkamispäivä pisimmän kiertosi mukaan niin se on myös hyvä päivä testata.

Ja ensi kertaa äidiksi ryhtyvälle eka vinkki: etsi henkilöt jotka on sun apuna 24/7 vähintään 3kk ja sen jälkeen tosi tiiviisti jatkossa. Olisko esim sun omat vanhemmat tai paras kaveri sellaisia. Koeta rakentaa tukiverkkoa.

Lapsen kasvatus on aivan ihanaa ja tosi uuvuttavaa varsinkin kun kaikki on uutta. Varsinkin kun alussa voi olla aika paha unenpuute ja toiset sanoo yhtä ja toiset toista kasvatuksesta. Helpottaa kauheasti että siinä on toisia jotka tuo sulle ruokaa, auttaa taloudessa jne.

Sit tiedän että Suomessa lapsella on lain mukaan isä, joten se osuus pitää selvittää kanssa että miten tää biologinen isä on osana lapsen elämää laillisesti… niin ikävää kuin sen selvittäminen onkin.

Täällä dpo 10 ja ei vieläkään plussaa testeistä. Aikaisemmissa raskauksissa on jo tässä vaiheessa näkynyt, joten kieltämättä ajatukset alkaa kääntymään nyt hieman epätoivoisiksi. Olin niin varma jo tärpistä, kun ollut niin klassisia raskausoireita eikä menkkajomotuksista ole tietoakaan. Mulla on kyllä aina aamun ekasta pissasta näyttänyt haaleampaa mitä muulloin, joten ehkä testaan vielä myöhemmin tänään ja sitten jään odottelemaan menkkoja. Periaatteessa menkat ei ole vielä myöhässä, mutta kuten jo aiemmin totesin en ole enää yhtään varma minkälainen/pituinen mun normi kierto nykyään on.

Jos menkat alkaa niin plussaa on se, että luteaali on ainakin ollut jo pidempi kuin aikaisemmassa kierrossa.

Täällä dpo 10 ja ei vieläkään plussaa testeistä. Aikaisemmissa raskauksissa on jo tässä vaiheessa näkynyt, joten kieltämättä ajatukset alkaa kääntymään nyt hieman epätoivoisiksi. Olin niin varma jo tärpistä, kun ollut niin klassisia raskausoireita eikä menkkajomotuksista ole tietoakaan. Mulla on kyllä aina aamun ekasta pissasta näyttänyt haaleampaa mitä muulloin, joten ehkä testaan vielä myöhemmin tänään ja sitten jään odottelemaan menkkoja. Periaatteessa menkat ei ole vielä myöhässä, mutta kuten jo aiemmin totesin en ole enää yhtään varma minkälainen/pituinen mun normi kierto nykyään on.

Jos menkat alkaa niin plussaa on se, että luteaali on ainakin ollut jo pidempi kuin aikaisemmassa kierrossa.
On ihan tavallista, ettei dpo10 näy viivaa, vaikka olisikin raskaana. Oottele pari päivää niin saat varmemmin luotettavan tuloksen.

olisin ekaa kertaa tulossa äidiks ni onko teillä vinkkejä äitiytee
Oon tosi pahoillani että jouduit tällaiseen tilanteeseen. 😵Todella törkeä temppu sun kumppanilta! Ei mun mielestä kuulu terveeseen parisuhteeseen..
Mutta jos olet tullut raskaaksi ja haluat äidiksi niin selviät siitä kyllä. Äitiyteen kasvaa pikkuhiljaa. Vaikea kuvitella että kukaan olisi valmis äiti sormia napsauttamalla. Sitä saa kipuilla ja silti haluta. Se on yhtäaikaa rankkaa mutta palkitsevaa, enkä mitään vaihtaisi vaikka välillä menenkin oven taakse hengittelemään. Eli lempeyttä itselle. Mitään ei tarvitse heti osata. Sen oppii sitten matkan varrella. Ihmisiä mekin vain ollaan😊.

Mutta paljon voimia hankalaan tilanteeseen. Ja miettisin kyllä tarkkaan onko tämä kumppani sun arvoinen kun toimii sua kohtaan noin😞

@Milsku22 Sinuna en hätäilisi vielä. Ensinnäkään raskautuminen ei ole automaattista vaikka oletetun ovulaation aikaan harrastaa paljon seksiä. Jos sitten teetkin positiivisen raskustestin niin sinulla on siinä hyvin aikaa prosessoida tilannetta, ei tarvitse tehdä hätiköityjä päätöksiä. 9kk raskaus on myös pitkä aika jolloin ehdit järjestellä asioita, ja neuvolassa autetaan ja toivottavasti sulla on tosiaan myös muuta tukiverkkoa joka on apuna.

Lapsen saanti on miehelle paljon vaikeampi käsitellä. Vaikka omalle miehelle meidän esikoinen oli erittäin toivottu niin hän alkoi kiintyä vauvaan vasta muutaman kuukauden ikäisenä, itse sitä prosessia tein jo raskausaikana. Sinun tapauksessa mies jonka kanssa asut saattaisi kiintyä vauvaan kun vauva teidän kodissa hetken on, vaikka olisi sanonut että ei kiinnosta. (Hän ei muistaakseni voinut saada itse biologisia lapsia, mutta useimmilla miehillä kyllä nousee kaipuu jälkeläisistä jossain vaiheessa elämää)

Toisen miehen kanssa teillä vaikuttaa olevan satunnainen seksisuhde, ja tämän käytöksen perusteella laittaisin kommunikoinnin vähintäänkin tauolle että saat rauhassa selvittää tilannetta, eikä tarvitse kuunnella mitään painostusta.

Kuten sanottu, raskaus ja äitiys on erityisiä aikoja, eikä niitä kannata pelätä ❤️

Takaisin