Raskaaksi 2025

Hei kaikki, kirjoitan nyt vihdoin itsekin tähän ketjuun. Ihan ensin @aamusade olen pahoillani 😔

Meillä on ollut tarkoitus tässä keväällä tai syksyllä aloittaa yritys.

Nyt on kp12 eli ovis ihan näillä näppäimillä. Tässä kierrossa en vielä alkanut testata ovista kun päätettiin vasta oikeastaan tänään että yritetään jo tästä kierrosta. 😁 Mutta jännää olla taas mukana näissä keskusteluissa 🥰

Ootteko törmännyt apteekin ultra tai muissa testeissä siihen että saa haalean haamulaisen testiajalla joka häviää kuivuessa? Onko tää nyt se huuruviiva mistä chatgpt puhuu vai mitä hittoa🤣🤣

Ootteko törmännyt apteekin ultra tai muissa testeissä siihen että saa haalean haamulaisen testiajalla joka häviää kuivuessa? Onko tää nyt se huuruviiva mistä chatgpt puhuu vai mitä hittoa🤣🤣
Mulla kävi pari kertaa jopa noilla rfsu:n liuskatesteillä noin. 😂

Ja kivaa kun näkee unia siitä että vuoto olikin ihan normaalia raskausvuotoa ja raskaus päättyi onnellisesti. 😔 Mutta herätessään yrittää itselleen muistuttaa sen että ei se voi olla koska todella runsasta ja verihyytymiä tullut paljon. Varsinkin kun raskaustestikään ei ollut sunnuntaina vahvistunut ja vuoto alkoi seuraavana aamuna. Ja se että tein testin aamulla nähdäkseni miten lähtee haalistumaan. Ja ei ollut kuin super haalea viiva enään testissä. Ei oikein edes nähtävissä kuin tietyssä valossa.

Niin joo ja kahden kuukauden päästä aikaisintaan pääsen lääkärille julkisella puolella. Laittoivat jonoon ja sanoivat että kestää ainakin kaksi kuukautta. Aikaakaan en saanut vielä vaan aika arvion.

Muokattu viimeksi:
Mulla kävi pari kertaa jopa noilla rfsu:n liuskatesteillä noin. 😂

Ja kivaa kun näkee unia siitä että vuoto olikin ihan normaalia raskausvuotoa ja raskaus päättyi onnellisesti. 😔 Mutta herätessään yrittää itselleen muistuttaa sen että ei se voi olla koska todella runsasta ja verihyytymiä tullut paljon. Varsinkin kun raskaustestikään ei ollut sunnuntaina vahvistunut ja vuoto alkoi seuraavana aamuna. Ja se että tein testin aamulla nähdäkseni miten lähtee haalistumaan. Ja ei ollut kuin super haalea viiva enään testissä. Ei oikein edes nähtävissä kuin tietyssä valossa.

Niin joo ja kahden kuukauden päästä aikaisintaan pääsen lääkärille julkisella puolella. Laittoivat jonoon ja sanoivat että kestää ainakin kaksi kuukautta. Aikaakaan en saanut vielä vaan aika arvion.
Olitko raskaana kun katos viivat? Hassu ilmiö 🤣🤣

@aamusade Hyvä juttu, että soitit ja pääsit jonoon kuitenkin. Jospa sieltä tulisi jotain ajatusta jatkoa ajatellen, just esim tuo keltarauhastuki. Odottelu toki on ikävää, mutta aika tyyristä on yksityisen käynnitkin. Jos se on taloudellisesti mahdollista niin sinne toki saa ajan varmasti ihan heti ja sieltä voidaan kirjoittaa esim se keltarauhastuki matkaan samalla.

Omanapailen: Eiliset oviskivut oli jotain ihan omaa luokkaansa ja iltayöllä vielä piti niihin herätä. Onneksi sitten helpotti ja tänään on ollut niin tavallisen tavallinen päivä kun olla ja osaa. Oletan siis, että eilen oli dpo 0 ja tänään dpo 1, kuten testikin sanoi. Tällä hetkellä olo ei ole kovin optimistinen tietystikään, mutta aion silti syödä viimeiset salmiakit varalta kaapista pois nyt kun vielä varmasti voi. :Face With Tears Of Joy:

No vuotohan yltyi yön aikana niin ettei voi erehtyä. Ahdistaa että näinkö tässä tulee käymään jatkossakin. Pitäisi varmaan varata aikaa yksityislääkärille johonkin tutkimuksiin jotta pääsisi nopeasti. 😢 Pelottaa kyllä jos jotain vialla. Kun kumminkin raskautuminen itsessään nähtävästi helposti onnistuu meillä. Niin jossain muualla pakko vikaa olla.

Nyt vain toivon että vuoto lakkaisi.
On kyllä tosi kurja kokemus sulla:/ ja inhottava ettei yhtä puhelua pystyny vastapuoli tsemppaamaan jos hällä huono päivä tms. Se tekee niin paljon et on empaattinen ihminen vastassa. Toivotaan nyt et seuraava kierto olis teijän kierto! 🧡

Mies kovasti yrittänyt lohduttaa (kai se on lohdutusta?) että voihan nämä keskenmenot johtua hänestäkin. Hänen siittiöistään siis. Jota epäilen mutta en kyllä tiedä asiasta paljoakaan että onko se mahdollista edes että toistuvat keskenmenneet raskaudet johtuisi miehestä. No enemmän epäilen kyllä että minussa se vika on. 🫤 Etsinyt nyt illalla tietoa pääkaupunkiseudun gynekologeista. Ehkäpä löysin yhden joka vaikutti asiantuntevalta tähän asiaan.

En tiedä mitä nyt tehdään kun vuoto loppuu että alanko tikuttamaan ovista. Mieli kyllä tekisi alkaa testailemaan ja jatkamaan yritystä heti. 🤔 Mies vähän enemmän sen kannalla että odotetaan kuukausi tai kaksi.

Mies kovasti yrittänyt lohduttaa (kai se on lohdutusta?) että voihan nämä keskenmenot johtua hänestäkin. Hänen siittiöistään siis. Jota epäilen mutta en kyllä tiedä asiasta paljoakaan että onko se mahdollista edes että toistuvat keskenmenneet raskaudet johtuisi miehestä. No enemmän epäilen kyllä että minussa se vika on. 🫤 Etsinyt nyt illalla tietoa pääkaupunkiseudun gynekologeista. Ehkäpä löysin yhden joka vaikutti asiantuntevalta tähän asiaan.

En tiedä mitä nyt tehdään kun vuoto loppuu että alanko tikuttamaan ovista. Mieli kyllä tekisi alkaa testailemaan ja jatkamaan yritystä heti. 🤔 Mies vähän enemmän sen kannalla että odotetaan kuukausi tai kaksi.
Kyllä siittiöiden DNA-fragmentaatio voi myös aiheuttaa keskenmenoja. Oliko mies käynyt testattavana?
Vaikea sitä on arvata että mistä voisi johtua. Toivon mukaan ammattilaiset osaa ruveta sitä selvittämään 🤞

Komppaan @Haaveilija25!
Siittiöt voi myös aiheuttaa keskenmenoja!

Premom-käyttäjät! Onko kellään käynyt näin että toinen testi aivan selvästi tummempi kuin toinen mutta Premom ei tunnista eroa? Tässä näyttää ”1.11 High” molemmille testeille. Mikähän vikana?

Liitteet

• IMG_4089.jpeg
    IMG_4089.jpeg
    45.1 KB · Katsottu: 78
Siis täällä alkoi todella yllättävät menkat! Ihan uskomatonta koska olin jo ajoittain hyvin ja jopa täysin varma raskaudesta. Mutta nyt tulin kyllä kroppani huijatuksi, tämä jos mikä oli valeraskaus. Onneksi jopa vähän naurattaa tilanne. Noh leuka rintaan ja aloitetaan YK2. 🫡🙈 Ensi kierrossa en usko yhden yhtä oiretta!

Siis täällä alkoi todella yllättävät menkat! Ihan uskomatonta koska olin jo ajoittain hyvin ja jopa täysin varma raskaudesta. Mutta nyt tulin kyllä kroppani huijatuksi, tämä jos mikä oli valeraskaus. Onneksi jopa vähän naurattaa tilanne. Noh leuka rintaan ja aloitetaan YK2. 🫡🙈 Ensi kierrossa en usko yhden yhtä oiretta!
Harmi, että menkat alkoivat, mutta ihana asenne. 🤗

Okei kiitos vastauksista, hyvä tietää tuo. 🤔 Käynyt hirveää väittelyä yksikseni omassa päässä että uskallanko edes jatkaa yrittämistä. Mies toki haluaa mutta mainitsi tuosta tauosta. Olen niin kahden vaiheilla. Looginen puoli on sitä mieltä että parempi luovuttaa. Tunne puoli sitä mieltä että jatkaa yrittämistä ja käy samalla lääkärillä kun yritetään. 😭

Okei kiitos vastauksista, hyvä tietää tuo. 🤔 Käynyt hirveää väittelyä yksikseni omassa päässä että uskallanko edes jatkaa yrittämistä. Mies toki haluaa mutta mainitsi tuosta tauosta. Olen niin kahden vaiheilla. Looginen puoli on sitä mieltä että parempi luovuttaa. Tunne puoli sitä mieltä että jatkaa yrittämistä ja käy samalla lääkärillä kun yritetään. 😭
Voihan sekin olla ihan varteenotettava vaihtoehto pitää taukoa vaikka sen miehesi ehdottoman yhden kuukauden verran, niin ehtii hetken prosessoimaan menneitä rankkoja kuukausia...? Perän jälkeen useita keskenmenoja teillä, en voi edes kuvitella miltä tuntuu. 😔 Ymmärrän kyllä myös tuon halun jatkaa heti. Toivottavasti pääsette molempia miellyttävään ratkaisuun. ❤️

Voihan sekin olla ihan varteenotettava vaihtoehto pitää taukoa vaikka sen miehesi ehdottoman yhden kuukauden verran, niin ehtii hetken prosessoimaan menneitä rankkoja kuukausia...? Perän jälkeen useita keskenmenoja teillä, en voi edes kuvitella miltä tuntuu. 😔 Ymmärrän kyllä myös tuon halun jatkaa heti. Toivottavasti pääsette molempia miellyttävään ratkaisuun. ❤️
Ajattelin tänään soittaa jonnekkin kunhan löydän jonkin paikan mistä voisi kysyä neuvoa. Ja jutella että mitä tässä pitäisi tehdä. 💔 Onneksi normaali terapia tänään niin saan tietty siellä juteltua näistä tunteista mitä tämä aiheuttaa ja aiheuttanut. 😔 Ajattelin häneltäkin kysyä jotain neuvoa mitä tässä voi tehdä.

Hei pakko tulla tsemppaamaan tähän väliin tai siis jakamaan oma kokemus noista varhaisista keskenmenoista (jos se lohduttaisi). Mulla ikää 40v ja kolme elävää lasta. Alkaneita raskauksia on se sijaan varmaan se 6-7 😢 esikoinen sai alkunsa kun olin 29 v terolutien ja clomifenin avustamana vajaan vuoden yrityksen jälkeen. Silloin en tehnyt testejä kuin kerran ja silloinkin vasta kun menkat oli myöhässä ja sitten olinki raskaana. Toinen taas sai alkunsa heti pillereiden jälkeen ekasta kierrosta (silloin ikää 36v). Kolmas syntyi nyt 3/25, ja tämä raskaus lähti käyntiin vasta useamman letrokierron (ja 1,5 vuoden yrityksen) jälkeen. Ja raskautta ennen mulla oli noita varhaisia keskenmenoja tosiaan se 5-6. Käytiin miehen kanssa laajat tutkimukset läpi eikä mitään vikaa löytynyt. Paitti minun ikä periaatteessa. Olin jo ihan luovuttanut että paskat, olkoon sitte ku on niin vaikeaa enkä jaksa enää näitä menetyksiä ja loputonta testaamista ja viivojen kyttäämistä 😢

Mutta sitten vaan yks kaks, raskaus alkoi ja eteni loppuun asti ❤️ eli älä missään nimessä menetä toivoa ja todennäköistä on ettei teissä ole yhtään mitään vikaa ❤️ joskus se vaan ottaa enemmän aikaa. Ja se kannattaa muistaa että joka kierrossa raskautumisen todennäköisyys on se 25%; minun iässä lukema on kai jotain 10% luokkaa ja tössä sylissä tuhisee yks pikku vauva ❤️

Vuoto nähtävästi lakkasi jo. Kesti vain 2 vuorokautta. Viimeksi kesti melkein 5. 😳 Toivottavasti oikeastikin loppui ettei ala uudestaan. Ensi viikolla varmaan alan tikuttamaan ovista taas... 😢

Tänään ollu kyllä niin kovin semmosta menkkamaista kipua, että oon melkein satavarma että menkat alkaa ihan pian. Huomenna on dpo 11 ja aamulla tehdään testi. Vähän kyllä jännittää, vaikka intuitio sanoo että ne menkat alkaa. Saapa nähdä kuin käy..

Mulla on nyt dpo 5 meneillään, ja tänään on ollut melkolailla kipuja ja jomottelua alavatsassa. Välillä sellaisia melkein kouristuksia tai pistävää kipua samassa kohtaa, ja välillä semmoista enemmän jomottelevaa. Ja nännit on ollut tosi kipeenä ovulaation jälkeen heti. Mutta en liikaa kuitenkaan oireista innostu, kun näitä on niin hankala tulkita, kun nyt on vaan niin ekstrakuulolla. Mutta toiveikas toki :Person With Folded Hands:

Takaisin