Raskaaksi 2025

Oisko kokemuksia myo-inositolista?

Lähinnä hedelmällisyyden tukemiseen ylipäätään, mulla ei oo pcos, mutta oon lukenu että voisi silti olla hyötyä. Ei siis tarvii olla sitä chiro-jotain, pelkkä inositoli riittää. Puhdas+ merkillä näyttäisi olevan jauheena ja siitä oon joskus jotain suosituksia lukenut. Oon ollu vähän skeptinen muiden kuin perusvitamiinien ottamisen suhteen mutta alkaa nyt tuntua että pitäiskö kuitenkin tätä kokeilla
Mä kokeilin muutamakin eri myös insitolia mut itse en huomannut merkittävää eroa missään.. suottaapi vaikuttaa myös se että oltiin hoidoissa eikä luomuna kokeiltu

Onkohan ovulaatiokivut aina peräisin juuri siitä munasolun irtoamisesta? Onko kukaan tutkinut asiaa tarkemmin jostain järkevästä lähteestä? 😅 Mietin että voiko siitä vetää jotain johtopäätöksiä viimeistään, jos ei testeillä saa kiinni.

Kivut mulla tuntuu aina tosi kovaa. Vielä tässä kierrossa ei oo tuntunut muuta kuin pientä juilintaa. Limaisuus tosin on lisääntynyt tänään!

Tälle päivälle on siis ovulaation ennustus mutta testit ei oo vahvistanu vielä mitään. En saanut miestä eilen petipuuhiin mutta toivon, että jos tänään saan, niin ajoitus olisi hyvä. 🥺 Lähinnä se, että jos vaikka tässä päivällä alkaisi ne kovat oviskivut, niin onko illalla tallettelu jo myöhäistä.
En kivuista tiedä, kun en ole juuri koskaan oviskipuja tuntenut. Mutta tässä meneilläänn olevassa plussassa talleteltiin tasan kaksi kertaa, sen päivän aamuna kun testiviiva oli tummempi(kp17) ja seuraavan päivän iltana kun testi oli jo vaalennut (kp18). Ja näillä siis tärppäsi. Ja varhaisultran pituusarvion mukaan hedelmöittyminen tapahtunut suunnilleen kp18-kp19. Muut kierrot talleteltu aivan liian aikaisin, varsinkin jos en ovista tikuttanut niin mutulla tyyliin kp12 ja kp14.

Liitteet

• 1745246667343.jpg
    1745246667343.jpg
    572.2 KB · Katsottu: 79
Muokattu viimeksi:
Ooo onpa kiva että ovis tullut aiemmin! Jospa se itselläkin tästä nyt siementen myötä lähtisin kulkemaan. Onko eka letrokierto? Jospa sieltä tulisi se plussa.

Nyt kun nää kierrot on luokkaa 42 pvää niin mietin vaan sitä siementen jakoa että söiskö aina vaan 14 kumpaakin siemenkomboa kunnes tulee menkat :tears: . Jonkun tällaisen ohjeen näin, en seuraa oviksen tuloa mitenkään niin tää ois varmaan helpoin ainakin. Kysyin tekoälyltä ja sekin oli samaa mieltä :tears:.

Mun mielestä mulla ei edes oo insuliiniresistenssiä mutta silti sain ne metut, jos oon oikeen ymmärtänyt niin ne on hyvin siedettyjä ja ns. helppoa syötävää. Esikoisen raskaudessa ei ollut raskausdiabetestä, ja ilman raskautta ei oo mitään arvoja mitattu :Grimacing Face:. Yksityiseltä gyneltä aikanaan saanut ekassa raskaustoiveessa reseptin ja siihen oon vaan hakenut jatkot… pitääpä muuten katsoa taas pitkästä aikaa tuo matalaglykeeminen ruokavalio, aina välillä yritän sitä palauttaa mieleen.
Joo on eka letro-kiero! 😊 Jännittää että tulisko heti plussaa mutta pitää muistaa että se on edelleen 20% mahis. 🙈 Mutta sit on jännää nähdä olisko seuraavassa kierrossa vielä vähän aikaisempi ovis! 🤞

Joo toi yli 40 päivän kierto on vähän hankala niiden syklien kannalta. 😅 Mä googlasin että niitä kannattaa silti vetää 2 viikon sykleissä, esim. vaikka kuun kierron mukaan jos ei oma kierto ole lähellekään 14+14. Kuulosti ihan hulvattomalta huuhaalta mut en muutakaan aikataulua keksinyt niin silleen mä sit huvikseen tein. Nyt kun sain tikutettua oviksen vaihdoin kyllä oviksesta seesami/auringonkukansiemen-vaiheeseen, TOSIN uskomaton sattuma, samana päivänä oli vielä täysikuu! 🤯 Oonko mä nyt sit kuun kanssa synkassa, en kestä 🤣🤣🤣

Aijaa, hyvä tietää että myös ilman insuliiniresistenssiä metformiinista on hyötyä! Pitääpä harkita kesäsulun jälkeen että pyydänkö sen käyttöön jos ei oo muuten vielä tärpännyt 🤔

Uujee, sain vieteltyä miehen eilen sänkyyn. 😏 Tänään kp 14. Mulla loppui ihan alkuunsa moti noiden ovistestien kanssa... En ikinä saanut aikaiseksi ostaa lisää ja nyt on siis täysin arvailun varassa, milloin ovuloin. Edelleen odotan sitä isoa, muutaman tunnin kipuaaltoa, josta tunnistan viimeistään. 🤷🏼‍♀️ Ennusteen mukaan oviksen piti olla tosiaan eilen.

Ovulaation kiinni saaminen vaikuttaa mulla paljon sellaiseen varmuuden tunteeseen. Tietää vähintään, että ajoitus on onnistunut ja enempää ei ois voinut itse tehdä asian eteen. Nyt kun testaukset meni pieleen, tuntuu että tää kierto ei oo yhtään kontrollissa. 😅 Saatteko kiinni yhtään mitä tarkoitan.

Uujee, sain vieteltyä miehen eilen sänkyyn. 😏 Tänään kp 14. Mulla loppui ihan alkuunsa moti noiden ovistestien kanssa... En ikinä saanut aikaiseksi ostaa lisää ja nyt on siis täysin arvailun varassa, milloin ovuloin. Edelleen odotan sitä isoa, muutaman tunnin kipuaaltoa, josta tunnistan viimeistään. 🤷🏼‍♀️ Ennusteen mukaan oviksen piti olla tosiaan eilen.

Ovulaation kiinni saaminen vaikuttaa mulla paljon sellaiseen varmuuden tunteeseen. Tietää vähintään, että ajoitus on onnistunut ja enempää ei ois voinut itse tehdä asian eteen. Nyt kun testaukset meni pieleen, tuntuu että tää kierto ei oo yhtään kontrollissa. 😅 Saatteko kiinni yhtään mitä tarkoitan.
Saan, mutta mie oon jo siinä pisteessä etten jaksa tikuttaa enkä välittää. 🙈 Ollut vähän moti kadoksissa viime kierrot niin kontrollifriikki miun sisällä on keskittynyt ihan muihin juttuihin. 😅

Saan todellakin kiinni tuosta kirjoittamastasi! 😅

Täytyy myös sanoa kun näitä keskusteluja lukee niin tuntuu että suurinosa plussista tulee juuri silloin kun sanotaan että "luulin että en ovuloinut tässä kierrossa" tai että "ei ollut tässä kierrossa mitään ovisoireita" tai "tallettelut ei tainnut mennä kohdilleen tässä kierrossa" 😁

Kp 28/28-30 ja normi herkkyyden testi nega. Alkaa olla taistelu väsymys sitä luokkaa että taidan heittää hanskat tiskiin tämän vauvaprojektin suhteen. Kun ei tärppää niin ei tärppää 😥 rinnat kipeät ja menkkajomoja eli eiköhän ne menkat sieltä parin päivän sisään ala..

Kp 28/28-30 ja normi herkkyyden testi nega. Alkaa olla taistelu väsymys sitä luokkaa että taidan heittää hanskat tiskiin tämän vauvaprojektin suhteen. Kun ei tärppää niin ei tärppää 😥 rinnat kipeät ja menkkajomoja eli eiköhän ne menkat sieltä parin päivän sisään ala..
Älä nyt vielä heitä. 🤗 Meillä on 1,5vuotta yritystä takana ja hakeuduttiin jo tutkimuksiin. Saatiin kuitenkin sen verran hyvät todennäköisyydet ihan luomuraskauteenkin ettei vielä lähdetä hoitoihin. 😊 Sie oot vielä paljon nuorempi ja se vuosikin on vielä ihan normaali yritysaika.

Saan todellakin kiinni tuosta kirjoittamastasi! 😅

Täytyy myös sanoa kun näitä keskusteluja lukee niin tuntuu että suurinosa plussista tulee juuri silloin kun sanotaan että "luulin että en ovuloinut tässä kierrossa" tai että "ei ollut tässä kierrossa mitään ovisoireita" tai "tallettelut ei tainnut mennä kohdilleen tässä kierrossa" 😁
No ihan totta 🤭 katotaan kui käy!

Täytyy yrittää jumpata vielä tänään tai huomenna uudestaan. 🙈
Edit: mies yllättikin tänä iltana ja oli aloitteentekijä! Ihan kiva, kun nää oviksen kyttäykset ja aikataulutukset on muutenkin meille aina aikamoinen turn off ja se oon yleensä minä kuka hätyyttelee.. 🤭

Muokattu viimeksi:
Tässä kierrossa ei yritystä, mutta halusin silti tikuttaa ovista, tänään plussa ja oireiden perusteella huomenna ovulaatio. Omasta mielestäni nämä pc liuska testit parhaita kaikista mitä olen käyttänyt 🙂

Liitteet

• IMG_20250615_123624.jpg
    IMG_20250615_123624.jpg
    864.1 KB · Katsottu: 95
Samoja fiiliksiä täälläkin! Nyt vuosi tulee täyteen yritystä ja kyllä sitä jotenkin ajatteli aloittaessa että varmaan nyt vuoden sisään onnistuu. En ihan tiiä oisko mielen kannalta helpompaa heittää hanskat tiskiin/ajatella että aikaisintaan vasta vuoden-parin päästä ehkä onnistaa vai pysyä joka kuukausi toiveikkaana ja sit aina surra. Ainakin kiertopäivien yms kirjaaminen siirrettiin miehen puhelimeen niin saan vähän etäisyyttä. Ei mun ihan joka päivä tarvitse tietää monesko päivä on meneillään.

Otin ovulaatiotestit taas käyttöön jotta on vähän enemmän tietoa kierrosta sitten lapsettomuustutkimuksia varten! Tosin viimeksi kun testailin pregcheckillä ja sain tasavahvat viivat, gyne sanoi ultrasta ettei siinä kierrossa ollut ovulaatiota lainkaan 😅 eniten luotan omalla kohdalla siis ovulaation oireisiin mutta voihan noilla tikuillakin askarrella nyt lisäksi, tuntuu ainakin että tekee jotain. Vaikka eipä tää asia ollenkaan omissa käsissä ole! Tuntuu kyllä epäreilulta kun niin moni ympärillä onnistuu suunnilleen heti eikä edes ymmärrä millainen limbo tää prosessi monelle on.

Älä nyt vielä heitä. 🤗 Meillä on 1,5vuotta yritystä takana ja hakeuduttiin jo tutkimuksiin. Saatiin kuitenkin sen verran hyvät todennäköisyydet ihan luomuraskauteenkin ettei vielä lähdetä hoitoihin. 😊 Sie oot vielä paljon nuorempi ja se vuosikin on vielä ihan normaali yritysaika.
Joo pitää taas vaan niellä tämä harmitus ja sitten kohti uutta kiertoa. Jotenkin sitä ei ehkä vaan osannut ajatella, että tässä menee näin kauan 🙈😞 Menkkajomoja on, mutta vielä ei ole vuoto alkanut. Tietysti sitä elättää pientä toivoa edelleen, koska menkat ei oo alkanut että jos se plussa kuitenkin tulisi 🙄 Vaikka nyt kuitenkin jo dpo 12-13 🙈

Mä en kertakaikkisan jaksa yleensä tikutella tai seurata ovistuntemuksia. Tää kierto oli poikkeus kun jaksoin oikeasti "panostaa". Toki oon lomalla töistä, niin aikaa vähän erilailla. Jotenkin haluan pitää etäisyyttä yrittämisestä, vaikka yritetään. Koska, luulen, että omalle spyykkeelle ei tee hyvää liikaa panostaa tähän. Viime yritys kesti kuitenkin yli vuoden. Niin oletusarvo on, että tässä kestää oma aikansa.

Meidän lähipiirissä on taas joku super vauvavuosi, tähän mennessä syntynyt 10 vauvaa tälle vuodelle 😆 Silloin kun esikoista yritettiin syntyi joku 7. Se oli silloin raskasta, varsinkin kun itsellä meni kesken ja kaikki lasketut ajat osui samoihin aikoihin, mikä olisi keskenmeno menneessä ollut.

Miten pitkiä kiertoja teillä on, joilla ovis on jo kp 12 kohdilla?
Onkohan siitä jotain haittaa jos ovis tulee myöhemmin, kp18-20? Oviskivuista menee aina 14-15 päivää ja kuukautiset alkaa. Kierto siis vaihtelee jonkin verran, 30-35pv..

Onkohan siitä jotain haittaa jos ovis tulee myöhemmin, kp18-20? Oviskivuista menee aina 14-15 päivää ja kuukautiset alkaa. Kierto siis vaihtelee jonkin verran, 30-35pv..
Mulla yleensä ovis tulee just tuolloin kp12 tienoilla. Kierto mulla on n. 28 päivää yhden päivän heitoilla normaalisti että jotai 27-29. 🤔

Nyt itsellä kuukautiset pitäs alkaa viikon päästä. Ja dpo 8 siis ilmeisesti. Ei taas vaihteeks yhtään semmonen olo että tärpännyt on. 😅 Eilen oli ja sit nyt taas ei.. Sit taas perjantaina olin myös ihan varma ettei oo tärpännyt. Muuttuu pitkin päivää välillä usko tähän kiertoon ja hommaan toisaalta myös.

Mulla ei tainnut ovista tulla lainkaan tai sitten se a) on jäänyt vaan huomaamatta tai b) tulee myöhässä. Kova stressi työrintamalla tällä hetkellä päällä, voi varmaan osaltaan vaikuttaa. Ja lisäksi vielä muutto juuri ovis viikolla, varmaan on kroppa niin shokissa että päätti olla ovuloimatta. 😂

Jotain 24-28 päivää. Luteaali yleensä 12-14päivää. Nyt ollut useamoi kierto 25 päivää, kun yrityksen alkaessa useammin 27-28päivää.

Mulla yleensä ovis tulee just tuolloin kp12 tienoilla. Kierto mulla on n. 28 päivää yhden päivän heitoilla normaalisti että jotai 27-29. 🤔

Nyt itsellä kuukautiset pitäs alkaa viikon päästä. Ja dpo 8 siis ilmeisesti. Ei taas vaihteeks yhtään semmonen olo että tärpännyt on. 😅 Eilen oli ja sit nyt taas ei.. Sit taas perjantaina olin myös ihan varma ettei oo tärpännyt. Muuttuu pitkin päivää välillä usko tähän kiertoon ja hommaan toisaalta myös.
Mitkä mielialanvaihtelut? 🤭

Mitkä mielialanvaihtelut? 🤭
Juu on tämä kivaa nää mielialanvaihtelut.. 😆Ei voi yhtään tietää millä päällä sitä herää aamulla. 🤣

Meinasin kyllä tänään asiasta toiseen testata mutta koska en ollut aamulla kotona niin onneksi jäi testi tekemättä kun iltapäivällä vasta tultiin miehen kanssa kotiin. Katsotaan sorrunko huomenna tekemään ekan testin jo...

Mulla ei tainnut ovista tulla lainkaan tai sitten se a) on jäänyt vaan huomaamatta tai b) tulee myöhässä. Kova stressi työrintamalla tällä hetkellä päällä, voi varmaan osaltaan vaikuttaa. Ja lisäksi vielä muutto juuri ovis viikolla, varmaan on kroppa niin shokissa että päätti olla ovuloimatta. 😂
Mulla ei o oikein tässä kierrossa ollut mitään ovis oireita. Tänään tein aamulla ja iltapäivällä ovistestit ja näyttää suht tummaa mut ei varmaan vielä plussa. Oon ihmetelly kun yleensä on tosi vahvat oireet.. Mut laskennallisesti pitäs olla parin päivän sisään

1000019206.jpg

Takaisin