Raskaaksi 2025

Täällä kp7 eli varmaan reilu viikon päästä sitten ovis eli odotellaan. Nyt uuden kierron alku kyllä aiheutti tosi kovan tunne reaktion ja pettymyksen. Heinäkuussa tulee vuosi yrittämistä täyteen ja huomaan, että alan olla todella väsynyt jatkuviin pettymyksiin. Suunnitelmana katsoa kesän yli tärppääkö, jos ei niin sitten mies menee antamaan spremanäytteen. Itse kävin gynellä keväällä eikä ultran perusteella ainakaan löytynyt mitään ongelmaa..

Näissä ei olla lähelläkään positiivisia tuloksia eli ei voi päätellä ovista mitenkään. Ens kierrossa uudelleen testamaan❤️
Mietinkin et onkohan ovisplussa ollut keskiviikkona jolloin en vielä testannut. Mutta katsellaan, oireet oli erittäin selkeät että vois olisi ollut perjantaina, mutta itsellä on ongelma ovulaation kanssa, joten maltillisesti odotellaan. Positiivisesti ajateltuna nyt on kierto tasaantunut ja selkeästi jotain ovulaation kaltaista kropassa tapahtuu. Omassa päässä on pelko ettei tämä haave enää toteudu, mutta pitää yrittää pysyä positiivisena ❤️

Siis apua miten raskasta tämä oireiden tarkkailu on. Mietityttää että onkohan tällaisia oireita oikeasti joka kierrossa mutta niitä ei vaan huomaa? Lähinnä meinaan jomotteluja ja erilaisia kipuja kohdun alueella. Jos tämä on ns normaalia että joka päivä jotain kipu tykytyksiä on niin huh! Jos nyt en ole raskaana niin täytyy miettiä pitääkö käydä lääkärissä katsomassa että mikä ihme siellä aiheuttaa kipuja. Tänään dpo 5/6 ja tänään vuorossa menkkamaiset jomottelut.

Osaisiko joku kertoa omakohtaista kokemusta tai muuta tietoa semmoisesta aiheesta, kun kierukan poiston jälkeen raskautuminen?
Olen synnyttänyt ihan muutama kuukausi takaperin, jonka jälkeen otin kierukan, mutta se ei kuitenkaan sopinut minulle, niin se poistettiin.
Nyt menee täysin oman ajattelemattomuuden piikkiin, kun ei käynyt mielessäkään, että kierto tasaantuisi siitä heti, niin miten teillä, onko kuinka monennesta kierrosta kierukan poiston jälkeen tultu raskaaksi?

Ei tässä kuitenkaan mikään kriisi ole, saa tulla seuraava jos on tullakseen, lähinnä mietin vain omaa kehoani, kun ei kuitenkaan voi olla vielä täysin edellisestä raskaudesta palautunut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Siis apua miten raskasta tämä oireiden tarkkailu on. Mietityttää että onkohan tällaisia oireita oikeasti joka kierrossa mutta niitä ei vaan huomaa? Lähinnä meinaan jomotteluja ja erilaisia kipuja kohdun alueella. Jos tämä on ns normaalia että joka päivä jotain kipu tykytyksiä on niin huh! Jos nyt en ole raskaana niin täytyy miettiä pitääkö käydä lääkärissä katsomassa että mikä ihme siellä aiheuttaa kipuja. Tänään dpo 5/6 ja tänään vuorossa menkkamaiset jomottelut.

Reilu vuosi sitten kun aloitettiin yrittäminen olin aina innoissani kaikista mahdollisista nippailuista ja juilimisista, hajuaistin herkistymisestä, milloin mistäkin kunnes ne vain toistuivat joka kierrossa. Nyt kun nuo samat oireet alkaa jo dpo 6-7 heitän jo kirveen kaivoon. Jotenkin ajattelen nyt, että jos raskaus alkaisi, olisin varmasti juurikin se jolla ei olisi mitään oireita ja plussa tulisi yllätyksenä.
Niin paljon näitä mukamas oireita aina loppukierrosta että ärsyttää.
Mutta toivottavasti sinulla ne tarkoittaisivat alkavaa raskautta 😊

Alkoihan se vuoto, selvästi kovempi flunssa ja stressi vaikutti omaan kiertoon pidentämällä sitä. Yleensä kierto kulkee kellon tarkasti ja myöhässä menkat ei ole koskaan olleet ilman raskautumista.

Joten jatketaan harjoituksia 🤭 Jospa tässä kuussa saisin viimein aikaiseksi tikuteltua ovista 😆

Täällä kp7 eli varmaan reilu viikon päästä sitten ovis eli odotellaan. Nyt uuden kierron alku kyllä aiheutti tosi kovan tunne reaktion ja pettymyksen. Heinäkuussa tulee vuosi yrittämistä täyteen ja huomaan, että alan olla todella väsynyt jatkuviin pettymyksiin. Suunnitelmana katsoa kesän yli tärppääkö, jos ei niin sitten mies menee antamaan spremanäytteen. Itse kävin gynellä keväällä eikä ultran perusteella ainakaan löytynyt mitään ongelmaa..
Voithan varmaan soitella jo itsesi gynen jonoon, jos siltä tuntuu? Täällä on ainakin pitkät jonot gynelle, josta saisi lähetteen lapsettomuuspuolelle, jossa taas oma jononsa... Ellei sitten saa lähetettä jostain muualta. Ainahan sen ajan voi perua, jos kesällä tärppäisikin. :smiling face with heart-eyes:

Minä oon kokonaan unohtanut oviksen tikuttelun, koska olen nyt yövuoroissa. Taidan ottaa testitikut oikeasti töihin mukaan ensi yöksi, koska muuten en mitenkään muista. Toki odotan ovulaatiota vasta ehkä tiistaina. Jatkuvia tuntemuksia ja kramppeja on vasemmalla puolella, en tiedä johtuuko endosta vai aukkarista vai mistä. Tai voiko se olla se torstaina 23 milliä ollut folli, jos se on sieltä irronnut ja "kuollut" pois? Gyne totesi vaan, että se häviää sieltä itsekseen. Oikealla puolella oli se oikea johtofolli, joka täsmäsi kierron vaiheeseen paremmin. Vai voiko ovulaatioita ollakin kaksi? En tiedä. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Kun alkoi olla kaikki muut terveyshuolet jo selvitetty niin tottakai pärähti yllätys migreenidiagnoosi. Nyt sit piti aloittaa estolääkitys (verenpainelääke) jota ei saa käyttää raskauden aikana. En nyt oikeen tiedä että mitä tässä pitäisi tehdä tai ajatella.

Positiivista on että fyssarin ohjeet on auttanut endokipuihin ja kierto on säännöllistynyt, tänään kp1 ja nyt on ollut tosi tasainen 23/24 pvä kierto.
Mulla on myös migreenin estolääkkeenä käytössä beetasalpaaja. Ensin oli bisoprololi, mutta kävin katsomassa Gravbasesta (vaatii käyttöoikeuden), että metoprololin luokitus on A ja bisoprololin B jotakin, ja pyysin lääkäriltä reseptin tuohon metoprololiin. A on siis paras mahdollinen näyttöön perustuva luokitus, eli on erittäin epätodennäköistä, että lääke aiheuttaisi haittoja raskaudelle/sikiölle. Beetasalpaajiahan voidaan käyttää raskauden aikana verenpainetaudin hoitoon, eli eivät ole mitenkään automaattisesti vasta-aiheisia itsessään. En tietysti tiedä, onko sulla käytössä beetasalpaaja vai kandesartaani, tämä siis beetasalpaajista.

Käypä hoito -suosituksen mukaan raskaudenaikaista migreenin estolääkitystä ei suositella, mutta jokaisen kohdalla lääkäri tekee tietysti erikseen ratkaisun. Usein migreenit loppuvat raskausaikana kokonaan, itse kuuluin tähän onnekkaaseen ryhmään. Epäonnekkaasti sitten vaan imetys provosoi kohtauksia kovasti. 🥲 Itsekin tuon metoprololin varmasti lopetan mahdolliseen plussaan, mutta eipähän tarvitse yhtään huolehtia, että siinä hedelmöittymisen ja plussan välillä tapahtuisi jotakin haittaa.

Mulla on vaikka mitä mahan nippailuja ja tissivihlontoja, harmi vaan ettei edes ole vielä ovulaatio mennyt 😅 Johtuu todennäköisesti noista letroista. Ensi viikolla todennäköisesti inssi. Yritän olla päästämättä toiveita liian korkealle mutta vaikeata on 🥹

Voithan varmaan soitella jo itsesi gynen jonoon, jos siltä tuntuu? Täällä on ainakin pitkät jonot gynelle, josta saisi lähetteen lapsettomuuspuolelle, jossa taas oma jononsa... Ellei sitten saa lähetettä jostain muualta. Ainahan sen ajan voi perua, jos kesällä tärppäisikin. :smiling face with heart-eyes:
Olen käynyt Yksityisellä gynellä ja hänelle suhteellisen nopeasti ajan saa tarvittaessa 😊 Ja tosiaan keväällä kävin tarkistuksessa jolloin kaikki ainakin vaikutti olevan omalla kohdalla ok. Sen takia seuraavaksi ajatuksena syksyllä tutkia miehen sperma yksityisellä, jos ei tärppää kesän aikana..

Olen käynyt Yksityisellä gynellä ja hänelle suhteellisen nopeasti ajan saa tarvittaessa 😊 Ja tosiaan keväällä kävin tarkistuksessa jolloin kaikki ainakin vaikutti olevan omalla kohdalla ok. Sen takia seuraavaksi ajatuksena syksyllä tutkia miehen sperma yksityisellä, jos ei tärppää kesän aikana..
Meillä vähän samankaltaiset suunnitelmat! Yritys alkoi lokakuussa ja nyt yk 6 menossa (kiertoni on pitkähkö). Kävin kans alkuvuodesta gynellä, ja hyvältä näytti siellä. Syksyllä sitten hoitojen miettimistä, jos ei ennen sitä tärppää. Mutta ajateltiin, että jos ei tästä kierrosta tule plussaa, niin mies voisi seuraavaksi tehdä sen spermanlaadun kotitestin. Jos siinä on tulokset poikkeavat, niin voisi mennä jo aiemmin tutkimaan yksityisen kautta sitä. Kun kävin alkuvuodesta gynellä, niin hänen kanssaan tutkittiin näitä kotitestejä mitä saa apteekista, ja hän ainakin sanoi että niiden toimintamekanismi vaikuttaa ihan pätevältä, ja kannusti kokeilemaan tarvittaessa.

Oli pakko ostaa raskaustestejä. Huomenna teen aamusta ton 10 herkkyyden early testin. Olo on jotenkin tosi optimistinen mutta ei pidä tuudittautua. Oireet voi myös johtua ihan siitä että olen possuillut koko viikonlopun, eli siis herkutellut reippaasti. On kova menkkamainen turvotus ja kipuilu. Mutta nyt pitää vaan malttaa ja kestää. 🫡

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja toki myös piinaviikkojen ulkopuolella oleville. Sekin on omanlaisensa piina. 😄

Ja negahan se tietenkin oli. Pieni kirpaisu vaikka tiedän että nyt ei oikein kuulukkaan mitään näkyä. Nyt dpo 6/7. 🙈

Mulla kaapissa 2 perus pregcheckiä, ja laitoin lisätilauksen just verkkokauppaan. Mennään nyt sitten tää kierto näin että annan luvan itselleni testailla. 🤣 Kotitestillä oli viikkonäytölliset (2kpl 20e) tarjouksessa ja lisäksi muutaman liuskatestin laitoin tilaukseen.

Muokattu viimeksi:
Siis… voiko olla tällänen viivanpaikka?? Sori kakka laadusta ku tääl on pimiää ku… 🤣🤣
IMG_7929.jpeg

Kun alkoi olla kaikki muut terveyshuolet jo selvitetty niin tottakai pärähti yllätys migreenidiagnoosi. Nyt sit piti aloittaa estolääkitys (verenpainelääke) jota ei saa käyttää raskauden aikana. En nyt oikeen tiedä että mitä tässä pitäisi tehdä tai ajatella.

Positiivista on että fyssarin ohjeet on auttanut endokipuihin ja kierto on säännöllistynyt, tänään kp1 ja nyt on ollut tosi tasainen 23/24 pvä kierto.
Riippuu tosi paljon estolääkkeestä. Mulla on kokeilussa ollut useita eri lääkkeitä huonolla menestyksellä osa raskausaikanakin. Kaikki verenpainelääkkeet ei automaattisesti ole vasta-aiheisia raskauden aikana. Ja mulla ainakaan ei helpottanut migreeni raskauden aikana vaan kärsin siitä lähes päivittäin. Synnytysten jälkeen on mennyt muutama kuukausi ilman migreeniä.

Täällä tänään kp 17 ja ovistesteissä jo kolmatta päivää tumma testiviiva, eilen viiva oli vahvin. Aiemmissa kierrossa näin ei ole ollut, olen saanut selvästi yhtenä päivänä tummemman viivan ovistestiin ja lämmöt nousseet sen jälkeen. Nyt mieleen tulee vaan ajatus, että onkohan tämä ovuloimaton kierto kun tullut useampaan ovistestiin vahva viiva 🤔 Jos LH nousee mutta ovulaatio ei kuitenkaan tapahdu 🤷‍♀️ Lämmöt kyllä olleet eilen ja tänään sillä tasolla mitä ne mulla yleensä ovulaation jälkeen on, että en tiedä. No, ei kai tässä auta kuin odotella 😅 Harmittaa vaan jos nyt ei olisikaan ovulaatio kun on kerrankin onnistuttu hyvin tallettelemaan 😅

Liitteet

• IMG_8036.jpeg
    IMG_8036.jpeg
    382.8 KB · Katsottu: 74
  • IMG_8038.jpeg
    IMG_8038.jpeg
    219 KB · Katsottu: 77
Muokattu viimeksi:
Takaisin