Raskaaksi 2025

Käytättekö näin yritysaikana lainkaan alkoholia?
Mietin juhannusta, vähän tekisi nyt mieli ottaa rennommin ja juodakin vähän. Toisaalta en haluaisi nyt yhtään haitata mahdollista raskautumista tässä kierrossa, kun edessä olisi parin kuukauden pakollinen tauko yrittämiseen. Juhannusaattona olisi dpo 3-4.
Itse kannatan rentoa suhtautumista yrittämiseen. Voi tehdä kaiken täydellisesti, ja silti ei tule raskaaksi tai menettää lapsen. Ja yritysaikakin voi olla tosi pitkä, niin jos elämää piristää muutama lasillinen alkoholia, niin miksipä ei. En tietenkään kannusta ketään kännejä vetämään, mutta ei parista juomasta haittaakaan liene - mitä asiaa googletellut yrittämisen varrella, niin ei vaikuttaisi olevan vaikutusta yrittämiseen, ellei käyttö ole runsasta.

Onko kellään muulla luteaalin aikana ihan jäätävä nälkä? DPO6 ja tekis mieli tyhjentää kaikki kaapit, nälkä tuntuu jatkuvan ihan sama mitä syö. 🙈 Onneksi alkukierron ajan voi syödä niukemmin kun loppukierto menee jatkuvan syömisen puolelle, onpahan tasapaino niin pysyy paino samana! :rolling:
Joo! Just viime kierrossa mies huomautti ihan ääneen yks ilta et miten jaksan syödä enemmän iltapalaa kuin hän (oltiin just vedetty monta lämppäriä naamaan ja olin heti sen jälkeen jääkaapilla) kun yleensä tuun täyteen tosi nopeesti. Sit tajusin et totta, mähän muuten oon syönyt siinä luteaalin aikaan kuin hevonen. 😂

Itse olen myös yrityksen aikana nauttinut alkoholia, mutta kohtuudella. Ja yleensä jos vapaa viikonloppu osuu niin että testailut ajankohtaisia olen tehnyt testin ja kun näyttänyt negaa todennut että voin "hyvällä omallatunnolla" juoda sen saunajuomat tmv.

Täällä kp 32 ja en enää edes jaksa ajatella mikä mahdollinen dpo, mutta ei menkkoja. Menkka jomotuksia on kyllä ollut tässä jo tosi monta päivää ja rinnat kipeät. En jaksanut edes aamulla testiä tehdä 🙄 Jos ei perjantaihin mennessä hanat aukea teen pe aamulla testin, koska perjantaina voisi sen saunajuoman sitten ottaa juhannuksen kunniaksi..

Käytättekö näin yritysaikana lainkaan alkoholia?
Mietin juhannusta, vähän tekisi nyt mieli ottaa rennommin ja juodakin vähän. Toisaalta en haluaisi nyt yhtään haitata mahdollista raskautumista tässä kierrossa, kun edessä olisi parin kuukauden pakollinen tauko yrittämiseen. Juhannusaattona olisi dpo 3-4.
Oon pari saattanut yritysaikana juoda. Mulla sama ongelma nyt et en tiedä viitsinkö juhannuksena juoda yhtään mitään. 😅 Tosin dpo11 tänään jo niin teen testin perjantaina vielä jos nega niin varmaan uskallan sitten pari siideriä tai jotain juoda.

Meidän ensikäynnin lääkäri multa tivasti että "et kai yrittämisen takia ole holiton? Kyllä saa juoda silloin tällöin, se ei mitään haittaa!" Että siinä on ihan lääkärin siunaus, jos joku sellaista kaipaa 😆 hän oli vähän räväkkä ihminen. Mutta ei, en ole yrittämisen takia holiton, itselle ei vaan alkoholi sovi, jo yhden-kahden annoksen jälkeen super huonot unet ja ahdistus 😟 it's not woth it.

Täällä kans taitaa menkat tehdä tulojaan, eilisestä ollut sellainen olo ja lämmöt ja sykkeetkin laskussa. Otti nyt kyllä vähän koville. Toi tähän kiertoon niin toivoa, kun saatiin tietää että miehen siemennesteanalyysin tulokset oli hieman parantuneet ja oli melko hyvät tallettelu alla. Mutta ei auta kuin koittaa taas jotenkin kavuta tästä uuteen nousuun.. mulla oli nyt progetuki luteaalin pidentämiseksi käytössä, mutta nyt tajusin että kun kierto venyy niin vuodanpa sitten kivasti juhannuksena 🙄

Täällä pidetty vähän taukoa palstalta. Odotettu vain syksyn ivf-hoitoja. Luulin että voin ilmoittautua hoitoihin vasta elokuussa sulun päätyttyä, mutta saankin ilmoittautua jo heinäkuun menkoista, koska mennää pitkällä kaavalla ja sulku ei enää sitten vaikuta. Joten ei tarvitse kovin kauaa enää odotella. 🙏

Myös ovulaatio on tässä juuri bongattu, tosin normaalia myöhemmin ja tähän varmaan vaikuttaa primolut mitä käytin edellisessä kierrossa menkkojen siirtämiseen kun osui etelän matkalle. Pitkästä aikaa kuitenkin toiveikas olo ja tulipa katsottua mahdollinen laskettu aikakin jos tärppäisi. 😄

Mukavaa kesää ja juhannuksen aikaa kaikille! ☀️ Millaisia suunnitelmia teillä on?

Meillä kesäsuunnitelmat vielä haussa vaikka aluksi oltiin ajateltu lähteä reissuun jonnekki ulkomaille. Vieläkin haluttaisiin lähteä mutta ei kyllä mitään olla varattu. 😆 Niin saa nähdä lähdetäänkö heinäkuussa edes..

Täällä nyt dpo11 ja en ole kotona juuri nyt niin ei ole testejä edes mukana. Niin en aamulla testaillut. Eilen oli kyllä ihan negatiivinen testi jonka tein. ☹️ Niin ajattelin että huomenna kun kotona jos heti aamulla testaan vielä. Ja ehkä perjantaina kun juhannukseksi olisi suunnitelmana lähteä juhlimaan juhannusta. Toki jos jollain ihmeellä olisikin plussa jota epäilen niin suunnitelmat muuttuisi. 🙈

Toki olen tarkistanut jo milloin olisi laskettu aika ja olisi ilmeisesti 2 päivä maaliskuuta. Joka ihan kiva kun jos nyt plussa tulisi en voisi heti liittyä maaliskuisiin kun se ei ole vielä "avattu". 😅 Niin vähän rauhallisesti alun ottaisin varmaan kun luotto vaikka plussa olisikin niin että jatkuu on vähän huono kolmen keskenmenneen takia. 😔

@Emri täällä jussi menee ihan kotosalla, mutta heinäkuussa mies malttaa pitää viikon verran lomaa niin tehdään varmaan perheenä joku pikku reissu. Vielä ei ole päätetty ollaanko kotimaassa vai lähdetäänkö rajojen yli, mutta itse haluan lomalla edes vähän olla pois kotoa pyykkikoneen luota!

@Kali kurjia nuo keskenmenot, eikä sitten uskalla enää luottaa seuraaviinkaan raskauksiin. Se on raskasta. 😔 Toivon että teillä tärppää pian ja pysyy kyydissä loppuun asti! 🙏

Täällä möllötellään juhannus kotona ihan perheen kesken. Käydään varmaan lauantaina päivällä muutaman km päässä mökillä saunomassa ja veneilemässä, jos ei oo ihan kurja ilma.
Mitään kummempia kesäsuunnitelmia ei oo, ainut että lähdetään miehen kanssa kahdestaan kylpylään yhdeksi yöksi. 😊 Ensimmäinen kerta taaperolle, kun on yön ilman molempia vanhempia! Saa nähdä ketä se koettelee eniten. 😂

@Emri
Ihan karhunkierrokselle (Ristikalliolta Rukalle), on ensimmäinen vaellus niin hyvä tuollainen suosittu jossa on tolpat 1 km välein 😅 Vähän jännitti varailla kyytejä sinne kun olisin saattanut raskautua, mutta ei valitettavasti niin käynyt. Olen kyllä niin innoissani kun saa irtioton tästä kaikesta, olen haaveillut tuosta vaelluksesta lapsesta saakka.

Mikä teillä on suuntana? 😊

Jotenki helpottunut ja samalla niin turhautunut olo että kierto lähenee loppua. En jaksanu enää tänään testailla ku niin selkeät menkkaoireet päällä. Yritän nyt pitää toivoa yllä että seuraava kierto ois meidän 💫 oishan se ihana plussata mun synttäreitten aikaan✨

Omanapailua tähän väliin: täällä kun oon pitkään jo tuskistellut kun kuukautiskiertoa ei näy niin eilen alkoi ovislimat ja tänään vielä limoja ja ovistesti tummempi ku yksikää testi tähän mennessä🤩 ei vielä positiivinen, mut varmaan max 2vrk kuluttua, jos vaan oireet ja limat pitää paikkansa🤞🏼

Mun kesäsuunnitelmat on olla kotona lasten kanssa hyvin intensiivisesti😅 näin kotiäitinä koululaisten kesäloma ja kotihoidossa olevat taaperot on aika työntäyteinen yhdistelmä. Puoliso pitää vain viikon lomaa, kun syksyllä ollaan kuukausi ulkomailla.

Onko täällä muita ketkä olleet useamman vuoden kotiäiteinä?

Tein iltapäivällä testin parin tunnin pidätyksellä. Oli nega, tosin jotain netistä luin noista one step testikö se nyt on? Kumminkin herkistä liuskatesteistä joita ostin tusinan raskauskeijusta kun halvalla sain. 😂 Että ne ei välttämättä ole niin herkkiä kuin luvattu.

Onko kellään niistä mitään kokemusta? Muistan itse saaneeni noilla ekan plussan ekassa keskenmenneessä mutta silloin tosiaan oli kyllä 3 päivää myöhässä jo kuukautiset ennen kuin sain sen plussan. Ja silloinkin oli kyllä todella haalea toinen viiva vielä. 🤔 Että onkohan noi sit huonoja testejä? Vähän epäilyttää niin käyn varmaan huomenna ostaa joitain oikeasti herkkejä testejä ja testaan. 😅

@Kali Muistan lukeneeni noista, että on tehty joskus takaisinvetojakin kun ovat olleet niin epäluotettavia eli antaneet vääriä tuloksia. 🧐 En kyllä tiedä oliko se jo vanha juttu, että olisivatko ne nykyään parempia.

Takaisin