Raskaaksi 2025

@Yrittäjä83 testaisin itse vielä siihen asti, että viiva haalenee. Toki siihen voi kulua testejä, mutta ainakin tällöin pystyy paremmin havainnoimaan LH-huipun. Sinun ovistesti ei ole minun silmään ihan vielä postitiivinen, vaikkakin hyvin lähellä 🙂 Testiviiva kuitenkin hieman kontrollia vaaleampi. Ehkä plussa myöhemmin tänään tai huomenna?

@Veranda93 mulle tuli joskus aiemmin jostain vastaan eräs kaavio missä oltiin kuvattu otollisimmat päivät tulla raskaaksi. Laitan sen tähän alle.
View attachment 145111

Eli yleisestiottaen se päivä, jolloin saa ovisplussan ja pari päivää ennen sitä olisi tämän mukaan otollisimmat päivät. Olettaen, että ovulaatio tapahtuu seuraavana päivänä ovisplussasta.

View attachment 145113
Mie veikkaan et toi oli sen miun lh huippu koska tunti testin jälkeen tuli ns limatulppa ja nyt tein vielä testin niin alko jo hieman haalistua 🤔 onkohan toi sit tarpeeks "positiivinen" testi. Oireet ainakin viittais ovulaatioon, samoin päiväkin tarkalleen sama kuin viime kierrossa.

Ajattelin että ovis olis ollut kp 17, mutta mulla yleensä luteaali noin 11pv, mutta nyt olis jo dpo 13 mikä olis kyllä mulle todella pitkä luteaali 🤔 Eli nyt alan epäillä että ovis oliskin ollut vasta kp 19 🤔 Eli silloin nyt olis dpo 11 jolloin ne mun tekemät negatiiviset 25 herkkyyden testit olis tehty dpo 9 ja 10 eli aikaisin 🤔 No tämä spekulaatiohan ei auta mitään, koska niin kauan kun ei oo positiivista testiä tai menkkoja tilanne on auki 😅 Mutta kun ei sitä osaa olla tätä asiaa miettimättäkään..

Tuli juhannukseksi kutsua illanistujaisiin... No sanoin että lupaan torstaina ilmoittaa viimeistään. Tekosyyksi keksin että saattaa olla muuta. 😅 Nyt toivon että jos plussa tulossa niin viimeistään torstai aamuna näkyisi testissä. Silloin kyllä jo dpo12 että luulisi näkyvän jos on plussa tuloillaan. 😆 Tosin pitäisi sitten keksiä tekosyy vaikka että tuli muita suunnitelmia ja ei päästä...

Nyt täällä lupaavia limoja, tulisiko ovis sittenkin.. Tää stressi kyllä pitkittää vähintään tätä kiertoa selvästi. Se myös tehnyt hyvästä seksistä pakko pullaa, ja nyt kun ovis on pitkittynyt, on jouduttu "tekemällä tekemään" vähän väkipakolla, vaikka kumpikin aivan uupumuksen partaalla töiden takia. 🙈 Toivottavasti ei kestä pitkään tämä väkinäinen ja stressaava tilanne. 🥴😂

Ajattelin tulla tänne päivittelemään meidän tilanteesta, vaikka en nyt hetkeen ole aktiivinen täällä ollutkaan.

Nt-ultrassa selvisi, että meidän pieni on menehtynyt viikoilla 9+0. Kovin on tyhjä olo. Oli aika musertavaa nähdä jo kovasti niin ihmisen näköinen pieni eloton käpertyneenä kohdussa. Suututtaa, että olin jo kerennyt luottamaan, että tämä raskaus kestää. Tämä on meidän toinen keskenmeno, tosin ensimmäinen jota varten jouduin tyhjennyslääkkeet ottamaan.

Kovasti toiveena olisi vielä tälle vuotta raskautua, mutta saa nähdä. Ehkäpä siis palailen vielä uudestaan tänne piinailemaan, kunhan tästä keskenmenosta on joten kuten selvitty.

Mukavaa kesää kaikille ja plussatuulia piinailijoille! Tsemppiä kaikille muille tällä hetkellä sureville.
On tosi pahoillani:Broken Heart:

Voi ei @Edenn 💔

Ja oviskipuilijoille.. voimakkaat kivut voivat johtua milloin mistäkin.. yhtenä syynä voi olla se, että munarakkulaan voi joskus kehittyä myös kysta, jolloin se puhkeaminen voi olla todella kivuliasta tai se, että se yrittää puhjeta. Tätä voi tapahtua milloin vain... Mutta voi yleistyä lähempänä 40 v ikää..
Ja taas itse olen kärsinyt munasarjakystistä jo 13-vuotiaasta lähtien... PCOS tarjoaa siis myös tätä "ihanuutta" välillä.. ei onneksi joka kierrossa 1-2 krt vuodessa suunnilleen...
Ja jos kipu on aivan kamalaa, jatkuu pitkään, kannattaa käydä gynellä... Minulla kipu kohtaus kestää yleensä n. 10-20 minuuttia ja siihen myös herää 100% varmuudella, jos tulee yöllä.. yleensä kuitenkin aamupäivällä ja oviksen aikaan, jos sattuu olemaan kysta, silloin myös ovis on muutaman päivän myöhemmin.. ainakin minulla.. ja tämä on todettu myös ultrissa useampaan kertaan gynellä. Ääritapauksessa, pahimmillaan voisi jopa aiheuttaa sisäisen verenvuodon, mutta silloin toki kipu tai paineen tunne jatkuisi...
Ihan vain tiedoksi 🙈

Äsken tehty ovistestin oli jo selkeästi haileempi verrattuna eilisen aamun testiin eli se miun lh huippu oli kyl eilen. Stressaan nyt et enkö vaan saa sellaista tosi selkeää plussaa 😵‍💫 vai onko huippu niin nopea että testaan vaan väärään aikaan vai enkö yksinkertaisesti vaan missään kierrossa ovuloi. Oon nyt tikuttanut kaksi kiertoa intensiivisesti. Selkeät ovisoireet tulee päivä tarkasti molemmissa kierrossa ja yleensäkin siis

Mulla on vielä se et päivällä tulos on vahvempi mut harvoin kauheen pitkään ollut rakossa silloin pissa.

Laitan tähän vielä testit eilisestä tähän aamuun
1000019284.jpg

Muokattu viimeksi:
Voi olla että pitäisi vain vielä vahvojen viivojen jälkeen muutaman tunnin päästä kokeilla seuraavan kerran.
Tai sitten eri merkkisillä testeillä?
Mutta luottaisin kyllä oireisiin ja tasavahvoihin viivoihinkin jo 👌🏻
Koska vaikka tulee LH huippu, niin ei välttämättä aina siltikään ovulaatio onnistu 100% joka kerta.. en muista mistä luin.. olisiko ollut duocemin tms.
Toki jos kierto on säännöllinen ja ovisoireet myös, niin sehän viittaa vahvasti normaaliin ovulaation sisältäväön kiertoon 👍🏻

Äsken tehty ovistestin oli jo selkeästi haileempi verrattuna eilisen aamun testiin eli se miun lh huippu oli kyl eilen. Stressaan nyt et enkö vaan saa sellaista tosi selkeää plussaa 😵‍💫 vai onko huippu niin nopea että testaan vaan väärään aikaan vai enkö yksinkertaisesti vaan missään kierrossa ovuloi. Oon nyt tikuttanut kaksi kiertoa intensiivisesti. Selkeät ovisoireet tulee päivä tarkasti molemmissa kierrossa ja yleensäkin siis

Mulla on vielä se et päivällä tulos on vahvempi mut harvoin kauheen pitkään ollut rakossa silloin pissa.

View attachment 145140
Mulla ei Sofi-merkkisillä testeillä tule tuon vahvempaa kuin nuo sun eiliset, ja ne on todella samannäköisiä testejä niin hyvin voi olla sama valmistaja mutta eri jälleenmyyjä jos ei ole Sofin. Samana päivänä ClearBlue antoi selkeän hymynaaman niin tiedän että se testi oli plussa. LH-huipun ulkopuolella saa viivaa etsiä suurennuslasilla niin oon todennut että nuo vaan on haaleita testejä.

Mulla ei Sofi-merkkisillä testeillä tule tuon vahvempaa kuin nuo sun eiliset, ja ne on todella samannäköisiä testejä niin hyvin voi olla sama valmistaja mutta eri jälleenmyyjä jos ei ole Sofin. Samana päivänä ClearBlue antoi selkeän hymynaaman niin tiedän että se testi oli plussa. LH-huipun ulkopuolella saa viivaa etsiä suurennuslasilla niin oon todennut että nuo vaan on haaleita testejä.
Kiitos tästä 🙌 Mietinkin et ostanko ensi kiertoon jos ei nyt tärppää niin tuollaisen digitaalisen rinnalle. Pitäis ehkä luottaa myös kroppaan eikä stressata ❤️

View attachment 145140
Sulla on oikein nätit ja vahvat viivat kuules 💚 sinuna en ottaisi stressiä asiasta 😊 Näistä ovistestien huipputuloksista on ollut aina silloin tällöin keskustelua. Mä kuulun siihen porukkaan joka saa hyvässä lykyssä kiinni tollasen toisen viivan mitä sinulla maanantaina. Kaikille ei tuu sen vahvempaa ja se on normaalia. Testitkin on erilaisia ja meidän virtsa vaihtelee. Tulos voi vaihtua ihan oikeesti tunnin päästä aivan eriksi. Itse oon varmistanut digillä vielä ja saanutkin joka kierrossa hymynaaman, tunnen ovulaation muuten vahvasti ja muutoksia kehossa on. Ei siis syytä huoleen 😇

Sulla on oikein nätit ja vahvat viivat kuules 💚 sinuna en ottaisi stressiä asiasta 😊 Näistä ovistestien huipputuloksista on ollut aina silloin tällöin keskustelua. Mä kuulun siihen porukkaan joka saa hyvässä lykyssä kiinni tollasen toisen viivan mitä sinulla maanantaina. Kaikille ei tuu sen vahvempaa ja se on normaalia. Testitkin on erilaisia ja meidän virtsa vaihtelee. Tulos voi vaihtua ihan oikeesti tunnin päästä aivan eriksi. Itse oon varmistanut digillä vielä ja saanutkin joka kierrossa hymynaaman, tunnen ovulaation muuten vahvasti ja muutoksia kehossa on. Ei siis syytä huoleen 😇
Ihana saada näitä vahvistuksia ❤️ ehkä itsellä ikä tekee et stressaan enemmän sitä et toimiiko kroppa enää 😬 edellisestä ovulaation tikuttamisesta on kohta 11v ja edelleen tää on yhtä jännää. Ja itsellä tosiaan on vielä käytössä tulhduskipuläääkkeet jotka vaikuttaa ovulaation. Nyt tosin siis jo kaksi viikkoa niistä taukoa eli ei pitäisi vaikuttaa. Mut oon koko ikäni syönyt niin se stressaa kans mitä vaikutuksia on kroppaan

Tavallaan toivon että mekin päästäisiin kokeilemaan nuo letrot pian. Ainakin enemmän mahdollisuuksia vuoteen jos saa oviksen aiemmin vrt. pitkät kierrot! Pidetään sormet ristissä että nappaisi pian 🤞

Päädyin myös lopulta tuohon 14+14 ja aloin syömään sitä loppukierron siemenkomboa. Maha ainakin toimii paremmin, että ei siitä mitään haittaa ole 😂. Näin tiktokissa jonkun videon jossa oli että jos menkat alkaisi täysikuun aikaan niin on noita, niin mitenkäs nyt jos sulla oli ovulaatio sen kanssa yhtäaikaa 😂😅.
Joo toivon mukaan saatte ne testiin! Mulla ainakin tuo pienin annos jo riitti, toki gyne siihen malttamattomana määräsi muutaman lisäpäivän kun ei ensin näyttänyt kovin nopeesti tepsivän, mutta sanoi että nyt tulevassa kierrossa (joka on kesäsulun aikana) voi ottaa sen normaalin 5 päivän kuurin minimiannoksella ja seurailen sitten että miten kierto kehittyy. Jännityksellä odotan että mitä sieltä sitten tulee. 🫣 Kunhan ovis tulee ennen KP25 oon semi-tyytyväinen!

Apua kun naurattaa tuo, jos mulla onkin täysikuun ovulaatio eikä menkat niin oonko noidan vastakohta?? :tears: Mikähän edes on noidan vastakohta?? Ehkä oon joku keijukaistyttö :rolling:
Edit: Kerroin tästä miehelle, siis että jos on menkat täysikuun aikana on noita ja että mulla sen sijaan oli ovis täysikuun aikana, ja hän siitä sitten päätteli että ehkä sieltä syntyy noita. No sekin voi olla! 😂

Muokattu viimeksi:
Sehän se tässä iässä sitten on.. että vaikka ovuloi, niin laatu on sitten monesti mitä on... 🤦‍♀️ Toki minulla on mennyt 10 vuotta tosi vähillä ovulaatioilla PCOSn vuoksi, joten jospa mun "ikä" olisi tavallaan 10 vuotta vähemmän tässä asiassa 😅🙈 tai edes 5 vuotta 🙈 Noh, jos ei tässä kesän aikana tärppää uudestaan, niin eiköhän tuo mies sitten suostu lähtemään selvittelemään asioita yksityiselle... 🤔

Sehän se tässä iässä sitten on.. että vaikka ovuloi, niin laatu on sitten monesti mitä on... 🤦‍♀️ Toki minulla on mennyt 10 vuotta tosi vähillä ovulaatioilla PCOSn vuoksi, joten jospa mun "ikä" olisi tavallaan 10 vuotta vähemmän tässä asiassa 😅🙈 tai edes 5 vuotta 🙈 Noh, jos ei tässä kesän aikana tärppää uudestaan, niin eiköhän tuo mies sitten suostu lähtemään selvittelemään asioita yksityiselle... 🤔
Onks teillä eriävät mielipiteet miehen kanssa hoitoihin lähdöstä? Tuntuu ainaki lukemieni juttujen perusteella että usein just mies on se jolle hoitoihin lähtö vaikeampaa 🤷‍♀️

Mies on sitä mieltä että onnistutaan vielä ilmankin... 🙄 Luulenpa, että häntä pelottaa enemmän se mitä negatiivisia tuloksia ehkä hoitojen alussa olevista testeistä tulisi.. ja jos sieltä viedään viimeinenkin toivo pois...
vaikka olen yrittänyt sanoa tässä yli 5 vuoden aikana, että pienikin apu saattaisi riittää..

letrozolit yms auttoi ehkä vähän... Mutta ei tarpeeksi.. aikaistivat ovulaatiota.. itse olen alkanut epäillä, että olisiko siittiöitä joko vähän tai huonosti liikkuvia... 🤔 Tai sitten munasolujen laatu on vain huono... Mutta nämä kaikki olisi ratkaistavissa... 🤔
Toki minun kamppailu painoni kanssa on yksi asia... Ja pitäisi miehenkin saada painoa pois... 🙈

Mutta joo eri linjoilla ollaan... Välillä mies kyllä jo lupasi.. mutta yllättäen sitten plussattiinkin.. niin peruin ajat.. meni kyllä kesken.. ja nyt ollaan kevät rauhoitettu tilannetta kun on kaikkea muutakin stressiä ollut...

Otan asian puheeksi jos/kun ylihuominen testi on nega... 🤔🙈

Muokattu viimeksi:
Törkeästi omanapailen, on kyllä niin kummallinen kierto. Mulla alkoi eilen pyyhintävuoto. Ensin oli kirkasta verta ja nyt tullut hyytymiä. Vuoto edelleen niukkaa ja kuukautisten olisi pitänyt alkaa vasta viikon kuluttua. Voisiko olla joku hyvin varhainen keskenmeno tms? Ei kyllä yleensä ole mitään tiputteluja/hyttymiä saati näin paljon aikaisemmin ala menkat. Kattellaan, josko tää kierto olis joku ihmeellinen 😅

Takaisin